SME

Elektrický Citroën začnú vyrábať o rok

Spolupráca koncernu PSA a Mitsubishi Motors výrobou sesterských SUV Citroën C-Crosser, Mitsubishi Outlander, Peugeot 4007 nekončí. Novú etapu spájania síl predstavujú tri malé elektromobily.

(Zdroj: Citroën)

BRATISLAVA. Brány výrobného závodu Kurashiki opustili prvé exempláre malého auta s elektrickým pohonom Mitsubishi i MiEV. Po niekoľkoročnom vývoji a zdĺhavých testoch, ktoré stále prebiehajú, si ekologické vozidlo konečne preberajú zákazníci. Súbežne sa japonská automobilka dohaduje na spolupráci s koncernom PSA. Francúzi začnú v druhej polovici budúceho roka vyrábať vlastné deriváty elektromobilu i MiEV s názvami Citroën C-Zero a Peugeot iOn.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zatiaľ čo Peugeot odhalil svoje elektrické vozidlo na frankfurtskom autosalóne, sesterský Citroën tak urobil pred niekoľkými dňami. Obe vozidlá sa navzájom líšia iba detailmi, napríklad prednou maskou. Poháňa ich synchrónny elektromotor s permanentným magnetom, umiestnený pred zadnou nápravou. Výkon 47 kW má vodič k dispozícii v rozsahu 3000 až 6000 ot./min. Vrchol krútiaceho momentu 180 Nm sa dostaví pri 2000 ot/min.

SkryťVypnúť reklamu

Dobitie z bežnej siete trvá šesť hodín

Zásobník energie predstavuje lítiovo-ionový akumulátor s celkovou kapacitou 16 kWh. Kvôli zníženiu ťažiska ho konštruktéri uložili medzi nápravy pod podlahu. Nabitie z bežnej rozvodnej siete 230V trvá šesť hodín, rýchlonabíjačka (400V) mu 80 percent kapacity dodá už za 30 minút. Časť energie dodávajú brzdy vybavené rekuperačnou funkciou.

130 kilometrov na jedno nabitie

Elektromobil váži 1080 kilogramov a podľa výrobcu dosahuje lepšie dynamické parametre ako porovnateľné auto vybavené benzínovým agregátom s rovnakým výkonom. C-Zero dokáže šprintovať rýchlosťou 130 km/h, z 0 na 100 km/h zrýchli za 15 sekúnd. Dojazd je závislý na štýle jazdy. Citroën udáva priemernú hodnotu 130 kilometrov.

Francúzom na nákup prispeje vláda

Päťdverové vozidlo má skromné vonkajšie rozmery - dĺžku 3395 mm, šírku 1475 mm a výšku 1600 mm. Jeho karoséria pripomína bublinu. Útulný interiér ponúka miesto pre štyroch pasažierov a batožinu s objemom 166 litrov. Jednoduchý prístrojový panel pred vodičom zobrazuje iba základné údaje - aktuálnu rýchlosť, stav kapacity akumulátorov a počet najazdených kilometrov. Analógový „výkonomer“ ukazuje, aký výkon práve dáva elektromotor. Čím je vyšší, tým skôr sa vybijú batérie.

SkryťVypnúť reklamu

Otáznou zostáva už iba cena. Francúzski zákazníci môžu rátať s príspevkom vlády na nákup elektromobilu vo výške 5000 eur.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  1. Záhradkári, pracujte len ráno a večer
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. OTS: LESY SR sa dištancujú od nepravdivých tvrdení
  4. Influenceri vzali na dovolenku ľudí, ktorých nepoznali
  5. Uprostred leta prichádza princ na bielom koni
  6. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  7. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  8. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 20 555
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 7 829
  3. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 3 041
  4. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 2 972
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 439
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 234
  7. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 1 970
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 1 846
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii
  2. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (11. - 17.7.1925)
  3. Tomáš Hrubý: Zkusil jsi to vypnout a znovu zapnout?
  4. Daniel Bíro: Adrián Ferenčík ako rušňovodič viedol viaceré typy vlakov. Čím sa vyznačuje práca rušňovodiča z jeho pohľadu?
  5. Vladimír Bačišin: Neografia, a.s. Martin opäť so zväčšujúcou sa čiernou dierou
  6. Marek Strapko: Prezident mieru sa ide hrať na vojačikov
  7. Iveta Grootová: Darček
  8. Ivan Čáni: Blaha a Kaliňák junior narazili ale napriek tomu ďalej ohlupujú svoj už aj tak dostatočne ohlúpený fan club.
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 26 919
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 16 467
  3. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 11 961
  4. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 519
  5. Juraj Kumičák: Ako Cyril a Metod fašistom pomáhali... 6 781
  6. Dávid Polák: Denník Dezoláta 6 392
  7. Martin Halás: Vypískali sme aj Čaputovú a Hegera. A nikto sa tým nechválil 4 161
  8. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma! 3 987
  1. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii
  2. INESS: Aké je (ne)produktívne zdravotníctvo?
  3. Marcel Rebro: Prezident v maskáčoch: Pellegrini sa ide hrať na vojačika, zatiaľ čo krajina horí
  4. Marcel Rebro: Fico medzi čajom a oknom: Moskva nerada, keď sa kamoši pretvarujú
  5. Věra Tepličková: Krutá rana pre opozíciu: Minister Takáč opäť nakupoval potraviny
  6. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  7. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
  8. Roman Kebísek: Básnik Byron vraj „miloval len jednu“ – Chaworthovú
SkryťZatvoriť reklamu