SME
Nedeľa, 25. október, 2020 | Meniny má AurelKrížovkyKrížovky

Úsporný VW Up! Lite bude mať slovenské korene

Najšetrnejšieho člena modelového radu Up! poháňa turbodiesel a elektromotor. Jeho možnú podobu predzamenáva štúdia Up! Lite vystavená na autosalóne v Los Angeles.

(Zdroj: VW)

BRATISLAVA. Keď Volkswagen nedávno obnovil myšlienku extrémne úsporného vozidla, zdôraznil, že nezostane iba pri prototypoch. Štúdia vystavená na autosalóne v Los Angeles naznačuje, ako by mohol vyzerať sériovo vyrábaný model.

Túto informácia potvrdzuje aj tlačová správa výrobcu, v ktorej je uvedené, že „automobil s dvojlitrovou spotrebou sa pravdepodobne dočká uvedenia na celosvetové trhy“. Nás môže tešiť, že na jeho výrobe sa má podieľať bratislavský závod VW, kde budú vznikať aj ďalší členovia pripravovanej rodiny automobilov „New small family“.

Prísne aerodynamická karoséria

Trojdverový hatchback s proporciami 3840 x 1600 x 1400 mm patrí do segmentu malých áut. Pod tvary karosérie sa podpísala snaha dosiahnuť čo najnižší koeficient odporu vzduchu, nie módne trendy. Oblá predná a vysoká zadná časť pripomínajú niektoré podobné, ekologicky ladené, automobily. Maska chladiča má uzatvárateľné lamely, ktoré púšťajú do motorového priestoru iba toľko vzduchu, koľko je nutné. Výsledkom práce dizajnérov je súčiniteľ aerodynamického odporu na úrovni cx=0,237.

Karoséria pozostáva z niekoľkých typov ocelí, hliníka a uhlíkových vlákien. Hmotnosť celého vozidla predstavuje 695 kilogramov. Výbava však nie je sparťanská a obsahuje položky typické pre bežné osobné autá. Pridáva aj niektoré novinky, napríklad odvetrávanie horúceho vzduchu z kabíny v prípade, že je vozidlo zaparkované na slnku a interiér sa prehrieva.

Dvojvalec TDI a elektromotor

Up! Lite je hybrid. Pod prednou kapotou pracuje dvojvalcový turbodiesel 0,8 TDI (38 kW/52 k, 120 Nm) doplnený o systém štart/stop, elektromotor (10 kW) a sedemstupňová prevodovka DSG.

Úlohou elektrického agregátu je pomáhať spaľovaciemu motoru pri rozjazdoch a rekuperovať energiu pri brzdení. Up! Lite dokáže krátkodobo jazdiť aj úplne bez emisií, teda na elektrický pohon.

2,44 l nafty na 100 km

V prípade, že vodič potrebuje prudšie akcelerovať, obe poháňacie jednotky pracujú spolu a produkujú výkon 48 kW (65 k). Dynamické parametre pripomínajú bežné malé autá - maximálna rýchlosť 160 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá 12,5 sekundy. Priemerná spotreba je v porovnaní s nimi ďaleko nižšia - 2,44 litra nafty na 100 kilometrov.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  2. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  3. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  4. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  5. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  6. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  8. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  9. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  10. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  1. Kvalitné sporenie si dokážete vybaviť z pohodlia domova
  2. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  3. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  4. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  5. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  7. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  8. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  9. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  10. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 20 153
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 830
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 13 304
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 13 016
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 597
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 119
  7. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 549
  8. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 10 468
  9. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 10 103
  10. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 097
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.
Volkswagen ID.3 1st

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.