SME
Nedeľa, 25. október, 2020 | Meniny má AurelKrížovkyKrížovky
PRVÁ JAZDA

Vyskúšali sme Citroen C3. Je taký úžasný ako na autosalóne?

Malý Citroen považujeme za najkrajšie a výnimočné auto triedy. Popri prvotriednom interiéri sú jazdné vlastnosti a ponúknuté motory iba bežný štandard. V základnej výbave chýba stabilizačný systém.

Pôvodný šok z autosalónovej premiéry nevyprchal, akurát jazda až tak emotívna nebola, pretože ide o tradične dobrý Citroen. Kokpit a zovňajšok nemá v triede páru.Pôvodný šok z autosalónovej premiéry nevyprchal, akurát jazda až tak emotívna nebola, pretože ide o tradične dobrý Citroen. Kokpit a zovňajšok nemá v triede páru. (Zdroj: Citroen)

RÍM, ORBETELLO. Na letisku Fiumicino stojí trojfarebný rad Citroenov. Novinka C3 vyzerá veľmi dobre v čiernej, belasej modrej aj olivovo zelenej metalíze. Automobilka pripravila na prvé testovacie testy tie najlepšie verzie aj motorizácie. Belasé Citroeny so sedemnásťpalcovými kolesami poháňa naftový motor 1,6 HDi s filtrom pevných častíc.

Zelené a čierne modely na o palec menších diskoch kolies mali pod kapotou zatiaľ najsilnejší benzínový štvorvalec 1,6 Vti. Motory z vrcholu ponuky, bohaté výbavy a starostlivo vyberané farby umocňujú veľkoleposť premiéry dôležitého modelu C3.

Citroen verí malým

Trieda malých automobilov nie je podľa predstaviteľov automobilky ani zďaleka obmedzená na jeden typ päťdverového auta. Citroen plánuje do štvormetrovej triedy vmestiť tri autá. Rodinné jednopriestorové C3 Picasso, ktoré sa vyrába v Trnave, práve predstavený Citroen C3 a športový model DS. Automobilka s dvojitým šípom chce v horizonte dvoch rokov dosiahnuť desať percentný podiel v triede malých automobilov. Spomínaná trieda totiž predstavuje 38 percent z celkového predaja áut v Európe a jej podiel bude pravdepodobne stúpať.

Majú vízie kvality

Koncepcia Visiodrive s dlhým čelným sklom a dokonalým výhľadom von nesie v sebe istú symboliku, pretože Citroen pripravil auto, ktoré v sériovej podobe vyzerá ako vízia budúcnosti. Automobilka má doslova vizionárske plány a do auta montuje najmodernejšiu techniku, vrátane Hifi zvukového systému.

Prístrojový panel zostavený z kvalitných materiálov využíva najmodernejšie a energeticky úsporné svietenie s využitím LED, ktoré sa v závislosti od vybavenia používajú na osvietenie priestoru nôh a detailov. Na rozdiel od modelu C4 užívateľ neprepadne chaosu z displejov, ale má pred očami veľmi úhľadne usporiadaný panel.

Jazdili SME...
Po zhliadnutí dobre vybaveného interiéru a kvalitných materiálov Citroenu C3 nepríde porovnanie s BMW 1 a Audi A3 smiešne a trúfalé. Po prvých kilometroch za volantom však áno. Hoci je Citroen C3 podstatne tichší ako predchodca a má precíznejšie radenie aj riadenie, na spomenuté kompakty v kvalite jazdy nemá.

Najmä podvozok nie je tak robustný a odfiltrovaný od nerovností ako sme u nemcov zvyknutí. Dáme však krk na to, že benzínová verzia 1,6 Vti by vďaka nízkej hmotnosti hravo ušla ťažším a o triedu väčším BMW a AUDI s podobným motorom. Veľmi jednoduchý spôsob, ako ľahkým autom šetriť palivo a produkovať menej emisií sa nám v praxi pozdával.

Zostal veľký kufor

Nový dizajn neoberá posádku o odkladacie priestory, ani komfort na predných sedadlách. Napriek tomu, že C3 meria iba 3,94 metra, ponúka prakticky tvarovaný kufor s objemom 300 litrov a šírkou medzi podbehmi 104 centimetrov. Delené operadlá v pomere 40:60 sa nesklápajú do jednej roviny s dnom kufra. Operadlá možno sklopiť iba jednou rukou a to aj z pozície od kufra.

Jazdili SME...
Vnútorný priestor na predných sedadlách narástol až na nečakanú úroveň. Pod volantom je veľa priestoru na kolená, nehovoriac o mieste spolujazdca, kde napriek vykrojeniu do prístrojovej dosky ostal priestor na slušnú skrinku. Vpredu sa markantne zlepšila situácia s odkladacími priestormi. Návrhári kalkulovali možno s tým, že najčastejšie je auto obsadené na predných sedadlách a dôležitý je kufor.

Miesto vzadu praje iba poslušným, s nohami v jednej polohe. Vtedy je na kolená veľa miesta. Pri nastupovaní je priestor na chodidlo dosť malý a zle sa prekladajú nohy okolo stredového tunela. Vzadu sa nám páči tvar dverí v hornej časti a priestor na hlavu pri nastupovaní. Odhlučnenie interiéru cítiť vpredu.

Šofér vidí na semafor

Svetelná terapia v podobe čelného skla Zenith, dlhého až 1350 milimetrov, nebude verejnosť zaujímať tak, ako cena a štandardná výbava. Napriek tomu veľké sklo s tieňovaným pásom vo vrchnej časti a zaťahovacím panelom má niečo do seba a je symbolom nového modelu.

Až 25 centimetrov široký pás výborne neguje účinok slnečných lúčov, takže spolujazdec môže aj bez slnečných okuliarov sledovať nebo, palmy alebo smreky nad hlavou. Šofér využije uhol horizontálneho výhľadu 108 stupňov snáď pod semaforom alebo pri hľadaní nápisu na vysokých budovách.

480_techn_big.jpg

Vonkajšie rozmery radia C3 k najkratším autám triedy.
Napriek tomu má kufor najväčší objem spomedzi konkurentov.
Priestor vpredu narástol o triedu.

Ponúkajú známe motory

Znižovanie spotreby paliva v malom Citroene ide prirodzenou cestou znižovania hmotnosti, aerodynamického odporu vzduchu a odporov pri jazde. Dvojspojková automatická prevodovka a systém štart-stop spolu s novým a extrémne úsporným trojvalcom prídu na trh v priebehu nasledujúcich rokov.

Z nečakane skromných, až nijakých technických údajov od Citroenu sme vydedukovali, že paleta benzínových motorov pozostáva z klasických štvorvalcov 1,1i a 1,4i ku ktorým pribudli motory vyvinuté s BMW a to 1,4 VTi (95k) a 1,6 VTi (120k). Všetky majú zatiaľ päťstupňovú manuálnu prevodovku.
V ponuke zostali dva naftové motory 1,4 HDi a 1,6 HDi v troch verziách s výkonom 70,90 a 110 koní.

Jazdili SME...
Po tristo kilometroch jazdy považujeme Citroen C3 za odvážne navrhnuté auto s príťažlivým dizajnom a excelentným priestorom vpredu. Chýba nám stabilizačný systém v štandardnej výbave a viac miesta na chodidlá vzadu, pri nastupovaní. Vďaka kokpitu šoféra je jazda veľmi príjemným zážitkom v každodennej realite.

Udržanie hmotnosti na uzde dáva známej technike pod kapotou nový rozmer. Inak totiž vyznie motor z predchádzajúcej generácie auta, ak pracuje v citeľne ťažšej novinke, ako keď pri náraste kvality a komfortu ostáva hmotnosť rovnaká.

 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  3. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  4. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  5. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  6. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  8. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  9. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  10. Zelená Bratislava
  1. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  2. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  3. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  4. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  6. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  7. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  8. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  9. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  10. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 18 780
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 14 775
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 13 209
  4. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 12 366
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 316
  6. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 122
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 872
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 932
  9. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 9 779
  10. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 721
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Citroen C4, C3, Xsara, Picasso, ... na Auto.sme.sk

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Oravčanov hanili za svadby, teraz sú vzorom. A poďakujte vojakom, znelo z každej dediny

Celoštátne testovanie ohrozuje neistá ochota zdravotníkov.

Rad v Donom Kubíne pred mestským kultúrnym strediskom o 8:55 h.

Prvá západná krajina, ktorá sa pokúša plošne testovať, píšu o Slovensku

Netreba odhaliť každého pozitívneho, vysvetľuje odborník.

Odberové miesto v dolnokubínskej nemocnici.
Komentár Bena Cunninghama

Mýli sa pápež?

Akú hodnotu má vyhlásenie cirkvi, ak sa dá jednoducho zmeniť?

Ben Cunningham.
Limuzína, v ktorej sa viezol predseda parlamentu Boris Kollár.

Neprehliadnite tiež

Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.
Volkswagen ID.3 1st

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.