Odchádzajúci šéf koncernu Ferdinand Piech v Hamburgu predstavil jednovalcový dieselový automobil s výkonom 8,5 konských síl (6,3 kilowattu). Na prekonania 230-kilometrového úseku Piech potreboval zhruba 3 hodiny, čo zodpovedá priemernej rýchlosti 75 kilometrov za hodinu.
Podľa informácií VW spotreboval tento len 290-kilogramový automobil pri testovacej jazde len 0,89 litra paliva na 100 kilometrov. Volkswagen tak svetu dokázal svoje technologické prvenstvo, pričom nejde len o štúdiu, ale o vysokotechnologické špeciálne vozidlo.
Automobil je dlhý 3,65 metra, široký 1,25 metra a vysoký 1 meter. Karoséria je vyrobená z karbónových vlákien a plastu. Ani konštrukcia nie je z hliníka, ale z ešte výrazne ľahšieho magnézia. VW sa vzdal aj lakovania, aby ušetril na hmotnosti.
Auto môže odviesť dve za sebou sediace osoby. Batožinový priestor v zadnej časti má kapacitu 80 litrov. Koncept jednolitrového vozidla by mal podľa VW položiť základ pre novú rodinu automobilov, ktoré by mohli pokryť potrebu superúsporných vozidiel až po "športiaky".