SME

Dacia odhalila „ľudové“ SUV Duster

Po premiére pretekárskeho špeciálu prichádza na rad aj sériovo vyrábaná verzia. Duster ponúkne pohon predných alebo všetkých kolies, v predaji sa objaví na jar budúceho roka.

Záruka na Duster predstavuje štandardné tri roky alebo 100 000 najazdených kilometrov. Vozidlá určené pre európske trhy budú vznikať v rumunskom meste Pitesti. Predaj odštartuje na jar budúceho roka.Záruka na Duster predstavuje štandardné tri roky alebo 100 000 najazdených kilometrov. Vozidlá určené pre európske trhy budú vznikať v rumunskom meste Pitesti. Predaj odštartuje na jar budúceho roka. (Zdroj: Dacia)

BRATISLAVA. Dacia charakterizuje Duster ako robustný a spoľahlivý automobil určený zákazníkom, ktorí potrebujú so svojim rodinným vozidlom často jazdiť mimo spevnených vozoviek. Celková dĺžka 4310 mm a šírka 1820 mm prezrádzajú, že Duster mieni konkurovať napríklad Nissanu Qashqai, Peugeotu 3008 alebo Škode Yeti.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pohon 4x4 od Nissanu

K dispozícii budú dve verzie - s pohonom predných alebo všetkých štyroch kolies. Svetlá výška podvozka predstavuje 200 mm, predný nájazdový uhol 30 a zadný viac ako 35 stupňov. Výrobca uviedol, že technika pohonu 4x4 pochádza od aliančného partnera Nissan.

SkryťVypnúť reklamu

Systém obsahuje tri jazdné režimy: pohon predných kolies, zamknuté rozdeľovanie krútiaceho momentu medzi obe nápravy v pomere 50:50 a automatický mód, kedy o rozdeľovaní sily rozhoduje elektronika. Pravdepodobne ide o systém All-mode 4x4 s elektromagnetickou medzinápravovou spojkou, ktorý využíva Nissan Qashqai i X-Trail.

Dva motory, tri verzie

Päťmiestny Duster disponuje batožinovým priestorom so základným objemom 475 litrov, po sklopení zadných sedadiel prepravná kapacita narastie na 1600 litrov. Paleta poháňacích jednotiek má tri položky. Benzín zastupuje štvorvalec 1,6 16V (81 kW/110 k), naftu turbodiesel 1,5 dCi naladený na 63 kW (85 k) alebo 77 kW (105 k).

V predaji na jar 2010

Základná bezpečnostná výbava sa bude líšiť podľa jednotlivých trhov. Štandardom sú dva čelné airbagy a systém ABS s brzdovým asistentom (AFU). Dacia tiež hovorí o zvýšenom dôraze na protikoróznu ochranu celého auta. Záruka na Duster predstavuje štandardné tri roky alebo 100 000 najazdených kilometrov. Vozidlá určené pre európske trhy budú vznikať v rumunskom meste Pitesti. Predaj odštartuje na jar budúceho roka. Cenu zatiaľ nepoznáme.

SkryťVypnúť reklamu

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 15 694
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 426
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 099
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 158
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 774
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 637
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 616
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 010
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  2. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  3. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  4. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  5. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  6. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  7. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  8. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 38 481
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 721
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 388
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 819
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 341
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 090
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 476
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 508
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu