SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Prvá jazda: Peugeot 5008 je vyhliadkou na kolesách

Peugeot doplnil tohtoročnú ponuku noviniek o chýbajúci kompaktný monospace. Viacúčelový Peugeot 5008 sme vyskúšali v domácom prostredí, vo francúzskom Annecy.

(Zdroj: Peugeot)

ANNECY. Po dvoch rodinných modeloch 308 SW a 3008, predstavených na jar tohto roka, chce Peugeot osloviť aj tú časť zákazníkov, ktorí potrebujú na premiestňovanie väčší priestor a viac miest na sedenie. Pokiaľ 3008 nebola pre niekoho dostatočná voľba, všetko môže zachrániť náhrada za ustupujúci model 807 v podobe kompaktného vanu.

Nemá veľkú papuľu

Na prvý pohľad je jasné, že si konštruktéri dali záležať a možno vypočuli aj kritické hlasy na margo prednej masky. Mreža chladiča, pripomínajúca ceriace zuby, ktorá si pri 4007 a 3008 vyslúžila spŕšku frfľania, sa zmenila na príjemne vyzerajúci doplnok s vodorovne potiahnutými chrómovanými lištami.

Neodporuje vzduchu

Tvar karosérie zahŕňa veľmi príjemné aerodynamické línie, ktoré majú okrem okrasy svoju jasnú úlohu. Hodnota odporu vzduchu je vyjadrená koeficientom Cx na 0,29. Model je postavený na platforme svojich predchodcov 308 a 3008. Napriek slušným rozmerom vo vnútri sme ocenili výbornú spratnosť auta pri parkovaní. Dizajn zadných dverí a svetiel je viac účelný ako okrasný s cieľom umožniť čo najlepší a pohodlný prístup do batožinového priestoru.

Jazdili SME...

Niektorí kolegovia vyčítali mohutným stĺpikom nedostatočný výhľad do strán. My sme to veľmi nepostrehli, pretože čelné sklo dáva vodičovi široký rozhľad a veľké presklenné časti okien na dverách, vrátane zadných a doplnková panoramatická strecha umocňujú pocit sedenia na vyhliadke. Skôr si treba uvedomiť, že na sledovanie prírodnej scenérie sú v aute spolucestujúci, nie šofér.

Ako vo vyhliadkovej veži

Výrobca tvrdí, že inovatívne riešenie interiéru zabezpečuje vodičovi vynikajúci výhľad a veľkú bezpečnosť. Tvar sedadiel, ich spôsob naklonenia a možnosť nastavenia volantu do správnej polohy pre šoféra má zabezpečiť ideálny posed a tým spríjemniť cestu.

Veľká presklená plocha zabezpečuje zážitok z jazdy najmä pasažierom na zadných sedadlách. Tým, že na panoramatickej streche konštruktéri naozaj nešetrili, majú o zábavu postarané spolucestujúci v druhom, aj treťom rade. Celkovo sa na vozidle nachádza 5,77 m2 presvetlenej plochy.

Sedadlá posuniete nezávisle

Tri samostatné sedadlá v druhom rade ponúkajú rovnakú variabilitu ako v Peugeote 308 SW. Tak sa dá ľubovoľne nakombinovať jedno, dve až tri kreslá s ľubovoľným umiestnením v rade. Sedadlá sú posúvateľné v rozmedzí 130 mm, čím sa dá vytvoriť väčší priestor na nastupovanie do tretieho radu, prípadne zväčšiť batožinový priestor. Každé sedadlo v treťom, rade možno jednotlivo sklopiť do podlahy aby vytvorili rovinu s nakladacou hranou.
Pri potrebe získať dlhší priestor je možné dorovna sklopiť aj sedadlo spolujazdca, čím sa dosiahne využiteľná dĺžka 2,76 m.

Jazdili SME....

Veľmi subjektívne už dlhšie hodnotím sedadlá v Peugeote ako jedny z najlepších, vzhľadom k ich tvaru, možnosti nastavenia, aj tvaru hlavovej opierky. Je pravda, že človek si na mieste šoféra pripadá ako šofér autobusu, ale vyššia poloha sedenia v takomto type vozidla je výborná. Zabezpečuje rovnako dobrý výhľad na cestu, do strán ako aj do pomocného spätného zrkadielka, ktoré je umiestnené vedľa toho bežného, na kontrolu pasažierov v zadných radoch.

Zástupcovia značky hovoria o tom, že v treťom rade sa dokážu odviezť aj dospelí ľudia. My sme k tejto informácii mierne zdržanliví, vzhľadom k skúsenostiam s 308 SW, hoci to pri rozmeroch tohto vozidla nemôžeme s určitosťou poprieť.

Peugeot drží svoj štandard

Variabilita priestoru nás nijako neprekvapila, pri Peugeote sme už na takýto luxus zvyknutí. Pred dvoma rokmi sme s Partner Tepee precestovali južné Čechy a viem si veľmi živo predstaviť ďalšiu okružnú cestu práve s týmto vozidlom. Pohľad do interiéru a batožinového priestoru naznačuje širokú škálu využitia. Pokiaľ v ňom slobodný človek vidí možnosť ukojenia cestovateľských vášní, ženatý muž a otec rodiny sa už vidí, ako vezie svoje ratolesti k svokrovcom, či na dovolenku k moru.

Technické prvky z 3008

Výbava kompaktného vanu zahŕňa už z Peugeotu 3008 známy Head Up Display, ktorý zobrazuje základné údaje na vysúvacom paneli v zornom uhle vodiča. Nechýba tiež trakčná kontrola a protipreklzový systém Snow Motion, radar merajúci vzdialenosť od vozidla vpredu, ESP v sérii, šesť airbagov, automatická parkovacia brzda s asistentom rozjazdu do kopca, indikátor nezapnutých pásov vzadu, kontrola podhustenia pneumatík a tiež na celú dĺžku auta navrhnutý hlavový airbag.

Jazdili SME...
Benzínová verzia vynikla v kopcoch a serpentínach nad naftovou. Napriek tomu si myslíme, že diesel do tohto auta je to pravé orechové, vychádzajúc z predpokladu, že si ho budú kupovať ľudia za účelom jazdenia aj na dlhšie trasy a po rovných cestách.

Technické parametre - Peugeot 5008

Motor 1,6 VTi 1,6 THP 1,6 HDi 2,0 HDi
Zdvihový objem (cm3) 1598 1598 1560 1997
Výkon (kw/k) 88/120 115/156 80/109 110/150
Pri otáčkach (ot./min.) 6000 6000 4000 4000
Krútiaci moment (Nm) 160 240 240 340
Pri otáčkach (ot./min) 4250 1400 1750 2000
Emisie CO2 (g/km) 169 167 140 151
Prevádzkové hodnoty
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 12,3 9,7 12,9 10,0
Maximálna rýchlosť (km/h) 187 195 183 195
Kombinovaná spotreba 7,3 7,1 5,4 5,8


Rozmery:

Rázvor náprav (mm) 2728
Dĺžka (mm) 4529
Širka (mm) 1837
Výška (mm) 1639
Objem batož. priestoru (l) 679/1754

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  2. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  3. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  5. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  6. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  7. Pomáhajte čítaním
  8. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  9. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  10. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  1. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  2. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  3. Pomáhajte čítaním
  4. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  5. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  6. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  7. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  8. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  9. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  10. Kvalitné sporenie si dokážete vybaviť z pohodlia domova
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 28 861
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 22 427
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 333
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 12 939
  5. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 852
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 743
  7. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 002
  8. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 10 825
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 807
  10. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 9 725
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Peugeot

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vláda si tlieska. Testy však mnohých neodhalili, varujú experti

Falošne zdravých považuje za problém aj minister Krajčí.

Premiér Igor Matovič a minister zdravotníctva Marek Krajčí.

Koronavírus: V štyroch nemocniciach Žilinského kraja sú covidové oddelenia plné (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 45 155. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 165 obetí.

Ilustračná fotografia.
Podcast Dobré Ráno.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Čo vám zabudli povedať o testovaní

Zatlieskali sme si a teraz k faktom.

Peter Tkačenko

Neprehliadnite tiež

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.
Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.