SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Land Rover predstavil Discovery 4 v teréne

Dva dni pred Mikulášom v chotári obce Plavecké Podhradie importér vozidiel Land Rover predstavil novinárom novinky na modeloch pre rok 2010. Ponúkame resumé toho, čo sme videli, počuli a vyskúšali.

(Zdroj: autor)
PLAVECKÉ PODHRADIE. Na západnej strane Malých Karpát sedela hmla, bolo vlhko, šero, zima... a poľné cesty tvoril mix bahna, trávy, jám, hlbokých kaluží. Proste - fuj. Čiže ideálne okolnosti na testovanie v teréne. Kto si chcel pozrieť a nafotiť zmeny vonkajšieho dizajnu, bolo lepšie spraviť to hneď na začiatku dňa D. Podvečer totiž všetkých sedem áut malo na sebe jednotnú rovnošatu z lepkavého blata.

Hostitelia z tímu importéra vybrali pre Land Rover Day zväčša terén, v ktorom sa autá viac umazali než zapotili. Hoci pravdou tiež je, že plánované náročnejšie sekcie dážď posunul za hranicu obťažnosti vhodnú pre SUV. Na druhej strane bolo veľmi príjemné jazdiť s pocitom, že pohonný reťazec obohatený o všetky aktuálne „skraty", má v zálohe ešte veľký potenciál.

Zmenil výrazne dizajn

Detailnejšiemu predstaveniu noviniek na jednotlivých modeloch sa budeme venovať v redakčných testoch, takže zatiaľ len telegrafická verzia: Discovery má za menom číslo 4 a ak tipujete, že ide o štvrtú generáciu tohto modelu, tak „bingo".

Priemerne bystrý pozorovateľ si však aj bez tejto informácie všimne zmeny na vonkajšom dizajne - novú masku chladiča, aerodynamickejší profil predného nárazníka, reflektory i zadné svetlá s využitím technológie LED - aj kompletne preštylizovaný interiér. K dôležitým inováciám patrí nový trojlitrový šesťvalcový motor Euro 5 (180 kW/245 k), nad ktorého bezkonkurenčným krútiacim momentom sme len neveriacky krútili hlavou - má totiž maximálnu hodnotu 600 Nm pri 2000 ot./min. Navyše výrobca uvádza zlepšenie spotreby o 9 % (v kombinovanom cykle 9,3 l/100 km).

Prispôsobí sa povrchu

Súčasné technológie otvárajú i menej skúseným vodičom cestu do ľahšieho terénu, kam by sa inak asi sotva pustili. Stačí otočný spínač nasmerovať na správny „obrázok" a sofistikované elektronické systémy už vedia, čo majú robiť. Zdokonalený Terrain Response zväčšil potenciál vozidla na všetkých typoch povrchu. V novom modeli Land Rover Discovery 4 je na výber až päť režimov: Pre bežnú jazdu, tráva/štrk/sneh, piesok, bahno/vyjazdené koľaje a plazivý mód na prekonávanie úsekov s veľkými skalami. Najnovšie riešenie odpruženia eliminuje nakláňanie karosérie v teréne, funkcia HDC (Hill Descent Control) zasa nedovolí, aby sa auto pri jazde dolu strmým svahom rozbehlo prirýchlo...

S takouto technikou - v kombinácii s vylepšenou, pozoruhodne hladko pracujúcou šesťstupňovou automatickou prevodovkou - sa samozrejme ľahko jazdí hravo i dravo. Pravda, hlavu treba používať naďalej, takže ak niekto chce silou-mocou zapadnúť, tak zapadne i so zázrakom techniky.

Motory na výber

Pre face-liftovaný Range Rover Sport sú v ponuke tri motory a keďže má osloviť aj klientov orientovaných na výkon, potom verzia s úplne novým zážihovým 383-kilowattovým (510 k) osemvalcom LR-V8 by mala spĺňať najmaximalistickejšie nároky na auto s pohonom 4x4. Kompletná zostava asistenčných systémov je samozrejmosťou.

Freelander 2 v rámci balíka inovácií Land Rovera ako prvý model v kategórii SUV priniesol inteligentný systém Stop/Štart (pre verzie s dieselovým motorom a manuálnou prevodovkou). Ďalší krok k nižšej spotrebe a zredukovaniu emisií CO2.

Nuž a pre potešenie tých, čo majú radi aj klasiku, bol k dispozícii i nestarnúci Defender. Žiadne noblesné auto, ale stále má čaro. A ak do neho presadnete rovno z Discovery 4 „nadupaného" najmodernejšou high-tech, veľmi intenzívne si uvedomíte, aký dlhočizný krok vpred spravil vývoj vozidiel 4x4 za posledných pár rokov.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  1. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  2. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  3. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  4. Magazín SME Ženy už v predaji
  5. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  6. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  7. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  8. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  9. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  10. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 563
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 24 729
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 425
  4. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 408
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 845
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 15 988
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 12 472
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 446
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 241
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 102
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými?

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.
Premiér Igor Matovič a minister obrany Jaroslav Naď.
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Testovanie nie je hlasovanie, dajte sa otestovať

Je dôležité, aby štát dokázal otestovať všetkých, ktorí chcú byť zodpovední.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
Rozprávky SME

Najmúdrejšia sestra (číta Robert Roth)

Klasické rozprávky (nielen) pre vaše deti.

Rozprávky SME | podcast

Neprehliadnite tiež

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L
Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N