BRATISLAVA. K striedaniu generácií najväčšieho sedanu v ponuke Audi dochádza po šiestich rokoch. Dizajn novej A8 nešokuje - výrobca sa držal osvedčenej schémy. Nechýba veľká maska chladiča zasahujúca do predného nárazníka a blatníky „zahryznuté“ hlboko do karosérie. Atletické línie čiastočne zakrývajú rozmery auta. Audi A8 disponuje v základnom prevedení celkovou dĺžkou 5137 mm, čím poráža svojich dvoch nemeckých rivalov - BMW radu 7 a Mercedes Benz triedy S.
Svieti diódami Predné i koncové svetlomety v lepšie vybavených verziách využívajú výlučne diódovú techniku. Okrem zlepšenia svetelného výkonu sa vyznačujú menšou spotrebou energie ako štandardné xenónové výbojky.
Osvedčený je nielen štylistický jazyk, ale aj základná konštrukcia vozidla. Priestorový rám vyrobený z hliníka má pomôcť znížiť hmotnosť limuzíny tak, aby ňou neutrpeli jazdné vlastnosti. K základnej výbave patrí vzduchové pruženie.
Predvída cestu Interiér doslova hýri novinkami. Väčšinu ovládačov konštruktéri umiestnili na stredovú konzolu. Systém nočného videnia vodiča upozorní na pohyb chodcov po vozovke i na aktuálnu maximálnu povolenú rýchlosť.
Navigačný systém dokáže predvídať tak, že dopredu sleduje naplánovanú trasu a zbiera dopravné informácie. Získané údaje následne využívajú riadiace jednotky adaptívneho tempomatu, automatickej prevodovky či svetlometov. Podľa konštruktérov sa vozidlo doslova pripraví na určité situácie.
Základný diesel spotrebuje šesť litrov Paleta poháňacích jednotiek pri zahájení predajov obsahuje dva vznetové a jeden zážihový agregát. Pod kapotou základnej verzie pracuje šesťvalcový turbodiesel 3,0 TDI. Výkon 150 kW (204 k) sa prenáša na predné kolesá, pričom priemerná spotreba nafty údajne predstavuje 6,0 l/100 km. Výkonnejšie prevedenie rovnakého motora dosahuje 184 kW (250 k) a dodáva sa výhradne s pohonom všetkých štyroch kolies quattro.
To isté platí pre dve najsilnejšie poháňacie jednotky. Obe charakterizuje osem valcov, priame vstrekovanie paliva a objem 4,2 l. Zážihový agregát dáva 273 kW (371 k) a v priemere spotrebuje 9,5 l benzínu na 100 km. Turbodiesel 4,2 TDI produkuje 258 kW (350 k) a každých 100 kilometov si vypýta 7,6 litra nafty.
Predaj novej generácie Audi A8 na slovenskom trhu odštartuje pravdepodobne na jar budúceho roka.