BRATISLAVA. Zvýšila sa tak priepustnosť dopravy na mimoriadne preťaženom úseku s intenzitou cestnej premávky 45 až 50 tisíc vozidiel denne v jednom smere.
"Mohlo by sa zdať, že táto investičná aktivita nebola náročná, pretože sa vybral iba stred a nahradili sa železné zvodidlá niečim iným. Stavba bola realizovaná za plnej premávky, tak do ako aj z Bratislavy, čo mimoriadne sťažovalo stavebné práce. Vysporiadať sa s takýmto stavom nebolo celkom jednoduché," ocenil premiér Robert Fico počas oficiálneho otvorenia diaľničného úseku.
Premiér pripomenul, že zatiaľ ide len o provizórny stav šesťpruhovej diaľnice, ale je nevyhnutným predpokladom pre úplné dokončenie stavby. Stavebné práce na úseku D1 po príprave druhej etapy by sa podľa neho mali začať v roku 2012. Fico je presvedčený, že dovtedy táto diaľnica splní svoje poslanie.
Rozšírenie diaľnice D1 na šesť pruhov malo byť podľa pôvodného plánu hotové do polovice roka 2010. Národná diaľničná spoločnosť (NDS), ktorá cestu prerábala, však tento termín skrátila.
Po ukončení prvej etapy rozšírenia úseku D1 plánuje Národná diaľničná spoločnosť pokračovať prácami v druhej etape. Jej cieľom bude násypové rozšírenie telesa diaľnice tak, aby vznikol aj štandardný odstavný pruh.
Súčasťou projektu by mal byť aj nedávno schválený zámer ministerstva dopravy, podľa ktorého sa paralelne s telesom diaľnice D1 vybudujú dve súbežné dvojpruhové cesty s jednosmerným vedením premávky po každej strane. Na ne budú naviazané všetky obce a na veľkých križovatkách budú spojené s diaľnicou.
Druhá časť prác, spočívajúca v úplnej rekonštrukcii D1 Bratislava - Trnava, by sa mala začať najskôr koncom roka 2012 a ukončená by mohla byť v roku 2015. Projektová dokumentácia na územné rozhodnutie a stavebné povolenie majú byť totiž pripravené do konca roka 2012.