BRATISALVA. Tomu sa hovorí dôvera v značku alebo dôkaz jej imidžu v praxi. Skôr, ako si zákazníci mali možnosť na nové Polo siahnuť a zajazdiť si v ňom, importér obdržal v rámci šrotovného vyše 600 objednávok. Hlavná vlna záujmu o toto auto však odštartovala až oficiálnym spustením predaja v septembri. Po úvodnom teste sa preto ešte raz vraciame k tomuto modelu a okrem porovnania 1,4 l benzínového motora s novým naftovým štvorvalcom 1.6 TDI si viac povieme aj o detailoch, ktorým sme sa v prvom teste nestihli venovať.
Dva druhy sedačiek
Jednou z tém sú sedadlá. Keby sme nevyskúšali naftovú verziu vo výbave Highline, mysleli by sme si, že predné sedačky sa nedajú viac znížiť, aby poloha sedenia uspokojila aj urastenejších vodičov. Polo však ponúka dva druhy predných sedadiel. Základné vo výbavách Trendline a Comfortline majú slabšie bočné vedenie a plytšie sklonený sedák, čo napríklad mne, človeku priemerného vzrastu maximálne vyhovuje. Lenže urastenejší kolegovia plytký sklon a tým pádom vyššiu polohu sedenia kritizovali.
![]() ![]() |
Rozdiel v rozsahu výškového nastavenia predných sedadiel vo výbavách Comfortline a Highline je jasne viditeľný. |
![]() | ![]() |
Športové sedačky vo výbave Highline majú výraznejšie bočné vedenie, sedí sa v nich hlbšie a sedák sa dá spustiť nižšie než v prípade štandardných sedadiel. | Štandardné sedadlá sú plytšie a vďaka zrezaným okrajom sa do nich ľahšie nastupuje. |
Starý známy
Po nastúpení do interiéru sme sa nemohli zbaviť pocitu, že niečím nám veľmi pripomína predošlý model. Spočiatku sme nevedeli prísť na to, v čom je háčik, pretože vyzerá úplne inak -modernejšie a kvalitnejšie. Z dizajnérskej stránky a výberu materiálov novinka značne pokročila. Stačí sa pozrieť na palubnú dosku a málokto si nespomenie na Golf. Volant oboch vozidiel je dokonca úplne rovnaký, v Pole má však o málo menší priemer. Dobré je, že na väčšieho súrodenca neprestanete myslieť, ani keď sa dotknete palubnej dosky, čo v minulosti celkom neplatilo.
![]() |
Lakťová opierka, s ktorou sa mnohí mohli stretnúť ešte v prvej Octavii prekáža pri radení aj zaťahovaní ručnej brzdy. |
Niekoľko nedostatkov teda prežilo aj generačnú výmenu… Mnohé však zmizli. Napríklad kvôli večnému kontaktu vodičovej ľavej nohy s výplňou dverí pôvodný ovládací panel vo dverách nahradila klasická rukoväť, ktorá leží viac vzadu a tak vytvára potrebné miesto pre ľavé koleno vodiča.
Kufor variabilný, ale úzky
Batožinový priestor trpí na slabú vnútornú šírku, ktorá čiastočne blokuje plné využitie jeho kapacity. Napriek objemu 280 l sme dnu nedostali napríklad zložený detský kočík, ktorý sa nám zatiaľ vmestil do každého malého auta, a ktorý sme pred štyrmi rokmi kupovali na mieru podľa v tom čase najmenšieho malého auta Suzuki Swift.
![]() ![]() |
Pri vyberaní vecí zo spodnej časti kufra je možné medzipodlahu jednoduchým spôsobom zafixovať do zvislej polohy. |
Najslabší z naftového trojlístka
Po najžiadanejšom 1,4 l benzínovom motore sme skúšali nový naftový štvorvalec 1.6 TDI so vstrekovaním common rail, ktorý vo všetkých koncernových značkách postupne nahradí starý známy turbodiesel 1.9 TDI. Do nového Pola ho montujú v troch výkonových verziách (75, 82 a 105 k). My sme jazdili s najslabšou, ktorá vzhľadom na najnižšiu cenu bude zrejme patriť k najpredávanejším z naftového trojlístka.
|
Najslabšia verzia nového naftového štvorvalca 1.6 TDI so vstrekovaním common-rail pôsobila veľmi priduseným dojmom. Ani spotreba nebola nijak výnimočná (5,5 a 4,9 l/100 km). |
Benzín víťazí
Hlavným dôvodom, pre ktorý si zákazníci budú kupovať motor 1.6 TDI tak ostáva nízka palivová spotreba. Aj keď popri neuveriteľne tichom a kultivovanom 1,4 l benzínovom motore, ktorý dokáže v odľahčenej karosérii jazdiť za 7,1 l/100 km (mesto), prípadne 5,2 l/100 (mimo mesta), stráca nami dosiahnutý rozdiel (1,6 l/100 km v meste a 0,3 l/100 km mimo mesta) argumenty v prospech nafty. |
Zážihový motor príjemne prekvapil kultúrou chodu aj spotrebou. V meste si odpil 7,1 l/100 km, mimo neho sa uskromnil s 5,2 l/100 km. |
Technické parametre - Volkswagen Polo
Motor | 1.4 | 1.6 TDI |
Zdvihový objem [cm3] | 1390 | 1598 |
Výkon [kW/k] | 63/85 | 55/75 |
pri otáčkach [1/min] | 5000 | 4000 |
Krútiaci moment [Nm] | 132 | 195 |
pri otáčkach [1/min] | 3800 | 1500-2500 |
Maximálna rýchlosť [km/h] | 177 | 170 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] | 12,1 | 14,0 |
Nameraná spotreba [l/100 km] | 7,1/5,2 | 5,5/4,9 |
Emisie CO2 [g/km] | 139 | 109 |
Batožinový priestor [l] | 280 | 280 |
Cena modelu od [€] | 11.650 | 13.980 |