SME

Nové Audi A8 myslí dopredu (prvé fotky)

Ingolstadtský výrobca predstavil novú generáciu luxusnej limuzíny v americkom Miami. Presadiť sa však plánuje aj v Európe a najmä v Číne.

(Zdroj: Audi)

BRATISLAVA. K striedaniu generácií najväčšieho sedanu v ponuke Audi dochádza po šiestich rokoch. Dizajn novej A8 nešokuje - výrobca sa držal osvedčenej schémy. Nechýba veľká maska chladiča zasahujúca do predného nárazníka a blatníky „zahryznuté“ hlboko do karosérie. Atletické línie čiastočne zakrývajú rozmery auta. Audi A8 disponuje v základnom prevedení celkovou dĺžkou 5137 mm, čím poráža svojich dvoch nemeckých rivalov - BMW radu 7 a Mercedes Benz triedy S.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Svieti diódami Predné i koncové svetlomety v lepšie vybavených verziách využívajú výlučne diódovú techniku. Okrem zlepšenia svetelného výkonu sa vyznačujú menšou spotrebou energie ako štandardné xenónové výbojky.

SkryťVypnúť reklamu

Osvedčený je nielen štylistický jazyk, ale aj základná konštrukcia vozidla. Priestorový rám vyrobený z hliníka má pomôcť znížiť hmotnosť limuzíny tak, aby ňou neutrpeli jazdné vlastnosti. K základnej výbave patrí vzduchové pruženie.

Predvída cestu Interiér doslova hýri novinkami. Väčšinu ovládačov konštruktéri umiestnili na stredovú konzolu. Systém nočného videnia vodiča upozorní na pohyb chodcov po vozovke i na aktuálnu maximálnu povolenú rýchlosť.

Navigačný systém dokáže predvídať tak, že dopredu sleduje naplánovanú trasu a zbiera dopravné informácie. Získané údaje následne využívajú riadiace jednotky adaptívneho tempomatu, automatickej prevodovky či svetlometov. Podľa konštruktérov sa vozidlo doslova pripraví na určité situácie.

SkryťVypnúť reklamu

Základný diesel spotrebuje šesť litrov Paleta poháňacích jednotiek pri zahájení predajov obsahuje dva vznetové a jeden zážihový agregát. Pod kapotou základnej verzie pracuje šesťvalcový turbodiesel 3,0 TDI. Výkon 150 kW (204 k) sa prenáša na predné kolesá, pričom priemerná spotreba nafty údajne predstavuje 6,0 l/100 km. Výkonnejšie prevedenie rovnakého motora dosahuje 184 kW (250 k) a dodáva sa výhradne s pohonom všetkých štyroch kolies quattro.

To isté platí pre dve najsilnejšie poháňacie jednotky. Obe charakterizuje osem valcov, priame vstrekovanie paliva a objem 4,2 l. Zážihový agregát dáva 273 kW (371 k) a v priemere spotrebuje 9,5 l benzínu na 100 km. Turbodiesel 4,2 TDI produkuje 258 kW (350 k) a každých 100 kilometov si vypýta 7,6 litra nafty.

SkryťVypnúť reklamu

Predaj novej generácie Audi A8 na slovenskom trhu odštartuje pravdepodobne na jar budúceho roka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 061
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 550
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 347
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 160
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 986
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 763
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 746
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 834
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Peter Blaškovitš: Čo dnes hýbe spoločnosťou
  2. Miroslav Daniš: NESÚHLASÍM s návrhom Urbanistickej štúdie zóny Staré letisko Vajnory
  3. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  4. Eva Bachletová: Naše svetlo
  5. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  6. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  7. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  8. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 31 002
  2. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 25 501
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 441
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 852
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 503
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 155
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 9 905
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 7 700
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu