SME
Streda, 5. október, 2022 | Meniny má Viera

Na slovenských cestách stojí viac ako polovica mýtnych brán

Brány slúžia na kontrolu jeho výberu a všetky informácie odosielajú do centrály.

BRATISLAVA. Prevádzka prvého elektronického systému mýta na Slovensku si vyžaduje výstavbu 46 brán. Ide o šesť základných kontrolných brán na diaľničných úsekoch a rýchlostných komunikáciách a 40 kontrolných zariadení na cestách prvej triedy. Momentálne je už postavených viac ako polovica, teda 26 brán.

Výber mýta pre vozidlá nad 3,5 t je založený na báze satelitnej technológie. Brány slúžia na kontrolu jeho výberu a všetky informácie odosielajú do centrály. Systém zistí tak povinnosť vozidla platiť mýto, ako aj správnosť nainštalovania OBU jednotky. "Náš systém rozpozná korektnosť nainštalovania palubnej jednotky pri vzdialenosti jedného metra medzi vozidlami a pri vzdialenostiach do troch metrov aj evidenčné číslo vozidla," priblížila Lenka Lendacká zo spoločnosti SkyToll, ktorá je zodpovedná za prípravu a prevádzku mýta.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Dopravcovia budú od 1. januára, keď bude mýtny systém spustený, povinní si zabezpečiť palubnú jednotku (OBU). Za ňu je potrebné zaplatiť depozit 50 eur (1506,30 Sk). Tiež bude nevyhnutné si predplatiť mýtne.

SkyToll, a. s., podpísala v januári 2009 zmluvu s Národnou diaľničnou spoločnosťou, a. s. ((NDS). Spoločnosť sa v nej zaviazala vybudovať a prevádzkovať komplexnú službu elektronického výberu mýta. Investície do prípravných a stavebných prác vyčíslila SkyToll na približne 150 miliónov eur (4,5 miliardy Sk).

Budovanie mýtneho systému financujú Tatra banka, a. s., Poštová banka, a. s. a rakúska Raiffeisenlandesbank Niederösterreich-Wien AG. Banky by mali spoločne poskytnúť 107 miliónov eur (3,22 miliardy Sk). Do výstavby a prevádzky slovenského systému mýta vstúpila v septembri tohto roka aj finančná skupina J&T Finance Group, a. s., ktorá získala 10-% podiel vo firme Ibertax.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  3. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  4. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  5. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  6. Dôležitosť duševnej pohody
  7. V Žiline projektujú železnice pre Londýn, Austráliu i Čínu
  8. Druhý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  1. Nechajte sa zelektrizovať!
  2. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  3. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  4. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  5. Nivy oslávili prvé narodeniny a takmer 13 miliónov návštevníkov
  6. Zuzana Bednárová: V Prešove je ešte veľa vecí na zlepšovanie
  7. Dni nezábudiek prispejú na zachovanie prevádzky Linky dôvery
  8. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  1. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané 16 703
  2. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 335
  3. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 7 257
  4. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 5 973
  5. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52% 5 143
  6. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 5 085
  7. Dôležitosť duševnej pohody 4 936
  8. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 585
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Cupra Formentor VZ5 a Cupra Born

V krátkosti sme si vyskúšali Born aj Formentor VZ5.


4m
Peugeot 5008

Facelift cenovej politike veľmi nepomohol.


4. okt
BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


1. okt
Subaru Crosstrek

Konštrukčne nejde o úplne nový model.


30. sep

Blogy SME

  1. Jozef Černek: Smutná pozvánka pre pani prezidentku
  2. Anna Romanová: Moja psychóza 3 - fašistický sused
  3. Marek Kytka: Regenda s gólom a postom druhej hviezdy zápasu! Slafkovskému sa nedarilo
  4. Matúš Lazúr: Koľko rôznych "dedečkov" s platmi ako minister živíme z našich daní v rôznych organizáciách napojených na štátne peniaze ?
  5. Štefan Vidlár: Zhulík to vymyslí
  6. Martin Červenka: Dobre (ne)bude ale musíme byť pripravení pomáhať ... zastavme klamstvá na Trnavskej župe !!!
  7. Anna Miľanová: Spriadavka listová...
  8. Oskar Kaman: Z kľudného vnútrobloku má byť promenáda?!
  1. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 6 730
  2. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 4 348
  3. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 4 109
  4. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 806
  5. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 3 563
  6. Ľuboš Vodička: Krvavá streda v Prešporku 3 215
  7. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 770
  8. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 2 495
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu