KOŠICE. Posledná kapitola seriálu majstrovstiev Slovenska v automobilových súťažiach bude kľúčová. Až záverečné podujatie - Rally Košice - odhalí meno majstrov Slovenska pre rok 2009. Najbližšie k celkovému triumfu má Jozef Béreš jun. a Róbert Müller, no zbrane rozhodne neskladajú ani druhí najhorúcejší kandidáti na titul, Poliaci Grzyb s Mazurom. O tom, že to s útokom na korunu slovenských „rely-kráľov“ myslia vážne, svedčí nová technika, ktorú v Košiciach osedlali - Škoda Fabia Super 2000.
Vyčkávať na zaváhania súperov budú skúsení Igor Drotár a Vlado Bánoci s ďalšou škodovkou, Octaviou WRC. Ich šance na dobytie titulu sa pohybujú skôr v teoretickej rovine. Rozhodovať o nových šampiónoch sa však bude aj vo viacerých triedach. Štartovou rampou prešlo 51 dvojíc. Ďalších 13 posádok bojuje o Slovenský Rely Pohár.
Rely-šprint
Netypický novembrový termín súťaže robí košickú rely ešte náročnejšou. Škoda len, že posádky neochutnajú viac miestnych tratí. 35. ročník Rally Košice sa do histórie zapíše pomerne chudobným harmonogramom, keďže trať tvoria iba tri merané úseky, z nich každý súťažiaci absolvujú trikrát.
Zradnú divácku skúšku v mestskom parku Anička (9,3 km) vystrieda test Žipov známy aj z harmonogramu prešovskej rely (20,1 km) a „košická klasika“ - Ružín (6,6 km). Trať Rally Košice meria viac ako 366 kilometrov, z nich necelých 108 km tvoria rýchlostné skúšky. Mnohým jazdcom notoricky známe úseky Žipov a Ružín sa tentokrát pôjdu v opačnom smere než obvykle.
Havária ešte pred štartom
V sobotu 7. novembra, počas priebehu súťaže, meteorológovia očakávajú premenlivé počasie, jazdci zväčša mokrý povrch trate. Počas zoznamovacích jázd sa na trati úseku Žipov dokonca objavili aj stopy snehu.
Veľkú smolu počas nich mal Francúz Viana, ktorý havaroval a zničil svoje tréningové vozidlo.
SME pripravení
Testovanie, tréning i všetky predštartové formality má za sebou posádka denníka SME - Rasťo Chvála v úlohe vodiča a Zuzka Lieskovcová, krotiteľka jazdca a navigátorka. „Kľud, pohoda, sme pripravení na novembrové podmienky. Potešili by sme sa mokru bez dažďa,“ okomentoval náladu v tíme R. Chvála. Červeno-biele produkčné Mitsubishi Lancer Evo IX prešlo štartovou rampou kátko po 17-tej hodine popoludní. Posádka SME na dverách vozí štartové číslo 14.