SME
Pondelok, 27. september, 2021 | Meniny má CypriánKrížovkyKrížovky

Nový Outlander má pripomínať stíhačku

Mitsubishi radikálne zmenilo dizajn prednej časti a pridalo nový motor aj prevodovku. Outlander dokonca mení zaradenie na trhu a prichádza s radom vylepšení vrátane nového motora a prevodovky. Prinášame prehľad hlavných zmien.

Outlander má okrem dvpoch nových fareb radikálne zmenenú čelnú masku a možnosťou vybaviť auto Bi-xenónovými svetlami.  V spätných zrkadlách pribudli smerové LED svetlá  a v ponuke nové dizajny kolies.Outlander má okrem dvpoch nových fareb radikálne zmenenú čelnú masku a možnosťou vybaviť auto Bi-xenónovými svetlami. V spätných zrkadlách pribudli smerové LED svetlá a v ponuke nové dizajny kolies. (Zdroj: Mitsubishi)

BRATISLAVA. Po troch rokoch pôsobenia druhej generácie modelu Outlander prichádza podľa automobilky tretia so zmenenou prednou časťou a inou pozíciou na trhu. Outlander so žraločím predkom, ktorý má pripomínať stíhačku je viac Crossover ako SUV. Druhá generácia sa tešila veľkej obľube a až 82 percent zo všetkých zákazníkov Outlanderu bolo nových.

Nové zaradenie

Zákazníci však nevnímali Outlander ako SUV ale ako alternatívu k veľkému kombi s pohonom všetkých kolies. Podľa Mitsubishi motoristi zaostrili na Outlander ako na vozidlo s dynamikou osobného auta. Preto došlo k zmene masky a zaradeniu Outlandera do šíku osobných Mitsubishi, akurát v tomto prípade s pridanou hodnotou jazdných schopností v ľahkom teréne.

Mitsubishi nemá momentálne auto v strednej triede, a preto je Outlander dôležitým modelom v segmente D strednej triedy, kde má ponúknuť niečo viac ako manažérske kombi.

Dostal automatické prepínanie svetiel

Základná cena je 19 900 eur pre verziu s benzínovým dvojlitrom a pohonom predných kolies. Najlacnejší diesel s pohonom oboch náprav stojí 24 900 eur. V základnej výbave Invite sú všetky bezpečnostné systémy, ktoré majú vyššie verzie, s výnimkou asistenta pre rozjazd do kopca a dažďového senzoru dodávaného v kombinácii so senzorom stretávacích svetiel. Automatická klíma je tiež v štandarde.

Prevodovka z EVOX pracuje s dieselom

Naftový štvorvalec postavený v dielni Mitsubishi mešká , preto automobilka vyšla v ústrety stále častejšej požiadavke zákazníkov na naftový motor v kombinácii s automatickou prevodovkou. Diesel 2,2 DI-D s výkonom 115 kW sa od príchodu novej generácie Outlandera dodáva aj dvojspojkovou šesťstupňovou prevodovkou TC-SST, známou zo športového modelu EvoX. Spolu s novou prevodovkou sú v ponuke dobre tvarované páčky na radenie pod volantom a tiež funkcia HSA pre ľahší rozjazd do kopca.

Podľa technických parametrov bude v zrýchlení na stovku diesel 2,2 DI-D s manuálnou prevodovkou lepší o 0,6 sekundy. Verzia s dvojspojkovou prevodovkou TC-SST spotrebuje na sto kilometrov 7,3 litra nafty. Okrem silnejšieho diesela bude v ponuke štvorvalec 2,0 DI-D so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a tradičným výkonom 103 kW. Pochopiteľne všetky naftové motory sú v ponuke s pohonom všetkých kolies.

Pribudol benzínový dvojliter

Nový benzínový dvojliter 2,0 MIVEC s výkonom 108 kW a celkom slušným krútiacim momentom 199 Nm je zatiaľ vyhradený iba verzii s predným pohonom 2WD a nahrádza doteraz používaný štvorvalec 2,4 MIVEC v tejto základnej verzii pohonu. Pre pohon všetkých kolies ostáva v ponuke 2,4 MIVEC a to buď s manuálnou päťstupňovou prevodovkou alebo automatickou CVT s plynulou zmenou prevodového pomeru.

Išli po kvalite a farbe

Koncepcia interiéru, ktorý je možné vybaviť prídavnými núdzovými sedadlami v treťom rade zostala zachovaná. Konštruktéri sa hrali s materiálmi a konečne vylepšili informačný displej palubného počítača medzi meracími prístrojmi. Displej nad stredovou konzolou si však zachoval pôvodnú podobu. Štandardné autorádio možno nahradiť audio systémom Rckford Fostage s hudobným výkonom 710 W a spojením s navigačným systémom. Na záznam hudby je k dispozícii pevný disk s kapacitou 40 GB.

Mitsubishi mimo cesty nesklame

Napriek tomu, že nový Outlander má pripomínať skôr odolnejšie kombi alebo crossover, zachoval si zaujímavé vlastnosti na nekvalitných cestách a v ľahkom teréne, pretože prebrodí 40 centimetrov hlbokú vodu a absolvuje bočný náklon až 50 stupňov. Predný nájazdový uhol je v závislosti od verzie 22 alebo 21 stupňov. Zadný výjazdový uhol je 21 stupňov a prechodový 19 stupňov.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Potrebujeme poďakovať vzorom. Preto rozbiehame novú biznis cenu
  2. Varujú pred púštnymi búrkami v Dubaji
  3. Kuriéra nezastavili ani preteky. S dodávkou prešiel rely
  4. Prehľad bratislavských komunít. Čo všetko sa dá robiť so susedmi
  5. Od legendárneho trhoviska po hanbu Bratislavy. Ako sa menilo Trnavské mýto?
  6. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov
  7. 30 000 eur pre tých, ktorí chcú zlepšiť život vo svojej komunite
  8. Žabka rýchlo expanduje na západe Slovenska
  9. Divočina na ceste: ako postupovať, ak v noci zrazíte zviera?
  10. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  1. Žabka rýchlo expanduje na západe Slovenska
  2. Divočina na ceste: ako postupovať, ak v noci zrazíte zviera?
  3. 30 000 eur pre tých, ktorí chcú zlepšiť život vo svojej komunite
  4. Kuriéra nezastavili ani preteky. S dodávkou prešiel rely
  5. Termming vo Veľkých Kapušanoch modernizuje tepelné hospodárstvo
  6. Slováci prepadli SENCORMÁNII a hľadajú najstarší spotrebič
  7. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou?
  8. Samočistiace vypínače chránia pred infekciami
  9. Hobbymarket OBI predstavil nový koncept predajne v Michalovciach
  10. Aktuálne radarové a slovenské hlásenia v autokamere?
  1. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi 7 056
  2. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 6 232
  3. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov 4 698
  4. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať? 4 633
  5. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 4 383
  6. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem 4 018
  7. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 482
  8. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 3 430
  9. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy? 3 426
  10. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty 2 646
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Prezident Andrej Kiska.

Ukážka z knihy Andreja Kisku Prezident - Dvadsať dní na prežitie exkluzívne v denníku SME.


Andrej Kiska a 1 ďalší 3 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Ako postupovalo vyšetrovanie NAKA.


a 2 ďalší 3 h

Neprehliadnite tiež

Lužný most s dĺžkou vyše 3 kilometre je šiestym bratislavským mostom.

Motoristi pri jeho prejazde potrebujú diaľničnú známku.


SITA 13 h
Peugeot 308

Silnejší motor má jedine plug-in hybrid.


24. sep
Toyota Mirai a tankovanie vodíka.

Prvá z nich bude medzi Handlovou a Prievidzou.


23. sep
Volkswagen Caddy California

Jazdí s podobným komfortom ako Golf.


21. sep

Blogy SME

  1. Denis Jánošík: Nevidiaci a slabozraký
  2. Marián Kozák: Ing. Ladislav Pleša - životný príbeh
  3. Věra Tepličková: Čo sme sa dozvedeli v nedeľných politických diskusiách?
  4. Štefan Vidlár: Úvaha o korupčnej amnestii
  5. Ústav verejnej politiky FSEV UK: Metodologické okienko: Metodologické nedostatky diplomových prác I. časť
  6. Ján Buocik: Obchvat a nová diaľnica D4/R7 ako dobrá správa? Skôr zlý vtip! Najmä pre Bratislavčanov.
  7. Zuzana Cascino: Striptér duše
  8. Štefan Vidlár: Za ty prachy z Bruselu
  1. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch 3 759
  2. Peter Chudý: Ako policajný funkcionár zničil stopy na mieste činu (vraždy/samovraždy) alebo v polícii sú stále ľudia, ktorí tam nemajú čo robiť. 3 255
  3. Stanislav Martinčko: Bude Róbert Fico aj Borisovi Kollárovi ďakovať za dobre odvedenú prácu? 3 171
  4. Peter Chudý: Ako sa zbaviť redaktorky Denníka N, Moniky Tódovej? Alebo hrozí jej zákaz činnosti výkonu povolania? 3 155
  5. Ján Buocik: Obchvat a nová diaľnica D4/R7 ako dobrá správa? Skôr zlý vtip! Najmä pre Bratislavčanov. 2 919
  6. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal 2 827
  7. Ingrid Škropeková: Manažér, riaditeľ, upratovačka, chlap či žena. Na ARO je jedno, kým ste. Keď vám povedia, otočte sa mi ritkou, tak sa tou ritkou otočíte. 2 559
  8. Marta Karchňáková: ZSE posiela počas pandémie ľudí na poštu 2 279
  1. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
  2. Karolína Farská: Dva rozdielne protesty za slobodu
  3. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  4. Adam Valček: Neexistujúca kancelária aj termín. Výpovede proti Výbohovi nesedia
  5. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  6. Pavol Koprda: Očkovacia lotéria: Čo môže priniesť a kde sú jej úskalia? Pohľad cez dáta, teóriu hier a hazardné hry
  7. Adam Valček: Kauza DPB: Predaj vyše stotisíc pokút skontrolujú, toto sú ďalšie pochybnosti
  8. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
Skryť Zatvoriť reklamu