SME
Streda, 28. september, 2022 | Meniny má Václav

Posledná príležitosť kúpiť si nový Golf I

Výrobu prvého Golfu v Európe ukončili už v roku 1984. Zákazníci v Juhoafrickej republike sa s ním lúčia až teraz. Volajú ho Citi a Volkswagen im na rozlúčku vyrobil 1000 kusov v limitovanej - rozlúčkovej - edícii.

Za jeden z posledných 1000 exemplárov VW Golf I, teda Citi Mk I, zaplatíte 113 500 juhoafrických randov, čo je asi 10 200 eur.Za jeden z posledných 1000 exemplárov VW Golf I, teda Citi Mk I, zaplatíte 113 500 juhoafrických randov, čo je asi 10 200 eur. (Zdroj: Volkswagen JAR)

BRATISLAVA. Po dlhých 31 rokoch a viac ako siedmich miliónoch vyrobených exemplárov Volkswagen rozhodol o definitívnom ukončení produkcie legendárnej prvej generácie modelu Golf.

Posledných 1000 kusov, ktoré zišli z pásov fabriky v juhoafrickom Uitenhage, tvorí špeciálna rozlúčková edícia. VW Golf I, v Juhoafrickej republike známy pod názvom Citi Mk I, je zákazníkom k dispozícii v čiernej alebo modrej farbe. Karoséria z pera Giorgetta Giugiara sa od debutu v roku 1978 takmer nezmenila, pribudla len nová grafika koncových svetiel.

Z doplnkov určených pre špeciálnu verziu menujme zliatinové disky kolies s priemerom 15 palcov, chrómovanú koncovku výfuku, chrómovaný lem masky chladiča i lišty na bokoch vozidla, sivé nálepky „GT“ na dverách a emblémy označujúce limitovanú edíciu na predných blatníkoch a piatych dverách.

Koža a palubná doska z Fabie

Kto vo vnútri hľadá hranatú palubnú dosku zo sedemdesiatych rokov, zostane sklamaný. Nahradil ju panel pochádzajúci zo Škody Fabia prvej generácie. Štandardná výbava zahŕňa trojramenný volant s airbagom, športové predné sedadlá, polokožené čalúnenie, špeciálnu hlavicu radiacej páky evokujúcu Golf GTI a niekoľko doplnkov dodávaných výhradne pre posledných 1000 kusov VW Citi Mk I.

Pod kapotou sa ukrýva zážihový štvorvalec s objemom 1,6 l produkujúci výkon 74 kW (101 k) pri 5400 ot./min.

Za jeden z posledných 1000 exemplárov VW Golf I, teda Citi Mk I, zaplatíte 113 500 juhoafrických randov, čo je asi 10 200 eur. Škoda len, že majú volanty na pravej strane...

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  2. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  3. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  4. Jazdíte na pneumatikách Continental?
  5. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou
  6. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať?
  7. Štát zvyšuje dotácie na nájomné bývanie
  8. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME
  1. Union prepláca všetky doplatky za lieky pre deti do 18 rokov
  2. Medzi prírodnými izoláciami vedie celulóza
  3. Zvyšky z vašej kuchyne môžu pomôcť v boji s klimatickou krízou
  4. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  5. Nie všetko sa deje na červenom koberci
  6. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  7. Jazdíte na pneumatikách Continental?
  8. Rebríček úsporných ojazdených vozidiel
  1. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 12 165
  2. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 11 149
  3. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 610
  4. OMV mení kuchynský olej za kávu. Teraz na celom Slovensku 3 577
  5. Jazdíte na pneumatikách Continental? 2 794
  6. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME 2 561
  7. Morca-della a Pali. Tatrakon stojí na osvedčenej klasike 2 543
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 341
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister financií Igor Matovič.

Matoviča v parlamente nechcú ani vlastní.


a 1 ďalší 2 h
Ilustračné foto.

Pesimistická prognóza NBS počíta s tým, že nenabehnú vládne opatrenia.


1 h
Tunel Čebrať v úseku diaľnice D1 Hubová – Ivachnová začali v júli 2018 znova raziť na pokyn ministra Érseka.

Dostavba bude trvať dlhšie a štát zaplatí viac.


6 h
Odvolávanie ministra financií Matoviča.

Návrh na vyslovenie nedôvery ministrovi podpísalo 32 poslancov.


a 3 ďalší 4 h

Blogy SME

  1. Marek Mačuha: Prečo odvolať Matoviča
  2. Peter Fiabáne: Riešenia najväčších výziev vyžadujú čas a rozvahu, nie statusy na sociálnych sieťach.
  3. Patrik Zimáni: Šeď nevšímavosti okolo nás.
  4. Marián Betík: Môj mobil je debil a čo ja?
  5. Miroslav Danko: Otvorený list Mikulášovi Dzurindovi
  6. Štefan Vidlár: Krvavé častušky
  7. Věra Tepličková: Už nemusíme tápať v temnotách. Svetlo sveta uzreli prvé nápady, ako na pracoviskách šetriť energie
  8. Roman Kebísek: Desaťročie veľkého prenasledovania evanjelikov 1671-1681
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 15 452
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 13 900
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 7 600
  4. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 532
  5. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 4 412
  6. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 429
  7. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 2 822
  8. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, part II. 2 789
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu