SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Prvá jazda: Peugeot 5008 je vyhliadkou na kolesách

Peugeot doplnil tohtoročnú ponuku noviniek o chýbajúci kompaktný monospace. Viacúčelový Peugeot 5008 sme vyskúšali v domácom prostredí, vo francúzskom Annecy.

(Zdroj: Peugeot)

ANNECY. Po dvoch rodinných modeloch 308 SW a 3008, predstavených na jar tohto roka, chce Peugeot osloviť aj tú časť zákazníkov, ktorí potrebujú na premiestňovanie väčší priestor a viac miest na sedenie. Pokiaľ 3008 nebola pre niekoho dostatočná voľba, všetko môže zachrániť náhrada za ustupujúci model 807 v podobe kompaktného vanu.

Nemá veľkú papuľu

Na prvý pohľad je jasné, že si konštruktéri dali záležať a možno vypočuli aj kritické hlasy na margo prednej masky. Mreža chladiča, pripomínajúca ceriace zuby, ktorá si pri 4007 a 3008 vyslúžila spŕšku frfľania, sa zmenila na príjemne vyzerajúci doplnok s vodorovne potiahnutými chrómovanými lištami.

Neodporuje vzduchu

Tvar karosérie zahŕňa veľmi príjemné aerodynamické línie, ktoré majú okrem okrasy svoju jasnú úlohu. Hodnota odporu vzduchu je vyjadrená koeficientom Cx na 0,29. Model je postavený na platforme svojich predchodcov 308 a 3008. Napriek slušným rozmerom vo vnútri sme ocenili výbornú spratnosť auta pri parkovaní. Dizajn zadných dverí a svetiel je viac účelný ako okrasný s cieľom umožniť čo najlepší a pohodlný prístup do batožinového priestoru.

Jazdili SME...

Niektorí kolegovia vyčítali mohutným stĺpikom nedostatočný výhľad do strán. My sme to veľmi nepostrehli, pretože čelné sklo dáva vodičovi široký rozhľad a veľké presklenné časti okien na dverách, vrátane zadných a doplnková panoramatická strecha umocňujú pocit sedenia na vyhliadke. Skôr si treba uvedomiť, že na sledovanie prírodnej scenérie sú v aute spolucestujúci, nie šofér.

Ako vo vyhliadkovej veži

Výrobca tvrdí, že inovatívne riešenie interiéru zabezpečuje vodičovi vynikajúci výhľad a veľkú bezpečnosť. Tvar sedadiel, ich spôsob naklonenia a možnosť nastavenia volantu do správnej polohy pre šoféra má zabezpečiť ideálny posed a tým spríjemniť cestu.

Veľká presklená plocha zabezpečuje zážitok z jazdy najmä pasažierom na zadných sedadlách. Tým, že na panoramatickej streche konštruktéri naozaj nešetrili, majú o zábavu postarané spolucestujúci v druhom, aj treťom rade. Celkovo sa na vozidle nachádza 5,77 m2 presvetlenej plochy.

Sedadlá posuniete nezávisle

Tri samostatné sedadlá v druhom rade ponúkajú rovnakú variabilitu ako v Peugeote 308 SW. Tak sa dá ľubovoľne nakombinovať jedno, dve až tri kreslá s ľubovoľným umiestnením v rade. Sedadlá sú posúvateľné v rozmedzí 130 mm, čím sa dá vytvoriť väčší priestor na nastupovanie do tretieho radu, prípadne zväčšiť batožinový priestor. Každé sedadlo v treťom, rade možno jednotlivo sklopiť do podlahy aby vytvorili rovinu s nakladacou hranou.
Pri potrebe získať dlhší priestor je možné dorovna sklopiť aj sedadlo spolujazdca, čím sa dosiahne využiteľná dĺžka 2,76 m.

Jazdili SME....

Veľmi subjektívne už dlhšie hodnotím sedadlá v Peugeote ako jedny z najlepších, vzhľadom k ich tvaru, možnosti nastavenia, aj tvaru hlavovej opierky. Je pravda, že človek si na mieste šoféra pripadá ako šofér autobusu, ale vyššia poloha sedenia v takomto type vozidla je výborná. Zabezpečuje rovnako dobrý výhľad na cestu, do strán ako aj do pomocného spätného zrkadielka, ktoré je umiestnené vedľa toho bežného, na kontrolu pasažierov v zadných radoch.

Zástupcovia značky hovoria o tom, že v treťom rade sa dokážu odviezť aj dospelí ľudia. My sme k tejto informácii mierne zdržanliví, vzhľadom k skúsenostiam s 308 SW, hoci to pri rozmeroch tohto vozidla nemôžeme s určitosťou poprieť.

Peugeot drží svoj štandard

Variabilita priestoru nás nijako neprekvapila, pri Peugeote sme už na takýto luxus zvyknutí. Pred dvoma rokmi sme s Partner Tepee precestovali južné Čechy a viem si veľmi živo predstaviť ďalšiu okružnú cestu práve s týmto vozidlom. Pohľad do interiéru a batožinového priestoru naznačuje širokú škálu využitia. Pokiaľ v ňom slobodný človek vidí možnosť ukojenia cestovateľských vášní, ženatý muž a otec rodiny sa už vidí, ako vezie svoje ratolesti k svokrovcom, či na dovolenku k moru.

Technické prvky z 3008

Výbava kompaktného vanu zahŕňa už z Peugeotu 3008 známy Head Up Display, ktorý zobrazuje základné údaje na vysúvacom paneli v zornom uhle vodiča. Nechýba tiež trakčná kontrola a protipreklzový systém Snow Motion, radar merajúci vzdialenosť od vozidla vpredu, ESP v sérii, šesť airbagov, automatická parkovacia brzda s asistentom rozjazdu do kopca, indikátor nezapnutých pásov vzadu, kontrola podhustenia pneumatík a tiež na celú dĺžku auta navrhnutý hlavový airbag.

Jazdili SME...
Benzínová verzia vynikla v kopcoch a serpentínach nad naftovou. Napriek tomu si myslíme, že diesel do tohto auta je to pravé orechové, vychádzajúc z predpokladu, že si ho budú kupovať ľudia za účelom jazdenia aj na dlhšie trasy a po rovných cestách.

Technické parametre - Peugeot 5008

Motor 1,6 VTi 1,6 THP 1,6 HDi 2,0 HDi
Zdvihový objem (cm3) 1598 1598 1560 1997
Výkon (kw/k) 88/120 115/156 80/109 110/150
Pri otáčkach (ot./min.) 6000 6000 4000 4000
Krútiaci moment (Nm) 160 240 240 340
Pri otáčkach (ot./min) 4250 1400 1750 2000
Emisie CO2 (g/km) 169 167 140 151
Prevádzkové hodnoty
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 12,3 9,7 12,9 10,0
Maximálna rýchlosť (km/h) 187 195 183 195
Kombinovaná spotreba 7,3 7,1 5,4 5,8


Rozmery:

Rázvor náprav (mm) 2728
Dĺžka (mm) 4529
Širka (mm) 1837
Výška (mm) 1639
Objem batož. priestoru (l) 679/1754

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  2. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  3. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  4. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  5. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  6. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  8. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  9. Hygge ako životný štýl
  10. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 42 945
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 26 679
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 15 309
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 206
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 759
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 691
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 404
  8. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 374
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 294
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 158
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Peugeot

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Predseda vlády SR Igor Matovič, vľavo minister obrany SR Jaroslav Naď a minister zdravotníctva SR Marek Krajčí (všetci OĽaNO).

Vôbec ste si nevšimli, ako sa to zmenilo.

24. jan
Odberné miesto na covid.

Pozrite si prehľad dnešného dňa.

35m
Vakcínou proti covidu by sa malo na Slovensku očkovať od 27. decembra.

Protilátky nezneutralizovali vírus dostatočne.

2 h
Peter Kovařík.

Hamran nezískal dostatok hlasov.

10 h

Neprehliadnite tiež

Chevrolet Corvette Stingray

Dnes má jeho kabriolet už slušnú hodnotu.

27m
Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

23. jan
Dacia Sandero

S vyššou cenou prišiel aj lepší dojem.

21. jan
Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

20. jan