SME

Nový Outlander má pripomínať stíhačku

Mitsubishi radikálne zmenilo dizajn prednej časti a pridalo nový motor aj prevodovku. Outlander dokonca mení zaradenie na trhu a prichádza s radom vylepšení vrátane nového motora a prevodovky. Prinášame prehľad hlavných zmien.

Outlander má okrem dvpoch nových fareb radikálne zmenenú čelnú masku a možnosťou vybaviť auto Bi-xenónovými svetlami.  V spätných zrkadlách pribudli smerové LED svetlá  a v ponuke nové dizajny kolies.Outlander má okrem dvpoch nových fareb radikálne zmenenú čelnú masku a možnosťou vybaviť auto Bi-xenónovými svetlami. V spätných zrkadlách pribudli smerové LED svetlá a v ponuke nové dizajny kolies. (Zdroj: Mitsubishi)

BRATISLAVA. Po troch rokoch pôsobenia druhej generácie modelu Outlander prichádza podľa automobilky tretia so zmenenou prednou časťou a inou pozíciou na trhu. Outlander so žraločím predkom, ktorý má pripomínať stíhačku je viac Crossover ako SUV. Druhá generácia sa tešila veľkej obľube a až 82 percent zo všetkých zákazníkov Outlanderu bolo nových.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nové zaradenie

Zákazníci však nevnímali Outlander ako SUV ale ako alternatívu k veľkému kombi s pohonom všetkých kolies. Podľa Mitsubishi motoristi zaostrili na Outlander ako na vozidlo s dynamikou osobného auta. Preto došlo k zmene masky a zaradeniu Outlandera do šíku osobných Mitsubishi, akurát v tomto prípade s pridanou hodnotou jazdných schopností v ľahkom teréne.

SkryťVypnúť reklamu

Mitsubishi nemá momentálne auto v strednej triede, a preto je Outlander dôležitým modelom v segmente D strednej triedy, kde má ponúknuť niečo viac ako manažérske kombi.

Dostal automatické prepínanie svetiel

Základná cena je 19 900 eur pre verziu s benzínovým dvojlitrom a pohonom predných kolies. Najlacnejší diesel s pohonom oboch náprav stojí 24 900 eur. V základnej výbave Invite sú všetky bezpečnostné systémy, ktoré majú vyššie verzie, s výnimkou asistenta pre rozjazd do kopca a dažďového senzoru dodávaného v kombinácii so senzorom stretávacích svetiel. Automatická klíma je tiež v štandarde.

Prevodovka z EVOX pracuje s dieselom

Naftový štvorvalec postavený v dielni Mitsubishi mešká , preto automobilka vyšla v ústrety stále častejšej požiadavke zákazníkov na naftový motor v kombinácii s automatickou prevodovkou. Diesel 2,2 DI-D s výkonom 115 kW sa od príchodu novej generácie Outlandera dodáva aj dvojspojkovou šesťstupňovou prevodovkou TC-SST, známou zo športového modelu EvoX. Spolu s novou prevodovkou sú v ponuke dobre tvarované páčky na radenie pod volantom a tiež funkcia HSA pre ľahší rozjazd do kopca.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa technických parametrov bude v zrýchlení na stovku diesel 2,2 DI-D s manuálnou prevodovkou lepší o 0,6 sekundy. Verzia s dvojspojkovou prevodovkou TC-SST spotrebuje na sto kilometrov 7,3 litra nafty. Okrem silnejšieho diesela bude v ponuke štvorvalec 2,0 DI-D so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a tradičným výkonom 103 kW. Pochopiteľne všetky naftové motory sú v ponuke s pohonom všetkých kolies.

Pribudol benzínový dvojliter

Nový benzínový dvojliter 2,0 MIVEC s výkonom 108 kW a celkom slušným krútiacim momentom 199 Nm je zatiaľ vyhradený iba verzii s predným pohonom 2WD a nahrádza doteraz používaný štvorvalec 2,4 MIVEC v tejto základnej verzii pohonu. Pre pohon všetkých kolies ostáva v ponuke 2,4 MIVEC a to buď s manuálnou päťstupňovou prevodovkou alebo automatickou CVT s plynulou zmenou prevodového pomeru.

SkryťVypnúť reklamu

Išli po kvalite a farbe

Koncepcia interiéru, ktorý je možné vybaviť prídavnými núdzovými sedadlami v treťom rade zostala zachovaná. Konštruktéri sa hrali s materiálmi a konečne vylepšili informačný displej palubného počítača medzi meracími prístrojmi. Displej nad stredovou konzolou si však zachoval pôvodnú podobu. Štandardné autorádio možno nahradiť audio systémom Rckford Fostage s hudobným výkonom 710 W a spojením s navigačným systémom. Na záznam hudby je k dispozícii pevný disk s kapacitou 40 GB.

Mitsubishi mimo cesty nesklame

Napriek tomu, že nový Outlander má pripomínať skôr odolnejšie kombi alebo crossover, zachoval si zaujímavé vlastnosti na nekvalitných cestách a v ľahkom teréne, pretože prebrodí 40 centimetrov hlbokú vodu a absolvuje bočný náklon až 50 stupňov. Predný nájazdový uhol je v závislosti od verzie 22 alebo 21 stupňov. Zadný výjazdový uhol je 21 stupňov a prechodový 19 stupňov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Autor: rch

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 14 546
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 337
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 921
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 155
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 807
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 573
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 446
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 118
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  2. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  3. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  4. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  5. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  6. Štefan Šturdzík: Kúpele Brusno
  7. Ján Chomík: Medzi vierou a pózou
  8. Martin Sukupčák: Požičiam Tatrabanke, a.s. 3 000€
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 43 343
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 544
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 324
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 783
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 251
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 041
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 446
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 474
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu