BRATISLAVA. Omladení súrodenci Fabia/Roomster dostanú prepracovanú prednú časť. Nové svetlomety, širšia maska chladiča podobná vlajkovej lodi Superb a inovovaný nárazník patria k hlavným zmenám vzhľadu.
Ďalšie novinky možno očakávať v interiéri. Dotknú sa upraveného ovládacieho panelu klimatizácie a rádia v štýle štúdií Fabia Sport a Scout vystavených na jarnej ženevskej prehliadke. Pribudne niekoľko chrómových detailov, upravený tvar sedadiel a nové vzory čalúnenia.
Nová platforma? Čiastočne
Najväčší otáznik visí nad technikou. Dostane Fabia novú platformu s označením PQ25, ktorú využíva Seat Ibiza i VW Polo? Podľa našich informácií iba čiastočne. Upravená bude predná náprava tak, aby bolo možné do vozidiel montovať nové poháňacie jednotky.
Prepĺňaný štvorvalec 1,2 TSI má v ponuke nahradiť staršie atmosférické agregáty 1,4 16V a 1,6 16V. Okrem verzie so 77 kW (105 k) vraj dostane aj slabšieho súrodenca. Nedávno modernizované trojvalce 1,2 HTP zostanú naďalej v ponuke. Otázkou zostáva, či sa pod kapotou objaví turbodiesel 1,6 TDI s priamym vstrekovaním common-rail.
Konečne benzín
Takmer istý je nástup športového derivátu Fabia RS. Na rozdiel od prvej generácie, vraj bude existovať aj vo verzii kombi. Poháňať ju má kompresorom i turbodúchadlom prepĺňaný motor 1,4 TSI podávajúci výkon 132 kW (180 k). K dispozícii ale údajne bude iba v kombinácii s dvojspojkovou automatickou prevodovkou DSG. O lepší prenos krútiaceho momentu na vozovku sa postará elektronická uzávierka diferenciálu XDS.
Očakávať možno športové doplnky na karosérii a k dispozícii špeciálne pre tento model má byť zelený lak, aký čiastočne využíva súťažný špeciál Fabia Super 2000 nasadzovaný továrenským tímom Škoda Motorsport.