SME
Nedeľa, 24. január, 2021 | Meniny má TimotejKrížovkyKrížovky

Mercedes E kupé výborne svieti

Kupé dokonale maskuje rozmerové rozdiely oproti limuzíne. Sedadlá, volant a bezrámové okná dverí zvýrazňujú tradičné hodnoty vozidiel tohto typu. Najviac zaujali svetlá s inteligentným programom a automatickým prepínaním do diaľkového režimu.

Kupé E triedy  je na pomery Mercedesu odvážne pekné a technicky veľmi vyspelé.Kupé E triedy je na pomery Mercedesu odvážne pekné a technicky veľmi vyspelé. (Zdroj: autor)
BRATISLAVA. Každá nová generácia triedy E má niečo zaujímavé čím posunie dianie v rámci vyššej strednej triedy vpred. Limuzína E nás nadchla priestorom, kvalitou jazdy a technickými prvkami v oblasti bezpečnosti. Verzia kupé má iné rozmerové parametre a dizajn, ktorý diferencie v podvozku šírke a rázvore dokonale maskuje. Bez prehnaného zamýšľania sa nad podvozkom súdime, že skladačka sa podarila. Kupé je od sedanu podstatne užšie, ale na prvý pohľad tak nevyzerá. Je to v podstate samostatný model s dizajnovým štýlom triedy E, priliehajúcim komfortom a úrovňou techniky.

Pohľad na sedadlá a niektoré detaily vyrazí dych, pretože vyzerajú ako niečo navyše, niečo, o čom sa môže majiteľom limuzín s hviezdou iba snívať. Zvlášť zaujali zadné sedadlá vtlačené poriadne dozadu s dobrým priestorom na nohy. Mercedes E kupé veľmi elegantne dáva dôraz na tradičné hodnoty kupé. Je to auto postavené podľa starých pravidiel GT s motorom vpredu, pohonom zadnej nápravy, veľkým kufrom a bezrámovými oknami.

Nebojte sa kupátka

V rukách sme mali auto, ktoré rúca zaužívané predpojatosti o nepraktickosti kupé. Vďaka sklopeniu zadných sedadiel vmestíte do kufra zloženú skrinku v škatuli s celkovou dĺžkou 1,7 metra. Vzadu sa odvezú dve osoby tak pohodlne, ako v limuzíne. Možno vďaka samostatným a výrazne vytvarovaným sedadlám ešte lepšie. Pred nastupovaním dozadu sedadlo zmizne dopredu skôr, než sa nazdáte. Vodičovi aj spolujazdcovi sa pás núka sám a povedzme si úprimne, kto jazdí vo vyššej triede vo štvorici? Ak sa niekomu páči kupé, nemusí zvažovať nad limuzínou kvôli racionálnemu hľadisku. Toto kupé je urobené tak, aby jeho koncepcia obmedzovala čo najmenej.

Svieti ako za dňa

Súpisom prvkov vybavenia vozidiel tejto triedy možno zabrať veľa priestoru. V praxi najviac vynikli inteligentné svetlá s automatickým prepínaním diaľkových svetiel. Z toho, čo sme vyskúšali v BMW aj Audi, je Mercedes najlepší. Svetlá prepína citlivo a jednoznačne najlepšie svieti. Lúč svetla prispôsobený aktuálnym podmienkam na ceste neprekáža protiidúcim a pre vodiča vyťaží zo situácie najviac.

Sleduje dianie pred autom

Dištančný radar ako taký nepatrí medzi novinky na trhu, akurát v interpretácii Mercedesu vodiča vychováva a ukazuje, aká je pri danej rýchlosti bezpečná vzdialenosť pred autom vpredu. Keď sme jazdili podľa zásad auta, okamžite priestor pred nami niekto využil. Pri troche radosti zo zadného pohonu a polovične vypnutom ESP je príprava na náraz citlivá a občas pritiahne pásy. V podstate je to dobre, lebo Mercedes sa o posádku stará. Už po nastúpení pásy pritiahne do ideálnej polohy.

Pre tradičných klientov

Adaptívny podvozok je v normálnom a komfortnom režime príliš mäkký. Pre nás bol najpríjemnejší športový režim s citeľnou kompenzáciou náklonu v zákrutách. K autu tejto kategórie by pristalo strmšie riadenie a rýchlejšia odozva na plynový pedál. Chápeme však zameranie a požiadavky tradičných zákazníkov značky, ktorí uprednostňujú sedemstupňovú automatiku pred manuálom.

Napokon, k trojlitru ani inú prevodovku nedostanete. Motor 350 CDI sa polepšil v spotrebe a nespráva sa ako typický šesťvalec, ktorý žerie, aj keď ide auto 90 kilometrovou rýchlosťou. Bez problémov s ním dosiahnete spotrebu okolo 7,5 litra na sto kilometrov. Dokonca sme jazdili aj za menej.

Vzbudí emócie

Mercedes pred nástupom novej triedy E trochu dlho nabíjal zbrane, ale prvé strely v podobe sedanu a kupé za to stoja, podľa nás trafili do čierneho. Kým pri triede E iba rešpektujeme jej kvality a postavenie, pri tomto aute poskočilo srdce a to sa pri Mercedese často nestáva.

Mercedes E 350 CDI - základné údaje

Cena modelu od 44684,50 eur
Cena skúš. verzie 48671,00 eur
Motor -
Typ naftový šesťvalec
Zdvihový objem (cm3) 2987
Výkon (kw/k) 170/231
Pri otáčkach (ot./min.) 3400
Krútiaci moment (Nm) 540
Pri otáčkach (ot./min) 1600-2400
Emisie CO2 (g/km) 179
Emisná norma Euro5
Prevodovka 7-stpuňová, automatika
Rozmery -
Rázvor náprav (mm) 2760
Dĺžka (mm) 4698
Šírka (mm) 1786
Výška (mm) 1397
Pohotovostná hmot (kg) 1730
Objem palivovej nádrže (l) 66
Objem batož. Priestoru (l) 450
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 6,7
Maximálna rýchlosť (km/h) 250
Spotreba mesto (l/100 km) 8,9
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 5,6
Kombinovaná spotreba(l/100km) 6,8
Spotreba v teste (l/100km) 7,5

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 39 201
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 37 425
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 341
  4. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 10 165
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 991
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 923
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 193
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 906
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 705
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 593
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Rázcestie v obci Martinová.

Maďarov na severe nechcú a Rómov nikde nechcú, opisujú ľudia z Martinovej.

22. jan

O klíme si kladieme falošné otázky.

22. jan
Policajti blokujú demonštrantov počas protestu proti väzneniu ruského opozičného lídra Alexeja Navaľného v Jekaterinburgu.

Rusi demonštrovali proti Putinovmu režimu.

5 h
Nemocnice v Londýne sú pod tlakom.

Nový kmeň môže byť smrteľnejší.

9 h

Neprehliadnite tiež

Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

14 h
Dacia Sandero

S vyššou cenou prišiel aj lepší dojem.

21. jan
Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

20. jan
Dacia Sandero a Sandero Stepway.

Ponúka sa oveľa bohatšia výbava.

19. jan