SME
Piatok, 30. september, 2022 | Meniny má Jarolím

Pokazilo sa mu auto. Prežil 20 minút hrôzy

Rada pre motoristov s pokazeným autom na diaľnici bez odstavného pruhu: uložte si SOS číslo a zachovajte chladnú hlavu.

Trojprúdová diaľnica je bezpečná, ak sa pokazí auto, to však neplatí.Trojprúdová diaľnica je bezpečná, ak sa pokazí auto, to však neplatí. (Zdroj: SME - Vladimír Šimíček)

BRATISLAVA. Stres a strach o život zažil vodič, ktorému sa pokazilo pred niekoľkými dňami auto na čerstvo otvorenej trojpruhovej diaľnici bez odstavného pásu medzi Trnavou a Bratislavou. „Bol to adrenalín,“ spomína na nočnú poruchu auta na diaľnici D 1 Igor Plávka z Bratislavy. „Išli sme s deťmi z lyžiarskeho sústredenia do Bratislavy, diaľnica bola plná áut.“

Auto sa pokazilo na 35. kilometri v smere do hlavného mesta. Zrazu vypol motor, nedalo sa naštartovať. Odstavili pri krajnici, zastaviť mimo diaľnice bránia zvodidlá a neexistujúci odstavný pás, ktorý majú postaviť najneskôr do roku 2011. Auto tak zablokovalo celý pravý jazdný pruh. Vodič si podľa predpisov obliekol reflexnú vestu, aby postavil výstražný trojuholník. V tej chvíli mu išlo o život.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

„Kým sme ho dali, skoro nás zoťalo auto,“ hovorí Bratislavčan. V tých chvíľach prežíval skutočný strach. Ani trojuholník negarantoval autu bezpečnosť. Niektorí vodiči si ho vôbec nevšímali. Iní brzdili až na poslednú chvíľu, ďalší bezohľadne trúbili.

„Je dôležité byť ostražitý, ale nevytvárať si v myšlienkach katastrofické scenáre,“ radí Iveta Šefarová, dopravná psychologička. Hovorí, že sa treba sústrediť na úlohu, ktorú „teraz riešim, a tak zvládnuť nápor myšlienok“.
Vodičovi z Bratislavy po 20 minútach pomohli kamaráti, ktorých privolal mobilom. Hovorí, že keby nie ich, nevie, ako by sa to celé skončilo.

O SOS diaľničnej linke nevedel. Nájsť pri ceste jej telefónne číslo je dosť ťažké, nachádza sa len na 26 miestach diaľničnej siete. Od nového roka by malo byť číslo SOS zelenej linky súčasťou letáčika diaľničnej známky. Jej číslo je 0800 100 007. Po zavolaní má pomoc doraziť do 20 minút.

SkryťVypnúť reklamu

Dopravní experti aj záchranné zložky sa zhodujú, že na úseku medzi Bratislavou a Trnavou je bezpečnejšie mať tri pruhy bez odstavného, ako dva s odstavným.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  2. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  3. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  4. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  5. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  6. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  7. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  8. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  1. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  2. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  3. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  4. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  5. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  6. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  7. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  8. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  1. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 9 765
  2. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 4 847
  3. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 4 818
  4. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 3 992
  5. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 751
  6. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 731
  7. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 3 027
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 486
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Michal Maslej: Prosím, pýtajte sa kandidátov
  2. Jozef Ďanovský: Zápisky psychoterapeuta
  3. Martin Kiňo: RODINNÉ FIRMY: Pri zapojení príbuzných do podnikania je potrebný racionálny prístup (5. časť)
  4. Ľuboš Vodička: Kostoly za hradbami: Kuchyňa
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (30.9. - 6.10.1922)
  6. Jozef Sitko: Náhoda? Či reálne avízo o krádeže mojich blogov?
  7. Miroslav Lukáč: Hyeny útočia vo svorke, tak ako i politici. Aj u nás sme zaznamenali mobilizáciu. Aj psy sa bránia útokom.
  8. Ľubomír Maretta: Samota
  1. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 978
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 9 347
  3. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 8 893
  4. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 568
  5. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 650
  6. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 703
  7. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 560
  8. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 400
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu