BRATISLAVA. Peugeot po premiére konceptu Hybrid3 compressor na minuloročnom motosalóne v Paríži predstavil ďalšiu podobu hybridného skútra s tromi a zároveň všetkými poháňanými kolesami. V novej verzii Hybrid3 Evolution už nie je pôvodný prepĺňaný motor s objemom 125 cenimetrov kubických, ale motor s objemom 300 centimetrov kubických vybavený kompresorom. Zväčšením objemu vzrástol výkon z 21 koní na 41 koní. Vďaka dvom elektromotorom v nábojoch predných kolies (každý má výkon 3 kW / 4,1 k) vzrástol celkový výkon sústavy na 49 koní. Skúter s výkonom starých škodoviek odvezie veľmi komfortne a bezpečne dvoch dospelých.
Jazdí aj na elektriku
Dva elektromotory v predných kolesách fungujú v prípade brzdenia ako generátory elektrickej energie. Vďaka dobíjaniu batérie možno na čisto elektrický pohon prejsť až desať kilometrov. Skúter vybavený antiblokovacím systémom predných aj zadného kolesa zabrzdí vďaka dvom kolesám vpredu na dráhe kratšej o 30 percent v porovnaní s bežným dvojkolesovým skútrom.
V meste elektrika, mimo ide na benzín
Súčasťou hybridného systému skútra je automatické vypínanie motora pri zastavení. V podstate celý systém funguje podobne ako v automobiloch, pretože elektrický pohon je určený na pomalé rozbiehanie z miesta, pomoc pri akcelerácii, prípadne čisto elektrickú jazdu v meste. Vo vysokých rýchlostiach mimo mesta ide skúter iba na benzínový pohon.
Žerie málo
Šírka trojkolesového skútra s pohonom 3WD je iba 82 centimetrov. V kombinácii so spotrebou dva litre na sto kilometrov a produkciou iba 48 gramov CO2 na kilometer predstavuje ideálny dopravný prostriedok vo veľkomestách s dobrou klímou. Peugeot chce na príklade skútra ukázať možnosti downsizingu a nájsť riešenie, ako môže motor s objemom 300 cm3 dosahovať výkon podstatne väčšieho motora, ale pri nízkych emisiách.
Autor: rch