SME

TEST: Insignia splnila poslanie Auta roka

Titul Auto roka dostala oprávnene a tiež si zaslúžila iné meno než Vectra. Opel po dlhom čase postavil auto s pekným zadkom, aj interiérom. Ovládače spoločné s modelom Cruze si mohli autori odpustiť.

Po teste Insignie je jasné, prečo Opel zmenil názov modelu. Toto auto je dosť dobré na to, aby nosilo meno Vectra.Po teste Insignie je jasné, prečo Opel zmenil názov modelu. Toto auto je dosť dobré na to, aby nosilo meno Vectra. (Zdroj: autor)

BRATISLAVA. Titul Európske auto roka nemusí prinášať vždy výhodu. Ešte pred usadnutím do auta vodič očakáva, že to musí byť výnimočné auto a už od začiatku má možno prehnané nároky. Ešte lepšie je, keď ich auto napriek drobnostiam dokáže uspokojiť. Insignia v päťdverovej verzii poteší oko a má prvý predpoklad na to, aby obal predal.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zvlášť imponuje zadná časť auta s efektne zabudovaným spojlerom a dobre vyriešeným otváraním kufra v znaku. Insignia posúva otváranie piatych dverí v kombinácii s logom o krok ďalej. Vyklápanie firemného znaku, ktorý je z vnútornej strany čistý, ale vyklápa sa zo špinavej vonkajšej strany už nie je to pravé. Insignia prináša zaujímavý kompromis. Od modelu Calibra je to ďalší Opel s pekným zadkom.

SkryťVypnúť reklamu

Stierač akceptujme Veľmi pozitívne vnímame, že liftback sa nemusí volať štvordverovým kupé, nemusí obmedzovať nízkou strechou vzadu a pritom zozadu vyzerá športovo. Stierač zadného okna narúša jednoliatosť tvarov a pôsobí trochu nevkusne. Stačí však jeden upršaný týždeň a nad pokazeným dizajnom mávnete rukou, hlavne, aby tam stierač bol. Po otvorení piatych dverí zbadáte obrovskú dieru a lodný kufor s objemom 530 litrov. Toto na masy zaberá a je pravda, že veľký kufor sa vždy zíde.

Vystužili karosériu Snaha o čo najväčší objem si vynútila posunutie dna nižšie ako je úroveň sklopených operadiel zadných sedadiel. Na prechode medzi kufrom a priestorom pre posádku vidieť zosilnenie karosérie, ktoré úžitku auta neprekáža, ale jazde prospieva. Ani na príplatkových devätnásťpalcových kolesách karoséria príliš neskuvíňala.

SkryťVypnúť reklamu

Potešili nás pekné rovné boky batožinového priestoru a pravidelný tvar. Pri danej šírke si výrobca mohol zarovnanie dovoliť. Škoda, že Opel ponúka Flex organizér a koľajničky v kufri iba do kombi verzie. Tu by sa tiež zišli, pretože po hranu okien je veľkosť kufra takmer totožná s kombi.

Kto by povedal, že elegantná karoséria ukrýva obrovskú dieru. Objem 530 litrov dobre poslúži a v podstate ešte neberie miesto na sedenie.

Vzadu prekáža vysoký tunel. Ako komu Insignia nie je priestranná ako Mondeo s rázvorom vagóna, avšak neobmedzuje. Z tvaru sedadiel vyplýva náklonnosť k dvojčlennému obsadeniu zadnej časti. Počítať treba s vysokým tunelom a menším priestorom na hlavu pri nastupovaní. Vyhovuje dobrá poloha a tvar hlavových opierok. Sedenie a kvalita sedadiel vpredu, hoci tieto ešte neboli tie najluxusnejšie, dosahuje vysokú úroveň. V Insignii sa budete cítiť priestrannejšie ako v BMW 3 alebo Mercedese C.

SkryťVypnúť reklamu

Chválova mierka je na Insigniu malá, preto sme použili dlhšiu a krajšiu. Našej Alenke zostalo voľné miesto na kolená aj hlavu, a to je čo povedať.

Kolesá pre oči Opel prišiel s odvážnym dizajnom, ktorý v sebe nesie nádych štúdie. Dobrý dojem z testovaného auta umocnili obrovské devätnásťpalcové disky a nízkoprofilové pneumatiky rozmeru 245/40 R19. Päťdverová Insignia pôsobila ako dizajnérska skica so zvýraznenými kolesami a plnými blatníkmi.

Akurát si treba uvedomiť, že takéto obutie niečo stojí, uberá komfort jazdy a poteší akurát „týpka“ ktorý sa týždeň s autom poteší a zošľahaný dezén ho netrápi. Navyše potenciál širokých, tvrdých a nízkych pneumatík vo vyjazdených koľajách našich ciest nevyužijete. Ľahko sa môže stať, že v hustom daždi popri Insignii prefrčí Logan na úzkych galuskách podstatne bezpečnejšie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na hnedo–bordový odtieň plastu možno nie sme zvyknutí, ale farby interiéru verzie Cosmo boli zladené veľmi vkusne.

Ozaj podarená hnedá Farebná kombinácia plastov v interiéri si nezaslúži kritiku a je celkom prirodzené, že zvláštna hnedá sa môže niekomu páčiť. Ostatných 99 percent ľudí si vyberie inú. Pozornosť si zaslúži koncept prednej časti s priestorovo optimistickými oblúkmi smerom od nôh dopredu. Pri pohľade na boxy vo dverách a v stredovej konzole sa človeku nechce veriť, že toto je nástupca Vectry.

Ani množstvo tlačidiel veľmi neprekáža, lebo konečne netreba na zvolenie jednej funkcie promovať z myšlienkových pochodov zbernice Can BUS. Nad tvarom multifunkčného volantu zatvoríme oči, pretože taký istý spolu s tlačidlami a zapínaním svetiel, či páčkami pod volantom ponúkne Chevrolet Cruze. Znie to ješitne, ale k noblese Insignie sa to nehodí.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Je to Insignia alebo Cruze? V každom prípade valčekom sa lepšie pohybuje v menu ako u iných značiek.

Spoločníčka na dlhé cesty Zjednodušenie ovládania a obsluhy elektronických funkcií v porovnaní s predchodcom je v Insignii korunované pekným ženským hlasom v navigácii. Rovnako menu a zobrazenie patrí k tomu jednoduchšiemu v strednej triede.

Na časté dlhé nočné jazdy odporúčame inteligentné svetlomety AFL s osobitným programom pre každý typ jazdy a podmienok na ceste. Navyše automaticky prepínajú medzi diaľkovým a stretávacím svetlom. Správanie svetiel je tak prirodzené, že vodič zmeny takmer vôbec nevníma, iba má pocit, že dobre vidí na cestu v obci aj mimo nej. Osvetlenie cesty sa podľa nášho subjektívneho hodnotenia môže smelo porovnávať s Mercedesom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pozornosť venovaná detailom. S odmerkou na kontrolu

hladiny oleja sa dobre manipuluje.

Hojdanie vypíname Flexibilný podvozok patril medzi svetlé stránky poslednej generácie modelu Vectra. Insignia stavia na dobrých základoch a vo verzii Cosmo dáva vodičovi na výber z charakteristiky podvozka. Režim Normal predstavuje dobrý kompromis. Mäkký Tour už veľmi pripomína kočík alebo loď na rozbúrenej hladine. Prestavenie charakteristiky auta cítiť pri prepnutí v ľahkom zábere motora a v konštantnom plne. Prepnutím do športu auto pridá a stvrdne. Na celom podvozku najviac imponuje redukcia náklonu v zákrute.

FlexRide dostáva podvozok do neutrálnej charakteristiky

s citeľnou redukciou náklonov karosérie.

V tomto Insignia stavia na dobrých základoch Vectry.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zaplavuje motormi Opel nešetril motormi rôzneho objemu a výkonového spektra. Testovaciemu autu sa ušiel silnejší diesel 2,0 CDTI s výkonom 118 kW (160 k). Napriek označeniu Ecotec, hroziacemu oneskorenou reakciou na plyn, je novinka čiperná a primeraná svojmu zaradeniu. Je to motor, ktorý nenadchne ani nesklame, pracuje nenápadne, ako spomínané svetlá a šofér ho jednoducho nerieši.

S manuálnou prevodovkou sme sa pod šesť litrov na sto kilometrov nedostali. Škrt urobili mesto a diaľnica, lebo na okreskách a s trochou nadšenia pre úspornú jazdu motor spotreboval iba 4,9 litra. Reálna kombinovaná spotreba nám vyšla 6,4 na sto kilometrov.

Páli mosty Nadšenie z Insignie a spokojný úsmev na perách vyvolala dobre nastavená cena a porovnanie s predchodcom, oproti ktorému vyzerá Insignia ako pekný sen. Jedným dychom treba dodať, že proti Insignii stojí tvrdá a v mnohom rovnako dobrá konkurencia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

SME spokojní

SME nespokojní

dizajn niektoré detaily interiéru

úžitok volant

navigácia nižší komfort na veľkých kolesách

podvozok kufor bez flex organizéra

svetlá -

Kupujem – nekupujem

Stojac pri Insignii chcem povedať, že áno. Je to dobré auto a hlboko sa skláňam pred prácou konštruktérov, ale poznám lepšie auto strednej triedy, takže nekupujem. (Rastislav Chvála)

Technické parametre Motor 2,0 CDTI ECOTEC

Zdvihový objem (cm3) 1956

Výkon (kw/k) 118/160

Pri otáčkach (ot./min.) 4000

Krútiaci moment (Nm) 350

Pri otáčkach (ot./min) 1750-2500

Emisie CO2 (g/km) 154

Rozmery -

Rázvor náprav (mm) 2737

Dĺžka (mm) 4908

Širka (mm) 1856

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Výška (mm) 1520

Pohotovostná hmot (kg) 1503

Prevádzkové hodnoty -

Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 9,5

Maximálna rýchlosť (km/h) 218

Spotreba mesto(l/100 km) 7,7

Spotreba mimo mesto (l/100 km) 4,7

Kombinovaná spotreba 5,8

Opel

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  6. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  7. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  8. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 377
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 11 200
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 920
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 4 810
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 4 453
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 3 415
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 161
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 3 113
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Štefan Šturdzík: Slovensko - Titanic
  2. Zuzana Valachovičová: Ach to upratovanie, nielen Veľkonočné
  3. Juraj Jevin: Spojené voľby sme ešte nemali
  4. Marek Brenčič: Nasledovanie Krista až na šibenicu. Moje stretnutia s mučeníkom nacizmu
  5. Tomáš Susko: VLNY: Konflikt záujmov vo filmovej akadémii?
  6. Ján Valchár: 450 rokov odšľachťovania národa
  7. Alojz Baránik: Vedúca úloha Združenia sudcov v súdnictve potvrdená
  8. Vladimír Čuchran: Parlamentný permanentný superalkoholizmus - obraz dekadentnej doby, spoločnosti, vládnutia
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 646
  2. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 27 720
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 375
  4. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 18 113
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 16 828
  6. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 258
  7. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 921
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 494
  1. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  2. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  3. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  4. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  5. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  6. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  7. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
  8. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme
SkryťZatvoriť reklamu