SME
Nedeľa, 27. november, 2022 | Meniny má Milan

Nabrúsené BMW M3 GTS príde na jar

Športové oddelenie bavorskej automobilky pripravilo verziu M3 GTS, ktorá môže bez ďalších väčších úprav vyraziť na pretekársky okruh.

(Zdroj: BMW)

BRATISLAVA. Ostatné dve generácie BMW M3 boli známe tým, že po inštalovaní rámu a bezpečnostných prvkov boli vhodným náradím na pretekanie alebo jazdenie na okruhu. Teraz základnú sériu úprav -možno po vzore Porsche 911 GT3 RS- robí samotné oddelenie BMW M. Dokonca farebná kombinácia oranžovej a čiernej nápadne pripomína Porsche.

Dizajnom zovňajšku, zahŕňajúcim 19 palcové čierne pretekárske disky, zadné nastaviteľné krídlo a upravený predný spojler, úpravy nekončia. Ručne pripravované M3 GTS presne podľa požiadaviek zákazníkov zameraných na amatérske motoršportové aktivity príde na trh na jar budúceho roka.

Karosériu vystužuje klietka

Interiér vybavený bezpečnostnou klietkou, má iba dve škrupinové športové sedadlá so šesťbodovými pásmi a predpísaný hasiaci prístroj. Športový M volant, výplne dverí a bočné panely sú potiahnuté alcantarou a niektoré diely interiéru sú vyrobené z karbónu. Ochranná klietka začína až za B stĺpikom, čiže ide skôr o bezpečnostný prvok a výstuhu karosérie než o pretekársku klietku. Interiér je pripravený na montáž hasiaceho systému a odpojovača elektrickej sústavy.

Väčší objem aj výkon

Atmosférický osemvalec má objem zväčšený na 4,4 litra a výkon zvýšený na 450 koní. Medzi motorom a zadným svorným diferenciálom je dvojspojková sedemstupňová prevodovka M DKG Drivelogic. Vodič môže radiť extrémne rýchlo pákou alebo tlačidlami pod volantom. Charakteristika prevodovky bola naprogramovaná špeciálne pre verziu M3 GTS.

Podvozok rýchlejší ako motor

Zmenami prešiel podvozok, brzdy, stabilizačný systém DSC a aerodynamika. Prah citlivosti a spôsob zasahovania stabilizačného systému je naprogramovaný na športovú jazdu. Všetky úpravy na aerodynamike majú čisto funkčný a nie estetický základ. Napríklad veľké zadné krídlo pochádza zo špeciálov pripravovaných na seriál okruhových pretekov WTCC. Predný nárazník má priviesť čo najviac vzduchu k novým brzdám so šesťpiestikovými strmeňmi.
BMW M3 GTS je stelesnením továrenského tuningu, ktorý pripravil auto na rýchle okruhové jazdy. Kým v sériovej verzii tvorí kompromis medzi športovým autom na každý deň a okruhovým športiakom, GTS je nekompromisné okruhové auto, s ktorým sa dá jazdiť aj v bežnej premávke.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  2. Pre úsmevy všetkých detí: Mikuláš prinesie prekvapenia aj online
  3. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to?
  4. Vedeli ste, čo všetko kryje poistenie nehnuteľnosti?
  5. Blíži sa najväčšia investičná konferencia roku 2022
  6. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám
  7. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME
  8. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie
  1. Tesco pokračuje v raste, otvára dve nové predajne
  2. Adios, smetiaky! Tento domáci kompostér mení odpad na substrát
  3. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste
  4. Štátne rezervy uvedú nový systém pomoci v krízových situáciách
  5. 7 prekvapení, ktoré prináša bývanie v Helenkách
  6. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  7. eTabletka - 6 dôvodov pre nákup liekov z pohodlia domova
  8. Wüstenrot predstavuje novinku v poistení majetku W dobrom domov
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 24 121
  2. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 6 719
  3. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 5 244
  4. Vo Zvolene otvorili prvé zelené obchodné centrum na Slovensku 3 337
  5. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 3 023
  6. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME 2 592
  7. Plavky namiesto bielych plášťov. To sú doktori budúcnosti 2 516
  8. Platíte za poistenie, ktoré naozaj potrebujete? 2 022
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


25. nov
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov
Fiat Tipo

Litrový trojvalec prekonáva staršiu atmosféru v každom ohľade.


23. nov
Pozreli sme si trojicu inzerovaných jazdených elektromobilov.

Z nízkeho počtu najazdených kilometrov sa netreba tešiť.


22. nov

Blogy SME

  1. Elena Antalová: Krava je super, hoci nejde o mlieko
  2. Anton Kaiser: Posledná jesenná túra
  3. Ingrid Tkáčiková: Tiež som PN, minister Matovič. Žalúdok sa mi neobracia ani tak z covidu, ktorý mám, ale z ľudí, ktorí v kuse rozvracajú spoločnosť
  4. Helena Michlíková: Počuť vzduch
  5. Irena Šimuneková: Bralce
  6. Miroslav Pollák: Komplexný prístup pri zamestnávaní
  7. Anna Miľanová: Život pod hladinou i hlbinách vôd Zeme... 2022
  8. Ľubica Hlinková: ČO SA BABE CHCELO, TO SA BABE PRISNILO !
  1. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 14 006
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 6 493
  3. Ján Valchár: Ukrajinci zmasakrovali ruských vojakov - no a čo? 5 388
  4. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 4 819
  5. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 3 568
  6. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 345
  7. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 301
  8. Jana Melišová: V závoji hmly 3 078
  1. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  6. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  7. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929
SkryťZatvoriť reklamu