SME
Pondelok, 21. jún, 2021 | Meniny má AlojzKrížovkyKrížovky

Ferrari sa usmieval na nebesiach

„Víťazstvo v Taliansku je viac ako majstrovstvá sveta," zvykol vravieť pán Enzo Ferrari, zakladateľ a dlhoročný šéf najslávnejšieho tímu formuly 1. V nedeľu sa musel usmievať na nebesiach, keď jeho Scuderia z Maranella slávila na Veľkej cene San Marina v

Imole dvojnásobný úspech. Nemec Michael Schumacher si s taktikou dvoch zastávok v depe vybojoval víťazstvo systémom štart - cieľ, za ním prešiel cieľom Brazílčan Rubens Barrichello. Tretí skončil vlaňajší víťaz Ralf Schumacher na Williamse. Po štyroch zo sedemnástich pretekov majstrovstiev sveta má Schumi I pred svojim mladším bratom už 14-bodový náskok a pred Kolumbijčanom Montoyom vedie o 17 bodov.

Po VC Austrálie, Malajzie, Brazílie sa efjednotka prisťahovala so Európy. Nikto však nerátal, že na domácom okruhu Enza a Dina Ferrariovcov v Imole bude červený tím z Maranella taký suverénny. M. Schumacher s Barrichellom boli najrýchlejší už v piatkovom tréningu, na druhý deň kraľovali v kvalifikácii a v nedeľu nadchli stotisícové hľadisko.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Prvý raz v tejto sezóne prebehol štart hladko, bez kolízií. M. Schumacher si udržal vedúcu pozíciu, pred Barrichella sa dostal R. Schumacher. Za nimi s odstupom jazdil Kolumbijčan Montoya na Williamse, priepastne narastala strata McLarenov, Renaultov, Sauberov a ďalších. Za osem kôl nazbieral Michael pred Ralfom šesťsekundový náskok a bolo jasné, že ak nezlyhá jeho vozidlo F2002 a M. Schumacher neurobí chybu, nikto ho nemôže zdolať. Auto vydržalo, jazdec tiež.
Nezáživný priebeh bez predbiehacích manévrov ako-tak vzrušili zastávky v depe: po prvom pitstope sa Barrichello dostal na 2. miesto pred R. Schumachera a hoci mechanici pri druhej zastávke Brazílčanovi s problémami namontovali ľavé zadné koleso za vyše 13 sekúnd (bežne to zvládnu za polovičný čas), Rubinho si uchránil 2. miesto. Štyri body si za 3. miesto pripísal R. Schumacher, no keď si pomyslel, akú veľkú stratu mal na víťazného brata, na pódiu mu nebolo do smiechu. A to už v závere Ferrari podľa pokynov z depa šetrili autá.
Len Williams ako-tak stačil tímu Ferrari, ďalšie vozidlá jazdili s výrazným odstupom. Najviac to prekvapuje u McLarenov, ktoré sa prepadli do priemeru a dnes sú pre nich konkurenti Renault, Sauber.

Skryť Vypnúť reklamu

Hlasy v cieli:

M. Schumacher: „Vlani sme tu sklamali, teraz môžu mať tifosi radosť. Bolo správne, že cenu pre tím išiel po pretekoch prevziať konštruktér Rory Byrne. Je to výnimočná osobnosť. Vždy som si želal, že budem s ním spolupracovať. Víťazstvo je zásluha celého tímu, ale on navrhol toto auto. Nikto nerátal s takou dominanciou. Bridgestone nám pripravil veľmi dobré pneumatiky. Večer po pretekoch sme si dali fľašu šampanského, ale na veľkú párty je ešte čas. Treba sa koncentrovať na najbližšie preteky."

R. Barrichello: „Som rád, že po troch pretekoch som konečne došiel do cieľa a zabodoval. Auto bolo skvele nastavené, lepšie som nikdy nemal. Z druhého miesta som vyštartoval tak dobre ako M. Schumacher - rozdiel bol v tom, že ja som stál na zašpinenej strane vozovky. Zaplatil som za to, že som nevyhral sobotňajšiu kvalifikáciu. Ralf Schumacher z tretej pozície mal na štarte lepšiu stopu a ja som mu v zákrute už nemohol privrieť dvere. Problémom Imoly je to, že sa tu nedá predbiehať. Našťastie zajazdil som výborné posledné kolo pred prvým pitstopom, a tak som sa dostal pred Ralfa. V závere som zmenšil stratu za Michaelom, ale z nášho boxu mi oznámili, aby som jazdil pomalšie a šetril auto."

Skryť Vypnúť reklamu

R. Schumacher: „Robili sme, čo sme mohli, ale na Ferrari to nestačilo. Zvolili sme správnu taktiku, vyšiel mi štart - dostal som sa pred Barrichella a do prvej zastávky v boxe som sa držal pred ním. Chýbala nám rýchlosť. Nikdy sme nerobili tajnosti, že aerodynamika nášho auta nie je perfektná."
VC San Marina (okruh 4,933 km, 62 kôl, 305,609 km): 1. M. Schumacher (Nem., Ferrari) 1:29:10,789 h - priem. rýchlosť 205,907 km/h, 2. Barrichello (Braz., Ferrari) +17,9 s, 3. R. Schumacher (Nem., BMW-Williams) +19,7, 4. Montoya (Kol., BMW-Williams) +44,7, 5. Button (V. Brit., Renault) +1:23,3, 6. Coulthard (V. Brit., McLaren-Mercedes) +1 kolo.

Ďalšie poradie: 7. Villeneuve (Kan., BAR-Honda) + 1 kolo, 8. Massa (Braz., Sauber-Petronas) + 1 kolo, 9. Trulli (Ral., Renault) + 1 kolo, 10. Heidfeld (Nem., Sauber-Petronas) + 1 kolo, 11. Webber (Austr., Minardi-Asiatech).

Skryť Vypnúť reklamu

Nedokončili:
1. kolo - McNish (V. Brit., Toyota) prevodovka, 7 - Sato (Jap., Jordan-Honda) prevodovka, 20 - Fisichella (Tal., Jordan-Honda) hydraulika, 26 - Frentzen (Nem., Arrows-Cosworth) tlak oleja, 31 - De la Rosa (Šp., Jaguár-Cosworth) hnací hriadeľ, 31 - Salo (Fín., Toyota) prevodovka, 44 - Panis (Fr., BAR-Honda) plynový pedál, 44 - Räikkönen (Fín., McLaren-Mercedes) výfuk, 47 - Irvine (V. Brit., Jaguar-Cosworth) hnací hriadeľ, 52 - Bernoldi (Braz., Arrows-Cosworth) tlak vody. Yoong (Malaj., Minardi-Asiatech) nepostúpil z kvalifikácie.
Najrýchlejšie kolo: 38 - Barrichello 1:24,170 min.
Poradie MS po štyroch pretekoch: 1. M. Schumacher 34, 2. R. Schumacher 20, 3. Montoya 17, 4. Button 8, 5. Barrichello 6, 6. Coulthard 5, 7. Räikkönen 4, 8. Irvine 3, 9. Heidfeld, Salo a Webber po 2, 12. Massa 1.
Pohár konštruktérov: 1. Ferrari 40, 2. BMW-Williams 37, 3. McLaren-Mercedes 9, 4. Renault 8, 5. Jaguar a Sauber po 3, 7. Minardi a Toyota po 2.
O dva týždne sa ide Veľká cena Španielska v Barcelone.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  2. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  3. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  4. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  5. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  6. Regeneračný spánok s ideálne podopretou chrbticou
  7. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  8. 15 otázok o separovaní. Minimálne na jednu nebudete vedieť odpovedať
  9. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  10. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  1. Legislative intention - recodification of the corporate law
  2. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  3. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  4. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  5. Posledné dni nešťastnej Anny Boleynovej
  6. Čo všetko je potrebné vedieť o ochrane očí počas leta
  7. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  8. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  9. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  10. Driverama má strategické partnerstvo s nemeckým Stop + Go
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 29 763
  2. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 12 483
  3. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 8 116
  4. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku 7 679
  5. Po Slovensku na motorke 6 769
  6. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 5 365
  7. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku 4 913
  8. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 4 810
  9. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 3 606
  10. Crème de la crème po slovensky 3 180
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

4. marec 2020. Igor Matovič a Boris Kollár na tlačovej konferencii po spoločnom rokovaní po voľbách do Národnej rady SR 2020.

Čo ukázal viac ako rok vládnutia so Sme rodina?


10 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Variant delta príde aj na Slovensko.


a 2 ďalší 4 h

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Golf Limited

V zvýhodnenej výbave Limited nechýba adaptívny tempomat ani cúvacia kamera.


18. jún
Nový emblém Dacia.

Kaki farba odkazuje na schopnosti v teréne, ale aj ekológiu.


17. jún
Najkrajší výhľad na Tatry ponúka čerpacia stanica Slovnaft na D1 v Štrbe.

Na cestovanie si vyčleňte aspoň štyri hodiny.


17. jún
Väčšina ponúka bohatú výbavu už v základe.

Ceny sa pohybujú od 15 do 25-tisíc eur.


16. jún