SME

Najsilnejší Superb jazdí veľmi úsporne, ale nenadchne

Najvýkonnejšej škodovke s pohonom všetkých kolies a silným šesťvalcom predsa niečo chýba. Minimálne tichšie prostredie vzadu a tuhšia karoséria. Na druhej strane, spotreba je nepochopiteľne nízka.

Vlajková loď značky Škoda vie v praxi dodržať výrobcom udávanú spotrebu.Vlajková loď značky Škoda vie v praxi dodržať výrobcom udávanú spotrebu. (Zdroj: autor)

BREZNO. Usadnutie za volant najvýkonnejšej sériovo vyrábanej škodovky všetkých čias sprevádza mierne vzrušenie, najmä z číselného vyjadrenia objemu motora. Šesťvalec s priamym vstrekom paliva a objemom 3,6 litra nám pripomína časy, keď Bořivoj Kořínek pretekal so Škodou 1000 MB “Granát”, ktorú poháňal preplňovaný motor s objemom 1,8 litra a s výkonom 156 koní. Kým vtedy išlo o exemplár, dnes sa Škoda s výkonom 190 kW (260 koní) vyrába sériovo, s dvojspojkovou prevodovkou DSG a pohonom všetkých kolies.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Vyskúšali sme verziu Superbu, ktorá vyzerá ako pre náročných a tak sme sa ku nej správali. Ak si niekto kupuje auto za vyše 35 000 eur a s veľkým šesťvalcom, zrejme očakáva niečo viac.

Obaja majú spoločný dlhý rázvor...

Zadok vyzerá skromne Najsilnejšia verzia by mala mať niečo do seba už na prvý pohľad. Odhliadnuc od reklamného nápisu, testovací Superb vyzeral ako každý iný s chromovanými lištami vo verzii Elegance. Vzadu síce pribudla štvorica výfukov, ale tie sú utopené, ako celá zadná časť. Podľa nášho názoru vlajkovej lodi niečo majestátne pri pohľade zozadu chýba. Jedine označenie modelu prezrádza, že pod kapotou nehrkoce malý diesel.

Navigačný systém dobre pozná Slovensko a ľahko sa ovláda. Verzia s pohonom všetkých kolies bude ideálna na časté výjazdy do hôr. Na Sihle bolo pred tromi rokmi toľko snehu, že ploty nebolo vôbec vidieť a cesty boli stále zasnežené.

SkryťVypnúť reklamu

Reťaze snáď nebude potrebovať Pre úplnosť treba povedať, že na vzhľade zadnej časti sa podpísali špeciálne 17 palcové disky Flash rozmeru 6Jx17, ktoré sú určené na použitie snehových reťazí. Tomu zodpovedalo aj užšie zimné obutie. S ohľadom na pohon všetkých kolies si pokojne vyberte aj iné disky, veď reťaze potrebovať nebudete.

Na suchom asfalte ťažko hodnotiť pohon všetkých kolies so spojkou Haldex poslednej generácie. Inštalácia pohonu je však celkom pochopiteľná, aby veľké auto s vysokým výkonom nezapadlo už na parkovisku a vyšlo po zasneženej ceste tam, kde treba. Na dobrom podklade môžete pridať “plný” a pneumatiky ani nemuknú. Za ten pocit to stojí. Prvé tóny naštartovaného motora prezrádzajú, že v aute je niečo viac, než sa na pohľad zdalo.

SkryťVypnúť reklamu

Šesťvalec neohúri brutálnym výkonom, ale dobrou spotrebou. Vyniká kultúrou chodu a širokým spektrom efektívnych otáčok.

Nespotrebuje viac ako píšu Pocit zrýchlenia z Passatu R36 v Superbe ani pri takmer rovnakej hmotnosti oboch áut nečakajte, lebo Škoda má motor nastavený na nižší výkon, 260 koní. Passat má 300 koní a rovnaký krútiaci moment 350 Nm v mierne širšom spektre otáčok. Výkonovú rezervu vzhľadom na dlhšie prevody cítiť vo vysokých rýchlostiach, kde by napríklad Superb 1,8 TSI strácal dych.

Šesťvalec má mimoriadne kultivovaný chod a príjemný priebeh krútiaceho momentu. Najoslnivejšou stránkou je spotreba, ktorá sa bez väčšieho problému vmestí do výrobcom udávanej hodnoty 10,1 litra na sto kilometrov. Cestu z Brezna do Bratislavy sme v pondelok ráno zvládli v normálnom tempe so spotrebou 8,1 litra na sto kilometrov. S kúskom citu v meste udávanú spotrebu podleziete. Napriek zimným, ale zasa užším pneumatikám bol Superb 3,6 V6 nečakane úsporný. Ani príjemný chod šesťvalca nezatienil skutočnosť, že priestor vzadu je slabšie odhlučnený.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vzadu je na nohy miesta neúrekom. Rezervy sú v komforte sedadiel a odhlučnení zadnej časti.

Narovnáte si nohy, ale nie chrbát Superb prerazil do sveta dvojitým otváraním kufra a obrovským miestom na nohy vzadu. Špeciálne sme vyskúšali sedenie vzadu aj v najdrahšej verzii, ale sedadlá neboli pocitovo lepšie, ako vo verzii Green line. Bolo by dobré popracovať na ich tvare a pohodlí v oblasti chrbta a sedacej časti.

Kritika by v žiadnom prípade nemala vyznieť škodoradostne ale priestor, výkon a rozmery niekedy nestačia. Navyše karoséria sa trochu krúti a plasty vplyvom prenosu veľkého výkonu alebo ťažkého predku vŕzgali. Škoda ponúka vo svojom reprezentačnom sedane-liftbacku špičkovú koncernovú výbavu vrátane navigácie a dôležitých doplnkov komfortu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Superb je dobré auto, ale radšej by sme ho zobrali s dvojlitrovým dieselom alebo štvorvalcom 1,8 TSI. Verzia 3,6 V6 jazdí za málo benzínu, ale z hľadiska komfortu jazdy neponúka výraznejšiu pridanú hodnotu. Motor zatieňuje auto.

SME spokojní SME nespokojní

spotreba paliva tuhosť karosérie

výkon vo vyšších rýchlostiach hluk vzadu

priestor vzadu tvar sedadiel vzadu

batožinový priestor

použité materiály

výbava

Kupujem – nekupujem

Napriek nečakane priaznivej spotrebe paliva nekupujem. Popri všetkých vymoženostiach a komforte cítiť, že na túto výkonnostnú ligu existujú aj lepšie autá. Superb sa mi páči v slabších verziách. (rch)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Technické parametre

- Škoda Superb Volkswagen Passat R36

Motor 3,6 FSI V6 3,6 V6

Zdvihový objem (cm3) 3597 3597

Výkon (kw/k) 191/260 220/300

Pri otáčkach (ot./min.) 6000 6600

Krútiaci moment (Nm) 350 350

Pri otáčkach (ot./min) 2500-5000 2400-5300

Emisie CO2 (g/km) 235 227

Emisná trieda Euro5 Euro5

Rozmery

Rázvor náprav (mm) 2761 2709

Dĺžka (mm) 4838 4765

Šírka (mm) 1817 1820

Výška (mm) 1462 1472

Pohotovostná hmot (kg) 1724 1736

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Objem palivovej nádrže (l) 60 70

Objem batož. priestoru (l) 565 565

Prevádzkové hodnoty

Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 6,5 5,6

Maximálna rýchlosť (km/h) 250 250

Spotreba mesto(l/100 km) 14,7 12,8

Spotreba mimo mesto (l/100 km) 7,4 8,0

Kombinovaná spotreba 10,1 9,8

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 097
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 9 051
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 190
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 150
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 070
  6. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 3 052
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 467
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 264
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Soňa Kallová: Zelený štvrtok v Tesco
  2. Michal Michňák: Vlastné bývanie? Pre mnohých Slovákov už len sen
  3. Eva Bachletová: Veľkonočný zázrak života
  4. Viktor Pamula: Rozmohol sa nám tu taký nešvár.
  5. Tomáš Vodvářka: Velký pátek jako příležitost
  6. Vladimír Bojničan: Pluralita nie je len nejaký rozmar modernity. Je to náš civilizačný základ
  7. Marek Namešpetra: J.K. Love SuperStar
  8. Dominik Sumbal: Ficove opatrenia vedú Slovensko do špirály ekonomického úpadku. Riešenia existujú – a volajú sa zodpovednosť a zdravý rozum.
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 46 099
  2. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 20 306
  3. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 20 270
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 687
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 520
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 811
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 348
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 098
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu