SME
Štvrtok, 22. október, 2020 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky
TEST:

Volkswagen Polo: Benzín proti nafte

Pri prvom teste nového Pola nás príjemne prekvapila spotreba 1,4-litrového benzínového motora. Boli sme preto zvedaví, aký bude rozdiel v dynamike a apetíte medzi ním a základnou výkonovou verziou naftového štvorvalca 1.6 TDI.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BRATISALVA. Tomu sa hovorí dôvera v značku alebo dôkaz jej imidžu v praxi. Skôr, ako si zákazníci mali možnosť na nové Polo siahnuť a zajazdiť si v ňom, importér obdržal v rámci šrotovného vyše 600 objednávok. Hlavná vlna záujmu o toto auto však odštartovala až oficiálnym spustením predaja v septembri. Po úvodnom teste sa preto ešte raz vraciame k tomuto modelu a okrem porovnania 1,4 l benzínového motora s novým naftovým štvorvalcom 1.6 TDI si viac povieme aj o detailoch, ktorým sme sa v prvom teste nestihli venovať.

Dva druhy sedačiek

Jednou z tém sú sedadlá. Keby sme nevyskúšali naftovú verziu vo výbave Highline, mysleli by sme si, že predné sedačky sa nedajú viac znížiť, aby poloha sedenia uspokojila aj urastenejších vodičov. Polo však ponúka dva druhy predných sedadiel. Základné vo výbavách Trendline a Comfortline majú slabšie bočné vedenie a plytšie sklonený sedák, čo napríklad mne, človeku priemerného vzrastu maximálne vyhovuje. Lenže urastenejší kolegovia plytký sklon a tým pádom vyššiu polohu sedenia kritizovali.

51_polo_big.jpg52_polo_big.jpg

Rozdiel v rozsahu výškového nastavenia predných sedadiel vo výbavách Comfortline a Highline je jasne viditeľný.

Viac znížiť sa dajú len športové sedačky v najvyššej výbave Higline, v ktorých sa sedí hlbšie. Tie majú tiež výraznejšie bočné vedenie. Preferujem lacnejšiu verziu sedadiel Comfortline okrem vzpriamenejšieho posedu aj z iného dôvodu. Zrezané predné kraje sedákov uľahčujú nastupovanie, čo je v prípade mestského auta, do ktorého sa niekoľkokrát denne nastupuje, dôležitý faktor pohodlia. V základnej výbave je len výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča. Za výškovo nastaviteľné obe predné sedadlá dodávané spolu so zásuvkami sa vo výbave Trendeline pripláca 21 €. Od stupňa Comfortline sú v štandardnej výbave.
IMG_5904.jpg IMG_5914.jpg

Športové sedačky vo výbave Highline majú výraznejšie bočné vedenie, sedí sa v nich hlbšie a sedák sa dá spustiť nižšie než v prípade štandardných sedadiel.

Štandardné sedadlá sú plytšie a vďaka zrezaným okrajom sa do nich ľahšie nastupuje.

Starý známy

Po nastúpení do interiéru sme sa nemohli zbaviť pocitu, že niečím nám veľmi pripomína predošlý model. Spočiatku sme nevedeli prísť na to, v čom je háčik, pretože vyzerá úplne inak -modernejšie a kvalitnejšie. Z dizajnérskej stránky a výberu materiálov novinka značne pokročila. Stačí sa pozrieť na palubnú dosku a málokto si nespomenie na Golf. Volant oboch vozidiel je dokonca úplne rovnaký, v Pole má však o málo menší priemer. Dobré je, že na väčšieho súrodenca neprestanete myslieť, ani keď sa dotknete palubnej dosky, čo v minulosti celkom neplatilo.

IMG_5918.jpg

Lakťová opierka, s ktorou sa mnohí mohli stretnúť ešte v prvej Octavii prekáža pri radení aj zaťahovaní ručnej brzdy.

Napriek tomu, že snaha znižovať náklady, kde sa dá ide ruka v ruke s vývojom väčšiny áut tohto segmentu, kvalitnými materiálmi konštruktéri nešetrili. K už spomenutej myšlienke na predchodcu sme sa vrátili ešte raz po opätovnom usadnutí za volant. Vtedy sme si uvedomili, že rozmery a usporiadanie jednotlivých panelov spolu s priestorovým riešením kabíny sú nám dosť povedomé. Keby sme so zatvorenými očami presadli zo starého Pola do nového, zistili by sme, že pri nastupovaní prekračujeme takmer rovnako vysoký prah. Kolenom sa takisto musíme vyhnúť ľavému rohu palubnej dosky a pravá ruka sa bude musieť pravidelne naťahovať za nízko ležiacou a navyše krátkou radiacou pákou ako v minulosti.

Niekoľko nedostatkov teda prežilo aj generačnú výmenu… Mnohé však zmizli. Napríklad kvôli večnému kontaktu vodičovej ľavej nohy s výplňou dverí pôvodný ovládací panel vo dverách nahradila klasická rukoväť, ktorá leží viac vzadu a tak vytvára potrebné miesto pre ľavé koleno vodiča.

Kufor variabilný, ale úzky

Batožinový priestor trpí na slabú vnútornú šírku, ktorá čiastočne blokuje plné využitie jeho kapacity. Napriek objemu 280 l sme dnu nedostali napríklad zložený detský kočík, ktorý sa nám zatiaľ vmestil do každého malého auta, a ktorý sme pred štyrmi rokmi kupovali na mieru podľa v tom čase najmenšieho malého auta Suzuki Swift.

IMG_6197.jpgIMG_6199.jpg

Pri vyberaní vecí zo spodnej časti kufra je možné medzipodlahu jednoduchým spôsobom zafixovať do zvislej polohy.

Kufor Pola si však reputáciu napráva svojou variabilitou. Poteší napríklad polohovateľná medzipodlaha, ktorá sa dá jednoduchými háčikmi po bokoch zafixovať do zvislej polohy pri vyberaní vecí zo spodnej časti kufra alebo výmene kolesa. Pod podlahou sa nachádza oceľová rezerva, vo verzii Highline len dojazdová. Za rezervu s hliníkovým diskom sa pripláca 211 €. Väčšiu flexibilitu zadnej časti podčiarkujú asymetricky delené a sklápateľné zadné sedadlá, za ktoré sa spolu s medzipodlahou v najnižšej výbave pripláca 42 €. Od stupňa Comfortline patria k štandardu.

Najslabší z naftového trojlístka

Po najžiadanejšom 1,4 l benzínovom motore sme skúšali nový naftový štvorvalec 1.6 TDI so vstrekovaním common rail, ktorý vo všetkých koncernových značkách postupne nahradí starý známy turbodiesel 1.9 TDI. Do nového Pola ho montujú v troch výkonových verziách (75, 82 a 105 k). My sme jazdili s najslabšou, ktorá vzhľadom na najnižšiu cenu bude zrejme patriť k najpredávanejším z naftového trojlístka.

IMG_5908.jpg

Najslabšia verzia nového naftového štvorvalca 1.6 TDI so vstrekovaním common-rail pôsobila veľmi priduseným dojmom. Ani spotreba nebola nijak výnimočná (5,5 a 4,9 l/100 km).

Na objem 1,6 l pôsobí jeho výkon priveľmi priduseným dojmom. Taktiež reakcie na stláčanie akcelerátora sú dosť ospalé, preto asi najviac vyhovie kľudnejším povahám. Na to, že vstrekovanie nafty už zabezpečuje systém common rail, chod motora za studena sa nám zdal byť pomerne hlučný. Po zahriatí síce dramaticky stíchol, ale vedeli by sme si predstaviť aj menšie vibrácie. Pod hluk na voľnobehu sa mohlo podpísať málo najazdených kilometrov.

Benzín víťazí

Hlavným dôvodom, pre ktorý si zákazníci budú kupovať motor 1.6 TDI tak ostáva nízka palivová spotreba. Aj keď popri neuveriteľne tichom a kultivovanom 1,4 l benzínovom motore, ktorý dokáže v odľahčenej karosérii jazdiť za 7,1 l/100 km (mesto), prípadne 5,2 l/100 (mimo mesta), stráca nami dosiahnutý rozdiel (1,6 l/100 km v meste a 0,3 l/100 km mimo mesta) argumenty v prospech nafty.

IMG_5915.jpg

Zážihový motor príjemne prekvapil kultúrou chodu aj spotrebou. V meste si odpil 7,1 l/100 km, mimo neho sa uskromnil s 5,2 l/100 km.

O cenovom rozdiele medzi oboma verziami ani nemusíme hovoriť. Z tejto dvojice by sme si preto jednoznačne vybrali nad naše očakávanie vyvážený 1,4 l zážihový motor. Nad svojím naftovým súrodencom vynikol aj vďaka tomu, že Volkswagen začal brať vážnejšie hmotnostný výkon (pomer výkonu a hmotnosti), čo sa najviac prejavuje práve na malých autách, akým je Polo.
Technické parametre - Volkswagen Polo

Motor 1.4 1.6 TDI
Zdvihový objem [cm3] 1390 1598
Výkon [kW/k] 63/85 55/75
pri otáčkach [1/min] 5000 4000
Krútiaci moment [Nm] 132 195
pri otáčkach [1/min] 3800 1500-2500
Maximálna rýchlosť [km/h] 177 170
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 12,1 14,0
Nameraná spotreba [l/100 km] 7,1/5,2 5,5/4,9
Emisie CO2 [g/km] 139 109
Batožinový priestor [l] 280 280
Cena modelu od [€] 11.650 13.980

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  2. Päť chýb pri zateplení strechy
  3. Vitajte v postapokalyptickom svete
  4. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  5. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  6. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  7. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  1. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  2. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  3. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  5. Úprava osobného motorového vozidla
  6. Important information for Brazilians living in Slovakia
  7. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  8. Vitajte v postapokalyptickom svete
  9. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  10. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 24 116
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 17 038
  3. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 14 832
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 527
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 847
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 756
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 472
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 370
  9. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 159
  10. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 9 144
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zadržanie Dušana Kováčika.

Koronavírus: Na Slovensku potvrdili 17 úmrtí, Česko pokračuje v rekordoch (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 33 602. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 115 obetí.

Odberové miesto na testovanie pacientov na ochorenie COVID-19 pred Infekčným pavilónom na Kramároch.
Pacientov s covidom budú musieť zrejme zakrátko voziť do iných nemocníc, lebo bojnická bola v utorok už plná.
Podcast Dobré Ráno.
Cynická obluda

Zázrak v parlemente

Záborská, pevne sa spoliehajúca na hlasy fašistov, už videla svoje obmedzenie interrupcií ako hotovú vec.

Neprehliadnite tiež

Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson

Z Renaultu Mégane sa stane elektrický crossover

Spaľovacie motory budú už minulosťou.

Renault Mégane eVision Concept