BRATISLAVA. Aston Martin odhalil fotografie predprodukčnej verzie modelu s názvom Cygnet. Jeho technika pochádza z Toyoty iQ. Konštruktéri britského výrobcu boli údajne unesení z niektorých technických riešení najmenšieho sériovo vyrábaného štvormiestneho vozidla a rozhodli sa ako základ pre stavbu vlastného auta použiť práve iQ.
Detaily týkajúce sa poháňacej jednotky zatiaľ neboli zverejnené. Pravdepodobne ňou bude štvorvalec 1,33 VVT-i s výkonom 74 kW (101 k). Sekundovať mu má bezstupňová prevodovka CVT.
„Gran turismo“ do mesta
Cygnet sa od iQ líši najmä dizajnom. Pôvodný predný nárazník nahradil nový, s maskou chladiča typickou pre autá Aston Martin. Na kapote rovnako ako na predných blatníkoch pribudli otvory určené pre odvetrávanie motorového priestoru. Pri pohľade z profilu vyniknú zliatinové disky kolies. Koncové svetlá dizajnéri vymenili za vlastné dvojdielne kúsky s diódovou technikou.
Všade koža
Ani v interiéri nedošlo k revolúcii. Originálne tvary palubnej dosky a ovládače zostali zachované. Dokonca aj volant je s výnimkou krytu airbagu pôvodný. Veľkú časť kabíny však pokryla koža. Jedinou zmenou technického charakteru zostáva pridaný konektor USB.
Pomôže znížiť emisie
Aston Martin Cygnet bude k dispozícii iba pre zákazníkov, ktorí už (minimálne) jeden „dospelý“ Aston v garáži majú. Na posúvanie sa v mestskej premávke však chcú praktickejšie vozidlo. Aston Martin sa vďaka Cygnetu zároveň podvolí tlaku Európskej komisie a zníži priemernú hodnotu emisií CO2 svojich modelov.