Imole dvojnásobný úspech. Nemec Michael Schumacher si s taktikou dvoch zastávok v depe vybojoval víťazstvo systémom štart - cieľ, za ním prešiel cieľom Brazílčan Rubens Barrichello. Tretí skončil vlaňajší víťaz Ralf Schumacher na Williamse. Po štyroch zo sedemnástich pretekov majstrovstiev sveta má Schumi I pred svojim mladším bratom už 14-bodový náskok a pred Kolumbijčanom Montoyom vedie o 17 bodov.
Po VC Austrálie, Malajzie, Brazílie sa efjednotka prisťahovala so Európy. Nikto však nerátal, že na domácom okruhu Enza a Dina Ferrariovcov v Imole bude červený tím z Maranella taký suverénny. M. Schumacher s Barrichellom boli najrýchlejší už v piatkovom tréningu, na druhý deň kraľovali v kvalifikácii a v nedeľu nadchli stotisícové hľadisko.
Prvý raz v tejto sezóne prebehol štart hladko, bez kolízií. M. Schumacher si udržal vedúcu pozíciu, pred Barrichella sa dostal R. Schumacher. Za nimi s odstupom jazdil Kolumbijčan Montoya na Williamse, priepastne narastala strata McLarenov, Renaultov, Sauberov a ďalších. Za osem kôl nazbieral Michael pred Ralfom šesťsekundový náskok a bolo jasné, že ak nezlyhá jeho vozidlo F2002 a M. Schumacher neurobí chybu, nikto ho nemôže zdolať. Auto vydržalo, jazdec tiež.
Nezáživný priebeh bez predbiehacích manévrov ako-tak vzrušili zastávky v depe: po prvom pitstope sa Barrichello dostal na 2. miesto pred R. Schumachera a hoci mechanici pri druhej zastávke Brazílčanovi s problémami namontovali ľavé zadné koleso za vyše 13 sekúnd (bežne to zvládnu za polovičný čas), Rubinho si uchránil 2. miesto. Štyri body si za 3. miesto pripísal R. Schumacher, no keď si pomyslel, akú veľkú stratu mal na víťazného brata, na pódiu mu nebolo do smiechu. A to už v závere Ferrari podľa pokynov z depa šetrili autá.
Len Williams ako-tak stačil tímu Ferrari, ďalšie vozidlá jazdili s výrazným odstupom. Najviac to prekvapuje u McLarenov, ktoré sa prepadli do priemeru a dnes sú pre nich konkurenti Renault, Sauber.
Hlasy v cieli:
M. Schumacher: „Vlani sme tu sklamali, teraz môžu mať tifosi radosť. Bolo správne, že cenu pre tím išiel po pretekoch prevziať konštruktér Rory Byrne. Je to výnimočná osobnosť. Vždy som si želal, že budem s ním spolupracovať. Víťazstvo je zásluha celého tímu, ale on navrhol toto auto. Nikto nerátal s takou dominanciou. Bridgestone nám pripravil veľmi dobré pneumatiky. Večer po pretekoch sme si dali fľašu šampanského, ale na veľkú párty je ešte čas. Treba sa koncentrovať na najbližšie preteky."
R. Barrichello: „Som rád, že po troch pretekoch som konečne došiel do cieľa a zabodoval. Auto bolo skvele nastavené, lepšie som nikdy nemal. Z druhého miesta som vyštartoval tak dobre ako M. Schumacher - rozdiel bol v tom, že ja som stál na zašpinenej strane vozovky. Zaplatil som za to, že som nevyhral sobotňajšiu kvalifikáciu. Ralf Schumacher z tretej pozície mal na štarte lepšiu stopu a ja som mu v zákrute už nemohol privrieť dvere. Problémom Imoly je to, že sa tu nedá predbiehať. Našťastie zajazdil som výborné posledné kolo pred prvým pitstopom, a tak som sa dostal pred Ralfa. V závere som zmenšil stratu za Michaelom, ale z nášho boxu mi oznámili, aby som jazdil pomalšie a šetril auto."
R. Schumacher: „Robili sme, čo sme mohli, ale na Ferrari to nestačilo. Zvolili sme správnu taktiku, vyšiel mi štart - dostal som sa pred Barrichella a do prvej zastávky v boxe som sa držal pred ním. Chýbala nám rýchlosť. Nikdy sme nerobili tajnosti, že aerodynamika nášho auta nie je perfektná."
VC San Marina (okruh 4,933 km, 62 kôl, 305,609 km): 1. M. Schumacher (Nem., Ferrari) 1:29:10,789 h - priem. rýchlosť 205,907 km/h, 2. Barrichello (Braz., Ferrari) +17,9 s, 3. R. Schumacher (Nem., BMW-Williams) +19,7, 4. Montoya (Kol., BMW-Williams) +44,7, 5. Button (V. Brit., Renault) +1:23,3, 6. Coulthard (V. Brit., McLaren-Mercedes) +1 kolo.
Ďalšie poradie: 7. Villeneuve (Kan., BAR-Honda) + 1 kolo, 8. Massa (Braz., Sauber-Petronas) + 1 kolo, 9. Trulli (Ral., Renault) + 1 kolo, 10. Heidfeld (Nem., Sauber-Petronas) + 1 kolo, 11. Webber (Austr., Minardi-Asiatech).
Nedokončili:
1. kolo - McNish (V. Brit., Toyota) prevodovka, 7 - Sato (Jap., Jordan-Honda) prevodovka, 20 - Fisichella (Tal., Jordan-Honda) hydraulika, 26 - Frentzen (Nem., Arrows-Cosworth) tlak oleja, 31 - De la Rosa (Šp., Jaguár-Cosworth) hnací hriadeľ, 31 - Salo (Fín., Toyota) prevodovka, 44 - Panis (Fr., BAR-Honda) plynový pedál, 44 - Räikkönen (Fín., McLaren-Mercedes) výfuk, 47 - Irvine (V. Brit., Jaguar-Cosworth) hnací hriadeľ, 52 - Bernoldi (Braz., Arrows-Cosworth) tlak vody. Yoong (Malaj., Minardi-Asiatech) nepostúpil z kvalifikácie.
Najrýchlejšie kolo: 38 - Barrichello 1:24,170 min.
Poradie MS po štyroch pretekoch: 1. M. Schumacher 34, 2. R. Schumacher 20, 3. Montoya 17, 4. Button 8, 5. Barrichello 6, 6. Coulthard 5, 7. Räikkönen 4, 8. Irvine 3, 9. Heidfeld, Salo a Webber po 2, 12. Massa 1.
Pohár konštruktérov: 1. Ferrari 40, 2. BMW-Williams 37, 3. McLaren-Mercedes 9, 4. Renault 8, 5. Jaguar a Sauber po 3, 7. Minardi a Toyota po 2.
O dva týždne sa ide Veľká cena Španielska v Barcelone.