SME
Piatok, 12. august, 2022 | Meniny má Darina

Ferrari sa usmieval na nebesiach

„Víťazstvo v Taliansku je viac ako majstrovstvá sveta," zvykol vravieť pán Enzo Ferrari, zakladateľ a dlhoročný šéf najslávnejšieho tímu formuly 1. V nedeľu sa musel usmievať na nebesiach, keď jeho Scuderia z Maranella slávila na Veľkej cene San Marina v

Imole dvojnásobný úspech. Nemec Michael Schumacher si s taktikou dvoch zastávok v depe vybojoval víťazstvo systémom štart - cieľ, za ním prešiel cieľom Brazílčan Rubens Barrichello. Tretí skončil vlaňajší víťaz Ralf Schumacher na Williamse. Po štyroch zo sedemnástich pretekov majstrovstiev sveta má Schumi I pred svojim mladším bratom už 14-bodový náskok a pred Kolumbijčanom Montoyom vedie o 17 bodov.

Po VC Austrálie, Malajzie, Brazílie sa efjednotka prisťahovala so Európy. Nikto však nerátal, že na domácom okruhu Enza a Dina Ferrariovcov v Imole bude červený tím z Maranella taký suverénny. M. Schumacher s Barrichellom boli najrýchlejší už v piatkovom tréningu, na druhý deň kraľovali v kvalifikácii a v nedeľu nadchli stotisícové hľadisko.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Prvý raz v tejto sezóne prebehol štart hladko, bez kolízií. M. Schumacher si udržal vedúcu pozíciu, pred Barrichella sa dostal R. Schumacher. Za nimi s odstupom jazdil Kolumbijčan Montoya na Williamse, priepastne narastala strata McLarenov, Renaultov, Sauberov a ďalších. Za osem kôl nazbieral Michael pred Ralfom šesťsekundový náskok a bolo jasné, že ak nezlyhá jeho vozidlo F2002 a M. Schumacher neurobí chybu, nikto ho nemôže zdolať. Auto vydržalo, jazdec tiež.
Nezáživný priebeh bez predbiehacích manévrov ako-tak vzrušili zastávky v depe: po prvom pitstope sa Barrichello dostal na 2. miesto pred R. Schumachera a hoci mechanici pri druhej zastávke Brazílčanovi s problémami namontovali ľavé zadné koleso za vyše 13 sekúnd (bežne to zvládnu za polovičný čas), Rubinho si uchránil 2. miesto. Štyri body si za 3. miesto pripísal R. Schumacher, no keď si pomyslel, akú veľkú stratu mal na víťazného brata, na pódiu mu nebolo do smiechu. A to už v závere Ferrari podľa pokynov z depa šetrili autá.
Len Williams ako-tak stačil tímu Ferrari, ďalšie vozidlá jazdili s výrazným odstupom. Najviac to prekvapuje u McLarenov, ktoré sa prepadli do priemeru a dnes sú pre nich konkurenti Renault, Sauber.

SkryťVypnúť reklamu

Hlasy v cieli:

M. Schumacher: „Vlani sme tu sklamali, teraz môžu mať tifosi radosť. Bolo správne, že cenu pre tím išiel po pretekoch prevziať konštruktér Rory Byrne. Je to výnimočná osobnosť. Vždy som si želal, že budem s ním spolupracovať. Víťazstvo je zásluha celého tímu, ale on navrhol toto auto. Nikto nerátal s takou dominanciou. Bridgestone nám pripravil veľmi dobré pneumatiky. Večer po pretekoch sme si dali fľašu šampanského, ale na veľkú párty je ešte čas. Treba sa koncentrovať na najbližšie preteky."

R. Barrichello: „Som rád, že po troch pretekoch som konečne došiel do cieľa a zabodoval. Auto bolo skvele nastavené, lepšie som nikdy nemal. Z druhého miesta som vyštartoval tak dobre ako M. Schumacher - rozdiel bol v tom, že ja som stál na zašpinenej strane vozovky. Zaplatil som za to, že som nevyhral sobotňajšiu kvalifikáciu. Ralf Schumacher z tretej pozície mal na štarte lepšiu stopu a ja som mu v zákrute už nemohol privrieť dvere. Problémom Imoly je to, že sa tu nedá predbiehať. Našťastie zajazdil som výborné posledné kolo pred prvým pitstopom, a tak som sa dostal pred Ralfa. V závere som zmenšil stratu za Michaelom, ale z nášho boxu mi oznámili, aby som jazdil pomalšie a šetril auto."

SkryťVypnúť reklamu

R. Schumacher: „Robili sme, čo sme mohli, ale na Ferrari to nestačilo. Zvolili sme správnu taktiku, vyšiel mi štart - dostal som sa pred Barrichella a do prvej zastávky v boxe som sa držal pred ním. Chýbala nám rýchlosť. Nikdy sme nerobili tajnosti, že aerodynamika nášho auta nie je perfektná."
VC San Marina (okruh 4,933 km, 62 kôl, 305,609 km): 1. M. Schumacher (Nem., Ferrari) 1:29:10,789 h - priem. rýchlosť 205,907 km/h, 2. Barrichello (Braz., Ferrari) +17,9 s, 3. R. Schumacher (Nem., BMW-Williams) +19,7, 4. Montoya (Kol., BMW-Williams) +44,7, 5. Button (V. Brit., Renault) +1:23,3, 6. Coulthard (V. Brit., McLaren-Mercedes) +1 kolo.

Ďalšie poradie: 7. Villeneuve (Kan., BAR-Honda) + 1 kolo, 8. Massa (Braz., Sauber-Petronas) + 1 kolo, 9. Trulli (Ral., Renault) + 1 kolo, 10. Heidfeld (Nem., Sauber-Petronas) + 1 kolo, 11. Webber (Austr., Minardi-Asiatech).

SkryťVypnúť reklamu

Nedokončili:
1. kolo - McNish (V. Brit., Toyota) prevodovka, 7 - Sato (Jap., Jordan-Honda) prevodovka, 20 - Fisichella (Tal., Jordan-Honda) hydraulika, 26 - Frentzen (Nem., Arrows-Cosworth) tlak oleja, 31 - De la Rosa (Šp., Jaguár-Cosworth) hnací hriadeľ, 31 - Salo (Fín., Toyota) prevodovka, 44 - Panis (Fr., BAR-Honda) plynový pedál, 44 - Räikkönen (Fín., McLaren-Mercedes) výfuk, 47 - Irvine (V. Brit., Jaguar-Cosworth) hnací hriadeľ, 52 - Bernoldi (Braz., Arrows-Cosworth) tlak vody. Yoong (Malaj., Minardi-Asiatech) nepostúpil z kvalifikácie.
Najrýchlejšie kolo: 38 - Barrichello 1:24,170 min.
Poradie MS po štyroch pretekoch: 1. M. Schumacher 34, 2. R. Schumacher 20, 3. Montoya 17, 4. Button 8, 5. Barrichello 6, 6. Coulthard 5, 7. Räikkönen 4, 8. Irvine 3, 9. Heidfeld, Salo a Webber po 2, 12. Massa 1.
Pohár konštruktérov: 1. Ferrari 40, 2. BMW-Williams 37, 3. McLaren-Mercedes 9, 4. Renault 8, 5. Jaguar a Sauber po 3, 7. Minardi a Toyota po 2.
O dva týždne sa ide Veľká cena Španielska v Barcelone.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  3. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  4. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  5. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  6. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  7. Prehľad a automatizácia
  8. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  4. Trenčín potrebuje nový impulz!
  5. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  6. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  7. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  8. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 13 968
  2. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 9 896
  3. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 8 786
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 545
  5. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 5 915
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 5 106
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 3 643
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 439
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Miroslav Sopko: O prejavoch lásky
  2. Silvia Valkovič: Malá ľudská tragédia
  3. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch.
  4. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (12. - 18.8.1922)
  5. Lórant Kulík: Na marhuľovom festivale v Gönci platili jednotné ceny: Slováci prišli ochutnať marhule, džem a pálenku
  6. Miroslav Galovič: Slovenské Černobyle XXVII / Cykloleto 2022. Časť 2 - Varínske ruiny.
  7. Jozef Sitko: Tajomstvo môjho dlhého veku
  8. Irena Šimuneková: Voda
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 129 392
  2. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 13 566
  3. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 10 439
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 10 232
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 709
  6. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 8 291
  7. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 457
  8. Ingrid Tkáčiková: Poslanec Kuriak, ďakujem, že viem to, čo na Slovensku nechcem 3 359
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu