SME

Vyskúšali sme Citroen C3. Je taký úžasný ako na autosalóne?

Malý Citroen považujeme za najkrajšie a výnimočné auto triedy. Popri prvotriednom interiéri sú jazdné vlastnosti a ponúknuté motory iba bežný štandard. V základnej výbave chýba stabilizačný systém.

Pôvodný šok z autosalónovej premiéry nevyprchal, akurát jazda až tak emotívna nebola, pretože ide o tradične dobrý Citroen. Kokpit a zovňajšok nemá v triede páru.Pôvodný šok z autosalónovej premiéry nevyprchal, akurát jazda až tak emotívna nebola, pretože ide o tradične dobrý Citroen. Kokpit a zovňajšok nemá v triede páru. (Zdroj: Citroen)

RÍM, ORBETELLO. Na letisku Fiumicino stojí trojfarebný rad Citroenov. Novinka C3 vyzerá veľmi dobre v čiernej, belasej modrej aj olivovo zelenej metalíze. Automobilka pripravila na prvé testovacie testy tie najlepšie verzie aj motorizácie. Belasé Citroeny so sedemnásťpalcovými kolesami poháňa naftový motor 1,6 HDi s filtrom pevných častíc.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zelené a čierne modely na o palec menších diskoch kolies mali pod kapotou zatiaľ najsilnejší benzínový štvorvalec 1,6 Vti. Motory z vrcholu ponuky, bohaté výbavy a starostlivo vyberané farby umocňujú veľkoleposť premiéry dôležitého modelu C3.

SkryťVypnúť reklamu

Citroen verí malým

Trieda malých automobilov nie je podľa predstaviteľov automobilky ani zďaleka obmedzená na jeden typ päťdverového auta. Citroen plánuje do štvormetrovej triedy vmestiť tri autá. Rodinné jednopriestorové C3 Picasso, ktoré sa vyrába v Trnave, práve predstavený Citroen C3 a športový model DS. Automobilka s dvojitým šípom chce v horizonte dvoch rokov dosiahnuť desať percentný podiel v triede malých automobilov. Spomínaná trieda totiž predstavuje 38 percent z celkového predaja áut v Európe a jej podiel bude pravdepodobne stúpať.

Majú vízie kvality

Koncepcia Visiodrive s dlhým čelným sklom a dokonalým výhľadom von nesie v sebe istú symboliku, pretože Citroen pripravil auto, ktoré v sériovej podobe vyzerá ako vízia budúcnosti. Automobilka má doslova vizionárske plány a do auta montuje najmodernejšiu techniku, vrátane Hifi zvukového systému.

SkryťVypnúť reklamu

Prístrojový panel zostavený z kvalitných materiálov využíva najmodernejšie a energeticky úsporné svietenie s využitím LED, ktoré sa v závislosti od vybavenia používajú na osvietenie priestoru nôh a detailov. Na rozdiel od modelu C4 užívateľ neprepadne chaosu z displejov, ale má pred očami veľmi úhľadne usporiadaný panel.

Jazdili SME...
Po zhliadnutí dobre vybaveného interiéru a kvalitných materiálov Citroenu C3 nepríde porovnanie s BMW 1 a Audi A3 smiešne a trúfalé. Po prvých kilometroch za volantom však áno. Hoci je Citroen C3 podstatne tichší ako predchodca a má precíznejšie radenie aj riadenie, na spomenuté kompakty v kvalite jazdy nemá.

Najmä podvozok nie je tak robustný a odfiltrovaný od nerovností ako sme u nemcov zvyknutí. Dáme však krk na to, že benzínová verzia 1,6 Vti by vďaka nízkej hmotnosti hravo ušla ťažším a o triedu väčším BMW a AUDI s podobným motorom. Veľmi jednoduchý spôsob, ako ľahkým autom šetriť palivo a produkovať menej emisií sa nám v praxi pozdával.

Zostal veľký kufor

Nový dizajn neoberá posádku o odkladacie priestory, ani komfort na predných sedadlách. Napriek tomu, že C3 meria iba 3,94 metra, ponúka prakticky tvarovaný kufor s objemom 300 litrov a šírkou medzi podbehmi 104 centimetrov. Delené operadlá v pomere 40:60 sa nesklápajú do jednej roviny s dnom kufra. Operadlá možno sklopiť iba jednou rukou a to aj z pozície od kufra.

Jazdili SME...
Vnútorný priestor na predných sedadlách narástol až na nečakanú úroveň. Pod volantom je veľa priestoru na kolená, nehovoriac o mieste spolujazdca, kde napriek vykrojeniu do prístrojovej dosky ostal priestor na slušnú skrinku. Vpredu sa markantne zlepšila situácia s odkladacími priestormi. Návrhári kalkulovali možno s tým, že najčastejšie je auto obsadené na predných sedadlách a dôležitý je kufor.

Miesto vzadu praje iba poslušným, s nohami v jednej polohe. Vtedy je na kolená veľa miesta. Pri nastupovaní je priestor na chodidlo dosť malý a zle sa prekladajú nohy okolo stredového tunela. Vzadu sa nám páči tvar dverí v hornej časti a priestor na hlavu pri nastupovaní. Odhlučnenie interiéru cítiť vpredu.

Šofér vidí na semafor

Svetelná terapia v podobe čelného skla Zenith, dlhého až 1350 milimetrov, nebude verejnosť zaujímať tak, ako cena a štandardná výbava. Napriek tomu veľké sklo s tieňovaným pásom vo vrchnej časti a zaťahovacím panelom má niečo do seba a je symbolom nového modelu.

SkryťVypnúť reklamu

Až 25 centimetrov široký pás výborne neguje účinok slnečných lúčov, takže spolujazdec môže aj bez slnečných okuliarov sledovať nebo, palmy alebo smreky nad hlavou. Šofér využije uhol horizontálneho výhľadu 108 stupňov snáď pod semaforom alebo pri hľadaní nápisu na vysokých budovách.

480_techn_big.jpg

Vonkajšie rozmery radia C3 k najkratším autám triedy.
Napriek tomu má kufor najväčší objem spomedzi konkurentov.
Priestor vpredu narástol o triedu.

Ponúkajú známe motory

Znižovanie spotreby paliva v malom Citroene ide prirodzenou cestou znižovania hmotnosti, aerodynamického odporu vzduchu a odporov pri jazde. Dvojspojková automatická prevodovka a systém štart-stop spolu s novým a extrémne úsporným trojvalcom prídu na trh v priebehu nasledujúcich rokov.

Z nečakane skromných, až nijakých technických údajov od Citroenu sme vydedukovali, že paleta benzínových motorov pozostáva z klasických štvorvalcov 1,1i a 1,4i ku ktorým pribudli motory vyvinuté s BMW a to 1,4 VTi (95k) a 1,6 VTi (120k). Všetky majú zatiaľ päťstupňovú manuálnu prevodovku.
V ponuke zostali dva naftové motory 1,4 HDi a 1,6 HDi v troch verziách s výkonom 70,90 a 110 koní.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Jazdili SME...
Po tristo kilometroch jazdy považujeme Citroen C3 za odvážne navrhnuté auto s príťažlivým dizajnom a excelentným priestorom vpredu. Chýba nám stabilizačný systém v štandardnej výbave a viac miesta na chodidlá vzadu, pri nastupovaní. Vďaka kokpitu šoféra je jazda veľmi príjemným zážitkom v každodennej realite.

Udržanie hmotnosti na uzde dáva známej technike pod kapotou nový rozmer. Inak totiž vyznie motor z predchádzajúcej generácie auta, ak pracuje v citeľne ťažšej novinke, ako keď pri náraste kvality a komfortu ostáva hmotnosť rovnaká.

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  6. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  7. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  8. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 377
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 11 132
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 920
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 4 815
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 4 433
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 3 410
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 160
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 3 110
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Štefan Šturdzík: Slovensko - Titanic
  2. Zuzana Valachovičová: Ach to upratovanie, nielen Veľkonočné
  3. Juraj Jevin: Spojené voľby sme ešte nemali
  4. Marek Brenčič: Nasledovanie Krista až na šibenicu. Moje stretnutia s mučeníkom nacizmu
  5. Tomáš Susko: VLNY: Konflikt záujmov vo filmovej akadémii?
  6. Ján Valchár: 450 rokov odšľachťovania národa
  7. Alojz Baránik: Vedúca úloha Združenia sudcov v súdnictve potvrdená
  8. Vladimír Čuchran: Parlamentný permanentný superalkoholizmus - obraz dekadentnej doby, spoločnosti, vládnutia
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 648
  2. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 27 565
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 375
  4. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 18 114
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 16 833
  6. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 258
  7. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 921
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 494
  1. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  2. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  3. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  4. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  5. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  6. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  7. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
  8. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme
SkryťZatvoriť reklamu