SME

Land Rover predstavil Discovery 4 v teréne

Dva dni pred Mikulášom v chotári obce Plavecké Podhradie importér vozidiel Land Rover predstavil novinárom novinky na modeloch pre rok 2010. Ponúkame resumé toho, čo sme videli, počuli a vyskúšali.

(Zdroj: autor)
PLAVECKÉ PODHRADIE. Na západnej strane Malých Karpát sedela hmla, bolo vlhko, šero, zima... a poľné cesty tvoril mix bahna, trávy, jám, hlbokých kaluží. Proste - fuj. Čiže ideálne okolnosti na testovanie v teréne. Kto si chcel pozrieť a nafotiť zmeny vonkajšieho dizajnu, bolo lepšie spraviť to hneď na začiatku dňa D. Podvečer totiž všetkých sedem áut malo na sebe jednotnú rovnošatu z lepkavého blata.

Hostitelia z tímu importéra vybrali pre Land Rover Day zväčša terén, v ktorom sa autá viac umazali než zapotili. Hoci pravdou tiež je, že plánované náročnejšie sekcie dážď posunul za hranicu obťažnosti vhodnú pre SUV. Na druhej strane bolo veľmi príjemné jazdiť s pocitom, že pohonný reťazec obohatený o všetky aktuálne „skraty", má v zálohe ešte veľký potenciál.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Zmenil výrazne dizajn

Detailnejšiemu predstaveniu noviniek na jednotlivých modeloch sa budeme venovať v redakčných testoch, takže zatiaľ len telegrafická verzia: Discovery má za menom číslo 4 a ak tipujete, že ide o štvrtú generáciu tohto modelu, tak „bingo".

Priemerne bystrý pozorovateľ si však aj bez tejto informácie všimne zmeny na vonkajšom dizajne - novú masku chladiča, aerodynamickejší profil predného nárazníka, reflektory i zadné svetlá s využitím technológie LED - aj kompletne preštylizovaný interiér. K dôležitým inováciám patrí nový trojlitrový šesťvalcový motor Euro 5 (180 kW/245 k), nad ktorého bezkonkurenčným krútiacim momentom sme len neveriacky krútili hlavou - má totiž maximálnu hodnotu 600 Nm pri 2000 ot./min. Navyše výrobca uvádza zlepšenie spotreby o 9 % (v kombinovanom cykle 9,3 l/100 km).

SkryťVypnúť reklamu

Prispôsobí sa povrchu

Súčasné technológie otvárajú i menej skúseným vodičom cestu do ľahšieho terénu, kam by sa inak asi sotva pustili. Stačí otočný spínač nasmerovať na správny „obrázok" a sofistikované elektronické systémy už vedia, čo majú robiť. Zdokonalený Terrain Response zväčšil potenciál vozidla na všetkých typoch povrchu. V novom modeli Land Rover Discovery 4 je na výber až päť režimov: Pre bežnú jazdu, tráva/štrk/sneh, piesok, bahno/vyjazdené koľaje a plazivý mód na prekonávanie úsekov s veľkými skalami. Najnovšie riešenie odpruženia eliminuje nakláňanie karosérie v teréne, funkcia HDC (Hill Descent Control) zasa nedovolí, aby sa auto pri jazde dolu strmým svahom rozbehlo prirýchlo...

S takouto technikou - v kombinácii s vylepšenou, pozoruhodne hladko pracujúcou šesťstupňovou automatickou prevodovkou - sa samozrejme ľahko jazdí hravo i dravo. Pravda, hlavu treba používať naďalej, takže ak niekto chce silou-mocou zapadnúť, tak zapadne i so zázrakom techniky.

SkryťVypnúť reklamu

Motory na výber

Pre face-liftovaný Range Rover Sport sú v ponuke tri motory a keďže má osloviť aj klientov orientovaných na výkon, potom verzia s úplne novým zážihovým 383-kilowattovým (510 k) osemvalcom LR-V8 by mala spĺňať najmaximalistickejšie nároky na auto s pohonom 4x4. Kompletná zostava asistenčných systémov je samozrejmosťou.

Freelander 2 v rámci balíka inovácií Land Rovera ako prvý model v kategórii SUV priniesol inteligentný systém Stop/Štart (pre verzie s dieselovým motorom a manuálnou prevodovkou). Ďalší krok k nižšej spotrebe a zredukovaniu emisií CO2.

Nuž a pre potešenie tých, čo majú radi aj klasiku, bol k dispozícii i nestarnúci Defender. Žiadne noblesné auto, ale stále má čaro. A ak do neho presadnete rovno z Discovery 4 „nadupaného" najmodernejšou high-tech, veľmi intenzívne si uvedomíte, aký dlhočizný krok vpred spravil vývoj vozidiel 4x4 za posledných pár rokov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Autor: Peter Hargaš

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 14 539
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 336
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 918
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 155
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 805
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 570
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 443
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 120
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  2. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  3. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  4. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  5. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  6. Štefan Šturdzík: Kúpele Brusno
  7. Ján Chomík: Medzi vierou a pózou
  8. Martin Sukupčák: Požičiam Tatrabanke, a.s. 3 000€
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 43 343
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 544
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 323
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 783
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 251
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 041
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 446
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 474
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu