SME
Nedeľa, 26. september, 2021 | Meniny má EditaKrížovkyKrížovky

Land Rover predstavil Discovery 4 v teréne

Dva dni pred Mikulášom v chotári obce Plavecké Podhradie importér vozidiel Land Rover predstavil novinárom novinky na modeloch pre rok 2010. Ponúkame resumé toho, čo sme videli, počuli a vyskúšali.

(Zdroj: autor)
PLAVECKÉ PODHRADIE. Na západnej strane Malých Karpát sedela hmla, bolo vlhko, šero, zima... a poľné cesty tvoril mix bahna, trávy, jám, hlbokých kaluží. Proste - fuj. Čiže ideálne okolnosti na testovanie v teréne. Kto si chcel pozrieť a nafotiť zmeny vonkajšieho dizajnu, bolo lepšie spraviť to hneď na začiatku dňa D. Podvečer totiž všetkých sedem áut malo na sebe jednotnú rovnošatu z lepkavého blata.

Hostitelia z tímu importéra vybrali pre Land Rover Day zväčša terén, v ktorom sa autá viac umazali než zapotili. Hoci pravdou tiež je, že plánované náročnejšie sekcie dážď posunul za hranicu obťažnosti vhodnú pre SUV. Na druhej strane bolo veľmi príjemné jazdiť s pocitom, že pohonný reťazec obohatený o všetky aktuálne „skraty", má v zálohe ešte veľký potenciál.

Zmenil výrazne dizajn

Detailnejšiemu predstaveniu noviniek na jednotlivých modeloch sa budeme venovať v redakčných testoch, takže zatiaľ len telegrafická verzia: Discovery má za menom číslo 4 a ak tipujete, že ide o štvrtú generáciu tohto modelu, tak „bingo".

Priemerne bystrý pozorovateľ si však aj bez tejto informácie všimne zmeny na vonkajšom dizajne - novú masku chladiča, aerodynamickejší profil predného nárazníka, reflektory i zadné svetlá s využitím technológie LED - aj kompletne preštylizovaný interiér. K dôležitým inováciám patrí nový trojlitrový šesťvalcový motor Euro 5 (180 kW/245 k), nad ktorého bezkonkurenčným krútiacim momentom sme len neveriacky krútili hlavou - má totiž maximálnu hodnotu 600 Nm pri 2000 ot./min. Navyše výrobca uvádza zlepšenie spotreby o 9 % (v kombinovanom cykle 9,3 l/100 km).

Prispôsobí sa povrchu

Súčasné technológie otvárajú i menej skúseným vodičom cestu do ľahšieho terénu, kam by sa inak asi sotva pustili. Stačí otočný spínač nasmerovať na správny „obrázok" a sofistikované elektronické systémy už vedia, čo majú robiť. Zdokonalený Terrain Response zväčšil potenciál vozidla na všetkých typoch povrchu. V novom modeli Land Rover Discovery 4 je na výber až päť režimov: Pre bežnú jazdu, tráva/štrk/sneh, piesok, bahno/vyjazdené koľaje a plazivý mód na prekonávanie úsekov s veľkými skalami. Najnovšie riešenie odpruženia eliminuje nakláňanie karosérie v teréne, funkcia HDC (Hill Descent Control) zasa nedovolí, aby sa auto pri jazde dolu strmým svahom rozbehlo prirýchlo...

S takouto technikou - v kombinácii s vylepšenou, pozoruhodne hladko pracujúcou šesťstupňovou automatickou prevodovkou - sa samozrejme ľahko jazdí hravo i dravo. Pravda, hlavu treba používať naďalej, takže ak niekto chce silou-mocou zapadnúť, tak zapadne i so zázrakom techniky.

Motory na výber

Pre face-liftovaný Range Rover Sport sú v ponuke tri motory a keďže má osloviť aj klientov orientovaných na výkon, potom verzia s úplne novým zážihovým 383-kilowattovým (510 k) osemvalcom LR-V8 by mala spĺňať najmaximalistickejšie nároky na auto s pohonom 4x4. Kompletná zostava asistenčných systémov je samozrejmosťou.

Freelander 2 v rámci balíka inovácií Land Rovera ako prvý model v kategórii SUV priniesol inteligentný systém Stop/Štart (pre verzie s dieselovým motorom a manuálnou prevodovkou). Ďalší krok k nižšej spotrebe a zredukovaniu emisií CO2.

Nuž a pre potešenie tých, čo majú radi aj klasiku, bol k dispozícii i nestarnúci Defender. Žiadne noblesné auto, ale stále má čaro. A ak do neho presadnete rovno z Discovery 4 „nadupaného" najmodernejšou high-tech, veľmi intenzívne si uvedomíte, aký dlhočizný krok vpred spravil vývoj vozidiel 4x4 za posledných pár rokov.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  2. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem
  3. Znalec slovenského brandy
  4. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho
  5. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy?
  6. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty
  7. Školy sa znova môžu zapojiť do zberu starých mobilov
  8. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  9. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  10. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  1. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou?
  2. Samočistiace vypínače chránia pred infekciami
  3. Hobbymarket OBI predstavil nový koncept predajne v Michalovciach
  4. Aktuálne radarové a slovenské hlásenia v autokamere?
  5. Tesco announces net-zero target of 2035 for its operations
  6. Lekárska prehliadka pre cudzincov je v Nitre, aj bez objednania
  7. Rozšírená realita a ovládanie na diaľku
  8. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  9. Trnavské mýto: Od centrálneho trhoviska ku kongresovej sále
  10. „Prezlečte“ svoj domov! V móde je šetrenie peňazí aj prírody
  1. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi 7 036
  2. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 6 154
  3. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov 4 654
  4. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať? 4 493
  5. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 4 314
  6. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem 3 902
  7. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 509
  8. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 3 498
  9. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy? 3 329
  10. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty 2 616
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kandidát SPD na kancelára Olaf Scholz.

Voľby v Nemecku sa skončili. SPD tvrdí, že získala mandát na vládnutie.


a 5 ďalší 13 h
Podávanie vakcín vo veľkokapacitnom očkovacom centre v Humennom.

Kedy sa už zbavíme celého tohto zlého sna?


Martin Pavelka 23. sep

Neprehliadnite tiež

Lužný most s dĺžkou vyše 3 kilometre je šiestym bratislavským mostom.

Motoristi pri jeho prejazde potrebujú diaľničnú známku.


SITA 8 h
Peugeot 308

Silnejší motor má jedine plug-in hybrid.


24. sep
Toyota Mirai a tankovanie vodíka.

Prvá z nich bude medzi Handlovou a Prievidzou.


23. sep
Volkswagen Caddy California

Jazdí s podobným komfortom ako Golf.


21. sep

Blogy SME

  1. Marcel Burkert: Šokujúce slová Dr. Urbánka, ktorý 20 rokov pracoval pre fy ako Pfizer, Johnson a iné.
  2. Štefan Vidlár: Úvaha o korupčnej amnestii
  3. Vladimír Benčík: Vietnam – viete že sa na vietnamskom trhu dá kúpiť láska i šťastie?
  4. Jozef Javurek: Historici v Nitre
  5. Denis Jánošík: Nevidiaci a slabozraký
  6. Štefan Vidlár: Za ty prachy z Bruselu
  7. Zuzana Cascino: Striptér duše
  8. Věra Tepličková: Čo sme sa dozvedeli v nedeľných politických diskusiách?
  1. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí 26 821
  2. Martin Dorčák: DPH podľa Remišovej 6 225
  3. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič. 5 987
  4. Lucie Meisnerová: Svadba v polovici života 5 909
  5. Radovan Kulín: Kováčik má šťastie, že nevyrábal mastičky z konope 5 595
  6. Marcel Burkert: Šokujúce slová Dr. Urbánka, ktorý 20 rokov pracoval pre fy ako Pfizer, Johnson a iné. 5 406
  7. Stanislav Martinčko: R.Fico sa stal kajúcnikom č.1 !!! 4 775
  8. Peter Chudý: Šesť spôsobov na odstránenie čestného policajta alebo ako to bolo za prezidentovania Tibora Gašpara a likvidačné metódy prehnitého systému dnes. 4 185
  1. Adam Valček: Ako Cetelem porušuje zákon a zarába (+ návod, ako zato firmu zažalovať)
  2. Adam Valček: V bratislavskej MHD prebehol najväčší biznis s pokutami, ovplyvní vyše 100-tisíc ľudí
  3. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  4. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  5. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
  6. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
  7. Karolína Farská: Dva rozdielne protesty za slobodu
  8. Adam Valček: Neexistujúca kancelária aj termín. Výpovede proti Výbohovi nesedia
Skryť Zatvoriť reklamu