SME
Utorok, 6. december, 2022 | Meniny má Mikuláš

Prvá jazda: Peugeot 5008 je vyhliadkou na kolesách

Peugeot doplnil tohtoročnú ponuku noviniek o chýbajúci kompaktný monospace. Viacúčelový Peugeot 5008 sme vyskúšali v domácom prostredí, vo francúzskom Annecy.

(Zdroj: Peugeot)

ANNECY. Po dvoch rodinných modeloch 308 SW a 3008, predstavených na jar tohto roka, chce Peugeot osloviť aj tú časť zákazníkov, ktorí potrebujú na premiestňovanie väčší priestor a viac miest na sedenie. Pokiaľ 3008 nebola pre niekoho dostatočná voľba, všetko môže zachrániť náhrada za ustupujúci model 807 v podobe kompaktného vanu.

Nemá veľkú papuľu

Na prvý pohľad je jasné, že si konštruktéri dali záležať a možno vypočuli aj kritické hlasy na margo prednej masky. Mreža chladiča, pripomínajúca ceriace zuby, ktorá si pri 4007 a 3008 vyslúžila spŕšku frfľania, sa zmenila na príjemne vyzerajúci doplnok s vodorovne potiahnutými chrómovanými lištami.

Neodporuje vzduchu

Tvar karosérie zahŕňa veľmi príjemné aerodynamické línie, ktoré majú okrem okrasy svoju jasnú úlohu. Hodnota odporu vzduchu je vyjadrená koeficientom Cx na 0,29. Model je postavený na platforme svojich predchodcov 308 a 3008. Napriek slušným rozmerom vo vnútri sme ocenili výbornú spratnosť auta pri parkovaní. Dizajn zadných dverí a svetiel je viac účelný ako okrasný s cieľom umožniť čo najlepší a pohodlný prístup do batožinového priestoru.

Jazdili SME...

Niektorí kolegovia vyčítali mohutným stĺpikom nedostatočný výhľad do strán. My sme to veľmi nepostrehli, pretože čelné sklo dáva vodičovi široký rozhľad a veľké presklenné časti okien na dverách, vrátane zadných a doplnková panoramatická strecha umocňujú pocit sedenia na vyhliadke. Skôr si treba uvedomiť, že na sledovanie prírodnej scenérie sú v aute spolucestujúci, nie šofér.

Ako vo vyhliadkovej veži

Výrobca tvrdí, že inovatívne riešenie interiéru zabezpečuje vodičovi vynikajúci výhľad a veľkú bezpečnosť. Tvar sedadiel, ich spôsob naklonenia a možnosť nastavenia volantu do správnej polohy pre šoféra má zabezpečiť ideálny posed a tým spríjemniť cestu.

Veľká presklená plocha zabezpečuje zážitok z jazdy najmä pasažierom na zadných sedadlách. Tým, že na panoramatickej streche konštruktéri naozaj nešetrili, majú o zábavu postarané spolucestujúci v druhom, aj treťom rade. Celkovo sa na vozidle nachádza 5,77 m2 presvetlenej plochy.

Sedadlá posuniete nezávisle

Tri samostatné sedadlá v druhom rade ponúkajú rovnakú variabilitu ako v Peugeote 308 SW. Tak sa dá ľubovoľne nakombinovať jedno, dve až tri kreslá s ľubovoľným umiestnením v rade. Sedadlá sú posúvateľné v rozmedzí 130 mm, čím sa dá vytvoriť väčší priestor na nastupovanie do tretieho radu, prípadne zväčšiť batožinový priestor. Každé sedadlo v treťom, rade možno jednotlivo sklopiť do podlahy aby vytvorili rovinu s nakladacou hranou.
Pri potrebe získať dlhší priestor je možné dorovna sklopiť aj sedadlo spolujazdca, čím sa dosiahne využiteľná dĺžka 2,76 m.

Jazdili SME....

Veľmi subjektívne už dlhšie hodnotím sedadlá v Peugeote ako jedny z najlepších, vzhľadom k ich tvaru, možnosti nastavenia, aj tvaru hlavovej opierky. Je pravda, že človek si na mieste šoféra pripadá ako šofér autobusu, ale vyššia poloha sedenia v takomto type vozidla je výborná. Zabezpečuje rovnako dobrý výhľad na cestu, do strán ako aj do pomocného spätného zrkadielka, ktoré je umiestnené vedľa toho bežného, na kontrolu pasažierov v zadných radoch.

Zástupcovia značky hovoria o tom, že v treťom rade sa dokážu odviezť aj dospelí ľudia. My sme k tejto informácii mierne zdržanliví, vzhľadom k skúsenostiam s 308 SW, hoci to pri rozmeroch tohto vozidla nemôžeme s určitosťou poprieť.

Peugeot drží svoj štandard

Variabilita priestoru nás nijako neprekvapila, pri Peugeote sme už na takýto luxus zvyknutí. Pred dvoma rokmi sme s Partner Tepee precestovali južné Čechy a viem si veľmi živo predstaviť ďalšiu okružnú cestu práve s týmto vozidlom. Pohľad do interiéru a batožinového priestoru naznačuje širokú škálu využitia. Pokiaľ v ňom slobodný človek vidí možnosť ukojenia cestovateľských vášní, ženatý muž a otec rodiny sa už vidí, ako vezie svoje ratolesti k svokrovcom, či na dovolenku k moru.

Technické prvky z 3008

Výbava kompaktného vanu zahŕňa už z Peugeotu 3008 známy Head Up Display, ktorý zobrazuje základné údaje na vysúvacom paneli v zornom uhle vodiča. Nechýba tiež trakčná kontrola a protipreklzový systém Snow Motion, radar merajúci vzdialenosť od vozidla vpredu, ESP v sérii, šesť airbagov, automatická parkovacia brzda s asistentom rozjazdu do kopca, indikátor nezapnutých pásov vzadu, kontrola podhustenia pneumatík a tiež na celú dĺžku auta navrhnutý hlavový airbag.

Jazdili SME...
Benzínová verzia vynikla v kopcoch a serpentínach nad naftovou. Napriek tomu si myslíme, že diesel do tohto auta je to pravé orechové, vychádzajúc z predpokladu, že si ho budú kupovať ľudia za účelom jazdenia aj na dlhšie trasy a po rovných cestách.

Technické parametre - Peugeot 5008

Motor 1,6 VTi 1,6 THP 1,6 HDi 2,0 HDi
Zdvihový objem (cm3) 1598 1598 1560 1997
Výkon (kw/k) 88/120 115/156 80/109 110/150
Pri otáčkach (ot./min.) 6000 6000 4000 4000
Krútiaci moment (Nm) 160 240 240 340
Pri otáčkach (ot./min) 4250 1400 1750 2000
Emisie CO2 (g/km) 169 167 140 151
Prevádzkové hodnoty
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 12,3 9,7 12,9 10,0
Maximálna rýchlosť (km/h) 187 195 183 195
Kombinovaná spotreba 7,3 7,1 5,4 5,8


Rozmery:

Rázvor náprav (mm) 2728
Dĺžka (mm) 4529
Širka (mm) 1837
Výška (mm) 1639
Objem batož. priestoru (l) 679/1754

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Štvrtý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  2. Píše analytik Martiška: Čo prinesie rok 2023 v ekonomike?
  3. Deti cestujú do exotiky zadarmo
  4. Predaj osobných automobilov Všeobecná zdravotná poisťovňa, a.s.
  5. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý
  6. Vyberte si knihy s príbehom. Čo sa oplatí čítať na Vianoce?
  7. Darujte predplatné a získate poukaz v hodnote 10 € do Panta Rhei
  8. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás
  1. Aktivácia zasielania elektronickej faktúry
  2. Píše analytik Martiška: Čo prinesie rok 2023 v ekonomike?
  3. Štvrtý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  4. Developer projektu Metropolis sa stal Lídrom roka 2022
  5. Nepotrebné telefóny pomáhajú na Vianoce deťom a rodinám v núdzi
  6. Tisíc líp aj pre včely od slovenskej prezidentky
  7. Changes to the System of Remedies
  8. How to succeed when acquiring a business in Slovakia
  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás 15 546
  2. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie 7 585
  3. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý 5 281
  4. Vyberte si knihy s príbehom. Čo sa oplatí čítať na Vianoce? 4 736
  5. Deti cestujú do exotiky zadarmo 4 206
  6. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 3 766
  7. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to 3 077
  8. V Danteho pekle sa našlo miesto pre každého 2 531
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

NDS podpísala kontrakt s dodávateľom, minister dopravy uvažuje o alternatíve pre vodičov.


2. dec
Ilustračná snímka.

Európske a ázijské automobilky na politické riešenie nečakajú.


1. dec
Kia Sportage je tento rok najžiadanejším SUV na Slovensku.

Jednotkou je Kia Sportage.


2. dec
Honda Civic Type R

Hot hatche sú čoraz drahšie pre vysoké emisie.


1. dec

Blogy SME

  1. Marek Mačuha: Štát a pomoc ľuďom
  2. Ján Valchár: Defekácia Putina a ruské nádielky Svätého Nikolaja
  3. Víťazoslav Würschner: „Svätá prostota“
  4. Štefan Vidlár: Skaza vojny
  5. Štefan Vidlár: Zhulíku, Zhulíku
  6. Rudolfa Vallová: Neriešený konflikt záujmov je podraz slušným obchodníkom
  7. Eva Forrai: DNES NA TÉMU: Viete ako správne pripraviť steak?
  8. Jozef Sitko: Prezidentka zamierila na "Hrad" opäť
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 123 798
  2. Věra Tepličková: Ako som cestovala vlakom 9 522
  3. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 5 004
  4. Věra Tepličková: K zubárovi lacnejšie, len keď si dáte vyšetriť pipíka 3 235
  5. Ján Valchár: Prvý decembrový blog alebo láska je láska 3 142
  6. Post Bellum SK: Poprava sa konala 3. decembra 1952 v ranných hodinách 2 848
  7. Mária Križanová: Matematika a matikári. 2 795
  8. Jana Melišová: V závoji hmly 2 489
  1. Monika Nagyova: Trapas na Bibliotéke
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 52. - Arktída - Expedícia na lodi Zaria do Sannikovovej zeme (1900 - 1902)
  3. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  4. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  5. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  6. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  7. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
SkryťZatvoriť reklamu