SME
Piatok, 10. júl, 2020 | Meniny má AmáliaKrížovkyKrížovky

Úsporný VW Up! Lite bude mať slovenské korene

Najšetrnejšieho člena modelového radu Up! poháňa turbodiesel a elektromotor. Jeho možnú podobu predzamenáva štúdia Up! Lite vystavená na autosalóne v Los Angeles.

(Zdroj: VW)

BRATISLAVA. Keď Volkswagen nedávno obnovil myšlienku extrémne úsporného vozidla, zdôraznil, že nezostane iba pri prototypoch. Štúdia vystavená na autosalóne v Los Angeles naznačuje, ako by mohol vyzerať sériovo vyrábaný model.

Túto informácia potvrdzuje aj tlačová správa výrobcu, v ktorej je uvedené, že „automobil s dvojlitrovou spotrebou sa pravdepodobne dočká uvedenia na celosvetové trhy“. Nás môže tešiť, že na jeho výrobe sa má podieľať bratislavský závod VW, kde budú vznikať aj ďalší členovia pripravovanej rodiny automobilov „New small family“.

Prísne aerodynamická karoséria

Trojdverový hatchback s proporciami 3840 x 1600 x 1400 mm patrí do segmentu malých áut. Pod tvary karosérie sa podpísala snaha dosiahnuť čo najnižší koeficient odporu vzduchu, nie módne trendy. Oblá predná a vysoká zadná časť pripomínajú niektoré podobné, ekologicky ladené, automobily. Maska chladiča má uzatvárateľné lamely, ktoré púšťajú do motorového priestoru iba toľko vzduchu, koľko je nutné. Výsledkom práce dizajnérov je súčiniteľ aerodynamického odporu na úrovni cx=0,237.

Karoséria pozostáva z niekoľkých typov ocelí, hliníka a uhlíkových vlákien. Hmotnosť celého vozidla predstavuje 695 kilogramov. Výbava však nie je sparťanská a obsahuje položky typické pre bežné osobné autá. Pridáva aj niektoré novinky, napríklad odvetrávanie horúceho vzduchu z kabíny v prípade, že je vozidlo zaparkované na slnku a interiér sa prehrieva.

Dvojvalec TDI a elektromotor

Up! Lite je hybrid. Pod prednou kapotou pracuje dvojvalcový turbodiesel 0,8 TDI (38 kW/52 k, 120 Nm) doplnený o systém štart/stop, elektromotor (10 kW) a sedemstupňová prevodovka DSG.

Úlohou elektrického agregátu je pomáhať spaľovaciemu motoru pri rozjazdoch a rekuperovať energiu pri brzdení. Up! Lite dokáže krátkodobo jazdiť aj úplne bez emisií, teda na elektrický pohon.

2,44 l nafty na 100 km

V prípade, že vodič potrebuje prudšie akcelerovať, obe poháňacie jednotky pracujú spolu a produkujú výkon 48 kW (65 k). Dynamické parametre pripomínajú bežné malé autá - maximálna rýchlosť 160 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá 12,5 sekundy. Priemerná spotreba je v porovnaní s nimi ďaleko nižšia - 2,44 litra nafty na 100 kilometrov.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako si správne vybrať akumulátorovú techniku?
  2. Rozdávajú sa dotácie na tepelné čerpadlá. Využite to, kým sa dá
  3. Skvelý program pre deti? Pomôže výzva Gesto pre rodičov
  4. Slovenskí študenti rozumejú financiám čoraz lepšie
  5. Turistický sprievodca: Cestujeme na obľúbenú Malorku
  6. Morské oko vzniklo pred miliónmi rokov
  7. Krížovkársky magazín Lišiak opäť v denníku SME
  8. Samsung „zdivočel“. Za nákup ponúka späť až 2 tisícky
  9. Ázii dali košom. Tieto bicykle sa celé vyrábajú na Slovensku
  10. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac
  1. Turistický sprievodca: Cestujeme na obľúbenú Malorku
  2. Slovenskí študenti rozumejú financiám čoraz lepšie
  3. Rozdávajú sa dotácie na tepelné čerpadlá. Využite to, kým sa dá
  4. Morské oko vzniklo pred miliónmi rokov
  5. Keď sa inšpiráciou stane samotné víno
  6. Nezávislý test autokamer TESTADO dal vysoké hodnocení 9.1! Komu?
  7. O2 poľudštilo svoju zákaznícku linku
  8. Samsung „zdivočel“. Za nákup ponúka späť až 2 tisícky
  9. Krížovkársky magazín Lišiak opäť v denníku SME
  10. Garmin pridáva technológiu solárneho dobíjania
  1. Ázii dali košom. Tieto bicykle sa celé vyrábajú na Slovensku 42 994
  2. Za päť rokov chce mať päť reštaurácií 16 102
  3. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 15 821
  4. Kedysi ovocie chutilo inak. Rozmanitosť sa zachovala na dedinách 14 520
  5. Zmenia sa Vysoké Tatry na lunapark? 14 359
  6. 15 miest v Grécku, na ktoré sú domáci najpyšnejší 12 478
  7. Ťažšie sa vám dýcha? Možno máte vlhký dom 12 088
  8. Magazín denníka SME: Leto v Čechách a na Morave 10 384
  9. Leto na Slovensku: Mimoriadny 48-stranový magazín týždenníkov MY 10 091
  10. Morské oko vzniklo pred miliónmi rokov 8 816
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Rozhovor

Andrej Kiska: Matovič ma pri Kollárovi sklamal (rozhovor)

Kiska chce za šéfku Za ľudí Remišovú.

Bývalý prezident a šéf strany Za ľudí Andrej Kiska
Podcast Dobré Ráno.
Bödör bude stíhaný väzobne.
Ilustračná fotografia.

Neprehliadnite tiež

Land Rover Defender 110
Toyota Corolla Cross

Seat sa rozhodol elektromobil el-Born posunúť značke Cupra

Na 260-kilometrový dojazd stačí pol hodina nabíjania.

Cupra el-Born
Audi Q5