SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Peugeot odvezie dvoch a spotrebuje dva litre

Motocyklová výstava v Miláne priniesla ďalšiu evolúciu dvojmiestneho trojkolesového a hybridného skútra HYbrid3 Evolution. Trojkolka má silnejší motor a vyšší výkon.

Dopravný prostriedok pre dvoch poháňa preplňovaný benzínový motor s objemom 300 centimetrov kubických a dva elektromotory v nábojoch predných kolies.Dopravný prostriedok pre dvoch poháňa preplňovaný benzínový motor s objemom 300 centimetrov kubických a dva elektromotory v nábojoch predných kolies. (Zdroj: Peugeot)

BRATISLAVA. Peugeot po premiére konceptu Hybrid3 compressor na minuloročnom motosalóne v Paríži predstavil ďalšiu podobu hybridného skútra s tromi a zároveň všetkými poháňanými kolesami. V novej verzii Hybrid3 Evolution už nie je pôvodný prepĺňaný motor s objemom 125 cenimetrov kubických, ale motor s objemom 300 centimetrov kubických vybavený kompresorom. Zväčšením objemu vzrástol výkon z 21 koní na 41 koní. Vďaka dvom elektromotorom v nábojoch predných kolies (každý má výkon 3 kW / 4,1 k) vzrástol celkový výkon sústavy na 49 koní. Skúter s výkonom starých škodoviek odvezie veľmi komfortne a bezpečne dvoch dospelých.

Jazdí aj na elektriku

Dva elektromotory v predných kolesách fungujú v prípade brzdenia ako generátory elektrickej energie. Vďaka dobíjaniu batérie možno na čisto elektrický pohon prejsť až desať kilometrov. Skúter vybavený antiblokovacím systémom predných aj zadného kolesa zabrzdí vďaka dvom kolesám vpredu na dráhe kratšej o 30 percent v porovnaní s bežným dvojkolesovým skútrom.

V meste elektrika, mimo ide na benzín

Súčasťou hybridného systému skútra je automatické vypínanie motora pri zastavení. V podstate celý systém funguje podobne ako v automobiloch, pretože elektrický pohon je určený na pomalé rozbiehanie z miesta, pomoc pri akcelerácii, prípadne čisto elektrickú jazdu v meste. Vo vysokých rýchlostiach mimo mesta ide skúter iba na benzínový pohon.

Žerie málo

Šírka trojkolesového skútra s pohonom 3WD je iba 82 centimetrov. V kombinácii so spotrebou dva litre na sto kilometrov a produkciou iba 48 gramov CO2 na kilometer predstavuje ideálny dopravný prostriedok vo veľkomestách s dobrou klímou. Peugeot chce na príklade skútra ukázať možnosti downsizingu a nájsť riešenie, ako môže motor s objemom 300 cm3 dosahovať výkon podstatne väčšieho motora, ale pri nízkych emisiách.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  2. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  3. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  6. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  2. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  3. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  6. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 32 000
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 253
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 20 290
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 963
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 682
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 715
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 912
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 810
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 678
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 9 005
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Testovanie nielen môže bolieť, ale možno sa pri čakaní naň nakaziť. Ilustračná fotografia.
Dobré ráno

Dobré ráno: Monika Jankovská sa chce dohodnúť s políciou

Štátna tajomníčka zrejme chce spolupracovať.

Podcast Dobré Ráno.
Stĺpček Zuzany Kepplovej

Vždy sa dá počítať s vypätím všetkých síl

Krajčí počas testovania videl "silného ducha slovenského národa".

Minister obrany Jaroslav Naď (OĽaNO) počas návštevy odberného miesta. v obci Nižná v okrese Tvrdošín.
Minister obrany Jaroslav Naď.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.