BRATISLAVA. Pôvodný Mini Moke predstavený v roku 1964 bol navrhnutý ako dostupné vozidlo určené pre jazdu mimo spevnených vozoviek. Pomerne malá svetlá výška a malé kolesá ale pohyb v teréne do značnej miery obmedzovali. Moke sa medzi zákazníkmi napriek tomu stal veľmi populárny a vyrábali ho až do roku 1993.
Nemá dvere ani strechu
Štúdia Mini Beachcomber nadväzuje na myšlienku zo šesťdesiatych rokov minulého storočia. Štvormiestna karoséria nemá dvere ani strechu. V prípade nepriaznivého počasia ich nahradia montovateľné „látkové“ diely. Zosilnené stĺpiky autu zabezpečia dostatočnú tuhosť aj pre jazdu v teréne. Beachcomber disponuje pohonom všetkých štyroch kolies ALL4. Viac informácií týkajúcich sa techniky ale výrobca nezverejnil.
Box v zadnej časti auta neukrýva rezervné koleso, Mini využíva pneumatiky typu run-flat. Slúži na odloženie drobností - je odnímateľný a uzamykateľný.
Interiér so štvoricou samostatných sedadiel nesie pre Mini typické stvárnenie. Uprostred palubnej dosky sa nachádza veľký rýchlomer a multifunkčný displej. Vodič má pred sebou iba malý otáčkomer. Nechýba audiosystém s možnosťou pripojenia externého prehrávača.
Sériový crossover predstavia v marci 2010
Mini Beachcomber predstavia na januárovom autosalóne v Detroite. Jeho úlohou je nielen pripomenúť niekdajší Moke, ale najmä pripraviť potencionálnych zákazníkov na príchod prvého crossoveru značky Mini. Zatiaľ bezmenné vozidlo (možno Countryman alebo Colorado) absolvuje výstavnú premiéru na marcovom ženevskom autosalóne.
Údajne sa od konceptu Beachcomber líši iba absenciou niektorých futuristických detailov. Domyslieť si však treba aj dvere a strechu.