SME
Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky
PRVÁ JAZDA

Vyskúšali sme Citroen C3. Je taký úžasný ako na autosalóne?

Malý Citroen považujeme za najkrajšie a výnimočné auto triedy. Popri prvotriednom interiéri sú jazdné vlastnosti a ponúknuté motory iba bežný štandard. V základnej výbave chýba stabilizačný systém.

Pôvodný šok z autosalónovej premiéry nevyprchal, akurát jazda až tak emotívna nebola, pretože ide o tradične dobrý Citroen. Kokpit a zovňajšok nemá v triede páru.Pôvodný šok z autosalónovej premiéry nevyprchal, akurát jazda až tak emotívna nebola, pretože ide o tradične dobrý Citroen. Kokpit a zovňajšok nemá v triede páru. (Zdroj: Citroen)

RÍM, ORBETELLO. Na letisku Fiumicino stojí trojfarebný rad Citroenov. Novinka C3 vyzerá veľmi dobre v čiernej, belasej modrej aj olivovo zelenej metalíze. Automobilka pripravila na prvé testovacie testy tie najlepšie verzie aj motorizácie. Belasé Citroeny so sedemnásťpalcovými kolesami poháňa naftový motor 1,6 HDi s filtrom pevných častíc.

Zelené a čierne modely na o palec menších diskoch kolies mali pod kapotou zatiaľ najsilnejší benzínový štvorvalec 1,6 Vti. Motory z vrcholu ponuky, bohaté výbavy a starostlivo vyberané farby umocňujú veľkoleposť premiéry dôležitého modelu C3.

Citroen verí malým

Trieda malých automobilov nie je podľa predstaviteľov automobilky ani zďaleka obmedzená na jeden typ päťdverového auta. Citroen plánuje do štvormetrovej triedy vmestiť tri autá. Rodinné jednopriestorové C3 Picasso, ktoré sa vyrába v Trnave, práve predstavený Citroen C3 a športový model DS. Automobilka s dvojitým šípom chce v horizonte dvoch rokov dosiahnuť desať percentný podiel v triede malých automobilov. Spomínaná trieda totiž predstavuje 38 percent z celkového predaja áut v Európe a jej podiel bude pravdepodobne stúpať.

Majú vízie kvality

Koncepcia Visiodrive s dlhým čelným sklom a dokonalým výhľadom von nesie v sebe istú symboliku, pretože Citroen pripravil auto, ktoré v sériovej podobe vyzerá ako vízia budúcnosti. Automobilka má doslova vizionárske plány a do auta montuje najmodernejšiu techniku, vrátane Hifi zvukového systému.

Prístrojový panel zostavený z kvalitných materiálov využíva najmodernejšie a energeticky úsporné svietenie s využitím LED, ktoré sa v závislosti od vybavenia používajú na osvietenie priestoru nôh a detailov. Na rozdiel od modelu C4 užívateľ neprepadne chaosu z displejov, ale má pred očami veľmi úhľadne usporiadaný panel.

Jazdili SME...
Po zhliadnutí dobre vybaveného interiéru a kvalitných materiálov Citroenu C3 nepríde porovnanie s BMW 1 a Audi A3 smiešne a trúfalé. Po prvých kilometroch za volantom však áno. Hoci je Citroen C3 podstatne tichší ako predchodca a má precíznejšie radenie aj riadenie, na spomenuté kompakty v kvalite jazdy nemá.

Najmä podvozok nie je tak robustný a odfiltrovaný od nerovností ako sme u nemcov zvyknutí. Dáme však krk na to, že benzínová verzia 1,6 Vti by vďaka nízkej hmotnosti hravo ušla ťažším a o triedu väčším BMW a AUDI s podobným motorom. Veľmi jednoduchý spôsob, ako ľahkým autom šetriť palivo a produkovať menej emisií sa nám v praxi pozdával.

Zostal veľký kufor

Nový dizajn neoberá posádku o odkladacie priestory, ani komfort na predných sedadlách. Napriek tomu, že C3 meria iba 3,94 metra, ponúka prakticky tvarovaný kufor s objemom 300 litrov a šírkou medzi podbehmi 104 centimetrov. Delené operadlá v pomere 40:60 sa nesklápajú do jednej roviny s dnom kufra. Operadlá možno sklopiť iba jednou rukou a to aj z pozície od kufra.

Jazdili SME...
Vnútorný priestor na predných sedadlách narástol až na nečakanú úroveň. Pod volantom je veľa priestoru na kolená, nehovoriac o mieste spolujazdca, kde napriek vykrojeniu do prístrojovej dosky ostal priestor na slušnú skrinku. Vpredu sa markantne zlepšila situácia s odkladacími priestormi. Návrhári kalkulovali možno s tým, že najčastejšie je auto obsadené na predných sedadlách a dôležitý je kufor.

Miesto vzadu praje iba poslušným, s nohami v jednej polohe. Vtedy je na kolená veľa miesta. Pri nastupovaní je priestor na chodidlo dosť malý a zle sa prekladajú nohy okolo stredového tunela. Vzadu sa nám páči tvar dverí v hornej časti a priestor na hlavu pri nastupovaní. Odhlučnenie interiéru cítiť vpredu.

Šofér vidí na semafor

Svetelná terapia v podobe čelného skla Zenith, dlhého až 1350 milimetrov, nebude verejnosť zaujímať tak, ako cena a štandardná výbava. Napriek tomu veľké sklo s tieňovaným pásom vo vrchnej časti a zaťahovacím panelom má niečo do seba a je symbolom nového modelu.

Až 25 centimetrov široký pás výborne neguje účinok slnečných lúčov, takže spolujazdec môže aj bez slnečných okuliarov sledovať nebo, palmy alebo smreky nad hlavou. Šofér využije uhol horizontálneho výhľadu 108 stupňov snáď pod semaforom alebo pri hľadaní nápisu na vysokých budovách.

480_techn_big.jpg

Vonkajšie rozmery radia C3 k najkratším autám triedy.
Napriek tomu má kufor najväčší objem spomedzi konkurentov.
Priestor vpredu narástol o triedu.

Ponúkajú známe motory

Znižovanie spotreby paliva v malom Citroene ide prirodzenou cestou znižovania hmotnosti, aerodynamického odporu vzduchu a odporov pri jazde. Dvojspojková automatická prevodovka a systém štart-stop spolu s novým a extrémne úsporným trojvalcom prídu na trh v priebehu nasledujúcich rokov.

Z nečakane skromných, až nijakých technických údajov od Citroenu sme vydedukovali, že paleta benzínových motorov pozostáva z klasických štvorvalcov 1,1i a 1,4i ku ktorým pribudli motory vyvinuté s BMW a to 1,4 VTi (95k) a 1,6 VTi (120k). Všetky majú zatiaľ päťstupňovú manuálnu prevodovku.
V ponuke zostali dva naftové motory 1,4 HDi a 1,6 HDi v troch verziách s výkonom 70,90 a 110 koní.

Jazdili SME...
Po tristo kilometroch jazdy považujeme Citroen C3 za odvážne navrhnuté auto s príťažlivým dizajnom a excelentným priestorom vpredu. Chýba nám stabilizačný systém v štandardnej výbave a viac miesta na chodidlá vzadu, pri nastupovaní. Vďaka kokpitu šoféra je jazda veľmi príjemným zážitkom v každodennej realite.

Udržanie hmotnosti na uzde dáva známej technike pod kapotou nový rozmer. Inak totiž vyznie motor z predchádzajúcej generácie auta, ak pracuje v citeľne ťažšej novinke, ako keď pri náraste kvality a komfortu ostáva hmotnosť rovnaká.

 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prvá 2-stupňová akumulátorová snehová fréza na trhu
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  8. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  9. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  10. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  1. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  4. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  7. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  8. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 26 192
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 22 593
  3. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 12 407
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 665
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 635
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 179
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 009
  8. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 580
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 416
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 687
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Citroen C4, C3, Xsara, Picasso, ... na Auto.sme.sk

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Palác pri Čiernom mori má podľa Navaľného patriť Putinovi.
Ilustračné foto.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Ako Sulík s Remišovou zle zapli gombík

Didaktická príručka pre budúcich členov koalícií.

Peter Tkačenko
Ilustračná fotografia.

Neprehliadnite tiež

Dacia Sandero a Sandero Stepway.
Volkswagen Polo Harlekin
Subaru Legacy Wagon

Ktoré autá sa na Slovensku v minulom roku najčastejšie kupovali?

Niektorým značkám predaje klesli aj o polovicu.

Skokanom minulého roka je Škoda Kamiq, ktorá sa ako nováčik dostala na 6. miesto.