SME
Streda, 27. január, 2021 | Meniny má BohušKrížovkyKrížovky

Najväčší Lexus rozdáva ticho a pokoj

Vlajkovej lodi automobilky Lexus svedčia prívlastky sebavedomý, moderný a najmä nenápadný. Pohon všetkých štyroch kolies už nie je výsadou iba hybridnej verzie.

(Zdroj: Tomáš Kelement)

BRATISLAVA, KOŠICE. Odhliadnuc od veľkorysých rozmerov karosérie, ktoré budia prirodzený rešpekt, sa predstavitelia vrcholného radu LS tvária prísne neutrálne. Automobil, ktorý vidíte na fotografiách, medzičasom podstúpil drobnú omladzovaciu kúru. Ani modifikovaný tvar masky chladiča a oboch nárazníkov však nevyvolávajú prehnané emócie. To zrejme ani nebol cieľ dizajnérov. Pri pohľade na mohutné krivky skôr prekvapí nízka hodnota koeficientu odporu vzduchu cx=0,26.

Štvorkolka bez hybridu

Kto chcel najväčší Lexus s pohonom všetkých kolies, musel sa doteraz uspokojiť s hybridnou verziou. Na lepšie časy svitlo aj konzervatívnejším zákazníkom a modelovú paletu obohatil základný model 460 doplnený o stály pohon 4x4 AWD. Medzinápravový diferenciál Torsen štandardne rozdeľuje krútiaci moment v pomere 40:60 v prospech zadnej nápravy. Keď máte pod kapotou osemvalec, znie pojem „základný“ trochu smiešne.

23_lex_big.jpg

Pohon všetkých kolies už nie je výsadou iba hybridnej verzie.

Osemvalec takmer nepočuť

Zážihový motor s objemom 4.6 litra sa tvári, akoby v aute chýbal. Dokonale hladkému chodu takmer bez vibrácií totiž sekunduje maximálne utlmená kabína. Konštruktéri šli až tak ďaleko, že agregát vybavili priamym i nepriamym (viacbodovým) vstrekovaním paliva, čím znížili hlučnosť na voľnobehu a palivovú spotrebu pri jazde. Motor dá o sebe vedieť až po stlačení akcelerátora.

22_lex_big.jpg

Karoséria nepôsobí príliš „aerodynamicky“.
Hodnota koeficientu odporu vzduchu svedčí o opaku.

Stádo 366 koní (269 kW) sa pri pohybe vyše dve tony vážiaceho auta nezadýcha a netrápi ho ani príliš veľký smäd. Posúvanie sa v kolónach spotrebu paliva vyženie až k hodnote 16 litrov na 100 kilometrov, ale bežná jazda po okresných cestách a diaľniciach ju stlačí na hranicu 10 l. Veľký podiel má na tom osemstupňová automatická prevodovka. Radí pohotovo a inteligentne. Príjemne nás prekvapila jej rýchla odozva v manuálnom režime, hoci ten asi nebude častou vodičovou voľbou.

Vodič potrebuje manuál

Kabínu možno hodnotiť dvojako. Vodič strávi niekoľko dní študovaním návodu na obsluhu všetkých funkcií. Záplava tlačidiel na palubnej doske vyvoláva paniku. Lexusu chýba multifunkčný ovládač podobný systému iDrive v BMW alebo MMI v Audi. Volant veľkého priemeru napovedá s vozidlom akých rozmerov máte česť. Sedadlo vodiča a volant sa nastavujú elektricky. Prospela by možnosť spustiť sedák ešte o čosi nižšie.

24_lex_big.jpg

Palubná doska hýri luxusom, ale nepôsobí gýčovo.

Nad jazdou neustále bdie niekoľko bezpečnostných elektronických systémov na čele s infračervenou kamerou na stĺpiku riadenia. Tá pozoruje pohyb vodičových očí. Výrobca narábal s mäkčeným plastom, akoby to bol extrémne neestetický materiál. V kabíne prevláda koža doplnená lištami z pravého dreva. Plastové sú iba diely, ktoré nie sú „na očiach“ a jednotlivé ovládače.

Vzadu pracujte i relaxujte

Pasažier si na zadných sedadlách užíva pokoj pojazdnej obývačky. Dostatok priestoru vo všetkých smeroch je v tejto kategórii samozrejmosťou. Zadné sedadlá sú koncipované pre dve osoby. Lakťová opierka uprostred obsahuje diaľkové ovládanie multimediálneho systému. Relaxovať v aute sa dá napríklad aj pozeraním DVD. Vyklápacia obrazovka sa ukrýva v strope.

21_lex_big.jpg Najviac luxusu si užijú cestujúci vzadu. Výklopná obrazovka s uhlopriečkou deväť palcov sa dodáva za príplatok.
Lexus LS vyráža dych cestovným komfortom. Podvozok s pneumatickým pružením ponúka tri režimy naladenia. Rozdiely medzi nimi sú pomerne malé a každý z nich sprostredkuje príjemnú a plavnú jazdu. Režim Comfort je vzhľadom na povrch slovenských ciest príliš aktívny. Auto sa v ňom natoľko hojdá, že cestujúcim vzadu môže prísť nevoľno.

Technické parametre

motor 4.6 V8
zdvihový objem [cm3] 4608
výkon [kW/k] 269/366
pri otáčkach [1/min] 6400
krútiaci moment [Nm] 469
pri otáčkach [1/min] 4100
maximálna rýchlosť [km/h] 250
zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 6,3
nameraná spotreba [l/100 km] 10,5
emisie CO2 [g/km] 273
batožinový priestor [l] 565
cena testovaného modelu od [€] 86.900

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Hygge ako životný štýl
  2. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  5. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  6. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  7. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  8. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  9. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  10. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  1. Garmin predstavuje Lily, svoje najmenšie inteligentné hodinky
  2. Babylon Berlín: Najdrahší nemecký seriál
  3. Potravinové intolerancie bude KRAJ riešiť aj tento rok
  4. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  5. Závod zamestnáva 500 ľudí. Tatravagónka v Trebišove má 50 rokov
  6. Spoločnosť BILLA v novom e-booku radí, ako sa stravovovať zdravo
  7. Počas koronakrízy vzrástli obavy z dopadov práceneschopnosti
  8. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  9. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  10. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 20 544
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 19 393
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 18 214
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 8 311
  5. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí 8 268
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 976
  7. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 7 609
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 365
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 195
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 068
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Darine Antalovej (72) z bratislavskej Petržalky vďaka liečbe liekom Keytruda takmer úplne vymizla rakovina krčku maternice. VšZP jej ho však nechce preplácať, lebo nie je hradený z verejného zdravotného poistenia. Trojtýždňová liečba ním stojí 4170 eur.

Dôchodkyňa a jej deti už za liek zaplatili desaťtisíce eur.

22 h
Fľaštička s vakcínou proti koronavírusu, ktorú vyvinuli vedci z Oxfordskej univerzity v spolupráci s farmaceutickou spoločnosťou AstraZeneca.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 241-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 4 361 obetí. Na Slovensku sa skončilo celoplošné testovanie, platia nové opatrenia.

9 h
Dočasný prezident Policajného zboru SR Peter Kovařík.

Bez opozície by neprešiel.

18 h

Neprehliadnite tiež

Hyundai Tucson N Line

Dostane rôzne stupne hybridných pohonov.

3 h
Lepiaca sada pri defekte môže, ale aj nemusí pomôcť.

Lepiaca sada je rýchlou, ale nespoľahlivou záchranou.

21 h
Chevrolet Corvette Stingray

Dnes má jeho kabriolet už slušnú hodnotu.

25. jan
Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

23. jan