SME
Sobota, 1. október, 2022 | Meniny má Arnold

Vyskúšali sme Citroen C3. Je taký úžasný ako na autosalóne?

Malý Citroen považujeme za najkrajšie a výnimočné auto triedy. Popri prvotriednom interiéri sú jazdné vlastnosti a ponúknuté motory iba bežný štandard. V základnej výbave chýba stabilizačný systém.

Pôvodný šok z autosalónovej premiéry nevyprchal, akurát jazda až tak emotívna nebola, pretože ide o tradične dobrý Citroen. Kokpit a zovňajšok nemá v triede páru.Pôvodný šok z autosalónovej premiéry nevyprchal, akurát jazda až tak emotívna nebola, pretože ide o tradične dobrý Citroen. Kokpit a zovňajšok nemá v triede páru. (Zdroj: Citroen)

RÍM, ORBETELLO. Na letisku Fiumicino stojí trojfarebný rad Citroenov. Novinka C3 vyzerá veľmi dobre v čiernej, belasej modrej aj olivovo zelenej metalíze. Automobilka pripravila na prvé testovacie testy tie najlepšie verzie aj motorizácie. Belasé Citroeny so sedemnásťpalcovými kolesami poháňa naftový motor 1,6 HDi s filtrom pevných častíc.

Zelené a čierne modely na o palec menších diskoch kolies mali pod kapotou zatiaľ najsilnejší benzínový štvorvalec 1,6 Vti. Motory z vrcholu ponuky, bohaté výbavy a starostlivo vyberané farby umocňujú veľkoleposť premiéry dôležitého modelu C3.

Citroen verí malým

Trieda malých automobilov nie je podľa predstaviteľov automobilky ani zďaleka obmedzená na jeden typ päťdverového auta. Citroen plánuje do štvormetrovej triedy vmestiť tri autá. Rodinné jednopriestorové C3 Picasso, ktoré sa vyrába v Trnave, práve predstavený Citroen C3 a športový model DS. Automobilka s dvojitým šípom chce v horizonte dvoch rokov dosiahnuť desať percentný podiel v triede malých automobilov. Spomínaná trieda totiž predstavuje 38 percent z celkového predaja áut v Európe a jej podiel bude pravdepodobne stúpať.

Majú vízie kvality

Koncepcia Visiodrive s dlhým čelným sklom a dokonalým výhľadom von nesie v sebe istú symboliku, pretože Citroen pripravil auto, ktoré v sériovej podobe vyzerá ako vízia budúcnosti. Automobilka má doslova vizionárske plány a do auta montuje najmodernejšiu techniku, vrátane Hifi zvukového systému.

Prístrojový panel zostavený z kvalitných materiálov využíva najmodernejšie a energeticky úsporné svietenie s využitím LED, ktoré sa v závislosti od vybavenia používajú na osvietenie priestoru nôh a detailov. Na rozdiel od modelu C4 užívateľ neprepadne chaosu z displejov, ale má pred očami veľmi úhľadne usporiadaný panel.

Jazdili SME...
Po zhliadnutí dobre vybaveného interiéru a kvalitných materiálov Citroenu C3 nepríde porovnanie s BMW 1 a Audi A3 smiešne a trúfalé. Po prvých kilometroch za volantom však áno. Hoci je Citroen C3 podstatne tichší ako predchodca a má precíznejšie radenie aj riadenie, na spomenuté kompakty v kvalite jazdy nemá.

Najmä podvozok nie je tak robustný a odfiltrovaný od nerovností ako sme u nemcov zvyknutí. Dáme však krk na to, že benzínová verzia 1,6 Vti by vďaka nízkej hmotnosti hravo ušla ťažším a o triedu väčším BMW a AUDI s podobným motorom. Veľmi jednoduchý spôsob, ako ľahkým autom šetriť palivo a produkovať menej emisií sa nám v praxi pozdával.

Zostal veľký kufor

Nový dizajn neoberá posádku o odkladacie priestory, ani komfort na predných sedadlách. Napriek tomu, že C3 meria iba 3,94 metra, ponúka prakticky tvarovaný kufor s objemom 300 litrov a šírkou medzi podbehmi 104 centimetrov. Delené operadlá v pomere 40:60 sa nesklápajú do jednej roviny s dnom kufra. Operadlá možno sklopiť iba jednou rukou a to aj z pozície od kufra.

Jazdili SME...
Vnútorný priestor na predných sedadlách narástol až na nečakanú úroveň. Pod volantom je veľa priestoru na kolená, nehovoriac o mieste spolujazdca, kde napriek vykrojeniu do prístrojovej dosky ostal priestor na slušnú skrinku. Vpredu sa markantne zlepšila situácia s odkladacími priestormi. Návrhári kalkulovali možno s tým, že najčastejšie je auto obsadené na predných sedadlách a dôležitý je kufor.

Miesto vzadu praje iba poslušným, s nohami v jednej polohe. Vtedy je na kolená veľa miesta. Pri nastupovaní je priestor na chodidlo dosť malý a zle sa prekladajú nohy okolo stredového tunela. Vzadu sa nám páči tvar dverí v hornej časti a priestor na hlavu pri nastupovaní. Odhlučnenie interiéru cítiť vpredu.

Šofér vidí na semafor

Svetelná terapia v podobe čelného skla Zenith, dlhého až 1350 milimetrov, nebude verejnosť zaujímať tak, ako cena a štandardná výbava. Napriek tomu veľké sklo s tieňovaným pásom vo vrchnej časti a zaťahovacím panelom má niečo do seba a je symbolom nového modelu.

Až 25 centimetrov široký pás výborne neguje účinok slnečných lúčov, takže spolujazdec môže aj bez slnečných okuliarov sledovať nebo, palmy alebo smreky nad hlavou. Šofér využije uhol horizontálneho výhľadu 108 stupňov snáď pod semaforom alebo pri hľadaní nápisu na vysokých budovách.

480_techn_big.jpg

Vonkajšie rozmery radia C3 k najkratším autám triedy.
Napriek tomu má kufor najväčší objem spomedzi konkurentov.
Priestor vpredu narástol o triedu.

Ponúkajú známe motory

Znižovanie spotreby paliva v malom Citroene ide prirodzenou cestou znižovania hmotnosti, aerodynamického odporu vzduchu a odporov pri jazde. Dvojspojková automatická prevodovka a systém štart-stop spolu s novým a extrémne úsporným trojvalcom prídu na trh v priebehu nasledujúcich rokov.

Z nečakane skromných, až nijakých technických údajov od Citroenu sme vydedukovali, že paleta benzínových motorov pozostáva z klasických štvorvalcov 1,1i a 1,4i ku ktorým pribudli motory vyvinuté s BMW a to 1,4 VTi (95k) a 1,6 VTi (120k). Všetky majú zatiaľ päťstupňovú manuálnu prevodovku.
V ponuke zostali dva naftové motory 1,4 HDi a 1,6 HDi v troch verziách s výkonom 70,90 a 110 koní.

Jazdili SME...
Po tristo kilometroch jazdy považujeme Citroen C3 za odvážne navrhnuté auto s príťažlivým dizajnom a excelentným priestorom vpredu. Chýba nám stabilizačný systém v štandardnej výbave a viac miesta na chodidlá vzadu, pri nastupovaní. Vďaka kokpitu šoféra je jazda veľmi príjemným zážitkom v každodennej realite.

Udržanie hmotnosti na uzde dáva známej technike pod kapotou nový rozmer. Inak totiž vyznie motor z predchádzajúcej generácie auta, ak pracuje v citeľne ťažšej novinke, ako keď pri náraste kvality a komfortu ostáva hmotnosť rovnaká.

 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  2. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  3. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  4. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  5. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  6. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  7. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  8. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  1. KOSIT hľadá do svojho tímu ďalších vodičov
  2. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  6. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  7. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  8. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  1. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 5 477
  2. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 5 226
  3. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 4 985
  4. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 4 813
  5. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 620
  6. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 913
  7. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 768
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 512
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ukrajinci veria, že majú šancu na víťazstvo.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 4 ďalší 19 h
Vila na francúzskej riviére neďaleko Nice, ktorú vlastní bývalý štátny tajomník Smeru Viktor Stromček

Denník SME získal dokumenty z Francúzska.


7 h
Moderátor Milan Junior Zimnýkoval.

Teším sa na obdobie husaciny, hovorí moderátor pre magazín TV OKO.


29. sep
Referendum v Luhansku.

V Chersone anexiu Ruskom neoslavovali.


3 h

Neprehliadnite tiež

BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


9 h
Subaru Crosstrek

Konštrukčne nejde o úplne nový model.


30. sep
Renault Megane E-Tech

Fanúšikov elektromobilov môže odradiť len cena.


29. sep
Úpravy v rámci programu Peugeot Individual.

Auto zabalia do fólie alebo nalakujú diely.


27. sep

Blogy SME

  1. Zuzana Valachovičová: Nové nákupné centrum s 320 obchodmi
  2. Ján Roháč: Fotoblog IX.: Moje ulice Göteborgu
  3. Věra Tepličková: Premiér dupol a zem sa otriasla
  4. Tomáš Bilik: Ach tí naši topoľčianski poslanci...
  5. Milan Hutera: Výstava Cosmos Discovery po druhý krát v Bratislave
  6. Věra Tepličková: Kto v tom má jasno alebo Keď kengury volajú
  7. Marek Mačuha: Pravda nebýva uprostred
  8. Viera Spišáková: Trapas koláčový II.
  1. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 254
  2. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 847
  3. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 692
  4. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 984
  5. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 3 885
  6. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 3 711
  7. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 3 683
  8. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 137
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu