BRATISLAVA. Po troch rokoch pôsobenia druhej generácie modelu Outlander prichádza podľa automobilky tretia so zmenenou prednou časťou a inou pozíciou na trhu. Outlander so žraločím predkom, ktorý má pripomínať stíhačku je viac Crossover ako SUV. Druhá generácia sa tešila veľkej obľube a až 82 percent zo všetkých zákazníkov Outlanderu bolo nových.
Nové zaradenie
Zákazníci však nevnímali Outlander ako SUV ale ako alternatívu k veľkému kombi s pohonom všetkých kolies. Podľa Mitsubishi motoristi zaostrili na Outlander ako na vozidlo s dynamikou osobného auta. Preto došlo k zmene masky a zaradeniu Outlandera do šíku osobných Mitsubishi, akurát v tomto prípade s pridanou hodnotou jazdných schopností v ľahkom teréne.
Mitsubishi nemá momentálne auto v strednej triede, a preto je Outlander dôležitým modelom v segmente D strednej triedy, kde má ponúknuť niečo viac ako manažérske kombi.
Dostal automatické prepínanie svetiel
Základná cena je 19 900 eur pre verziu s benzínovým dvojlitrom a pohonom predných kolies. Najlacnejší diesel s pohonom oboch náprav stojí 24 900 eur. V základnej výbave Invite sú všetky bezpečnostné systémy, ktoré majú vyššie verzie, s výnimkou asistenta pre rozjazd do kopca a dažďového senzoru dodávaného v kombinácii so senzorom stretávacích svetiel. Automatická klíma je tiež v štandarde.
Prevodovka z EVOX pracuje s dieselom
Naftový štvorvalec postavený v dielni Mitsubishi mešká , preto automobilka vyšla v ústrety stále častejšej požiadavke zákazníkov na naftový motor v kombinácii s automatickou prevodovkou. Diesel 2,2 DI-D s výkonom 115 kW sa od príchodu novej generácie Outlandera dodáva aj dvojspojkovou šesťstupňovou prevodovkou TC-SST, známou zo športového modelu EvoX. Spolu s novou prevodovkou sú v ponuke dobre tvarované páčky na radenie pod volantom a tiež funkcia HSA pre ľahší rozjazd do kopca.
Podľa technických parametrov bude v zrýchlení na stovku diesel 2,2 DI-D s manuálnou prevodovkou lepší o 0,6 sekundy. Verzia s dvojspojkovou prevodovkou TC-SST spotrebuje na sto kilometrov 7,3 litra nafty. Okrem silnejšieho diesela bude v ponuke štvorvalec 2,0 DI-D so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a tradičným výkonom 103 kW. Pochopiteľne všetky naftové motory sú v ponuke s pohonom všetkých kolies.
Pribudol benzínový dvojliter
Nový benzínový dvojliter 2,0 MIVEC s výkonom 108 kW a celkom slušným krútiacim momentom 199 Nm je zatiaľ vyhradený iba verzii s predným pohonom 2WD a nahrádza doteraz používaný štvorvalec 2,4 MIVEC v tejto základnej verzii pohonu. Pre pohon všetkých kolies ostáva v ponuke 2,4 MIVEC a to buď s manuálnou päťstupňovou prevodovkou alebo automatickou CVT s plynulou zmenou prevodového pomeru.
Išli po kvalite a farbe
Koncepcia interiéru, ktorý je možné vybaviť prídavnými núdzovými sedadlami v treťom rade zostala zachovaná. Konštruktéri sa hrali s materiálmi a konečne vylepšili informačný displej palubného počítača medzi meracími prístrojmi. Displej nad stredovou konzolou si však zachoval pôvodnú podobu. Štandardné autorádio možno nahradiť audio systémom Rckford Fostage s hudobným výkonom 710 W a spojením s navigačným systémom. Na záznam hudby je k dispozícii pevný disk s kapacitou 40 GB.
Mitsubishi mimo cesty nesklame
Napriek tomu, že nový Outlander má pripomínať skôr odolnejšie kombi alebo crossover, zachoval si zaujímavé vlastnosti na nekvalitných cestách a v ľahkom teréne, pretože prebrodí 40 centimetrov hlbokú vodu a absolvuje bočný náklon až 50 stupňov. Predný nájazdový uhol je v závislosti od verzie 22 alebo 21 stupňov. Zadný výjazdový uhol je 21 stupňov a prechodový 19 stupňov.
Autor: rch