SME
Streda, 5. október, 2022 | Meniny má Viera

Vreckový Aston Martin sa stáva realitou

Keď svet obleteli prvé skice exkluzívneho miniauta, priaznivci legendárnej značky Aston Martin iba neveriacky krútili hlavami. Projekt však pokračuje a prvé exempláre pôjdu do predaja v závere budúceho roka.

(Zdroj: Aston Martin)

BRATISLAVA. Aston Martin odhalil fotografie predprodukčnej verzie modelu s názvom Cygnet. Jeho technika pochádza z Toyoty iQ. Konštruktéri britského výrobcu boli údajne unesení z niektorých technických riešení najmenšieho sériovo vyrábaného štvormiestneho vozidla a rozhodli sa ako základ pre stavbu vlastného auta použiť práve iQ.

Detaily týkajúce sa poháňacej jednotky zatiaľ neboli zverejnené. Pravdepodobne ňou bude štvorvalec 1,33 VVT-i s výkonom 74 kW (101 k). Sekundovať mu má bezstupňová prevodovka CVT.

„Gran turismo“ do mesta

Cygnet sa od iQ líši najmä dizajnom. Pôvodný predný nárazník nahradil nový, s maskou chladiča typickou pre autá Aston Martin. Na kapote rovnako ako na predných blatníkoch pribudli otvory určené pre odvetrávanie motorového priestoru. Pri pohľade z profilu vyniknú zliatinové disky kolies. Koncové svetlá dizajnéri vymenili za vlastné dvojdielne kúsky s diódovou technikou.

Všade koža

Ani v interiéri nedošlo k revolúcii. Originálne tvary palubnej dosky a ovládače zostali zachované. Dokonca aj volant je s výnimkou krytu airbagu pôvodný. Veľkú časť kabíny však pokryla koža. Jedinou zmenou technického charakteru zostáva pridaný konektor USB.

Pomôže znížiť emisie

Aston Martin Cygnet bude k dispozícii iba pre zákazníkov, ktorí už (minimálne) jeden „dospelý“ Aston v garáži majú. Na posúvanie sa v mestskej premávke však chcú praktickejšie vozidlo. Aston Martin sa vďaka Cygnetu zároveň podvolí tlaku Európskej komisie a zníži priemernú hodnotu emisií CO2 svojich modelov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  3. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  4. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  5. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  6. V Žiline projektujú železnice pre Londýn, Austráliu i Čínu
  7. Dôležitosť duševnej pohody
  8. Druhý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  1. Nechajte sa zelektrizovať!
  2. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  3. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  4. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  5. Nivy oslávili prvé narodeniny a takmer 13 miliónov návštevníkov
  6. Zuzana Bednárová: V Prešove je ešte veľa vecí na zlepšovanie
  7. Dni nezábudiek prispejú na zachovanie prevádzky Linky dôvery
  8. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  1. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané 16 575
  2. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 334
  3. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 7 257
  4. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 5 970
  5. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 5 085
  6. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52% 5 030
  7. Dôležitosť duševnej pohody 4 933
  8. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 619
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Peugeot 5008

Facelift cenovej politike veľmi nepomohol.


4. okt
BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


1. okt
Subaru Crosstrek

Konštrukčne nejde o úplne nový model.


30. sep
Renault Megane E-Tech

Fanúšikov elektromobilov môže odradiť len cena.


29. sep

Blogy SME

  1. Jozef Černek: Smutná pozvánka pre pani prezidentku
  2. Anna Romanová: Moja psychóza 3 - fašistický sused
  3. Marek Kytka: Regenda s gólom a postom druhej hviezdy zápasu! Slafkovskému sa nedarilo
  4. Matúš Lazúr: Koľko rôznych "dedečkov" s platmi ako minister živíme z našich daní v rôznych organizáciách napojených na štátne peniaze ?
  5. Štefan Vidlár: Zhulík to vymyslí
  6. Martin Červenka: Dobre (ne)bude ale musíme byť pripravení pomáhať ... zastavme klamstvá na Trnavskej župe !!!
  7. Anna Miľanová: Spriadavka listová...
  8. Oskar Kaman: Z kľudného vnútrobloku má byť promenáda?!
  1. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 6 720
  2. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 4 331
  3. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 4 101
  4. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 805
  5. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 3 672
  6. Ľuboš Vodička: Krvavá streda v Prešporku 3 181
  7. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 770
  8. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 2 543
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu