SME
Utorok, 29. november, 2022 | Meniny má Vratko

Volkswagen Polo: Benzín proti nafte

Pri prvom teste nového Pola nás príjemne prekvapila spotreba 1,4-litrového benzínového motora. Boli sme preto zvedaví, aký bude rozdiel v dynamike a apetíte medzi ním a základnou výkonovou verziou naftového štvorvalca 1.6 TDI.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BRATISALVA. Tomu sa hovorí dôvera v značku alebo dôkaz jej imidžu v praxi. Skôr, ako si zákazníci mali možnosť na nové Polo siahnuť a zajazdiť si v ňom, importér obdržal v rámci šrotovného vyše 600 objednávok. Hlavná vlna záujmu o toto auto však odštartovala až oficiálnym spustením predaja v septembri. Po úvodnom teste sa preto ešte raz vraciame k tomuto modelu a okrem porovnania 1,4 l benzínového motora s novým naftovým štvorvalcom 1.6 TDI si viac povieme aj o detailoch, ktorým sme sa v prvom teste nestihli venovať.

Dva druhy sedačiek

Jednou z tém sú sedadlá. Keby sme nevyskúšali naftovú verziu vo výbave Highline, mysleli by sme si, že predné sedačky sa nedajú viac znížiť, aby poloha sedenia uspokojila aj urastenejších vodičov. Polo však ponúka dva druhy predných sedadiel. Základné vo výbavách Trendline a Comfortline majú slabšie bočné vedenie a plytšie sklonený sedák, čo napríklad mne, človeku priemerného vzrastu maximálne vyhovuje. Lenže urastenejší kolegovia plytký sklon a tým pádom vyššiu polohu sedenia kritizovali.

51_polo_big.jpg52_polo_big.jpg

Rozdiel v rozsahu výškového nastavenia predných sedadiel vo výbavách Comfortline a Highline je jasne viditeľný.

Viac znížiť sa dajú len športové sedačky v najvyššej výbave Higline, v ktorých sa sedí hlbšie. Tie majú tiež výraznejšie bočné vedenie. Preferujem lacnejšiu verziu sedadiel Comfortline okrem vzpriamenejšieho posedu aj z iného dôvodu. Zrezané predné kraje sedákov uľahčujú nastupovanie, čo je v prípade mestského auta, do ktorého sa niekoľkokrát denne nastupuje, dôležitý faktor pohodlia. V základnej výbave je len výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča. Za výškovo nastaviteľné obe predné sedadlá dodávané spolu so zásuvkami sa vo výbave Trendeline pripláca 21 €. Od stupňa Comfortline sú v štandardnej výbave.
IMG_5904.jpg IMG_5914.jpg

Športové sedačky vo výbave Highline majú výraznejšie bočné vedenie, sedí sa v nich hlbšie a sedák sa dá spustiť nižšie než v prípade štandardných sedadiel.

Štandardné sedadlá sú plytšie a vďaka zrezaným okrajom sa do nich ľahšie nastupuje.

Starý známy

Po nastúpení do interiéru sme sa nemohli zbaviť pocitu, že niečím nám veľmi pripomína predošlý model. Spočiatku sme nevedeli prísť na to, v čom je háčik, pretože vyzerá úplne inak -modernejšie a kvalitnejšie. Z dizajnérskej stránky a výberu materiálov novinka značne pokročila. Stačí sa pozrieť na palubnú dosku a málokto si nespomenie na Golf. Volant oboch vozidiel je dokonca úplne rovnaký, v Pole má však o málo menší priemer. Dobré je, že na väčšieho súrodenca neprestanete myslieť, ani keď sa dotknete palubnej dosky, čo v minulosti celkom neplatilo.

IMG_5918.jpg

Lakťová opierka, s ktorou sa mnohí mohli stretnúť ešte v prvej Octavii prekáža pri radení aj zaťahovaní ručnej brzdy.

Napriek tomu, že snaha znižovať náklady, kde sa dá ide ruka v ruke s vývojom väčšiny áut tohto segmentu, kvalitnými materiálmi konštruktéri nešetrili. K už spomenutej myšlienke na predchodcu sme sa vrátili ešte raz po opätovnom usadnutí za volant. Vtedy sme si uvedomili, že rozmery a usporiadanie jednotlivých panelov spolu s priestorovým riešením kabíny sú nám dosť povedomé. Keby sme so zatvorenými očami presadli zo starého Pola do nového, zistili by sme, že pri nastupovaní prekračujeme takmer rovnako vysoký prah. Kolenom sa takisto musíme vyhnúť ľavému rohu palubnej dosky a pravá ruka sa bude musieť pravidelne naťahovať za nízko ležiacou a navyše krátkou radiacou pákou ako v minulosti.

Niekoľko nedostatkov teda prežilo aj generačnú výmenu… Mnohé však zmizli. Napríklad kvôli večnému kontaktu vodičovej ľavej nohy s výplňou dverí pôvodný ovládací panel vo dverách nahradila klasická rukoväť, ktorá leží viac vzadu a tak vytvára potrebné miesto pre ľavé koleno vodiča.

Kufor variabilný, ale úzky

Batožinový priestor trpí na slabú vnútornú šírku, ktorá čiastočne blokuje plné využitie jeho kapacity. Napriek objemu 280 l sme dnu nedostali napríklad zložený detský kočík, ktorý sa nám zatiaľ vmestil do každého malého auta, a ktorý sme pred štyrmi rokmi kupovali na mieru podľa v tom čase najmenšieho malého auta Suzuki Swift.

IMG_6197.jpgIMG_6199.jpg

Pri vyberaní vecí zo spodnej časti kufra je možné medzipodlahu jednoduchým spôsobom zafixovať do zvislej polohy.

Kufor Pola si však reputáciu napráva svojou variabilitou. Poteší napríklad polohovateľná medzipodlaha, ktorá sa dá jednoduchými háčikmi po bokoch zafixovať do zvislej polohy pri vyberaní vecí zo spodnej časti kufra alebo výmene kolesa. Pod podlahou sa nachádza oceľová rezerva, vo verzii Highline len dojazdová. Za rezervu s hliníkovým diskom sa pripláca 211 €. Väčšiu flexibilitu zadnej časti podčiarkujú asymetricky delené a sklápateľné zadné sedadlá, za ktoré sa spolu s medzipodlahou v najnižšej výbave pripláca 42 €. Od stupňa Comfortline patria k štandardu.

Najslabší z naftového trojlístka

Po najžiadanejšom 1,4 l benzínovom motore sme skúšali nový naftový štvorvalec 1.6 TDI so vstrekovaním common rail, ktorý vo všetkých koncernových značkách postupne nahradí starý známy turbodiesel 1.9 TDI. Do nového Pola ho montujú v troch výkonových verziách (75, 82 a 105 k). My sme jazdili s najslabšou, ktorá vzhľadom na najnižšiu cenu bude zrejme patriť k najpredávanejším z naftového trojlístka.

IMG_5908.jpg

Najslabšia verzia nového naftového štvorvalca 1.6 TDI so vstrekovaním common-rail pôsobila veľmi priduseným dojmom. Ani spotreba nebola nijak výnimočná (5,5 a 4,9 l/100 km).

Na objem 1,6 l pôsobí jeho výkon priveľmi priduseným dojmom. Taktiež reakcie na stláčanie akcelerátora sú dosť ospalé, preto asi najviac vyhovie kľudnejším povahám. Na to, že vstrekovanie nafty už zabezpečuje systém common rail, chod motora za studena sa nám zdal byť pomerne hlučný. Po zahriatí síce dramaticky stíchol, ale vedeli by sme si predstaviť aj menšie vibrácie. Pod hluk na voľnobehu sa mohlo podpísať málo najazdených kilometrov.

Benzín víťazí

Hlavným dôvodom, pre ktorý si zákazníci budú kupovať motor 1.6 TDI tak ostáva nízka palivová spotreba. Aj keď popri neuveriteľne tichom a kultivovanom 1,4 l benzínovom motore, ktorý dokáže v odľahčenej karosérii jazdiť za 7,1 l/100 km (mesto), prípadne 5,2 l/100 (mimo mesta), stráca nami dosiahnutý rozdiel (1,6 l/100 km v meste a 0,3 l/100 km mimo mesta) argumenty v prospech nafty.

IMG_5915.jpg

Zážihový motor príjemne prekvapil kultúrou chodu aj spotrebou. V meste si odpil 7,1 l/100 km, mimo neho sa uskromnil s 5,2 l/100 km.

O cenovom rozdiele medzi oboma verziami ani nemusíme hovoriť. Z tejto dvojice by sme si preto jednoznačne vybrali nad naše očakávanie vyvážený 1,4 l zážihový motor. Nad svojím naftovým súrodencom vynikol aj vďaka tomu, že Volkswagen začal brať vážnejšie hmotnostný výkon (pomer výkonu a hmotnosti), čo sa najviac prejavuje práve na malých autách, akým je Polo.
Technické parametre - Volkswagen Polo

Motor 1.4 1.6 TDI
Zdvihový objem [cm3] 1390 1598
Výkon [kW/k] 63/85 55/75
pri otáčkach [1/min] 5000 4000
Krútiaci moment [Nm] 132 195
pri otáčkach [1/min] 3800 1500-2500
Maximálna rýchlosť [km/h] 177 170
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 12,1 14,0
Nameraná spotreba [l/100 km] 7,1/5,2 5,5/4,9
Emisie CO2 [g/km] 139 109
Batožinový priestor [l] 280 280
Cena modelu od [€] 11.650 13.980

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc
  2. Po štúdiu u nás si ťa skvelá práca nájde sama
  3. Zažívali domáce násilie a nikdy nepracovali. Ako dlho trvá naučiť ich to?
  4. Desať dôvodov, prečo študovať na Trnavskej univerzite
  5. Vedeli ste, čo všetko kryje poistenie nehnuteľnosti?
  6. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nemusia
  7. Hľadá sa nástupca slávneho pekára
  8. Počúvaj hlas svojho srdca a študuj, čo ťa baví...
  1. Zmeny v systéme revíznych postupov
  2. Prvotriedne služby, nikoho iného by sme už nebrali
  3. Posledné voľné byty z úrody Jabloní. Nenechajte si ich ujsť.
  4. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  5. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  6. Získajte sériu retro keramických hrnčekov
  7. Aby ste si pri príprave vianočných dobrôt spievali od radosti
  8. Hľadá sa nástupca slávneho pekára
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 23 008
  2. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 8 122
  3. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 890
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 5 036
  5. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť 2 667
  6. Platíte za poistenie, ktoré naozaj potrebujete? 2 048
  7. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 1 939
  8. Blíži sa najväčšia investičná konferencia roku 2022 1 670
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Poľskí vojaci.

Na obranu chcú vynaložiť až päť percent HDP.


27. nov
Michail Gorbačov.

Ani do Zolcerovej knihy sa mnohé tajomstvá nedostali.


28. nov
Futbalisti Maroka na MS v Katare 2022.

Tím z Afriky má najlepší tím v dejinách.


19 h
Následky bombardovania v Kyjeve.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 5 ďalší 13 h

Neprehliadnite tiež

Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


25. nov
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov
Fiat Tipo

Litrový trojvalec prekonáva staršiu atmosféru v každom ohľade.


23. nov
Pozreli sme si trojicu inzerovaných jazdených elektromobilov.

Z nízkeho počtu najazdených kilometrov sa netreba tešiť.


22. nov

Blogy SME

  1. Irena Šimuneková: Strážov
  2. Eva Gallova: Vtipy o lekároch, ktorí vyjednávajú s politikmi a o politikoch, ktorí sa robia, že vyjednávajú s lekármi
  3. Post Bellum SK: Na stromoch viseli tí, ktorí sa postavili Nemcom na odpor
  4. Marek Mačuha: Futbal - kto postúpi na svetovom pohári?
  5. Peter Maroncik: Keď takto vypadá oslava, ako by vypadala nasranosť?
  6. Tomáš Vodvářka: Podivuhodná noc - adventní povídka
  7. Jozef Sitko: Vydierač a rozvratník s podporou médií (2)
  8. Júlia Piraňa Mikolášiková: Vojna v bezpečnostných zložkách: Komu zovrelo v hrdle po domovke u pána X?
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 96 657
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 670
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 124
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 4 665
  5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 4 004
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 777
  7. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 3 578
  8. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 3 271
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu