BRATISLAVA. Extrémne úsporné a športové modely obvykle tvoria dva opačné póly v ponuke automobiliek. Belgický importér vozidiel Seat skúsil dva odlišné svety spojiť do jedného auta.
Leon Ecomotive Club vznikol na počesť víťazstva španielskeho výrobcu v majstrovstvách sveta v pretekoch cestovných vozidiel (WTCC). Seat ovládol pohár konštruktérov a medzi jednotlivcami triumfoval jeho reprezentant Gabriele Tarquini.
Zo špeciálneho modelu vyrobia iba sto kusov, aby bola zachovaná exkluzivita. Samotné auto ňou práve nehýri.
Šetrný, ale hlučný
„Športovú“ verziu najúspornejšieho Leona v ponuke charakterizuje biely alebo čierny lak karosérie, disky s priemerom 17 palcov vyrobené z ľahkých zliatin a športový podvozok. V interiéri nechýba trojramenný volant s plochým vencom pochádzajúci z verzie FR, hliníkové pedále, zvláštne štítky s poradovým číslom vozidla, chrómované lemy prístrojov a bohatá výbava.
Predné kolesá poháňa osvedčený turbodiesel 1,9 TDI so vstrekovaním čerpadlo-tryska (77 kW/105 k) kombinovaný s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Viac ako výkonmi motor poteší malým apetítom. V priemere si údajne vypýta 4,4 litra nafty na sto kilometrov a vyprodukuje 115 g CO2/km.
Autor: fg