BRATISLAVA. Dacia charakterizuje Duster ako robustný a spoľahlivý automobil určený zákazníkom, ktorí potrebujú so svojim rodinným vozidlom často jazdiť mimo spevnených vozoviek. Celková dĺžka 4310 mm a šírka 1820 mm prezrádzajú, že Duster mieni konkurovať napríklad Nissanu Qashqai, Peugeotu 3008 alebo Škode Yeti.
Pohon 4x4 od Nissanu
K dispozícii budú dve verzie - s pohonom predných alebo všetkých štyroch kolies. Svetlá výška podvozka predstavuje 200 mm, predný nájazdový uhol 30 a zadný viac ako 35 stupňov. Výrobca uviedol, že technika pohonu 4x4 pochádza od aliančného partnera Nissan.
Systém obsahuje tri jazdné režimy: pohon predných kolies, zamknuté rozdeľovanie krútiaceho momentu medzi obe nápravy v pomere 50:50 a automatický mód, kedy o rozdeľovaní sily rozhoduje elektronika. Pravdepodobne ide o systém All-mode 4x4 s elektromagnetickou medzinápravovou spojkou, ktorý využíva Nissan Qashqai i X-Trail.
Dva motory, tri verzie
Päťmiestny Duster disponuje batožinovým priestorom so základným objemom 475 litrov, po sklopení zadných sedadiel prepravná kapacita narastie na 1600 litrov. Paleta poháňacích jednotiek má tri položky. Benzín zastupuje štvorvalec 1,6 16V (81 kW/110 k), naftu turbodiesel 1,5 dCi naladený na 63 kW (85 k) alebo 77 kW (105 k).
V predaji na jar 2010
Základná bezpečnostná výbava sa bude líšiť podľa jednotlivých trhov. Štandardom sú dva čelné airbagy a systém ABS s brzdovým asistentom (AFU). Dacia tiež hovorí o zvýšenom dôraze na protikoróznu ochranu celého auta. Záruka na Duster predstavuje štandardné tri roky alebo 100 000 najazdených kilometrov. Vozidlá určené pre európske trhy budú vznikať v rumunskom meste Pitesti. Predaj odštartuje na jar budúceho roka. Cenu zatiaľ nepoznáme.