SME

Prvá jazda: Peugeot 5008 je vyhliadkou na kolesách

Peugeot doplnil tohtoročnú ponuku noviniek o chýbajúci kompaktný monospace. Viacúčelový Peugeot 5008 sme vyskúšali v domácom prostredí, vo francúzskom Annecy.

(Zdroj: Peugeot)

ANNECY. Po dvoch rodinných modeloch 308 SW a 3008, predstavených na jar tohto roka, chce Peugeot osloviť aj tú časť zákazníkov, ktorí potrebujú na premiestňovanie väčší priestor a viac miest na sedenie. Pokiaľ 3008 nebola pre niekoho dostatočná voľba, všetko môže zachrániť náhrada za ustupujúci model 807 v podobe kompaktného vanu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nemá veľkú papuľu Na prvý pohľad je jasné, že si konštruktéri dali záležať a možno vypočuli aj kritické hlasy na margo prednej masky. Mreža chladiča, pripomínajúca ceriace zuby, ktorá si pri 4007 a 3008 vyslúžila spŕšku frfľania, sa zmenila na príjemne vyzerajúci doplnok s vodorovne potiahnutými chrómovanými lištami.

SkryťVypnúť reklamu

Neodporuje vzduchu Tvar karosérie zahŕňa veľmi príjemné aerodynamické línie, ktoré majú okrem okrasy svoju jasnú úlohu. Hodnota odporu vzduchu je vyjadrená koeficientom Cx na 0,29. Model je postavený na platforme svojich predchodcov 308 a 3008. Napriek slušným rozmerom vo vnútri sme ocenili výbornú spratnosť auta pri parkovaní. Dizajn zadných dverí a svetiel je viac účelný ako okrasný s cieľom umožniť čo najlepší a pohodlný prístup do batožinového priestoru.

Jazdili SME...

Niektorí kolegovia vyčítali mohutným stĺpikom nedostatočný výhľad do strán. My sme to veľmi nepostrehli, pretože čelné sklo dáva vodičovi široký rozhľad a veľké presklenné časti okien na dverách, vrátane zadných a doplnková panoramatická strecha umocňujú pocit sedenia na vyhliadke. Skôr si treba uvedomiť, že na sledovanie prírodnej scenérie sú v aute spolucestujúci, nie šofér.

SkryťVypnúť reklamu

Ako vo vyhliadkovej veži Výrobca tvrdí, že inovatívne riešenie interiéru zabezpečuje vodičovi vynikajúci výhľad a veľkú bezpečnosť. Tvar sedadiel, ich spôsob naklonenia a možnosť nastavenia volantu do správnej polohy pre šoféra má zabezpečiť ideálny posed a tým spríjemniť cestu.

Veľká presklená plocha zabezpečuje zážitok z jazdy najmä pasažierom na zadných sedadlách. Tým, že na panoramatickej streche konštruktéri naozaj nešetrili, majú o zábavu postarané spolucestujúci v druhom, aj treťom rade. Celkovo sa na vozidle nachádza 5,77 m2 presvetlenej plochy.

Sedadlá posuniete nezávisle Tri samostatné sedadlá v druhom rade ponúkajú rovnakú variabilitu ako v Peugeote 308 SW. Tak sa dá ľubovoľne nakombinovať jedno, dve až tri kreslá s ľubovoľným umiestnením v rade. Sedadlá sú posúvateľné v rozmedzí 130 mm, čím sa dá vytvoriť väčší priestor na nastupovanie do tretieho radu, prípadne zväčšiť batožinový priestor. Každé sedadlo v treťom, rade možno jednotlivo sklopiť do podlahy aby vytvorili rovinu s nakladacou hranou.

SkryťVypnúť reklamu

Pri potrebe získať dlhší priestor je možné dorovna sklopiť aj sedadlo spolujazdca, čím sa dosiahne využiteľná dĺžka 2,76 m.

Jazdili SME....

Veľmi subjektívne už dlhšie hodnotím sedadlá v Peugeote ako jedny z najlepších, vzhľadom k ich tvaru, možnosti nastavenia, aj tvaru hlavovej opierky. Je pravda, že človek si na mieste šoféra pripadá ako šofér autobusu, ale vyššia poloha sedenia v takomto type vozidla je výborná. Zabezpečuje rovnako dobrý výhľad na cestu, do strán ako aj do pomocného spätného zrkadielka, ktoré je umiestnené vedľa toho bežného, na kontrolu pasažierov v zadných radoch. Zástupcovia značky hovoria o tom, že v treťom rade sa dokážu odviezť aj dospelí ľudia. My sme k tejto informácii mierne zdržanliví, vzhľadom k skúsenostiam s 308 SW, hoci to pri rozmeroch tohto vozidla nemôžeme s určitosťou poprieť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Peugeot drží svoj štandard Variabilita priestoru nás nijako neprekvapila, pri Peugeote sme už na takýto luxus zvyknutí. Pred dvoma rokmi sme s Partner Tepee precestovali južné Čechy a viem si veľmi živo predstaviť ďalšiu okružnú cestu práve s týmto vozidlom. Pohľad do interiéru a batožinového priestoru naznačuje širokú škálu využitia. Pokiaľ v ňom slobodný človek vidí možnosť ukojenia cestovateľských vášní, ženatý muž a otec rodiny sa už vidí, ako vezie svoje ratolesti k svokrovcom, či na dovolenku k moru.

Technické prvky z 3008 Výbava kompaktného vanu zahŕňa už z Peugeotu 3008 známy Head Up Display, ktorý zobrazuje základné údaje na vysúvacom paneli v zornom uhle vodiča. Nechýba tiež trakčná kontrola a protipreklzový systém Snow Motion, radar merajúci vzdialenosť od vozidla vpredu, ESP v sérii, šesť airbagov, automatická parkovacia brzda s asistentom rozjazdu do kopca, indikátor nezapnutých pásov vzadu, kontrola podhustenia pneumatík a tiež na celú dĺžku auta navrhnutý hlavový airbag.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jazdili SME...

Benzínová verzia vynikla v kopcoch a serpentínach nad naftovou. Napriek tomu si myslíme, že diesel do tohto auta je to pravé orechové, vychádzajúc z predpokladu, že si ho budú kupovať ľudia za účelom jazdenia aj na dlhšie trasy a po rovných cestách.

Technické parametre - Peugeot 5008 Motor 1,6 VTi 1,6 THP 1,6 HDi 2,0 HDi

Zdvihový objem (cm3) 1598 1598 1560 1997

Výkon (kw/k) 88/120 115/156 80/109 110/150

Pri otáčkach (ot./min.) 6000 6000 4000 4000

Krútiaci moment (Nm) 160 240 240 340

Pri otáčkach (ot./min) 4250 1400 1750 2000

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Emisie CO2 (g/km) 169 167 140 151

Prevádzkové hodnoty

Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 12,3 9,7 12,9 10,0

Maximálna rýchlosť (km/h) 187 195 183 195

Kombinovaná spotreba 7,3 7,1 5,4 5,8

Rozmery:

Rázvor náprav (mm) 2728

Dĺžka (mm) 4529

Širka (mm) 1837

Výška (mm) 1639

Objem batož. priestoru (l) 679/1754

Peugeot

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 15 531
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 410
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 062
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 157
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 781
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 629
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 588
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 024
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  2. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  3. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  4. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  5. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  6. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  7. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  8. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 39 262
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 701
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 376
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 814
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 325
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 084
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 472
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 505
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu