SME
reklama

Európsky parlament schválil nové označovanie pneumatík

Európsky parlament dnes schválil nariadenie, ktoré zavádza novú klasifikáciu a označovanie pneumatík podobné označovaniu u domácich elektrospotrebičov. Nariadenie vstúpi do platnosti 1. novembra 2012.

Európsky parlament dnes schválil nariadenie, ktoré zavádza novú klasifikáciu a označovanie pneumatík podobné označovaniu u domácich elektrospotrebičov. Nariadenie vstúpi do platnosti 1. novembra 2012 a bude sa vzťahovať na všetky nové, v Európe predávané pneumatiky pre osobné autá, ako aj pre ľahké i ťažké nákladné vozidlá, t.j. kategórie pneumatík C1, C2 a C3.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nová legislatíva má spotrebiteľom uľahčiť ich výber a rozhodnúť sa pre tie pneumatiky, ktoré sú najšetrnejšie k životnému prostrediu. Pre dodávateľov sa tak zavádza povinnosť informovať zákazníkov o vplyve jednotlivých kategórií pneumatík na spotrebu paliva, o ich priliehavosti k mokrej vozovke a hlučnosti. Tieto údaje musia uvádzať vo všetkých technických materiáloch, ako aj na internetových stránkach.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na základe novej klasifikácie sa pneumatiky rozdelia do tried od najlepšej, ekologickej A-triedy po najhoršiu G-triedu. Úroveň hlučnosti bude vyjadrovať piktogram v podobe čiernych zvukových vĺn vychádzajúcich z reproduktora spolu s údajom v decibeloch. Napríklad tiché pneumatiky, ktorých hlučnosť je nižšia ako 68 decibelov, budú označené jednou čiernou vlnou. Výnimku z nového nariadenia budú mať profesionálne terénne, či pretekárske pneumatiky.

Členské krajiny môžu prijať opatrenia na podporu ekologickejších pneumatík. Prípadné stimuly sa však môžu vzťahovať len na pneumatiky zaradené podľa novej klasifikácie do triedy A až C.

Podľa zverejnených údajov je medzi najlepšími a najhoršími pneumatikami dostupnými na trhu 10-% rozdiel v spotrebe pohonných látok. Z hľadiska životného prostredia by sa používaním ekologických pneumatík mohol znížiť objem emisií CO2 o 1,5 - 4 milióny ton ročne, čo zodpovedá odstráneniu 0,5 - 1,3 milióna osobných áut z európskych ciest ročne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 29 995
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 405
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 543
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 905
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 248
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 063
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 830
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 792
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  2. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  3. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  4. Martin Borecky: Rakovina
  5. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  6. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  7. Michal Drotován: Peter Pellegrini ako zástupca bežného občana? Naozaj?
  8. Ján Škerko: Rozhovor ministra vnútra s hľadaným extrémistom
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 073
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 646
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 434
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 899
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 449
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 364
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 259
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
reklama
SkryťZatvoriť reklamu