SME
Piatok, 7. október, 2022 | Meniny má Eliška

Nový Outlander má pripomínať stíhačku

Mitsubishi radikálne zmenilo dizajn prednej časti a pridalo nový motor aj prevodovku. Outlander dokonca mení zaradenie na trhu a prichádza s radom vylepšení vrátane nového motora a prevodovky. Prinášame prehľad hlavných zmien.

Outlander má okrem dvpoch nových fareb radikálne zmenenú čelnú masku a možnosťou vybaviť auto Bi-xenónovými svetlami.  V spätných zrkadlách pribudli smerové LED svetlá  a v ponuke nové dizajny kolies.Outlander má okrem dvpoch nových fareb radikálne zmenenú čelnú masku a možnosťou vybaviť auto Bi-xenónovými svetlami. V spätných zrkadlách pribudli smerové LED svetlá a v ponuke nové dizajny kolies. (Zdroj: Mitsubishi)

BRATISLAVA. Po troch rokoch pôsobenia druhej generácie modelu Outlander prichádza podľa automobilky tretia so zmenenou prednou časťou a inou pozíciou na trhu. Outlander so žraločím predkom, ktorý má pripomínať stíhačku je viac Crossover ako SUV. Druhá generácia sa tešila veľkej obľube a až 82 percent zo všetkých zákazníkov Outlanderu bolo nových.

Nové zaradenie

Zákazníci však nevnímali Outlander ako SUV ale ako alternatívu k veľkému kombi s pohonom všetkých kolies. Podľa Mitsubishi motoristi zaostrili na Outlander ako na vozidlo s dynamikou osobného auta. Preto došlo k zmene masky a zaradeniu Outlandera do šíku osobných Mitsubishi, akurát v tomto prípade s pridanou hodnotou jazdných schopností v ľahkom teréne.

Mitsubishi nemá momentálne auto v strednej triede, a preto je Outlander dôležitým modelom v segmente D strednej triedy, kde má ponúknuť niečo viac ako manažérske kombi.

Dostal automatické prepínanie svetiel

Základná cena je 19 900 eur pre verziu s benzínovým dvojlitrom a pohonom predných kolies. Najlacnejší diesel s pohonom oboch náprav stojí 24 900 eur. V základnej výbave Invite sú všetky bezpečnostné systémy, ktoré majú vyššie verzie, s výnimkou asistenta pre rozjazd do kopca a dažďového senzoru dodávaného v kombinácii so senzorom stretávacích svetiel. Automatická klíma je tiež v štandarde.

Prevodovka z EVOX pracuje s dieselom

Naftový štvorvalec postavený v dielni Mitsubishi mešká , preto automobilka vyšla v ústrety stále častejšej požiadavke zákazníkov na naftový motor v kombinácii s automatickou prevodovkou. Diesel 2,2 DI-D s výkonom 115 kW sa od príchodu novej generácie Outlandera dodáva aj dvojspojkovou šesťstupňovou prevodovkou TC-SST, známou zo športového modelu EvoX. Spolu s novou prevodovkou sú v ponuke dobre tvarované páčky na radenie pod volantom a tiež funkcia HSA pre ľahší rozjazd do kopca.

Podľa technických parametrov bude v zrýchlení na stovku diesel 2,2 DI-D s manuálnou prevodovkou lepší o 0,6 sekundy. Verzia s dvojspojkovou prevodovkou TC-SST spotrebuje na sto kilometrov 7,3 litra nafty. Okrem silnejšieho diesela bude v ponuke štvorvalec 2,0 DI-D so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a tradičným výkonom 103 kW. Pochopiteľne všetky naftové motory sú v ponuke s pohonom všetkých kolies.

Pribudol benzínový dvojliter

Nový benzínový dvojliter 2,0 MIVEC s výkonom 108 kW a celkom slušným krútiacim momentom 199 Nm je zatiaľ vyhradený iba verzii s predným pohonom 2WD a nahrádza doteraz používaný štvorvalec 2,4 MIVEC v tejto základnej verzii pohonu. Pre pohon všetkých kolies ostáva v ponuke 2,4 MIVEC a to buď s manuálnou päťstupňovou prevodovkou alebo automatickou CVT s plynulou zmenou prevodového pomeru.

Išli po kvalite a farbe

Koncepcia interiéru, ktorý je možné vybaviť prídavnými núdzovými sedadlami v treťom rade zostala zachovaná. Konštruktéri sa hrali s materiálmi a konečne vylepšili informačný displej palubného počítača medzi meracími prístrojmi. Displej nad stredovou konzolou si však zachoval pôvodnú podobu. Štandardné autorádio možno nahradiť audio systémom Rckford Fostage s hudobným výkonom 710 W a spojením s navigačným systémom. Na záznam hudby je k dispozícii pevný disk s kapacitou 40 GB.

Mitsubishi mimo cesty nesklame

Napriek tomu, že nový Outlander má pripomínať skôr odolnejšie kombi alebo crossover, zachoval si zaujímavé vlastnosti na nekvalitných cestách a v ľahkom teréne, pretože prebrodí 40 centimetrov hlbokú vodu a absolvuje bočný náklon až 50 stupňov. Predný nájazdový uhol je v závislosti od verzie 22 alebo 21 stupňov. Zadný výjazdový uhol je 21 stupňov a prechodový 19 stupňov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kedysi boli takéto šóry na práčku PHILCO. Dnes ju môžete VYHRAŤ!
  2. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  3. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  4. Dizajnový krb či krbové kachle? Šetriť dokážu obe
  5. S Alžbetou II. odchádza aj kus osobných dejín Britov
  6. Láka na dvadsať kilometrov pláží. Varadero má aj ďalšie tromfy
  7. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  8. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  1. Dizajnový krb či krbové kachle? Šetriť dokážu obe
  2. Láka na dvadsať kilometrov pláží. Varadero má aj ďalšie tromfy
  3. Biometricky presné progresívne okuliarové šošovky Rodenstock
  4. S Alžbetou II. odchádza aj kus osobných dejín Britov
  5. Kedysi boli takéto šóry na práčku PHILCO. Dnes ju môžete VYHRAŤ!
  6. 8 najčastejších problémov ústnej dutiny a zubov
  7. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  8. Riešenie Atosu zachraňuje životy
  1. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané 22 025
  2. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52% 7 843
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 181
  4. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 6 015
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 5 669
  6. Dôležitosť duševnej pohody 5 090
  7. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma 3 292
  8. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami 3 062
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Dědečka nakoniec po pojednávaní sudca Marek Filo prepustil.

Sudcovou úlohou nebolo dbať na priania verejnosti. Pozrime sa na argumentáciu sklamaných ľudí.


46m
Ruský tank T-80, ktorého sa ukrajinskí vojaci zmocnili v Bachmute.

Ruská armáda za sebou zanecháva moderné zbrane aj muzeálne kusy.


18 h
Peter Tkačenko

Hortovi, Hrušovskému a Paškovi by pri pohľade na dnešný parlament zabehlo.


18 h
Turecký prezident Recep Tayyip Erdogan na summite v Prahe.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 5 ďalší 11 h

Neprehliadnite tiež

Za kompaktné SUV s nízkou spotrebou bazárový rebríček Carvago považuje Nissan Qashqai minulej generácie s naftovým motorom 1,5 dCi.

Výsledkom kraľujú verzie s naftovými motormi.


6. okt
Cupra Formentor VZ5 a Cupra Born

V krátkosti sme si vyskúšali Born aj Formentor VZ5.


5. okt
Peugeot 5008

Facelift cenovej politike veľmi nepomohol.


4. okt
BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


1. okt

Blogy SME

  1. Otilia Horrocks: Dajme/te/ v intraviláne maximálnu rýchlosť 50 km/hod.
  2. Olívia Lacenová: Udržateľné investície opäť ukazujú svoju odolnosť
  3. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (7. - 13.10.1922)
  4. Teodor Hasala: Vtip o dvoch opilcoch a svete
  5. Anton Kaiser: Zlatomoravecký jarmok
  6. Erik Kriššák: Dotyk rán
  7. Katarína Vanišová: Gólový fenomén opäť úradoval. Bude lepší ako Messi s Ronaldom?
  8. Nicholas Wintzler: Niektoré maľby a zápisky za posledný polrok.
  1. Matúš Lazúr: Koľko rôznych "dedečkov" s platmi ako minister živíme z našich daní v rôznych organizáciách napojených na štátne peniaze ? 5 843
  2. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 5 186
  3. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 4 897
  4. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 4 257
  5. Ľuboš Vodička: Krvavá streda v Prešporku 4 072
  6. Post Bellum SK: Bola smrť tisícov vojakov na Dukle nezmyselnou? 3 507
  7. Matúš Lazúr: Na retardovaných vodičov platia len retardéry. Pri zastávkach MHD najlepšie také že pri 60-tke im rovno utrhne nápravu. 2 866
  8. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 820
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu