SME
reklama

Nový Outlander má pripomínať stíhačku

Mitsubishi radikálne zmenilo dizajn prednej časti a pridalo nový motor aj prevodovku. Outlander dokonca mení zaradenie na trhu a prichádza s radom vylepšení vrátane nového motora a prevodovky. Prinášame prehľad hlavných zmien.

Outlander má okrem dvpoch nových fareb radikálne zmenenú čelnú masku a možnosťou vybaviť auto Bi-xenónovými svetlami.  V spätných zrkadlách pribudli smerové LED svetlá  a v ponuke nové dizajny kolies.Outlander má okrem dvpoch nových fareb radikálne zmenenú čelnú masku a možnosťou vybaviť auto Bi-xenónovými svetlami. V spätných zrkadlách pribudli smerové LED svetlá a v ponuke nové dizajny kolies. (Zdroj: Mitsubishi)

BRATISLAVA. Po troch rokoch pôsobenia druhej generácie modelu Outlander prichádza podľa automobilky tretia so zmenenou prednou časťou a inou pozíciou na trhu. Outlander so žraločím predkom, ktorý má pripomínať stíhačku je viac Crossover ako SUV. Druhá generácia sa tešila veľkej obľube a až 82 percent zo všetkých zákazníkov Outlanderu bolo nových.

Nové zaradenie

Zákazníci však nevnímali Outlander ako SUV ale ako alternatívu k veľkému kombi s pohonom všetkých kolies. Podľa Mitsubishi motoristi zaostrili na Outlander ako na vozidlo s dynamikou osobného auta. Preto došlo k zmene masky a zaradeniu Outlandera do šíku osobných Mitsubishi, akurát v tomto prípade s pridanou hodnotou jazdných schopností v ľahkom teréne.

Mitsubishi nemá momentálne auto v strednej triede, a preto je Outlander dôležitým modelom v segmente D strednej triedy, kde má ponúknuť niečo viac ako manažérske kombi.

Dostal automatické prepínanie svetiel

Základná cena je 19 900 eur pre verziu s benzínovým dvojlitrom a pohonom predných kolies. Najlacnejší diesel s pohonom oboch náprav stojí 24 900 eur. V základnej výbave Invite sú všetky bezpečnostné systémy, ktoré majú vyššie verzie, s výnimkou asistenta pre rozjazd do kopca a dažďového senzoru dodávaného v kombinácii so senzorom stretávacích svetiel. Automatická klíma je tiež v štandarde.

Prevodovka z EVOX pracuje s dieselom

Naftový štvorvalec postavený v dielni Mitsubishi mešká , preto automobilka vyšla v ústrety stále častejšej požiadavke zákazníkov na naftový motor v kombinácii s automatickou prevodovkou. Diesel 2,2 DI-D s výkonom 115 kW sa od príchodu novej generácie Outlandera dodáva aj dvojspojkovou šesťstupňovou prevodovkou TC-SST, známou zo športového modelu EvoX. Spolu s novou prevodovkou sú v ponuke dobre tvarované páčky na radenie pod volantom a tiež funkcia HSA pre ľahší rozjazd do kopca.

Podľa technických parametrov bude v zrýchlení na stovku diesel 2,2 DI-D s manuálnou prevodovkou lepší o 0,6 sekundy. Verzia s dvojspojkovou prevodovkou TC-SST spotrebuje na sto kilometrov 7,3 litra nafty. Okrem silnejšieho diesela bude v ponuke štvorvalec 2,0 DI-D so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a tradičným výkonom 103 kW. Pochopiteľne všetky naftové motory sú v ponuke s pohonom všetkých kolies.

Pribudol benzínový dvojliter

Nový benzínový dvojliter 2,0 MIVEC s výkonom 108 kW a celkom slušným krútiacim momentom 199 Nm je zatiaľ vyhradený iba verzii s predným pohonom 2WD a nahrádza doteraz používaný štvorvalec 2,4 MIVEC v tejto základnej verzii pohonu. Pre pohon všetkých kolies ostáva v ponuke 2,4 MIVEC a to buď s manuálnou päťstupňovou prevodovkou alebo automatickou CVT s plynulou zmenou prevodového pomeru.

Išli po kvalite a farbe

Koncepcia interiéru, ktorý je možné vybaviť prídavnými núdzovými sedadlami v treťom rade zostala zachovaná. Konštruktéri sa hrali s materiálmi a konečne vylepšili informačný displej palubného počítača medzi meracími prístrojmi. Displej nad stredovou konzolou si však zachoval pôvodnú podobu. Štandardné autorádio možno nahradiť audio systémom Rckford Fostage s hudobným výkonom 710 W a spojením s navigačným systémom. Na záznam hudby je k dispozícii pevný disk s kapacitou 40 GB.

Mitsubishi mimo cesty nesklame

Napriek tomu, že nový Outlander má pripomínať skôr odolnejšie kombi alebo crossover, zachoval si zaujímavé vlastnosti na nekvalitných cestách a v ľahkom teréne, pretože prebrodí 40 centimetrov hlbokú vodu a absolvuje bočný náklon až 50 stupňov. Predný nájazdový uhol je v závislosti od verzie 22 alebo 21 stupňov. Zadný výjazdový uhol je 21 stupňov a prechodový 19 stupňov.

Autor: rch

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 23 186
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 768
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 544
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 939
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 357
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 305
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 894
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 633
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  2. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  3. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  4. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  5. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  6. Martin Borecky: Rakovina
  7. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  8. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 195
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 652
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 446
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 284
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 462
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 375
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 313
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 435
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu