SME
Štvrtok, 29. október, 2020 | Meniny má KláraKrížovkyKrížovky

Ferrari sa usmieval na nebesiach

„Víťazstvo v Taliansku je viac ako majstrovstvá sveta," zvykol vravieť pán Enzo Ferrari, zakladateľ a dlhoročný šéf najslávnejšieho tímu formuly 1. V nedeľu sa musel usmievať na nebesiach, keď jeho Scuderia z Maranella slávila na Veľkej cene San Marina v

Imole dvojnásobný úspech. Nemec Michael Schumacher si s taktikou dvoch zastávok v depe vybojoval víťazstvo systémom štart - cieľ, za ním prešiel cieľom Brazílčan Rubens Barrichello. Tretí skončil vlaňajší víťaz Ralf Schumacher na Williamse. Po štyroch zo sedemnástich pretekov majstrovstiev sveta má Schumi I pred svojim mladším bratom už 14-bodový náskok a pred Kolumbijčanom Montoyom vedie o 17 bodov.

Po VC Austrálie, Malajzie, Brazílie sa efjednotka prisťahovala so Európy. Nikto však nerátal, že na domácom okruhu Enza a Dina Ferrariovcov v Imole bude červený tím z Maranella taký suverénny. M. Schumacher s Barrichellom boli najrýchlejší už v piatkovom tréningu, na druhý deň kraľovali v kvalifikácii a v nedeľu nadchli stotisícové hľadisko.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Prvý raz v tejto sezóne prebehol štart hladko, bez kolízií. M. Schumacher si udržal vedúcu pozíciu, pred Barrichella sa dostal R. Schumacher. Za nimi s odstupom jazdil Kolumbijčan Montoya na Williamse, priepastne narastala strata McLarenov, Renaultov, Sauberov a ďalších. Za osem kôl nazbieral Michael pred Ralfom šesťsekundový náskok a bolo jasné, že ak nezlyhá jeho vozidlo F2002 a M. Schumacher neurobí chybu, nikto ho nemôže zdolať. Auto vydržalo, jazdec tiež.
Nezáživný priebeh bez predbiehacích manévrov ako-tak vzrušili zastávky v depe: po prvom pitstope sa Barrichello dostal na 2. miesto pred R. Schumachera a hoci mechanici pri druhej zastávke Brazílčanovi s problémami namontovali ľavé zadné koleso za vyše 13 sekúnd (bežne to zvládnu za polovičný čas), Rubinho si uchránil 2. miesto. Štyri body si za 3. miesto pripísal R. Schumacher, no keď si pomyslel, akú veľkú stratu mal na víťazného brata, na pódiu mu nebolo do smiechu. A to už v závere Ferrari podľa pokynov z depa šetrili autá.
Len Williams ako-tak stačil tímu Ferrari, ďalšie vozidlá jazdili s výrazným odstupom. Najviac to prekvapuje u McLarenov, ktoré sa prepadli do priemeru a dnes sú pre nich konkurenti Renault, Sauber.

Skryť Vypnúť reklamu

Hlasy v cieli:

M. Schumacher: „Vlani sme tu sklamali, teraz môžu mať tifosi radosť. Bolo správne, že cenu pre tím išiel po pretekoch prevziať konštruktér Rory Byrne. Je to výnimočná osobnosť. Vždy som si želal, že budem s ním spolupracovať. Víťazstvo je zásluha celého tímu, ale on navrhol toto auto. Nikto nerátal s takou dominanciou. Bridgestone nám pripravil veľmi dobré pneumatiky. Večer po pretekoch sme si dali fľašu šampanského, ale na veľkú párty je ešte čas. Treba sa koncentrovať na najbližšie preteky."

R. Barrichello: „Som rád, že po troch pretekoch som konečne došiel do cieľa a zabodoval. Auto bolo skvele nastavené, lepšie som nikdy nemal. Z druhého miesta som vyštartoval tak dobre ako M. Schumacher - rozdiel bol v tom, že ja som stál na zašpinenej strane vozovky. Zaplatil som za to, že som nevyhral sobotňajšiu kvalifikáciu. Ralf Schumacher z tretej pozície mal na štarte lepšiu stopu a ja som mu v zákrute už nemohol privrieť dvere. Problémom Imoly je to, že sa tu nedá predbiehať. Našťastie zajazdil som výborné posledné kolo pred prvým pitstopom, a tak som sa dostal pred Ralfa. V závere som zmenšil stratu za Michaelom, ale z nášho boxu mi oznámili, aby som jazdil pomalšie a šetril auto."

Skryť Vypnúť reklamu

R. Schumacher: „Robili sme, čo sme mohli, ale na Ferrari to nestačilo. Zvolili sme správnu taktiku, vyšiel mi štart - dostal som sa pred Barrichella a do prvej zastávky v boxe som sa držal pred ním. Chýbala nám rýchlosť. Nikdy sme nerobili tajnosti, že aerodynamika nášho auta nie je perfektná."
VC San Marina (okruh 4,933 km, 62 kôl, 305,609 km): 1. M. Schumacher (Nem., Ferrari) 1:29:10,789 h - priem. rýchlosť 205,907 km/h, 2. Barrichello (Braz., Ferrari) +17,9 s, 3. R. Schumacher (Nem., BMW-Williams) +19,7, 4. Montoya (Kol., BMW-Williams) +44,7, 5. Button (V. Brit., Renault) +1:23,3, 6. Coulthard (V. Brit., McLaren-Mercedes) +1 kolo.

Ďalšie poradie: 7. Villeneuve (Kan., BAR-Honda) + 1 kolo, 8. Massa (Braz., Sauber-Petronas) + 1 kolo, 9. Trulli (Ral., Renault) + 1 kolo, 10. Heidfeld (Nem., Sauber-Petronas) + 1 kolo, 11. Webber (Austr., Minardi-Asiatech).

Skryť Vypnúť reklamu

Nedokončili:
1. kolo - McNish (V. Brit., Toyota) prevodovka, 7 - Sato (Jap., Jordan-Honda) prevodovka, 20 - Fisichella (Tal., Jordan-Honda) hydraulika, 26 - Frentzen (Nem., Arrows-Cosworth) tlak oleja, 31 - De la Rosa (Šp., Jaguár-Cosworth) hnací hriadeľ, 31 - Salo (Fín., Toyota) prevodovka, 44 - Panis (Fr., BAR-Honda) plynový pedál, 44 - Räikkönen (Fín., McLaren-Mercedes) výfuk, 47 - Irvine (V. Brit., Jaguar-Cosworth) hnací hriadeľ, 52 - Bernoldi (Braz., Arrows-Cosworth) tlak vody. Yoong (Malaj., Minardi-Asiatech) nepostúpil z kvalifikácie.
Najrýchlejšie kolo: 38 - Barrichello 1:24,170 min.
Poradie MS po štyroch pretekoch: 1. M. Schumacher 34, 2. R. Schumacher 20, 3. Montoya 17, 4. Button 8, 5. Barrichello 6, 6. Coulthard 5, 7. Räikkönen 4, 8. Irvine 3, 9. Heidfeld, Salo a Webber po 2, 12. Massa 1.
Pohár konštruktérov: 1. Ferrari 40, 2. BMW-Williams 37, 3. McLaren-Mercedes 9, 4. Renault 8, 5. Jaguar a Sauber po 3, 7. Minardi a Toyota po 2.
O dva týždne sa ide Veľká cena Španielska v Barcelone.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  5. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  6. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  8. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  9. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  10. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  1. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  4. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  5. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  6. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  7. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  8. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 35 051
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 23 397
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 19 422
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 18 928
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 15 012
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 12 493
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 190
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 750
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 350
  10. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 519
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Fico žije v atmosfére strachu, jeho ľudia končia v putách

Šéf Smeru sa zastal viacerých zadržaných.

Predseda Smeru Robert Fico.
Plošne testovanie na Covid-19.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Z tohto už Fico neutečie

Fico je svojim ľuďom verný za každých okolností.

Peter Tkačenko
Premiér Igor Matovič.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Lupo 3L
Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.