IZMIR. V modelovom rade Megane, predstavenom pred zhruba rokom, sme si už vyskúšali verzie hatchback, kupé aj kombi. Nie náhodou sa sedan neobjavil, pretože Renault sa rozhodol zaplniť karosársku paletu sedanom s úplne odlišným názvom.
Dostal dlhý rázvor
Renault využil na postavenie Fluence už existujúce modely. Základ podvozka vrátane prednej nápravy si zobral z modelu Mégane 2 a zadné zavesenie použil z Nissanu Sentra. Potom zostávalo postaviť trojpriestorovú karosériu, ktorá by mala svojou funkčnosťou zamiešať karty v segmente. Ak berieme do úvahy, že Fluence má stáť v popredí segmentu C ako plnohodnotné rodinné auto a zároveň osloviť aj manažérov, nesmieme zabúdať na rázvor 2702, ktorým sa prepracúva na hranicu strednej triedy. Práve to môže byť reálnym predpokladom na dosiahnutie tejto méty.
Primerane dlhé previsy vpredu aj vzadu a elegantné línie dobre maskujú celkovú dĺžku auta. Predok krášli pochrómovaná maska chladiča, po boku sa tiahne nenápadná, ale pre Renault charakteristická línia, zvýrazňujúca zadné partie auta.
Jazdili SME...
Prvý dojem z Fluence bol na môj vkus až prekvapivo príjemný z toho dôvodu, že nepatrím medzi fanúšikov sedanov. Zaujímavo rozdelené zadné svetlá, zasahujúce do veka batožinového priestoru, zdôrazňujú objemnosť zadku. Letmo môže pripomínať Lagunu, ale možno to je zámer.
Čerpá z modelov Megane
Interiér je citlivo vypracovaný, v rámci možností triedy, v ktorej sa nachádza. Prístrojová doska je síce ako v Megane, ale zdobí ju pochrómované okolie prístrojov, ktoré sa nachádza aj na hlavici radiacej páky a tiež na kľučkách dverí. Zároveň je na doske použitý príjemný mäkký materiál, ktorý by mal byť odolný voči priamemu slnečnému žiareniu.
Miesto pre zadných pasažierov narástlo a vraj ponúka najväčší priestor na nohy a kolená v segmente, 238 mm. Fluence ponúka dobre tvarované lakťové opierky vpredu aj vzadu. Odkladacie priestory na drobné predmety sa nachádzajú po celom interiéri a majú dokopy objem viac ako 23 litrov. Nemôžeme zabudnúť ani na batožinový priestor s 530 litrami. Tento sa dá zväčšiť vyklopením zadných sedadiel v pomere 60:40.
Jazdili SME...
Kožené čalúnenie v tmavom alebo svetlom prevedení je štýlové. Známa palubná doska je príjemná na pohľad, rovnako dobre sa manipuluje s ovládačmi prístrojov, umiestenými na nej. Posed šoféra bol výborný aj v klasickom Megane, čo sa už o spolujazdcovi a zadných pasažieroch tvrdiť nedalo. Tento krát nemáme výhrady voči žiadnej pozícii v aute. Celý vnútorný priestor robí dojem priestrannosti a vzdušnosti. Spolujazdec má dostatok komfortu rovnako do šírky ako do dĺžky.
Veľmi priaznivo sa javí priestor vzadu, kde aj pri posunutom prednom sedadle dozadu je dosť priestoru na nohy vysokých postáv.
Konštruktéri, s úmyslom dosiahnuť čo najväčší komfort, vyriešili odhlučnenie interiéru tak, že celú podlahu zakryli viacvrstvovým izolačným kobercom. Ani ten však neprekryje hlučnejší základný benzínový agregát pri jazde po diaľnici.
Klíma bude v štandarde
Fluence v základnej výbave ponúka ABS, ESC s CSV s kontrolou nedotáčavosti, ukotvenie Isofix na zadných sedadlách, tempomat s obmedzovačom rýchlosti, upozornenie o nepripútaní pasažierov vpredu, podporu pri núdzovom brzdení s aktiváciou výstražných svetiel a predné, bočné aj hlavové airbagy.
Kvôli snahe obsadiť čo najvyšší počet krajín, majú všetky modely Fluence, vrátane základného, klimatizáciu. Vo vyšších verziách je k dispozícii automatická dvojzónová klimatizácia. Nájdeme tu tiež integrovaný navigačný systém Carminat TomTom, audiosystém Arkamys obsahujúci osem reproduktorov, pripojenie Bluetooth, či bezkľúčový prístup.
Nedostaneme všetky motory
Do Renaultu Fluence by sa malo kombinovať až deväť rôznych motorizácií, päť naftových a štyri benzínové. Na Slovensko sa však dostane len základný benzínový agregát 1,6 so 110 koňmi a päťstupňovou prevodovkou, známy diesel 1,5 dCi si budú môcť zákazníci nakombinovať s päť alebo šesť stupňovou manuálnou prevodovkou.
Najsilnejší diesel s výkonom 110 koní bude od roku 2011 v ponuke s novou dvojspojkovou šesťrýchlostnou automatickou prevodovkou EDC (Efficient Dual Clutch).
Jazdili SME...
Automobilka síce deklaruje kultúru chodu a výborný zvukový prejav v celom rozsahu používania pri benzínovom štvorvalci 1,6 16V, my sme z neho tento pocit nemali. Pripadal nám mierne lenivý a pri vyšších rýchlostiach na diaľnici aj hlučný, čo je iste následkom chýbajúceho šiesteho prevodového stupňa. Presne opačný dojem zanechala naftová „jednapäťka“. Tento diesel v kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou má príjemný a tichý chod motora a veľmi dobrú reakciu na plynový pedál.
Na Slovensku sa Fluence objaví vo februári budúceho roka a cena by mala byť pod 13 000 eur.
Technické parametre Motor 1,6 16V 1,5 dCi 85 1,5 dCi 105
Zdvihový objem (cm3) 1598 1461 1461
Výkon (kw/k) 81/110 63/85 78/105
Pri otáčkach (ot./min.) 6000 3750 4000
Krútiaci moment (Nm) 151 200 240
Pri otáčkach (ot./min) 4250 1750 2000
Emisie CO2 (g/km) 155 119 119
Prevádzkové hodnoty
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 11,7 13,4 10,4
Maximálna rýchlosť (km/h) 185 175 185
Spotreba mesto(l/100 km) 8,8 5,3 5,3
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 5,3 4,1 4,1
Kombinovaná spotreba 6,5 4,5 4,5
Rozmery Rázvor náprav (mm) 2702
Dĺžka (mm) 4618
Širka (mm) 1809/2037
Výška (mm) 1479
Objem palivovej nádrže (l) 60