SME

Najsilnejší Superb jazdí veľmi úsporne, ale nenadchne

Najvýkonnejšej škodovke s pohonom všetkých kolies a silným šesťvalcom predsa niečo chýba. Minimálne tichšie prostredie vzadu a tuhšia karoséria. Na druhej strane, spotreba je nepochopiteľne nízka.

Vlajková loď značky Škoda vie v praxi dodržať výrobcom udávanú spotrebu.Vlajková loď značky Škoda vie v praxi dodržať výrobcom udávanú spotrebu. (Zdroj: autor)

BREZNO. Usadnutie za volant najvýkonnejšej sériovo vyrábanej škodovky všetkých čias sprevádza mierne vzrušenie, najmä z číselného vyjadrenia objemu motora. Šesťvalec s priamym vstrekom paliva a objemom 3,6 litra nám pripomína časy, keď Bořivoj Kořínek pretekal so Škodou 1000 MB “Granát”, ktorú poháňal preplňovaný motor s objemom 1,8 litra a s výkonom 156 koní. Kým vtedy išlo o exemplár, dnes sa Škoda s výkonom 190 kW (260 koní) vyrába sériovo, s dvojspojkovou prevodovkou DSG a pohonom všetkých kolies.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Vyskúšali sme verziu Superbu, ktorá vyzerá ako pre náročných a tak sme sa ku nej správali. Ak si niekto kupuje auto za vyše 35 000 eur a s veľkým šesťvalcom, zrejme očakáva niečo viac.

Obaja majú spoločný dlhý rázvor...

Zadok vyzerá skromne Najsilnejšia verzia by mala mať niečo do seba už na prvý pohľad. Odhliadnuc od reklamného nápisu, testovací Superb vyzeral ako každý iný s chromovanými lištami vo verzii Elegance. Vzadu síce pribudla štvorica výfukov, ale tie sú utopené, ako celá zadná časť. Podľa nášho názoru vlajkovej lodi niečo majestátne pri pohľade zozadu chýba. Jedine označenie modelu prezrádza, že pod kapotou nehrkoce malý diesel.

Navigačný systém dobre pozná Slovensko a ľahko sa ovláda. Verzia s pohonom všetkých kolies bude ideálna na časté výjazdy do hôr. Na Sihle bolo pred tromi rokmi toľko snehu, že ploty nebolo vôbec vidieť a cesty boli stále zasnežené.

SkryťVypnúť reklamu

Reťaze snáď nebude potrebovať Pre úplnosť treba povedať, že na vzhľade zadnej časti sa podpísali špeciálne 17 palcové disky Flash rozmeru 6Jx17, ktoré sú určené na použitie snehových reťazí. Tomu zodpovedalo aj užšie zimné obutie. S ohľadom na pohon všetkých kolies si pokojne vyberte aj iné disky, veď reťaze potrebovať nebudete.

Na suchom asfalte ťažko hodnotiť pohon všetkých kolies so spojkou Haldex poslednej generácie. Inštalácia pohonu je však celkom pochopiteľná, aby veľké auto s vysokým výkonom nezapadlo už na parkovisku a vyšlo po zasneženej ceste tam, kde treba. Na dobrom podklade môžete pridať “plný” a pneumatiky ani nemuknú. Za ten pocit to stojí. Prvé tóny naštartovaného motora prezrádzajú, že v aute je niečo viac, než sa na pohľad zdalo.

SkryťVypnúť reklamu

Šesťvalec neohúri brutálnym výkonom, ale dobrou spotrebou. Vyniká kultúrou chodu a širokým spektrom efektívnych otáčok.

Nespotrebuje viac ako píšu Pocit zrýchlenia z Passatu R36 v Superbe ani pri takmer rovnakej hmotnosti oboch áut nečakajte, lebo Škoda má motor nastavený na nižší výkon, 260 koní. Passat má 300 koní a rovnaký krútiaci moment 350 Nm v mierne širšom spektre otáčok. Výkonovú rezervu vzhľadom na dlhšie prevody cítiť vo vysokých rýchlostiach, kde by napríklad Superb 1,8 TSI strácal dych.

Šesťvalec má mimoriadne kultivovaný chod a príjemný priebeh krútiaceho momentu. Najoslnivejšou stránkou je spotreba, ktorá sa bez väčšieho problému vmestí do výrobcom udávanej hodnoty 10,1 litra na sto kilometrov. Cestu z Brezna do Bratislavy sme v pondelok ráno zvládli v normálnom tempe so spotrebou 8,1 litra na sto kilometrov. S kúskom citu v meste udávanú spotrebu podleziete. Napriek zimným, ale zasa užším pneumatikám bol Superb 3,6 V6 nečakane úsporný. Ani príjemný chod šesťvalca nezatienil skutočnosť, že priestor vzadu je slabšie odhlučnený.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vzadu je na nohy miesta neúrekom. Rezervy sú v komforte sedadiel a odhlučnení zadnej časti.

Narovnáte si nohy, ale nie chrbát Superb prerazil do sveta dvojitým otváraním kufra a obrovským miestom na nohy vzadu. Špeciálne sme vyskúšali sedenie vzadu aj v najdrahšej verzii, ale sedadlá neboli pocitovo lepšie, ako vo verzii Green line. Bolo by dobré popracovať na ich tvare a pohodlí v oblasti chrbta a sedacej časti.

Kritika by v žiadnom prípade nemala vyznieť škodoradostne ale priestor, výkon a rozmery niekedy nestačia. Navyše karoséria sa trochu krúti a plasty vplyvom prenosu veľkého výkonu alebo ťažkého predku vŕzgali. Škoda ponúka vo svojom reprezentačnom sedane-liftbacku špičkovú koncernovú výbavu vrátane navigácie a dôležitých doplnkov komfortu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Superb je dobré auto, ale radšej by sme ho zobrali s dvojlitrovým dieselom alebo štvorvalcom 1,8 TSI. Verzia 3,6 V6 jazdí za málo benzínu, ale z hľadiska komfortu jazdy neponúka výraznejšiu pridanú hodnotu. Motor zatieňuje auto.

SME spokojní SME nespokojní

spotreba paliva tuhosť karosérie

výkon vo vyšších rýchlostiach hluk vzadu

priestor vzadu tvar sedadiel vzadu

batožinový priestor

použité materiály

výbava

Kupujem – nekupujem

Napriek nečakane priaznivej spotrebe paliva nekupujem. Popri všetkých vymoženostiach a komforte cítiť, že na túto výkonnostnú ligu existujú aj lepšie autá. Superb sa mi páči v slabších verziách. (rch)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Technické parametre

- Škoda Superb Volkswagen Passat R36

Motor 3,6 FSI V6 3,6 V6

Zdvihový objem (cm3) 3597 3597

Výkon (kw/k) 191/260 220/300

Pri otáčkach (ot./min.) 6000 6600

Krútiaci moment (Nm) 350 350

Pri otáčkach (ot./min) 2500-5000 2400-5300

Emisie CO2 (g/km) 235 227

Emisná trieda Euro5 Euro5

Rozmery

Rázvor náprav (mm) 2761 2709

Dĺžka (mm) 4838 4765

Šírka (mm) 1817 1820

Výška (mm) 1462 1472

Pohotovostná hmot (kg) 1724 1736

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Objem palivovej nádrže (l) 60 70

Objem batož. priestoru (l) 565 565

Prevádzkové hodnoty

Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 6,5 5,6

Maximálna rýchlosť (km/h) 250 250

Spotreba mesto(l/100 km) 14,7 12,8

Spotreba mimo mesto (l/100 km) 7,4 8,0

Kombinovaná spotreba 10,1 9,8

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  2. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  4. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  5. Plátené tašky a opakované použitie
  6. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor
  7. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  8. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  1. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  2. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  3. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  6. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  7. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  8. Plátené tašky a opakované použitie
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 14 100
  2. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 6 132
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 4 901
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 504
  5. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 4 229
  6. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 3 743
  7. Plátené tašky a opakované použitie 3 116
  8. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 3 100
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Prezident vraj zmaril referendum, porovnávajú ho s Čaputovou.


53

Zapojil sa Gašpar, vzdialený príbuzný Bödöra.


43
Minister spravodlivosti Boris Susko a podnikateľ Michal Suchoba.

V dovolaní minister žiada, aby špecializovaný súd znovu posúdil vinu podnikateľa.


10
Peter Tkačenko.

Uznesenie o protiruských sankciách najviac skomplikuje život premiérovi.


59
reklama
  1. Martin Fronk: Básnik s mečom aj perom: Prečo sa renesančný rebel usadil na Modrom Kameni?
  2. Vladimír Hatara: Fico v duchu dobre vie...
  3. Miroslav Ferkl: Kde je mamička?
  4. Dušan Koniar: Hitlerov Kommandobefehl a drony nad Irkutskom
  5. Otilia Horrocks: Samodiskvalifikácia v priamom prenose
  6. Pavol Burda: Ľsťou na KaDeHakov
  7. Anna Miľanová: Moja ilustrácia fotografiou "Možno bezpohlavné univerzálne energie"...
  8. Dagmar Szabó: Dieťa je DAR, nie tovar !
  1. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 036
  2. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 17 626
  3. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 11 837
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 11 802
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 831
  6. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi 10 789
  7. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 6 321
  8. Věra Tepličková: Šok v Levoči 4 831
  1. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  2. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  3. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  4. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  5. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  6. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  7. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
  8. Marcel Rebro: Fico a jeho banda si kupujú za naše peniaze haciendy, Slováci posielajú drony obrancom Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu