BRATISLAVA. Aktuálny reprezentant značky Peugeot v segmente malých áut je na trhu takmer štyri roky a nedávno podstúpil modernizáciu. Vo Francúzsku však už prebieha vývoj jeho nástupcu. Spolu s ním sa na verejnosť dostávajú prvé - neoficiálne - informácie.
Mal by byť ľahší
Premiéra novinky sa očakáva na začiatku roka 2012. Jej označenie, 208, asi nikoho neprekvapí. O dizajne je ešte priskoro špekulovať, no niektoré technické detaily sa už na verejnosť dostali.
Jedným zo zásadných cieľov, ktoré si dali konštruktéri je, aby 208-čka bola ľahšia ako jej predchodca.
Základné štvorvalce skončia
Základné zážihové motory 1,4 l nahradí modernejší trojvalec. Má disponovať objemom 1,0 l, štvorventilovou technikou i variabilným časovaním ventilov. Atmosférická verzia údajne ponúkne solídny výkon 55 kW (75 k). K dispozícii bude aj turbodúchadlom prepĺňané prevedenie so 70 kW (95 k). To je rovnaká hodnota, aká charakterizuje do modelu 207 montovaný agregát 1,4 VTi 16V.