SME
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Mercedes E kupé výborne svieti

Kupé dokonale maskuje rozmerové rozdiely oproti limuzíne. Sedadlá, volant a bezrámové okná dverí zvýrazňujú tradičné hodnoty vozidiel tohto typu. Najviac zaujali svetlá s inteligentným programom a automatickým prepínaním do diaľkového režimu.

Kupé E triedy  je na pomery Mercedesu odvážne pekné a technicky veľmi vyspelé.Kupé E triedy je na pomery Mercedesu odvážne pekné a technicky veľmi vyspelé. (Zdroj: autor)
BRATISLAVA. Každá nová generácia triedy E má niečo zaujímavé čím posunie dianie v rámci vyššej strednej triedy vpred. Limuzína E nás nadchla priestorom, kvalitou jazdy a technickými prvkami v oblasti bezpečnosti. Verzia kupé má iné rozmerové parametre a dizajn, ktorý diferencie v podvozku šírke a rázvore dokonale maskuje. Bez prehnaného zamýšľania sa nad podvozkom súdime, že skladačka sa podarila. Kupé je od sedanu podstatne užšie, ale na prvý pohľad tak nevyzerá. Je to v podstate samostatný model s dizajnovým štýlom triedy E, priliehajúcim komfortom a úrovňou techniky.

Pohľad na sedadlá a niektoré detaily vyrazí dych, pretože vyzerajú ako niečo navyše, niečo, o čom sa môže majiteľom limuzín s hviezdou iba snívať. Zvlášť zaujali zadné sedadlá vtlačené poriadne dozadu s dobrým priestorom na nohy. Mercedes E kupé veľmi elegantne dáva dôraz na tradičné hodnoty kupé. Je to auto postavené podľa starých pravidiel GT s motorom vpredu, pohonom zadnej nápravy, veľkým kufrom a bezrámovými oknami.

Nebojte sa kupátka

V rukách sme mali auto, ktoré rúca zaužívané predpojatosti o nepraktickosti kupé. Vďaka sklopeniu zadných sedadiel vmestíte do kufra zloženú skrinku v škatuli s celkovou dĺžkou 1,7 metra. Vzadu sa odvezú dve osoby tak pohodlne, ako v limuzíne. Možno vďaka samostatným a výrazne vytvarovaným sedadlám ešte lepšie. Pred nastupovaním dozadu sedadlo zmizne dopredu skôr, než sa nazdáte. Vodičovi aj spolujazdcovi sa pás núka sám a povedzme si úprimne, kto jazdí vo vyššej triede vo štvorici? Ak sa niekomu páči kupé, nemusí zvažovať nad limuzínou kvôli racionálnemu hľadisku. Toto kupé je urobené tak, aby jeho koncepcia obmedzovala čo najmenej.

Svieti ako za dňa

Súpisom prvkov vybavenia vozidiel tejto triedy možno zabrať veľa priestoru. V praxi najviac vynikli inteligentné svetlá s automatickým prepínaním diaľkových svetiel. Z toho, čo sme vyskúšali v BMW aj Audi, je Mercedes najlepší. Svetlá prepína citlivo a jednoznačne najlepšie svieti. Lúč svetla prispôsobený aktuálnym podmienkam na ceste neprekáža protiidúcim a pre vodiča vyťaží zo situácie najviac.

Sleduje dianie pred autom

Dištančný radar ako taký nepatrí medzi novinky na trhu, akurát v interpretácii Mercedesu vodiča vychováva a ukazuje, aká je pri danej rýchlosti bezpečná vzdialenosť pred autom vpredu. Keď sme jazdili podľa zásad auta, okamžite priestor pred nami niekto využil. Pri troche radosti zo zadného pohonu a polovične vypnutom ESP je príprava na náraz citlivá a občas pritiahne pásy. V podstate je to dobre, lebo Mercedes sa o posádku stará. Už po nastúpení pásy pritiahne do ideálnej polohy.

Pre tradičných klientov

Adaptívny podvozok je v normálnom a komfortnom režime príliš mäkký. Pre nás bol najpríjemnejší športový režim s citeľnou kompenzáciou náklonu v zákrutách. K autu tejto kategórie by pristalo strmšie riadenie a rýchlejšia odozva na plynový pedál. Chápeme však zameranie a požiadavky tradičných zákazníkov značky, ktorí uprednostňujú sedemstupňovú automatiku pred manuálom.

Napokon, k trojlitru ani inú prevodovku nedostanete. Motor 350 CDI sa polepšil v spotrebe a nespráva sa ako typický šesťvalec, ktorý žerie, aj keď ide auto 90 kilometrovou rýchlosťou. Bez problémov s ním dosiahnete spotrebu okolo 7,5 litra na sto kilometrov. Dokonca sme jazdili aj za menej.

Vzbudí emócie

Mercedes pred nástupom novej triedy E trochu dlho nabíjal zbrane, ale prvé strely v podobe sedanu a kupé za to stoja, podľa nás trafili do čierneho. Kým pri triede E iba rešpektujeme jej kvality a postavenie, pri tomto aute poskočilo srdce a to sa pri Mercedese často nestáva.

Mercedes E 350 CDI - základné údaje

Cena modelu od 44684,50 eur
Cena skúš. verzie 48671,00 eur
Motor -
Typ naftový šesťvalec
Zdvihový objem (cm3) 2987
Výkon (kw/k) 170/231
Pri otáčkach (ot./min.) 3400
Krútiaci moment (Nm) 540
Pri otáčkach (ot./min) 1600-2400
Emisie CO2 (g/km) 179
Emisná norma Euro5
Prevodovka 7-stpuňová, automatika
Rozmery -
Rázvor náprav (mm) 2760
Dĺžka (mm) 4698
Šírka (mm) 1786
Výška (mm) 1397
Pohotovostná hmot (kg) 1730
Objem palivovej nádrže (l) 66
Objem batož. Priestoru (l) 450
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 6,7
Maximálna rýchlosť (km/h) 250
Spotreba mesto (l/100 km) 8,9
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 5,6
Kombinovaná spotreba(l/100km) 6,8
Spotreba v teste (l/100km) 7,5

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  2. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  3. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  4. Home (ale aj) Office
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  7. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  8. Zelená Bratislava
  9. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  10. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  1. Počas pandémie je dôležité aj správne kúrenie
  2. Bezbariérové vozidlo
  3. Na NFŠ môže byť rýchlo 72 špeciálnych lôžok pre COVID 19
  4. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  5. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  6. Zelená Bratislava
  7. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  8. Ruža zmeny
  9. Úpravy automobilov pre ZŤP
  10. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 28 908
  2. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 156
  3. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 14 899
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 730
  5. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 12 442
  6. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 10 801
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 891
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 121
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 071
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 8 885
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zákaz vychádzania pre netestovaných? Pochybnosti majú ústavní právnici aj prezidentka

Vláda riskuje, že Ústavný súd zruší testovanie skôr, ako sa začne.

Ilustračné foto.

Koronavírus na Slovensku: Prezidentka nepodporuje sankcie za odmietnutie testovania (minúta po minúte)

Pribudlo ďalších šesť úmrtí na Covid-19, zomrel aj lekár z Oravy.

Prezidentka Zuzana Čaputová na rokovaní bezpečnostnej rady.
Zamestnanci spoločnosti Volkswagen Slovakia pracujú na výrobnej linke.
Komentár Petra Schutza

Významná časť národa už dávno žije v osobnom lockdowne

Medzi tmami a hmlami.

Peter Schutz.

Neprehliadnite tiež

Hyundai Tucson
Renault Mégane eVision Concept
Nový Ford Kuga PHEV zhorel len deň po registrácií v nemeckom Wiesbadene.

Dacia Spring sa stane najlacnejším elektromobilom

Zo začiatku nebude v predaji pre bežných zákazníkov.

Dacia Spring Electric