SME
Sobota, 18. september, 2021 | Meniny má EugéniaKrížovkyKrížovky

Úsporný VW Up! Lite bude mať slovenské korene

Najšetrnejšieho člena modelového radu Up! poháňa turbodiesel a elektromotor. Jeho možnú podobu predzamenáva štúdia Up! Lite vystavená na autosalóne v Los Angeles.

(Zdroj: VW)

BRATISLAVA. Keď Volkswagen nedávno obnovil myšlienku extrémne úsporného vozidla, zdôraznil, že nezostane iba pri prototypoch. Štúdia vystavená na autosalóne v Los Angeles naznačuje, ako by mohol vyzerať sériovo vyrábaný model.

Túto informácia potvrdzuje aj tlačová správa výrobcu, v ktorej je uvedené, že „automobil s dvojlitrovou spotrebou sa pravdepodobne dočká uvedenia na celosvetové trhy“. Nás môže tešiť, že na jeho výrobe sa má podieľať bratislavský závod VW, kde budú vznikať aj ďalší členovia pripravovanej rodiny automobilov „New small family“.

Prísne aerodynamická karoséria

Trojdverový hatchback s proporciami 3840 x 1600 x 1400 mm patrí do segmentu malých áut. Pod tvary karosérie sa podpísala snaha dosiahnuť čo najnižší koeficient odporu vzduchu, nie módne trendy. Oblá predná a vysoká zadná časť pripomínajú niektoré podobné, ekologicky ladené, automobily. Maska chladiča má uzatvárateľné lamely, ktoré púšťajú do motorového priestoru iba toľko vzduchu, koľko je nutné. Výsledkom práce dizajnérov je súčiniteľ aerodynamického odporu na úrovni cx=0,237.

Karoséria pozostáva z niekoľkých typov ocelí, hliníka a uhlíkových vlákien. Hmotnosť celého vozidla predstavuje 695 kilogramov. Výbava však nie je sparťanská a obsahuje položky typické pre bežné osobné autá. Pridáva aj niektoré novinky, napríklad odvetrávanie horúceho vzduchu z kabíny v prípade, že je vozidlo zaparkované na slnku a interiér sa prehrieva.

Dvojvalec TDI a elektromotor

Up! Lite je hybrid. Pod prednou kapotou pracuje dvojvalcový turbodiesel 0,8 TDI (38 kW/52 k, 120 Nm) doplnený o systém štart/stop, elektromotor (10 kW) a sedemstupňová prevodovka DSG.

Úlohou elektrického agregátu je pomáhať spaľovaciemu motoru pri rozjazdoch a rekuperovať energiu pri brzdení. Up! Lite dokáže krátkodobo jazdiť aj úplne bez emisií, teda na elektrický pohon.

2,44 l nafty na 100 km

V prípade, že vodič potrebuje prudšie akcelerovať, obe poháňacie jednotky pracujú spolu a produkujú výkon 48 kW (65 k). Dynamické parametre pripomínajú bežné malé autá - maximálna rýchlosť 160 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá 12,5 sekundy. Priemerná spotreba je v porovnaní s nimi ďaleko nižšia - 2,44 litra nafty na 100 kilometrov.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí
  2. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  3. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  4. Volkswagen na IAA v Mníchove predstavil koncept elektromobilu
  5. Slovenský orloj – svetová atrakcia
  6. Predplaťte si SME.sk s garanciou vrátenia peňazí
  7. Kanceláriám ešte neodzvonilo
  8. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér
  9. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých?
  10. Tam, kde sa ľahko verí na zázraky
  1. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  2. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  3. Vystúpte z radu, postavte si moderný dom podľa seba
  4. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  5. Poznáme slovenské cesty s najkrajším výhľadom!
  6. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  7. Mototechna tento rok predala už vyše 8 tisíc zánovných áut
  8. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  9. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  10. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  1. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých? 7 041
  2. Slovenský orloj – svetová atrakcia 5 978
  3. Maldivy, Maurícius či Mexiko sú na dosah jediným letom 4 309
  4. Radosť zachytiť tieto krásne krivky 4 272
  5. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 3 927
  6. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 2 526
  7. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí 2 399
  8. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 2 077
  9. Uznávané štúdio oživilo zanedbané štvrte. Prišlo do Bratislavy 1 817
  10. Prehľad bratislavských komunít. Čo všetko sa dá robiť so susedmi 1 810
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Nissan Qashqai

Hybrid e-Power príde neskôr.


23 h
Registračný poplatok sa po novom platí pri každej zmene majiteľa. Pri jazdených vozidlách stúpnu aj o niekoľko stoviek eur.

Na predaj auta je dobré myslieť už vopred.


16. sep
Papamobil Mercedes-Benz G 500.

Špeciálne upravený Mercedes G bol na Slovensku už v roku 1990.


14. sep
Škoda Enyaq iV 80 pre pápeža Františka.

Poskytnuté autá majú len drobné úpravy.


13. sep
Skryť Zatvoriť reklamu