BRATISLAVA. Legendárny úpravca spočiatku kooperoval s automobilkou Simca, ale najlepšie roky svojej existencie zažil vďaka spolupráci s Renaultom. Spojenie Renault-Gordini bolo veľkým pojmom prakticky v každom odvetví automobilového športu. Z najväčších úspechov spomeňme aspoň šnúru víťazstiev vo vytrvalostnom maratóne 24 hodín Le Mans v rokoch 1962 až 1969, množstvo vavrínov z automobilových súťaží alebo šesť rokov trvajúca účasť v seriáli F1. Pôsobenie značky Gordini ukončili finančné problémy jej zakladateľa a nútený predaj spoločnosti.
Novodobé Gordini „bez šťavy“
Gordini sa zároveň preslávil športovými úpravami „ľudových“ Renaultov určenými pre bežnú premávku. Debutom bol Renault 4CV, nasledovali upravené modely Dauphine, Caravelle, Renault 5, 8, 12 a 17.
Práve túto časť značky Gordini sa Renault chystá oživiť. Pôjde však skôr o znovuzrodenie názvu než skutočného ducha legendy. Ako prvý sa 25. novembra tohto roka predstaví Renault Twingo RS Gordini. Okrem charakteristického modrého laku s dvojicou bielych pásov a niekoľkých štylistických zmien v exteriéri a interiéri sa však nebude líšiť od “bežného“ Twinga RS. Technika zostane bez zmien, čo je možno trochu škoda. Je však dobré, že slávne meno nezapadne prachom.
K Twingu pribudne Clio a Mégane
Predaj Twinga RS Gordini odštartuje začiatkom budúceho roka. Po rovnakých, skôr kozmetických, úpravách za z Renaultu Clio RS stane Clio RS Gordini. Premiéru absolvuje pravdepodobne na marcovom ženevskom autosalóne. V priebehu budúceho roka rodinu Gordini zrejme doplní aj Mégane.