SME
Utorok, 7. december, 2021 | Meniny má AmbrózKrížovkyKrížovky

Scania predstavila nové komunikačné systémy

V meste Kista neďaleko Štokholmu sídli Scania Infotronics, ktorá sa od svojho vzniku v roku 1999 zaoberá implementáciou informačných technológií do nákladných áut a autobusov

. Prvé výsledky sesterská spoločnosť popredného svetového výrobcu nákladných automobilov a autobusov Scania sa objavili v roku 2001. Produkt FAS1 bol prvým výsledkom jej vývojárskej práce, ktorý však ešte nemal on-line komunikáciu. Dokonalejším produktom už s možnosťou komunikácie medzi automobilmi v teréne a centrálami prepravných a distribučných spoločností je produkt FAS2. Ním sa rozšírili možnosti komunikácie medzi palubnými počítačmi jednotlivých vozidiel Scania a centrálnymi počítačmi, čo umožňuje distribučným spoločnostiam používajúcim vozidlá Scania maximalizovať efektivitu plánovitého využívania svojich vozidiel.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Praktické ukážky a odskúšanie nových systémov priamo v teréne predviedla spoločnosť Scania pre skupinu slovenských a českých novinárov na autodrome Karosy vo Vysokom Mýte pri Pardubiciach. Zariadenie nainštalované v siedmich kamiónoch Scania, od samostatných ťahačov cez súpravy ťahačov s návesmi a veľkoobjemové tandemové súpravy s výkonmi motorov od 420 do 470 konských síl, bez nákladu i plne naložené, sme si novinári mohli vyskúšať priamo spoza volantu. Príležitosti sedieť za volantom kamiónu, ktorý má dĺžku takmer 19 metrov a vezie náklad 16 ton, sa neopakujú každý deň. Po jazdách sme si mohli overiť, predovšetkým však „dispečeri na centrále“, či sme jazdili hospodárne alebo nevhodnou a neekonomickou jazdou plytvali pohonnými látkami, či sme šetrili motor alebo ho hnali do neprípustných vysokých otáčok. Dispečing môže ďalej kontrolovať, či vodič dodržiava režim jazdy a plánované oddychové prestávky, kedy a koľko tankoval, či dodržiava predpísanú trasu, či nie je v ohrození a podobne. A samozrejme, naporúdzi je aj telefonická komunikácia medzi vodičom a centrálou. Údaje viac ako pre vodiča poslúžia spoločnostiam, ktoré vykonávajú prepravu nákladnými autami.

Skryť Vypnúť reklamu

Skupina produktov spoločnosti Scania zahŕňa riešenia pre zabezpečenie okamžitého spojenia a komunikáciu s vozidlami, zisťovanie ich polohy a využívanie internetového logistického systému. Tieto nové technológie môžu pomôcť aj slovenským distribučným spoločnostiam maximalizovať efektivitu svojich prevádzok a aktivít. Uvedením nových produktov z oblasti informačných technológií a informačných systémov chce spoločnosť Scania poskytovať vysokokvalitné služby a komplexné riešenia pre svojich klientov. Nové palubné systémy vyvinula Scania Infotronics a kompletný internetový logistický systém v spolupráci s nemeckou spoločnosťou Gedas Telematics. Spoločnosť Scania je schopná už dnes ponúknuť zákazníkom kompletný logistický balíček vrátane analýzy vozidlového parku a získavania údajov z jednotlivých vozidiel. Komunikačné systémy spoločnosti Scania spoľahlivo fungujú na území celej Európy.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť
  2. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás
  3. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu
  4. Vytvor si svoju budúcnosť podľa vlastných predstáv!
  5. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  6. Získaj náskok pred štartom
  7. O prideľovanie štátnych grantov sa môže starať softvér
  8. Pomáhajú firmám zarábať viac. Polepšili si aj živnostníci
  9. Nadácia Orange s neziskovakmi pomôže na Vianoce ľuďom v núdzi
  10. Budúcnosť je v komplexnej ponuke financovania a v digitalizácii.
  1. Kvalitná divina na pár klikov. LESY SR spúšťajú e-shop
  2. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  3. METROPOLIS bude postavený podľa japonského know-how
  4. Rekonštrukcia prsníka po chirurgickej liečbe
  5. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  6. PPA CONTROLL: Zamestnanecká privatizácia štartom úspešnej éry
  7. Nadácia Orange s neziskovakmi pomôže na Vianoce ľuďom v núdzi
  8. Budúcnosť je v komplexnej ponuke financovania a v digitalizácii.
  9. PUR pena či minerálna vlna: ktorou zatepliť šikmú strechu?
  10. Ako sa obliekať štýlovo a zároveň udržateľne?
  1. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 19 289
  2. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 12 707
  3. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 5 331
  4. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 4 902
  5. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 4 639
  6. Kto sú páni slovenskej zimy? Niektorí z nich sa ukrývajú 4 149
  7. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 3 188
  8. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 2 826
  9. Konope lieči veľa chorôb. Nebojte sa ho, dbajte však na kvalitu 2 382
  10. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 2 215
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kníhkupectvo Panta Rhei v Bratislave.

Robí nám vrásky, že stále nepoznáme kompenzácie, vraví Michal Rajter.


13 h
Pre zaočkovaných a tých, ktorí ochorenie Covid-19 prekonali, sa otvoria všetky obchody už v piatok 10. decembra.

Od pondelka ostane doma druhý stupeň a stredné školy.


4 h
Ukrajinskí vojaci na fronte v Doneckej oblasti.

Biden volal v utorok s Putinom.


4 h

Neprehliadnite tiež

Suzuki S-Cross

Jediný motor sa dá kombinovať s automatom aj pohonom 4x4.


8 h
Mazda 2 Hybrid

Spolupráce pri znižovaní emisií budú čoraz častejšie.


6. dec
Mercedes-Benz S400d Long 4Matic a BMW 740Ld xDrive

Víťaz závisí aj od toho, či radšej sedíte vzadu, alebo za volantom.


a 1 ďalší 3. dec

Blogy SME

  1. Ján Šeďo: Kocúrkovo alebo len aby sme v hanbe nezostali.
  2. Lubomir Zahora: Koľko je známych zriedkavých ochorení
  3. Ľudovít Mravík: Covid-19: Po stopách Covidu. Relevantné údaje! Situácia v Európe: Česko epicentrom!
  4. Víťazoslav Würschner: Vážení redaktori Plus JEDEN DEŇ
  5. Otilia Horrocks: Aký je Váš plán B?
  6. Martin Sukupčák: Máme sprostý národ, teda aspoň značnú časť.
  7. Jano Richter: Dnešnému jubilantovi
  8. Sylvia Smatanová: Máme predsa lockdown
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 16 889
  2. Mišo Šesták: V duši sedliaka žije pohanský duch 4 977
  3. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí 4 468
  4. Tereza Krajčová: Paríž: Mesto dychberúcej architektúry a nestarnúceho umenia 3 977
  5. Vanda Tuchyňová: "Spod zadku“ nám berú vlastné pozemky, rozoberajú majetok Žiliny a mesto sa len prizerá ! 3 794
  6. Věra Tepličková: Je Igor nenormálny, alebo si iba vychutnávame dôsledky rozhodnutí primitívneho národa? 3 569
  7. Radovan Kazda: TOP 7 dôvodov, prečo 500 miliónov pre seniorov nie je dobrý nápad 2 837
  8. Pavol Ondreáš: Vypneme Európu 2 769
  1. Pavol Koprda: Zas to dopadlo tak, že deti sú doma. Pripravili sme online súťaž, ktorá deťom ukáže krásu matematiky!
  2. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  3. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  5. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  6. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  7. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  8. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
Skryť Zatvoriť reklamu