SME

Land Rover predstavil Discovery 4 v teréne

Dva dni pred Mikulášom v chotári obce Plavecké Podhradie importér vozidiel Land Rover predstavil novinárom novinky na modeloch pre rok 2010. Ponúkame resumé toho, čo sme videli, počuli a vyskúšali.

(Zdroj: autor)
PLAVECKÉ PODHRADIE. Na západnej strane Malých Karpát sedela hmla, bolo vlhko, šero, zima... a poľné cesty tvoril mix bahna, trávy, jám, hlbokých kaluží. Proste - fuj. Čiže ideálne okolnosti na testovanie v teréne. Kto si chcel pozrieť a nafotiť zmeny vonkajšieho dizajnu, bolo lepšie spraviť to hneď na začiatku dňa D. Podvečer totiž všetkých sedem áut malo na sebe jednotnú rovnošatu z lepkavého blata.

Hostitelia z tímu importéra vybrali pre Land Rover Day zväčša terén, v ktorom sa autá viac umazali než zapotili. Hoci pravdou tiež je, že plánované náročnejšie sekcie dážď posunul za hranicu obťažnosti vhodnú pre SUV. Na druhej strane bolo veľmi príjemné jazdiť s pocitom, že pohonný reťazec obohatený o všetky aktuálne „skraty", má v zálohe ešte veľký potenciál.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Zmenil výrazne dizajn

Detailnejšiemu predstaveniu noviniek na jednotlivých modeloch sa budeme venovať v redakčných testoch, takže zatiaľ len telegrafická verzia: Discovery má za menom číslo 4 a ak tipujete, že ide o štvrtú generáciu tohto modelu, tak „bingo".

Priemerne bystrý pozorovateľ si však aj bez tejto informácie všimne zmeny na vonkajšom dizajne - novú masku chladiča, aerodynamickejší profil predného nárazníka, reflektory i zadné svetlá s využitím technológie LED - aj kompletne preštylizovaný interiér. K dôležitým inováciám patrí nový trojlitrový šesťvalcový motor Euro 5 (180 kW/245 k), nad ktorého bezkonkurenčným krútiacim momentom sme len neveriacky krútili hlavou - má totiž maximálnu hodnotu 600 Nm pri 2000 ot./min. Navyše výrobca uvádza zlepšenie spotreby o 9 % (v kombinovanom cykle 9,3 l/100 km).

SkryťVypnúť reklamu

Prispôsobí sa povrchu

Súčasné technológie otvárajú i menej skúseným vodičom cestu do ľahšieho terénu, kam by sa inak asi sotva pustili. Stačí otočný spínač nasmerovať na správny „obrázok" a sofistikované elektronické systémy už vedia, čo majú robiť. Zdokonalený Terrain Response zväčšil potenciál vozidla na všetkých typoch povrchu. V novom modeli Land Rover Discovery 4 je na výber až päť režimov: Pre bežnú jazdu, tráva/štrk/sneh, piesok, bahno/vyjazdené koľaje a plazivý mód na prekonávanie úsekov s veľkými skalami. Najnovšie riešenie odpruženia eliminuje nakláňanie karosérie v teréne, funkcia HDC (Hill Descent Control) zasa nedovolí, aby sa auto pri jazde dolu strmým svahom rozbehlo prirýchlo...

S takouto technikou - v kombinácii s vylepšenou, pozoruhodne hladko pracujúcou šesťstupňovou automatickou prevodovkou - sa samozrejme ľahko jazdí hravo i dravo. Pravda, hlavu treba používať naďalej, takže ak niekto chce silou-mocou zapadnúť, tak zapadne i so zázrakom techniky.

SkryťVypnúť reklamu

Motory na výber

Pre face-liftovaný Range Rover Sport sú v ponuke tri motory a keďže má osloviť aj klientov orientovaných na výkon, potom verzia s úplne novým zážihovým 383-kilowattovým (510 k) osemvalcom LR-V8 by mala spĺňať najmaximalistickejšie nároky na auto s pohonom 4x4. Kompletná zostava asistenčných systémov je samozrejmosťou.

Freelander 2 v rámci balíka inovácií Land Rovera ako prvý model v kategórii SUV priniesol inteligentný systém Stop/Štart (pre verzie s dieselovým motorom a manuálnou prevodovkou). Ďalší krok k nižšej spotrebe a zredukovaniu emisií CO2.

Nuž a pre potešenie tých, čo majú radi aj klasiku, bol k dispozícii i nestarnúci Defender. Žiadne noblesné auto, ale stále má čaro. A ak do neho presadnete rovno z Discovery 4 „nadupaného" najmodernejšou high-tech, veľmi intenzívne si uvedomíte, aký dlhočizný krok vpred spravil vývoj vozidiel 4x4 za posledných pár rokov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Autor: Peter Hargaš

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 566
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 330
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 4 726
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 561
  5. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 656
  6. Plátené tašky a opakované použitie 3 644
  7. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 201
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 458
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Viktor Pamula: Ako mestská televízia vláde pomáha
  2. Ondřej Havelka: Nahota a fascinující tradice. Kultura a náboženství u Čadského jezera
  3. Otilia Horrocks: Poplach v Smere SD spôsobil Europoslanec p.T. Zdechovský / plus 2 x video/
  4. František Kukura: Konformizmus: Ako si pomaly zradíš dušu a ešte sa pri tom usmievaš
  5. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  6. Jozef Varga: Rusi majú nato dobiť Európu, chcú naspäť veľkú Rus
  7. Anton Kovalčík: Vatikán a iné štáty v Druhej svetovej. Francúzsko.
  8. Vladimír Bojničan: Ako sa vyrába z progresívca - hrozba (slamenný panák) a konzervatívneho klerikálna - obeť (mučeník)
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 40 425
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 574
  3. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 078
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 12 066
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 979
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 8 285
  7. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 7 527
  8. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne? 4 876
  1. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  2. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  3. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  4. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  5. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  6. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  8. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
SkryťZatvoriť reklamu