BREZNO. Elegantne oblečená dáma sa na parkovisku snaží opakom metličky vyraziť zmrznutý sneh medzi kolesom a vnútorným blatníkom. Mala šťastie, že pri schádzaní z obrubníka koleso nevylomilo zmrznutý sneh aj s kúskom plastového vnútorného blatníka. Skončilo to iba šúchaním tvrdého snehu o pneumatiku. Samozrejme, že s namrznutým snehom sa dá jazdiť a svet sa nezrúti, ak sú podbehy auta obalené na kameň stvrdnutým snehom. Je však veľký rozdiel, ak na cestu padajú čerstvé hrče snehu alebo ľadové skaly. Tie potešia šoférov v protismere.
Drapľavé zimné pneumatiky dokážu nahádzať medzi podbeh a koleso hrubú a utlačenú vrstvu mokrého snehu. Na kosť zmrznutý sneh môže šúchať o pneumatiku a pri vytočení kolies do strany zlomiť plast vo vnútri blatníka. Problém býva pri schádzaní z obrubníka keď koleso prepruží, a zamrznutý sneh narazí o obrubník.
Možnému poškodeniu auta alebo hlučnému šúchaniu ľadu o koleso predídete tak, že ešte mäkký sneh vykopnete preč. S prasknutým vnútorným blatníkom môžete jazdiť, ale špina sa dostáva tam, kde netreba a plastový dielec býva drahý.
Autor: rch