SME
Pondelok, 28. november, 2022 | Meniny má Henrieta

Prvá jazda: Renault Fluence je konečne pekný sedan

Nový sedan z modelového radu Mégane dostal meno Fluence. Rozmermi stojí presne na hranici nižšej strednej a strednej triedy. Otestovali sme ho na tureckých cestách.

Pre európske trhy sa Renault Fluence vyrába v Turecku, kde do výrobných liniek automobilka zainvestovala 110 miliónov euro.Pre európske trhy sa Renault Fluence vyrába v Turecku, kde do výrobných liniek automobilka zainvestovala 110 miliónov euro. (Zdroj: Renault)

IZMIR. V modelovom rade Megane, predstavenom pred zhruba rokom, sme si už vyskúšali verzie hatchback, kupé aj kombi. Nie náhodou sa sedan neobjavil, pretože Renault sa rozhodol zaplniť karosársku paletu sedanom s úplne odlišným názvom.

Dostal dlhý rázvor

Renault využil na postavenie Fluence už existujúce modely. Základ podvozka vrátane prednej nápravy si zobral z modelu Mégane 2 a zadné zavesenie použil z Nissanu Sentra. Potom zostávalo postaviť trojpriestorovú karosériu, ktorá by mala svojou funkčnosťou zamiešať karty v segmente. Ak berieme do úvahy, že Fluence má stáť v popredí segmentu C ako plnohodnotné rodinné auto a zároveň osloviť aj manažérov, nesmieme zabúdať na rázvor 2702, ktorým sa prepracúva na hranicu strednej triedy. Práve to môže byť reálnym predpokladom na dosiahnutie tejto méty.

Primerane dlhé previsy vpredu aj vzadu a elegantné línie dobre maskujú celkovú dĺžku auta. Predok krášli pochrómovaná maska chladiča, po boku sa tiahne nenápadná, ale pre Renault charakteristická línia, zvýrazňujúca zadné partie auta.

Jazdili SME...
Prvý dojem z Fluence bol na môj vkus až prekvapivo príjemný z toho dôvodu, že nepatrím medzi fanúšikov sedanov. Zaujímavo rozdelené zadné svetlá, zasahujúce do veka batožinového priestoru, zdôrazňujú objemnosť zadku. Letmo môže pripomínať Lagunu, ale možno to je zámer.

Čerpá z modelov Megane

Interiér je citlivo vypracovaný, v rámci možností triedy, v ktorej sa nachádza. Prístrojová doska je síce ako v Megane, ale zdobí ju pochrómované okolie prístrojov, ktoré sa nachádza aj na hlavici radiacej páky a tiež na kľučkách dverí. Zároveň je na doske použitý príjemný mäkký materiál, ktorý by mal byť odolný voči priamemu slnečnému žiareniu.

Miesto pre zadných pasažierov narástlo a vraj ponúka najväčší priestor na nohy a kolená v segmente, 238 mm. Fluence ponúka dobre tvarované lakťové opierky vpredu aj vzadu. Odkladacie priestory na drobné predmety sa nachádzajú po celom interiéri a majú dokopy objem viac ako 23 litrov. Nemôžeme zabudnúť ani na batožinový priestor s 530 litrami. Tento sa dá zväčšiť vyklopením zadných sedadiel v pomere 60:40.

Jazdili SME...

Kožené čalúnenie v tmavom alebo svetlom prevedení je štýlové. Známa palubná doska je príjemná na pohľad, rovnako dobre sa manipuluje s ovládačmi prístrojov, umiestenými na nej. Posed šoféra bol výborný aj v klasickom Megane, čo sa už o spolujazdcovi a zadných pasažieroch tvrdiť nedalo. Tento krát nemáme výhrady voči žiadnej pozícii v aute. Celý vnútorný priestor robí dojem priestrannosti a vzdušnosti. Spolujazdec má dostatok komfortu rovnako do šírky ako do dĺžky.

Veľmi priaznivo sa javí priestor vzadu, kde aj pri posunutom prednom sedadle dozadu je dosť priestoru na nohy vysokých postáv.

Konštruktéri, s úmyslom dosiahnuť čo najväčší komfort, vyriešili odhlučnenie interiéru tak, že celú podlahu zakryli viacvrstvovým izolačným kobercom. Ani ten však neprekryje hlučnejší základný benzínový agregát pri jazde po diaľnici.

Klíma bude v štandarde

Fluence v základnej výbave ponúka ABS, ESC s CSV s kontrolou nedotáčavosti, ukotvenie Isofix na zadných sedadlách, tempomat s obmedzovačom rýchlosti, upozornenie o nepripútaní pasažierov vpredu, podporu pri núdzovom brzdení s aktiváciou výstražných svetiel a predné, bočné aj hlavové airbagy.

Kvôli snahe obsadiť čo najvyšší počet krajín, majú všetky modely Fluence, vrátane základného, klimatizáciu. Vo vyšších verziách je k dispozícii automatická dvojzónová klimatizácia. Nájdeme tu tiež integrovaný navigačný systém Carminat TomTom, audiosystém Arkamys obsahujúci osem reproduktorov, pripojenie Bluetooth, či bezkľúčový prístup.

Nedostaneme všetky motory

Do Renaultu Fluence by sa malo kombinovať až deväť rôznych motorizácií, päť naftových a štyri benzínové. Na Slovensko sa však dostane len základný benzínový agregát 1,6 so 110 koňmi a päťstupňovou prevodovkou, známy diesel 1,5 dCi si budú môcť zákazníci nakombinovať s päť alebo šesť stupňovou manuálnou prevodovkou.

Najsilnejší diesel s výkonom 110 koní bude od roku 2011 v ponuke s novou dvojspojkovou šesťrýchlostnou automatickou prevodovkou EDC (Efficient Dual Clutch).

Jazdili SME...
Automobilka síce deklaruje kultúru chodu a výborný zvukový prejav v celom rozsahu používania pri benzínovom štvorvalci 1,6 16V, my sme z neho tento pocit nemali. Pripadal nám mierne lenivý a pri vyšších rýchlostiach na diaľnici aj hlučný, čo je iste následkom chýbajúceho šiesteho prevodového stupňa.

Presne opačný dojem zanechala naftová „jednapäťka“. Tento diesel v kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou má príjemný a tichý chod motora a veľmi dobrú reakciu na plynový pedál.


Na Slovensku sa Fluence objaví vo februári budúceho roka a cena by mala byť pod 13 000 eur.

Technické parametre
Motor 1,6 16V 1,5 dCi 85 1,5 dCi 105
Zdvihový objem (cm3) 1598 1461 1461
Výkon (kw/k) 81/110 63/85 78/105
Pri otáčkach (ot./min.) 6000 3750 4000
Krútiaci moment (Nm) 151 200 240
Pri otáčkach (ot./min) 4250 1750 2000
Emisie CO2 (g/km) 155 119 119
Prevádzkové hodnoty
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 11,7 13,4 10,4
Maximálna rýchlosť (km/h) 185 175 185
Spotreba mesto(l/100 km) 8,8 5,3 5,3
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 5,3 4,1 4,1
Kombinovaná spotreba 6,5 4,5 4,5
Rozmery
Rázvor náprav (mm) 2702
Dĺžka (mm) 4618
Širka (mm) 1809/2037
Výška (mm) 1479
Objem palivovej nádrže (l) 60
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Univerzita Komenského v Bratislave: Výzva prijatá!
  2. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc
  3. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť
  4. Zažívali domáce násilie a nikdy nepracovali. Ako dlho trvá naučiť ich to?
  5. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám
  6. Máš rád výzvy? Zmeň svet a urob veci inak, teraz.
  7. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nemusia
  8. Obnovte svoj dom so službou Obnov dom so SSE
  1. Hľadá sa nástupca slávneho pekára
  2. Statute of limitations in consumer relations
  3. As prices rise, purchasing the right office is essential
  4. Obnovte svoj dom so službou Obnov dom so SSE
  5. Tesco pokračuje v raste, otvára dve nové predajne
  6. Adios, smetiaky! Tento domáci kompostér mení odpad na substrát
  7. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste
  8. Štátne rezervy uvedú nový systém pomoci v krízových situáciách
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 27 492
  2. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 8 149
  3. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 854
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 4 228
  5. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME 2 682
  6. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť 2 359
  7. Platíte za poistenie, ktoré naozaj potrebujete? 2 033
  8. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 1 814
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


25. nov
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov
Fiat Tipo

Litrový trojvalec prekonáva staršiu atmosféru v každom ohľade.


23. nov
Pozreli sme si trojicu inzerovaných jazdených elektromobilov.

Z nízkeho počtu najazdených kilometrov sa netreba tešiť.


22. nov

Blogy SME

  1. Café Európa: Čo sa môžeme naučiť od starších demokracií v právach LGBTI+ komunity?
  2. Jarmila Halgasova: NIE, NEDOSTATKY V PPA NIE SÚ LEN POZOSTATKOM BÝVALEJ VLÁDY
  3. Aliancia NIE RAKOVINE: Sviatok darovania #GivingTuesday
  4. Štefan Vidlár: Empatický lekár
  5. Viktor Pamula: Nové byty a zeleň v Spišskej Novej Vsi ?
  6. Jozef Javurek: Medzi nebom a zemou
  7. Richard Medal: Manuál 21 pomáha vychovávať občiansky rozhľadených mladých ľudí
  8. Mária Križanová: Matematka a matikári
  1. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 305
  2. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 11 617
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 076
  4. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 5 192
  5. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 4 318
  6. Ján Valchár: Ukrajinci zmasakrovali ruských vojakov - no a čo? 4 141
  7. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 969
  8. Jana Melišová: V závoji hmly 3 811
  1. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  6. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  7. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929
SkryťZatvoriť reklamu