SME

Mercedes E kupé výborne svieti

Kupé dokonale maskuje rozmerové rozdiely oproti limuzíne. Sedadlá, volant a bezrámové okná dverí zvýrazňujú tradičné hodnoty vozidiel tohto typu. Najviac zaujali svetlá s inteligentným programom a automatickým prepínaním do diaľkového režimu.

Kupé E triedy  je na pomery Mercedesu odvážne pekné a technicky veľmi vyspelé.Kupé E triedy je na pomery Mercedesu odvážne pekné a technicky veľmi vyspelé. (Zdroj: autor)
BRATISLAVA. Každá nová generácia triedy E má niečo zaujímavé čím posunie dianie v rámci vyššej strednej triedy vpred. Limuzína E nás nadchla priestorom, kvalitou jazdy a technickými prvkami v oblasti bezpečnosti. Verzia kupé má iné rozmerové parametre a dizajn, ktorý diferencie v podvozku šírke a rázvore dokonale maskuje. Bez prehnaného zamýšľania sa nad podvozkom súdime, že skladačka sa podarila. Kupé je od sedanu podstatne užšie, ale na prvý pohľad tak nevyzerá. Je to v podstate samostatný model s dizajnovým štýlom triedy E, priliehajúcim komfortom a úrovňou techniky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Pohľad na sedadlá a niektoré detaily vyrazí dych, pretože vyzerajú ako niečo navyše, niečo, o čom sa môže majiteľom limuzín s hviezdou iba snívať. Zvlášť zaujali zadné sedadlá vtlačené poriadne dozadu s dobrým priestorom na nohy. Mercedes E kupé veľmi elegantne dáva dôraz na tradičné hodnoty kupé. Je to auto postavené podľa starých pravidiel GT s motorom vpredu, pohonom zadnej nápravy, veľkým kufrom a bezrámovými oknami.

Nebojte sa kupátka

V rukách sme mali auto, ktoré rúca zaužívané predpojatosti o nepraktickosti kupé. Vďaka sklopeniu zadných sedadiel vmestíte do kufra zloženú skrinku v škatuli s celkovou dĺžkou 1,7 metra. Vzadu sa odvezú dve osoby tak pohodlne, ako v limuzíne. Možno vďaka samostatným a výrazne vytvarovaným sedadlám ešte lepšie. Pred nastupovaním dozadu sedadlo zmizne dopredu skôr, než sa nazdáte. Vodičovi aj spolujazdcovi sa pás núka sám a povedzme si úprimne, kto jazdí vo vyššej triede vo štvorici? Ak sa niekomu páči kupé, nemusí zvažovať nad limuzínou kvôli racionálnemu hľadisku. Toto kupé je urobené tak, aby jeho koncepcia obmedzovala čo najmenej.

SkryťVypnúť reklamu

Svieti ako za dňa

Súpisom prvkov vybavenia vozidiel tejto triedy možno zabrať veľa priestoru. V praxi najviac vynikli inteligentné svetlá s automatickým prepínaním diaľkových svetiel. Z toho, čo sme vyskúšali v BMW aj Audi, je Mercedes najlepší. Svetlá prepína citlivo a jednoznačne najlepšie svieti. Lúč svetla prispôsobený aktuálnym podmienkam na ceste neprekáža protiidúcim a pre vodiča vyťaží zo situácie najviac.

Sleduje dianie pred autom

Dištančný radar ako taký nepatrí medzi novinky na trhu, akurát v interpretácii Mercedesu vodiča vychováva a ukazuje, aká je pri danej rýchlosti bezpečná vzdialenosť pred autom vpredu. Keď sme jazdili podľa zásad auta, okamžite priestor pred nami niekto využil. Pri troche radosti zo zadného pohonu a polovične vypnutom ESP je príprava na náraz citlivá a občas pritiahne pásy. V podstate je to dobre, lebo Mercedes sa o posádku stará. Už po nastúpení pásy pritiahne do ideálnej polohy.

SkryťVypnúť reklamu

Pre tradičných klientov

Adaptívny podvozok je v normálnom a komfortnom režime príliš mäkký. Pre nás bol najpríjemnejší športový režim s citeľnou kompenzáciou náklonu v zákrutách. K autu tejto kategórie by pristalo strmšie riadenie a rýchlejšia odozva na plynový pedál. Chápeme však zameranie a požiadavky tradičných zákazníkov značky, ktorí uprednostňujú sedemstupňovú automatiku pred manuálom.

Napokon, k trojlitru ani inú prevodovku nedostanete. Motor 350 CDI sa polepšil v spotrebe a nespráva sa ako typický šesťvalec, ktorý žerie, aj keď ide auto 90 kilometrovou rýchlosťou. Bez problémov s ním dosiahnete spotrebu okolo 7,5 litra na sto kilometrov. Dokonca sme jazdili aj za menej.

Vzbudí emócie

Mercedes pred nástupom novej triedy E trochu dlho nabíjal zbrane, ale prvé strely v podobe sedanu a kupé za to stoja, podľa nás trafili do čierneho. Kým pri triede E iba rešpektujeme jej kvality a postavenie, pri tomto aute poskočilo srdce a to sa pri Mercedese často nestáva.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mercedes E 350 CDI - základné údaje

Cena modelu od 44684,50 eur
Cena skúš. verzie 48671,00 eur
Motor -
Typ naftový šesťvalec
Zdvihový objem (cm3) 2987
Výkon (kw/k) 170/231
Pri otáčkach (ot./min.) 3400
Krútiaci moment (Nm) 540
Pri otáčkach (ot./min) 1600-2400
Emisie CO2 (g/km) 179
Emisná norma Euro5
Prevodovka 7-stpuňová, automatika
Rozmery -
Rázvor náprav (mm) 2760
Dĺžka (mm) 4698
Šírka (mm) 1786
Výška (mm) 1397
Pohotovostná hmot (kg) 1730
Objem palivovej nádrže (l) 66
Objem batož. Priestoru (l) 450
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 6,7
Maximálna rýchlosť (km/h) 250
Spotreba mesto (l/100 km) 8,9
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 5,6
Kombinovaná spotreba(l/100km) 6,8
Spotreba v teste (l/100km) 7,5

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  5. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  6. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  7. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  8. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  1. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  2. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii
  3. Zlatý sen vo vzduchu
  4. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  5. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  6. Pozvánka, ktorá sa neodmieta: oslávte 25 rokov s Kauflandom
  7. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  8. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 7 396
  2. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 7 292
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 5 075
  4. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 4 802
  5. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 4 677
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 826
  7. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať? 2 180
  8. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 1 561
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Anna Miľanová: Štylizované, fantazijné kvety v trávnatom poraste...
  2. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (9. - 15.5.1925)
  3. Elena Antalová: Koho som ešte nedokázal nasrdiť? "Majiteľ"sveta z mesta T.
  4. Ján Valchár: Plánuje Maďarsko vojnu?
  5. Daniel Jankech: Čo spája voličov Róberta Fica?
  6. Jozef Pivarník: Ficov kultúrny kiks: Keď premiér "rusofóbne" kritizuje ruskú klasiku!
  7. Ján Šeďo: Zomrel Jiří Bartoška...
  8. Daniel Balko: Dnešná Moskva oslavuje vojnu, nie jej obete. Napokon, bola pri jej vzniku.
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 37 341
  2. Ivan Mlynár: Odpoveď Michalovi Šimečkovi na otázku, ktorú o Ficovi zrejme nikdy nepoloží 23 638
  3. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 20 046
  4. Vlado Jakubkovič: Vypískaný mr. Rudo a prezident mieru. 14 351
  5. Ján Chomík: Liek na nespavosť 7 967
  6. Rastislav Puchala: Výzva od Ficina prijatá 7 738
  7. Matúš Lazúr: Vlakom z Bratislavy až za polárny kruh. 6 973
  8. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 5 960
  1. Radko Mačuha: Fico ide na oslavu začiatku 3 svetovej vojny.
  2. Tupou Ceruzou: Dobre bude
  3. Post Bellum SK: Hlasy pamätníkov: Nedopusťme návrat vojny!
  4. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy.
  5. Jiří Ščobák: Víte, kde hledat nejstarší samostatně stojící chrám na světě? A jak ho asi postavili?
  6. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať?
  7. Tupou Ceruzou: Zámočky
  8. Věra Tepličková: K. J. Erben: Vodník (úryvok z českej balady so šťastným slovenským koncom)
SkryťZatvoriť reklamu