SME

Prvá jazda: Renault Fluence je konečne pekný sedan

Nový sedan z modelového radu Mégane dostal meno Fluence. Rozmermi stojí presne na hranici nižšej strednej a strednej triedy. Otestovali sme ho na tureckých cestách.

Pre európske trhy sa Renault Fluence vyrába v Turecku, kde do výrobných liniek automobilka zainvestovala 110 miliónov euro.Pre európske trhy sa Renault Fluence vyrába v Turecku, kde do výrobných liniek automobilka zainvestovala 110 miliónov euro. (Zdroj: Renault)

IZMIR. V modelovom rade Megane, predstavenom pred zhruba rokom, sme si už vyskúšali verzie hatchback, kupé aj kombi. Nie náhodou sa sedan neobjavil, pretože Renault sa rozhodol zaplniť karosársku paletu sedanom s úplne odlišným názvom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dostal dlhý rázvor

Renault využil na postavenie Fluence už existujúce modely. Základ podvozka vrátane prednej nápravy si zobral z modelu Mégane 2 a zadné zavesenie použil z Nissanu Sentra. Potom zostávalo postaviť trojpriestorovú karosériu, ktorá by mala svojou funkčnosťou zamiešať karty v segmente. Ak berieme do úvahy, že Fluence má stáť v popredí segmentu C ako plnohodnotné rodinné auto a zároveň osloviť aj manažérov, nesmieme zabúdať na rázvor 2702, ktorým sa prepracúva na hranicu strednej triedy. Práve to môže byť reálnym predpokladom na dosiahnutie tejto méty.

SkryťVypnúť reklamu

Primerane dlhé previsy vpredu aj vzadu a elegantné línie dobre maskujú celkovú dĺžku auta. Predok krášli pochrómovaná maska chladiča, po boku sa tiahne nenápadná, ale pre Renault charakteristická línia, zvýrazňujúca zadné partie auta.

Jazdili SME...

Prvý dojem z Fluence bol na môj vkus až prekvapivo príjemný z toho dôvodu, že nepatrím medzi fanúšikov sedanov. Zaujímavo rozdelené zadné svetlá, zasahujúce do veka batožinového priestoru, zdôrazňujú objemnosť zadku. Letmo môže pripomínať Lagunu, ale možno to je zámer.

Čerpá z modelov Megane

Interiér je citlivo vypracovaný, v rámci možností triedy, v ktorej sa nachádza. Prístrojová doska je síce ako v Megane, ale zdobí ju pochrómované okolie prístrojov, ktoré sa nachádza aj na hlavici radiacej páky a tiež na kľučkách dverí. Zároveň je na doske použitý príjemný mäkký materiál, ktorý by mal byť odolný voči priamemu slnečnému žiareniu.

SkryťVypnúť reklamu

Miesto pre zadných pasažierov narástlo a vraj ponúka najväčší priestor na nohy a kolená v segmente, 238 mm. Fluence ponúka dobre tvarované lakťové opierky vpredu aj vzadu. Odkladacie priestory na drobné predmety sa nachádzajú po celom interiéri a majú dokopy objem viac ako 23 litrov. Nemôžeme zabudnúť ani na batožinový priestor s 530 litrami. Tento sa dá zväčšiť vyklopením zadných sedadiel v pomere 60:40.

Jazdili SME...

Kožené čalúnenie v tmavom alebo svetlom prevedení je štýlové. Známa palubná doska je príjemná na pohľad, rovnako dobre sa manipuluje s ovládačmi prístrojov, umiestenými na nej. Posed šoféra bol výborný aj v klasickom Megane, čo sa už o spolujazdcovi a zadných pasažieroch tvrdiť nedalo. Tento krát nemáme výhrady voči žiadnej pozícii v aute. Celý vnútorný priestor robí dojem priestrannosti a vzdušnosti. Spolujazdec má dostatok komfortu rovnako do šírky ako do dĺžky.

SkryťVypnúť reklamu

Veľmi priaznivo sa javí priestor vzadu, kde aj pri posunutom prednom sedadle dozadu je dosť priestoru na nohy vysokých postáv.

Konštruktéri, s úmyslom dosiahnuť čo najväčší komfort, vyriešili odhlučnenie interiéru tak, že celú podlahu zakryli viacvrstvovým izolačným kobercom. Ani ten však neprekryje hlučnejší základný benzínový agregát pri jazde po diaľnici.

Klíma bude v štandarde

Fluence v základnej výbave ponúka ABS, ESC s CSV s kontrolou nedotáčavosti, ukotvenie Isofix na zadných sedadlách, tempomat s obmedzovačom rýchlosti, upozornenie o nepripútaní pasažierov vpredu, podporu pri núdzovom brzdení s aktiváciou výstražných svetiel a predné, bočné aj hlavové airbagy.

Kvôli snahe obsadiť čo najvyšší počet krajín, majú všetky modely Fluence, vrátane základného, klimatizáciu. Vo vyšších verziách je k dispozícii automatická dvojzónová klimatizácia. Nájdeme tu tiež integrovaný navigačný systém Carminat TomTom, audiosystém Arkamys obsahujúci osem reproduktorov, pripojenie Bluetooth, či bezkľúčový prístup.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nedostaneme všetky motory

Do Renaultu Fluence by sa malo kombinovať až deväť rôznych motorizácií, päť naftových a štyri benzínové. Na Slovensko sa však dostane len základný benzínový agregát 1,6 so 110 koňmi a päťstupňovou prevodovkou, známy diesel 1,5 dCi si budú môcť zákazníci nakombinovať s päť alebo šesť stupňovou manuálnou prevodovkou.

Najsilnejší diesel s výkonom 110 koní bude od roku 2011 v ponuke s novou dvojspojkovou šesťrýchlostnou automatickou prevodovkou EDC (Efficient Dual Clutch).

Jazdili SME...

Automobilka síce deklaruje kultúru chodu a výborný zvukový prejav v celom rozsahu používania pri benzínovom štvorvalci 1,6 16V, my sme z neho tento pocit nemali. Pripadal nám mierne lenivý a pri vyšších rýchlostiach na diaľnici aj hlučný, čo je iste následkom chýbajúceho šiesteho prevodového stupňa. Presne opačný dojem zanechala naftová „jednapäťka“. Tento diesel v kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou má príjemný a tichý chod motora a veľmi dobrú reakciu na plynový pedál.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na Slovensku sa Fluence objaví vo februári budúceho roka a cena by mala byť pod 13 000 eur.

Technické parametre Motor 1,6 16V 1,5 dCi 85 1,5 dCi 105

Zdvihový objem (cm3) 1598 1461 1461

Výkon (kw/k) 81/110 63/85 78/105

Pri otáčkach (ot./min.) 6000 3750 4000

Krútiaci moment (Nm) 151 200 240

Pri otáčkach (ot./min) 4250 1750 2000

Emisie CO2 (g/km) 155 119 119

Prevádzkové hodnoty

Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 11,7 13,4 10,4

Maximálna rýchlosť (km/h) 185 175 185

Spotreba mesto(l/100 km) 8,8 5,3 5,3

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Spotreba mimo mesto (l/100 km) 5,3 4,1 4,1

Kombinovaná spotreba 6,5 4,5 4,5

Rozmery Rázvor náprav (mm) 2702

Dĺžka (mm) 4618

Širka (mm) 1809/2037

Výška (mm) 1479

Objem palivovej nádrže (l) 60

Renault

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 15 046
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 375
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 994
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 157
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 804
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 599
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 516
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 065
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  2. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  3. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  4. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  5. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  6. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  7. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  8. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 41 071
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 647
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 357
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 796
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 291
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 063
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 458
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 491
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu