BRATISLAVA. Ostatné dve generácie BMW M3 boli známe tým, že po inštalovaní rámu a bezpečnostných prvkov boli vhodným náradím na pretekanie alebo jazdenie na okruhu. Teraz základnú sériu úprav -možno po vzore Porsche 911 GT3 RS- robí samotné oddelenie BMW M. Dokonca farebná kombinácia oranžovej a čiernej nápadne pripomína Porsche.
Dizajnom zovňajšku, zahŕňajúcim 19 palcové čierne pretekárske disky, zadné nastaviteľné krídlo a upravený predný spojler, úpravy nekončia. Ručne pripravované M3 GTS presne podľa požiadaviek zákazníkov zameraných na amatérske motoršportové aktivity príde na trh na jar budúceho roka.
Karosériu vystužuje klietka
Interiér vybavený bezpečnostnou klietkou, má iba dve škrupinové športové sedadlá so šesťbodovými pásmi a predpísaný hasiaci prístroj. Športový M volant, výplne dverí a bočné panely sú potiahnuté alcantarou a niektoré diely interiéru sú vyrobené z karbónu. Ochranná klietka začína až za B stĺpikom, čiže ide skôr o bezpečnostný prvok a výstuhu karosérie než o pretekársku klietku. Interiér je pripravený na montáž hasiaceho systému a odpojovača elektrickej sústavy.
Väčší objem aj výkon
Atmosférický osemvalec má objem zväčšený na 4,4 litra a výkon zvýšený na 450 koní. Medzi motorom a zadným svorným diferenciálom je dvojspojková sedemstupňová prevodovka M DKG Drivelogic. Vodič môže radiť extrémne rýchlo pákou alebo tlačidlami pod volantom. Charakteristika prevodovky bola naprogramovaná špeciálne pre verziu M3 GTS.
Podvozok rýchlejší ako motor
Zmenami prešiel podvozok, brzdy, stabilizačný systém DSC a aerodynamika. Prah citlivosti a spôsob zasahovania stabilizačného systému je naprogramovaný na športovú jazdu. Všetky úpravy na aerodynamike majú čisto funkčný a nie estetický základ. Napríklad veľké zadné krídlo pochádza zo špeciálov pripravovaných na seriál okruhových pretekov WTCC. Predný nárazník má priviesť čo najviac vzduchu k novým brzdám so šesťpiestikovými strmeňmi.
BMW M3 GTS je stelesnením továrenského tuningu, ktorý pripravil auto na rýchle okruhové jazdy. Kým v sériovej verzii tvorí kompromis medzi športovým autom na každý deň a okruhovým športiakom, GTS je nekompromisné okruhové auto, s ktorým sa dá jazdiť aj v bežnej premávke.