BRATISLAVA. Amarok vyvinuli v Nemecku, ale vznikať bude v argentínskom závode Pacheco. Cieľom Vokswagenu je presadiť sa na trhu pick-upv v Južnej Amerike, Ázii a v Európe. Od pôvodného zámeru predávať ho aj v USA - zdá sa - marketingové oddelenie odstúpilo.
Odvezie 1,15 tony
Ako prvá absolvovala premiéru verzia s dvojitou štvordverovou kabínou, kam sa údajne pohodlne zmestí päťčlenná posádka. Za kabínou sa nachádza ložná plocha s mierami 1555 x 1620 mm. Amarok odvezie až 1,15 tony a utiahne príves s hmotnosťou 2,8 tony.
Rovnakou celkovou dĺžkou ako štvordverový model - 5250 mm, bude disponovať pracovnejšie orientovaná dvojmiestna verzia s väčším priestorom pre náklad. V predaji sa však objaví až v roku 2011.
Jazdí iba na naftu
Zákazníkom sú k dispozícii dva motory a tri typy pohonu. Pod kapotou sa zatiaľ môže ukrývať iba turbodiesel 2,0 TDI (90 kW/122 k, 340 Nm/2000 ot./min.) alebo jeho výkonnejší súrodenec prepĺňaný dvojicou turbodúchadiel (120 kW/163 k, 400 Nm/1500 ot./min.).
Základnú verziu charakterizuje pohon zadných kolies. V ponuke však je aj pripájateľný alebo stály pohon všetkých štyroch kolies. Posledný menovaný typ pohonu pracuje s medzinápravovým diferenciálom Torsen, pričom 60 percent krútiaceho momentu distribuuje na zadnú nápravu, 40 dopredu.
O pohodlnejší pohyb mimo spevnených vozoviek sa stará do všetkých modelov štandardne dodávaná elektronická uzávierka diferenciálu, asistent zjazdu z kopca, i pohýnania sa do kopca a takzvaný systém Off-Road ABS. Ten dokáže skrátiť brzdnú dráhu na nespevnenej vozovke.
Pre robotníkov i „pozérov“
VW Amarok má slúžiť ako pracovný nástroj i „imidžová“ záležitosť. Tí, ktorí hľadajú prvú alternatívu, sa uspokoja s najlacnejšou verziou. Typické sú pre ňu nelakované nárazníky, kľučky dverí a zrkadlá. Vozidlo roluje na oceľových diskoch kolies s priemerom 16 palcov, sparťanský interiér ponúka mechanicky ovládané okná i zrkadlá.
Dva lepšie vybavené modely - Trendline a Highline - disponujú lakovanými nárazníkmi klimatizáciou, tempomatom, koženým interiérom či zliatinovými diskami.
Európania musia čakať
Nemecký výrobca plánuje svoj nový pick-up odprezentovať na januárovej Rely Dakar, kde sa niekoľko exemplárov zhostí úlohy doprovodného vozidla. V rovnakom čase odštartuje predaj na juhoamerickom trhu. Následne prídu na rad zákazníci z Austrálie, Juhoafrickej republiky a v polovici roka 2010 aj Európania a Rusi. Následne by expanzia novinky mala pokračovať na ďalšie trhy.