SME

Na slovenských cestách stojí viac ako polovica mýtnych brán

Brány slúžia na kontrolu jeho výberu a všetky informácie odosielajú do centrály.

BRATISLAVA. Prevádzka prvého elektronického systému mýta na Slovensku si vyžaduje výstavbu 46 brán. Ide o šesť základných kontrolných brán na diaľničných úsekoch a rýchlostných komunikáciách a 40 kontrolných zariadení na cestách prvej triedy. Momentálne je už postavených viac ako polovica, teda 26 brán.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Výber mýta pre vozidlá nad 3,5 t je založený na báze satelitnej technológie. Brány slúžia na kontrolu jeho výberu a všetky informácie odosielajú do centrály. Systém zistí tak povinnosť vozidla platiť mýto, ako aj správnosť nainštalovania OBU jednotky. "Náš systém rozpozná korektnosť nainštalovania palubnej jednotky pri vzdialenosti jedného metra medzi vozidlami a pri vzdialenostiach do troch metrov aj evidenčné číslo vozidla," priblížila Lenka Lendacká zo spoločnosti SkyToll, ktorá je zodpovedná za prípravu a prevádzku mýta.

SkryťVypnúť reklamu

Dopravcovia budú od 1. januára, keď bude mýtny systém spustený, povinní si zabezpečiť palubnú jednotku (OBU). Za ňu je potrebné zaplatiť depozit 50 eur (1506,30 Sk). Tiež bude nevyhnutné si predplatiť mýtne.

SkyToll, a. s., podpísala v januári 2009 zmluvu s Národnou diaľničnou spoločnosťou, a. s. ((NDS). Spoločnosť sa v nej zaviazala vybudovať a prevádzkovať komplexnú službu elektronického výberu mýta. Investície do prípravných a stavebných prác vyčíslila SkyToll na približne 150 miliónov eur (4,5 miliardy Sk).

Budovanie mýtneho systému financujú Tatra banka, a. s., Poštová banka, a. s. a rakúska Raiffeisenlandesbank Niederösterreich-Wien AG. Banky by mali spoločne poskytnúť 107 miliónov eur (3,22 miliardy Sk). Do výstavby a prevádzky slovenského systému mýta vstúpila v septembri tohto roka aj finančná skupina J&T Finance Group, a. s., ktorá získala 10-% podiel vo firme Ibertax.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 16 710
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 514
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 283
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 157
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 877
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 764
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 724
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 869
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vizualizácia projektu Fizz Park.

Investor Fizz Parku presvedčil úradníkov z bratislavského magistrátu.


3
Karol Duchoň na Bratislavskej lýre v roku 1984.

Špeciálna relácia bude venovaná legende.


20
Tadej Pogačar.

Slovenský cyklista Lukáš Kubiš preteky nedokončil.


a 1 ďalší 1
Daniel Bombic po skončení neverejného zasadnutia na Špecializovanom trestnom súde v Banskej Bystrici.

Ku komunikácii iných orgánov sa nevyjadruje.


TASR 41
  1. Miroslav Daniš: NESÚHLASÍM s návrhom Urbanistickej štúdie zóny Staré letisko Vajnory
  2. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  3. Eva Bachletová: Naše svetlo
  4. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  5. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  6. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  7. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  8. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 920
  2. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 29 006
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 430
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 846
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 457
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 137
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 059
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 7 902
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu