SME
Utorok, 28. september, 2021 | Meniny má VáclavKrížovkyKrížovky

Mercedes E kupé výborne svieti

Kupé dokonale maskuje rozmerové rozdiely oproti limuzíne. Sedadlá, volant a bezrámové okná dverí zvýrazňujú tradičné hodnoty vozidiel tohto typu. Najviac zaujali svetlá s inteligentným programom a automatickým prepínaním do diaľkového režimu.

Kupé E triedy  je na pomery Mercedesu odvážne pekné a technicky veľmi vyspelé.Kupé E triedy je na pomery Mercedesu odvážne pekné a technicky veľmi vyspelé. (Zdroj: autor)
BRATISLAVA. Každá nová generácia triedy E má niečo zaujímavé čím posunie dianie v rámci vyššej strednej triedy vpred. Limuzína E nás nadchla priestorom, kvalitou jazdy a technickými prvkami v oblasti bezpečnosti. Verzia kupé má iné rozmerové parametre a dizajn, ktorý diferencie v podvozku šírke a rázvore dokonale maskuje. Bez prehnaného zamýšľania sa nad podvozkom súdime, že skladačka sa podarila. Kupé je od sedanu podstatne užšie, ale na prvý pohľad tak nevyzerá. Je to v podstate samostatný model s dizajnovým štýlom triedy E, priliehajúcim komfortom a úrovňou techniky.

Pohľad na sedadlá a niektoré detaily vyrazí dych, pretože vyzerajú ako niečo navyše, niečo, o čom sa môže majiteľom limuzín s hviezdou iba snívať. Zvlášť zaujali zadné sedadlá vtlačené poriadne dozadu s dobrým priestorom na nohy. Mercedes E kupé veľmi elegantne dáva dôraz na tradičné hodnoty kupé. Je to auto postavené podľa starých pravidiel GT s motorom vpredu, pohonom zadnej nápravy, veľkým kufrom a bezrámovými oknami.

Nebojte sa kupátka

V rukách sme mali auto, ktoré rúca zaužívané predpojatosti o nepraktickosti kupé. Vďaka sklopeniu zadných sedadiel vmestíte do kufra zloženú skrinku v škatuli s celkovou dĺžkou 1,7 metra. Vzadu sa odvezú dve osoby tak pohodlne, ako v limuzíne. Možno vďaka samostatným a výrazne vytvarovaným sedadlám ešte lepšie. Pred nastupovaním dozadu sedadlo zmizne dopredu skôr, než sa nazdáte. Vodičovi aj spolujazdcovi sa pás núka sám a povedzme si úprimne, kto jazdí vo vyššej triede vo štvorici? Ak sa niekomu páči kupé, nemusí zvažovať nad limuzínou kvôli racionálnemu hľadisku. Toto kupé je urobené tak, aby jeho koncepcia obmedzovala čo najmenej.

Svieti ako za dňa

Súpisom prvkov vybavenia vozidiel tejto triedy možno zabrať veľa priestoru. V praxi najviac vynikli inteligentné svetlá s automatickým prepínaním diaľkových svetiel. Z toho, čo sme vyskúšali v BMW aj Audi, je Mercedes najlepší. Svetlá prepína citlivo a jednoznačne najlepšie svieti. Lúč svetla prispôsobený aktuálnym podmienkam na ceste neprekáža protiidúcim a pre vodiča vyťaží zo situácie najviac.

Sleduje dianie pred autom

Dištančný radar ako taký nepatrí medzi novinky na trhu, akurát v interpretácii Mercedesu vodiča vychováva a ukazuje, aká je pri danej rýchlosti bezpečná vzdialenosť pred autom vpredu. Keď sme jazdili podľa zásad auta, okamžite priestor pred nami niekto využil. Pri troche radosti zo zadného pohonu a polovične vypnutom ESP je príprava na náraz citlivá a občas pritiahne pásy. V podstate je to dobre, lebo Mercedes sa o posádku stará. Už po nastúpení pásy pritiahne do ideálnej polohy.

Pre tradičných klientov

Adaptívny podvozok je v normálnom a komfortnom režime príliš mäkký. Pre nás bol najpríjemnejší športový režim s citeľnou kompenzáciou náklonu v zákrutách. K autu tejto kategórie by pristalo strmšie riadenie a rýchlejšia odozva na plynový pedál. Chápeme však zameranie a požiadavky tradičných zákazníkov značky, ktorí uprednostňujú sedemstupňovú automatiku pred manuálom.

Napokon, k trojlitru ani inú prevodovku nedostanete. Motor 350 CDI sa polepšil v spotrebe a nespráva sa ako typický šesťvalec, ktorý žerie, aj keď ide auto 90 kilometrovou rýchlosťou. Bez problémov s ním dosiahnete spotrebu okolo 7,5 litra na sto kilometrov. Dokonca sme jazdili aj za menej.

Vzbudí emócie

Mercedes pred nástupom novej triedy E trochu dlho nabíjal zbrane, ale prvé strely v podobe sedanu a kupé za to stoja, podľa nás trafili do čierneho. Kým pri triede E iba rešpektujeme jej kvality a postavenie, pri tomto aute poskočilo srdce a to sa pri Mercedese často nestáva.

Mercedes E 350 CDI - základné údaje

Cena modelu od 44684,50 eur
Cena skúš. verzie 48671,00 eur
Motor -
Typ naftový šesťvalec
Zdvihový objem (cm3) 2987
Výkon (kw/k) 170/231
Pri otáčkach (ot./min.) 3400
Krútiaci moment (Nm) 540
Pri otáčkach (ot./min) 1600-2400
Emisie CO2 (g/km) 179
Emisná norma Euro5
Prevodovka 7-stpuňová, automatika
Rozmery -
Rázvor náprav (mm) 2760
Dĺžka (mm) 4698
Šírka (mm) 1786
Výška (mm) 1397
Pohotovostná hmot (kg) 1730
Objem palivovej nádrže (l) 66
Objem batož. Priestoru (l) 450
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 6,7
Maximálna rýchlosť (km/h) 250
Spotreba mesto (l/100 km) 8,9
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 5,6
Kombinovaná spotreba(l/100km) 6,8
Spotreba v teste (l/100km) 7,5

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Žabka rýchlo expanduje na západe Slovenska
  2. Potrebujeme poďakovať vzorom. Preto rozbiehame novú biznis cenu
  3. 30 000 eur pre tých, ktorí chcú zlepšiť život vo svojej komunite
  4. Varujú pred púštnymi búrkami v Dubaji
  5. "Vzrušenie, nadšenie a radosť" tvrdí DJ Milan Lieskovský
  6. Kuriéra nezastavili ani preteky. S dodávkou prešiel rely
  7. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov
  8. Vymenili startup za korporát. Dôvod bol iný, než by ste čakali
  9. Skladujete pivo pri izbovej teplote? Znižujete jeho kvalitu
  10. Divočina na ceste: ako postupovať, ak v noci zrazíte zviera?
  1. Najviac škôd slovenskí šoféri hlásia v júni
  2. Proxenta získala ocenenie Developer roka
  3. HB Reavis postavil Bratislave novú autobusovú stanicu
  4. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  5. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  6. Prečo by sa elektrárne mali zaujímať o ekologické riešenia?
  7. Skladujete pivo pri izbovej teplote? Znižujete jeho kvalitu
  8. Vymenili startup za korporát. Dôvod bol iný, než by ste čakali
  9. Mladí slovenskí filmári zvíťazili na festivale v Barcelone
  10. Orange pokračuje v systematickej podpore digitálneho vzdelávania
  1. Vymenili startup za korporát. Dôvod bol iný, než by ste čakali 18 070
  2. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov 8 854
  3. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi 7 008
  4. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 6 267
  5. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 5 620
  6. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať? 4 982
  7. Trnavské mýto: Od centrálneho trhoviska ku kongresovej sále 4 638
  8. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem 4 413
  9. Skladujete pivo pri izbovej teplote? Znižujete jeho kvalitu 4 369
  10. Žabka rýchlo expanduje na západe Slovenska 4 026
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Rozhovory ZKH: František Mikloško.

Ako Mikloško s odstupom času hodnotí odkazy pápeža?


a 1 ďalší 27. sep
Šéfredaktorka denníka SME Beata Balogová

Nebola to politická tlačovka. Bol to prejav ombudsmanky občana.


3 h
Centrum Nivy otvoria 30. septembra.

Investor musel riešiť dlhoročné prieťahy.


7 h

Neprehliadnite tiež

Ford Fiesta

Ostrá verzia ST ostáva, motor získal väčší krútiaci moment.


11 h
Na snímke 4,3 km dlhý úsek diaľnice D4 medzi križovatkami Bratislava - Petržalka a Bratislava - Juh, ktorý zahŕňa Lužný most v deň oficiálneho otvorenia.

Motoristi pri jeho prejazde potrebujú diaľničnú známku.


SITA 26. sep
Peugeot 308

Silnejší motor má jedine plug-in hybrid.


24. sep
Toyota Mirai a tankovanie vodíka.

Prvá z nich bude medzi Handlovou a Prievidzou.


23. sep

Blogy SME

  1. František Cudziš: Na tému – Protest proti klimatickej zmene
  2. Marian Baran: Električka číslo štyri
  3. Anton Kaiser: Historické premeny Oponického hradu
  4. Štefan Vidlár: Pomýlený gazda
  5. Martin Sukupčák: Komunistický zločinec
  6. Miriam Studeničová: Prečo mnohí nedokážu vnímať duchovno?
  7. Martina Paulenová: Odchádzame na prechádzku
  8. Zuzana Cascino: Sedmokrásky z lásky
  1. Ján Buocik: Obchvat a nová diaľnica D4/R7 ako dobrá správa? Skôr zlý vtip! Najmä pre Bratislavčanov. 14 946
  2. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí 10 250
  3. Janka Bittó Cigániková: Čo sa to preboha deje v Izraeli? Prestali vakcíny fungovať? 6 780
  4. Lucie Meisnerová: Svadba v polovici života 6 327
  5. Radovan Kulín: Kováčik má šťastie, že nevyrábal mastičky z konope 5 669
  6. Stanislav Martinčko: R.Fico sa stal kajúcnikom č.1 !!! 5 081
  7. Peter Chudý: Šesť spôsobov na odstránenie čestného policajta alebo ako to bolo za prezidentovania Tibora Gašpara a likvidačné metódy prehnitého systému dnes. 4 586
  8. Andy Morávek: Tomuto štátu už nedarujem ani jedinú kvapku mojej krvi. Nezaslúži(š) si ju! 4 177
  1. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  3. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  4. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  5. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
  6. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
  7. Karolína Farská: Dva rozdielne protesty za slobodu
  8. Adam Valček: Neexistujúca kancelária aj termín. Výpovede proti Výbohovi nesedia
Skryť Zatvoriť reklamu