ANNECY. Po dvoch rodinných modeloch 308 SW a 3008, predstavených na jar tohto roka, chce Peugeot osloviť aj tú časť zákazníkov, ktorí potrebujú na premiestňovanie väčší priestor a viac miest na sedenie. Pokiaľ 3008 nebola pre niekoho dostatočná voľba, všetko môže zachrániť náhrada za ustupujúci model 807 v podobe kompaktného vanu.
Nemá veľkú papuľu
Na prvý pohľad je jasné, že si konštruktéri dali záležať a možno vypočuli aj kritické hlasy na margo prednej masky. Mreža chladiča, pripomínajúca ceriace zuby, ktorá si pri 4007 a 3008 vyslúžila spŕšku frfľania, sa zmenila na príjemne vyzerajúci doplnok s vodorovne potiahnutými chrómovanými lištami.
Neodporuje vzduchu
Tvar karosérie zahŕňa veľmi príjemné aerodynamické línie, ktoré majú okrem okrasy svoju jasnú úlohu. Hodnota odporu vzduchu je vyjadrená koeficientom Cx na 0,29. Model je postavený na platforme svojich predchodcov 308 a 3008. Napriek slušným rozmerom vo vnútri sme ocenili výbornú spratnosť auta pri parkovaní. Dizajn zadných dverí a svetiel je viac účelný ako okrasný s cieľom umožniť čo najlepší a pohodlný prístup do batožinového priestoru.
Jazdili SME... |
Niektorí kolegovia vyčítali mohutným stĺpikom nedostatočný výhľad do strán. My sme to veľmi nepostrehli, pretože čelné sklo dáva vodičovi široký rozhľad a veľké presklenné časti okien na dverách, vrátane zadných a doplnková panoramatická strecha umocňujú pocit sedenia na vyhliadke. Skôr si treba uvedomiť, že na sledovanie prírodnej scenérie sú v aute spolucestujúci, nie šofér. |
Ako vo vyhliadkovej veži
Výrobca tvrdí, že inovatívne riešenie interiéru zabezpečuje vodičovi vynikajúci výhľad a veľkú bezpečnosť. Tvar sedadiel, ich spôsob naklonenia a možnosť nastavenia volantu do správnej polohy pre šoféra má zabezpečiť ideálny posed a tým spríjemniť cestu.
Veľká presklená plocha zabezpečuje zážitok z jazdy najmä pasažierom na zadných sedadlách. Tým, že na panoramatickej streche konštruktéri naozaj nešetrili, majú o zábavu postarané spolucestujúci v druhom, aj treťom rade. Celkovo sa na vozidle nachádza 5,77 m2 presvetlenej plochy.
Sedadlá posuniete nezávisle
Tri samostatné sedadlá v druhom rade ponúkajú rovnakú variabilitu ako v Peugeote 308 SW. Tak sa dá ľubovoľne nakombinovať jedno, dve až tri kreslá s ľubovoľným umiestnením v rade. Sedadlá sú posúvateľné v rozmedzí 130 mm, čím sa dá vytvoriť väčší priestor na nastupovanie do tretieho radu, prípadne zväčšiť batožinový priestor. Každé sedadlo v treťom, rade možno jednotlivo sklopiť do podlahy aby vytvorili rovinu s nakladacou hranou.
Pri potrebe získať dlhší priestor je možné dorovna sklopiť aj sedadlo spolujazdca, čím sa dosiahne využiteľná dĺžka 2,76 m.
Jazdili SME.... |
Veľmi subjektívne už dlhšie hodnotím sedadlá v Peugeote ako jedny z najlepších, vzhľadom k ich tvaru, možnosti nastavenia, aj tvaru hlavovej opierky. Je pravda, že človek si na mieste šoféra pripadá ako šofér autobusu, ale vyššia poloha sedenia v takomto type vozidla je výborná. Zabezpečuje rovnako dobrý výhľad na cestu, do strán ako aj do pomocného spätného zrkadielka, ktoré je umiestnené vedľa toho bežného, na kontrolu pasažierov v zadných radoch. Zástupcovia značky hovoria o tom, že v treťom rade sa dokážu odviezť aj dospelí ľudia. My sme k tejto informácii mierne zdržanliví, vzhľadom k skúsenostiam s 308 SW, hoci to pri rozmeroch tohto vozidla nemôžeme s určitosťou poprieť. |
Peugeot drží svoj štandard
Variabilita priestoru nás nijako neprekvapila, pri Peugeote sme už na takýto luxus zvyknutí. Pred dvoma rokmi sme s Partner Tepee precestovali južné Čechy a viem si veľmi živo predstaviť ďalšiu okružnú cestu práve s týmto vozidlom. Pohľad do interiéru a batožinového priestoru naznačuje širokú škálu využitia. Pokiaľ v ňom slobodný človek vidí možnosť ukojenia cestovateľských vášní, ženatý muž a otec rodiny sa už vidí, ako vezie svoje ratolesti k svokrovcom, či na dovolenku k moru.
Technické prvky z 3008
Výbava kompaktného vanu zahŕňa už z Peugeotu 3008 známy Head Up Display, ktorý zobrazuje základné údaje na vysúvacom paneli v zornom uhle vodiča. Nechýba tiež trakčná kontrola a protipreklzový systém Snow Motion, radar merajúci vzdialenosť od vozidla vpredu, ESP v sérii, šesť airbagov, automatická parkovacia brzda s asistentom rozjazdu do kopca, indikátor nezapnutých pásov vzadu, kontrola podhustenia pneumatík a tiež na celú dĺžku auta navrhnutý hlavový airbag.
Jazdili SME... |
Benzínová verzia vynikla v kopcoch a serpentínach nad naftovou. Napriek tomu si myslíme, že diesel do tohto auta je to pravé orechové, vychádzajúc z predpokladu, že si ho budú kupovať ľudia za účelom jazdenia aj na dlhšie trasy a po rovných cestách. |
Technické parametre - Peugeot 5008
Motor | 1,6 VTi | 1,6 THP | 1,6 HDi | 2,0 HDi |
Zdvihový objem (cm3) | 1598 | 1598 | 1560 | 1997 |
Výkon (kw/k) | 88/120 | 115/156 | 80/109 | 110/150 |
Pri otáčkach (ot./min.) | 6000 | 6000 | 4000 | 4000 |
Krútiaci moment (Nm) | 160 | 240 | 240 | 340 |
Pri otáčkach (ot./min) | 4250 | 1400 | 1750 | 2000 |
Emisie CO2 (g/km) | 169 | 167 | 140 | 151 |
Prevádzkové hodnoty | ||||
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) | 12,3 | 9,7 | 12,9 | 10,0 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 187 | 195 | 183 | 195 |
Kombinovaná spotreba | 7,3 | 7,1 | 5,4 | 5,8 |
Rozmery:
Rázvor náprav (mm) | 2728 |
Dĺžka (mm) | 4529 |
Širka (mm) | 1837 |
Výška (mm) | 1639 |
Objem batož. priestoru (l) | 679/1754 |