BRATISLAVA. Superšportový Dodge Viper SRT10 2010 s dvomi typmi karosérie vchádza do nového modelového roka s dvanástimi farbami karosérie, z ktorých sú dve nové. Oranžová dostala názov Toxic Orange Pearl Coat a strieborná Bright Silver Metallic Clear Coat. Záujemcovia o jeden z najrýchlejších sériovo vyrábaných automobilov majú na výber päť rôznych kombinácií farieb interiéru, štyri typy kolies a tri druhy lemovania palubných prístrojov. Bysté oko môže navonok spoznať širší dvojitý závodný pás a novú bočnú dosku na zadnom krídle.
Pásy sú širšie a iné
Celkovo je na výber šesť rôznych pásov na karosérii. Konštruktéri zmenili prevodový pomer na piatom rýchlostnom stupni a verziu American Club Racer (ACR) vybavili iným krídlom a radiacou pákou s kratšou dráhou radenia. Výrobca sľubuje v priebehu budúceho roka ďalšie limitované verzie. Podobne ako keď prišiel na trh Fiat 500 s tisícami možných kombinácií, aj výrobca modelu Viper vynásobil medzi sebou všetky teoretické kombinácie prvkov a dospel k číslu 7600 kombinácií. Vidlicový desaťvalec s objemom 8,4 litra sa nemení.
Zlepšili techniku
Desaťvalec s priemerným litrovým výkonom (rovnaký výkon 71koní na liter mala Fabia 1,4 16 V) dosahuje vďaka veľkému objemu výkon 450 kW (600 koní). To mu stačí na maximálnu rýchlosť 325 kilometrov za hodinu a dosiahnutie stovky pod štyri sekundy. Na prenos krútiaceho momentu 760 Nm slúži dvojkotúčová spojka ZF Sachs a šesťrýchlostná manuálna prevodovka. Odľahčením klesli zotrvačné sily na roztočenej spojke o 18 percent. S upravenými brzdami Brembo Viper SRT10 zabrzdí zo sto kilometrovej rýchlosti na dráhe 30,5 metra.