BRATISLAVA. Premiéru nástupcu Alfy 147 sprevádzajú problémy. Prvé snímky a informácie sa na verejnosti mali objaviť v priebehu posledného novembrového dňa. Celkom nečakane však zasiahli zamestnanci automobilky.
Tým sa nepozdávalo označenie modelu - Milano. Alfa Romeo síce v tomto meste dlho pôsobí, ale v ostatnom čase sa jej aktivity stále viac presúvajú do Turína. Marketingové oddelenie sa podvolilo názoru väčšiny, hotové auto prišlo o názov a jeho odhalenie bolo pozastavené. Alfa Romeo odrazu nemala meno pre svoj kľúčový model. Rýchlo však nahliadla do histórie a vybrala šťavnaté označenie Giulietta.
Päťdverový hatchback využíva modifikovanú platformu C-Evo z Fiatu Bravo. (oprava: podľa najnovších informácií od výrobcu ide o novú platformu, ktorá iba čiastočne vychádza z typu Bravo) Celková dĺžka vozidla predstavuje 4350 mm, výška 1460 mm, šírka 1800 mm a rázvor náprav 2630 mm. Batožinový priestor v základnom usporiadaní pojme 350 litrov nákladu.
Iba turbo
Na pohon slúžia iba prepĺňané agregáty. Základný 1,4 Turbo produkuje 88 kW (120 k), nasleduje koncernová novinka - 1,4 Turbo Multiair so 125 kW (170 k) a vrcholnú motorizáciu tvorí štvorvalec 1,75 TBi určený pre verziu Quadrifoglio Verde (172 kW/234 k). V nej má debutovať aj nová dvojspojková automatická prevodovka.
Paleta vznetových motorov zahŕňa agregáty MultiJet s objemami 1,6 (77kW/105 k) a 2,0 l (125 kW/175 k). K štandardnej výbave patrí ovládač jazdných režimov Alfa D.N.A., stabilizačný systém i elektronická náhrada za samosvorný diferenciál Q2.
Alfa Romeo Giulietta absolvuje výstavnú premiéru na marcovom autosalóne v Ženeve.