SME
Piatok, 22. október, 2021 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky

Najväčší Lexus rozdáva ticho a pokoj

Vlajkovej lodi automobilky Lexus svedčia prívlastky sebavedomý, moderný a najmä nenápadný. Pohon všetkých štyroch kolies už nie je výsadou iba hybridnej verzie.

(Zdroj: Tomáš Kelement)

BRATISLAVA, KOŠICE. Odhliadnuc od veľkorysých rozmerov karosérie, ktoré budia prirodzený rešpekt, sa predstavitelia vrcholného radu LS tvária prísne neutrálne. Automobil, ktorý vidíte na fotografiách, medzičasom podstúpil drobnú omladzovaciu kúru. Ani modifikovaný tvar masky chladiča a oboch nárazníkov však nevyvolávajú prehnané emócie. To zrejme ani nebol cieľ dizajnérov. Pri pohľade na mohutné krivky skôr prekvapí nízka hodnota koeficientu odporu vzduchu cx=0,26.

Štvorkolka bez hybridu

Kto chcel najväčší Lexus s pohonom všetkých kolies, musel sa doteraz uspokojiť s hybridnou verziou. Na lepšie časy svitlo aj konzervatívnejším zákazníkom a modelovú paletu obohatil základný model 460 doplnený o stály pohon 4x4 AWD. Medzinápravový diferenciál Torsen štandardne rozdeľuje krútiaci moment v pomere 40:60 v prospech zadnej nápravy. Keď máte pod kapotou osemvalec, znie pojem „základný“ trochu smiešne.

23_lex_big.jpg

Pohon všetkých kolies už nie je výsadou iba hybridnej verzie.

Osemvalec takmer nepočuť

Zážihový motor s objemom 4.6 litra sa tvári, akoby v aute chýbal. Dokonale hladkému chodu takmer bez vibrácií totiž sekunduje maximálne utlmená kabína. Konštruktéri šli až tak ďaleko, že agregát vybavili priamym i nepriamym (viacbodovým) vstrekovaním paliva, čím znížili hlučnosť na voľnobehu a palivovú spotrebu pri jazde. Motor dá o sebe vedieť až po stlačení akcelerátora.

22_lex_big.jpg

Karoséria nepôsobí príliš „aerodynamicky“.
Hodnota koeficientu odporu vzduchu svedčí o opaku.

Stádo 366 koní (269 kW) sa pri pohybe vyše dve tony vážiaceho auta nezadýcha a netrápi ho ani príliš veľký smäd. Posúvanie sa v kolónach spotrebu paliva vyženie až k hodnote 16 litrov na 100 kilometrov, ale bežná jazda po okresných cestách a diaľniciach ju stlačí na hranicu 10 l. Veľký podiel má na tom osemstupňová automatická prevodovka. Radí pohotovo a inteligentne. Príjemne nás prekvapila jej rýchla odozva v manuálnom režime, hoci ten asi nebude častou vodičovou voľbou.

Vodič potrebuje manuál

Kabínu možno hodnotiť dvojako. Vodič strávi niekoľko dní študovaním návodu na obsluhu všetkých funkcií. Záplava tlačidiel na palubnej doske vyvoláva paniku. Lexusu chýba multifunkčný ovládač podobný systému iDrive v BMW alebo MMI v Audi. Volant veľkého priemeru napovedá s vozidlom akých rozmerov máte česť. Sedadlo vodiča a volant sa nastavujú elektricky. Prospela by možnosť spustiť sedák ešte o čosi nižšie.

24_lex_big.jpg

Palubná doska hýri luxusom, ale nepôsobí gýčovo.

Nad jazdou neustále bdie niekoľko bezpečnostných elektronických systémov na čele s infračervenou kamerou na stĺpiku riadenia. Tá pozoruje pohyb vodičových očí. Výrobca narábal s mäkčeným plastom, akoby to bol extrémne neestetický materiál. V kabíne prevláda koža doplnená lištami z pravého dreva. Plastové sú iba diely, ktoré nie sú „na očiach“ a jednotlivé ovládače.

Vzadu pracujte i relaxujte

Pasažier si na zadných sedadlách užíva pokoj pojazdnej obývačky. Dostatok priestoru vo všetkých smeroch je v tejto kategórii samozrejmosťou. Zadné sedadlá sú koncipované pre dve osoby. Lakťová opierka uprostred obsahuje diaľkové ovládanie multimediálneho systému. Relaxovať v aute sa dá napríklad aj pozeraním DVD. Vyklápacia obrazovka sa ukrýva v strope.

21_lex_big.jpg Najviac luxusu si užijú cestujúci vzadu. Výklopná obrazovka s uhlopriečkou deväť palcov sa dodáva za príplatok.
Lexus LS vyráža dych cestovným komfortom. Podvozok s pneumatickým pružením ponúka tri režimy naladenia. Rozdiely medzi nimi sú pomerne malé a každý z nich sprostredkuje príjemnú a plavnú jazdu. Režim Comfort je vzhľadom na povrch slovenských ciest príliš aktívny. Auto sa v ňom natoľko hojdá, že cestujúcim vzadu môže prísť nevoľno.

Technické parametre

motor 4.6 V8
zdvihový objem [cm3] 4608
výkon [kW/k] 269/366
pri otáčkach [1/min] 6400
krútiaci moment [Nm] 469
pri otáčkach [1/min] 4100
maximálna rýchlosť [km/h] 250
zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 6,3
nameraná spotreba [l/100 km] 10,5
emisie CO2 [g/km] 273
batožinový priestor [l] 565
cena testovaného modelu od [€] 86.900

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ocenenie získali Innovatrics, Kellys Bicycles a Bivio
  2. Ako zamestnať cudzinca: Čo musíte vedieť a na čo si dať pozor
  3. Nechajte kryptomeny na Fumbi
  4. Ako sa technologické spoločnosti starajú o bezpečnosť platieb
  5. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch
  6. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania
  7. Vyberte sa s nami za strašidlami. Žiadny strach, bude to zábava
  8. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom
  9. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato
  10. Tiguan eHybrid: bežné problémy plug-in hybridov sa ho netýkajú
  1. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania
  2. Darujte úsmev dvakrát pre šťastie mnohých rodín
  3. Stropný zdvihák zlepší život všetkým imobilným ľuďom
  4. Ocenenie získali Innovatrics, Kellys Bicycles a Bivio
  5. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  6. Ako získať nabíjaciu kartu k novému elektromobilu?
  7. Ako sa technologické spoločnosti starajú o bezpečnosť platieb
  8. Vyberte sa s nami za strašidlami. Žiadny strach, bude to zábava
  9. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom
  10. 5. ročník Trhu kože bude po prvý raz aj v Košiciach
  1. Stravovacie zlozvyky Slovákov. Odborníci radia čomu sa vyvarovať 20 054
  2. Ako budú tento rok vyzerať vianočné dôchodky a kedy ich vyplatia 14 282
  3. Očarujúce Cinque Terre a jeho päť svetov 7 200
  4. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato 5 897
  5. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 5 604
  6. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 3 754
  7. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom 3 522
  8. Prichádzame o pamiatky? Obnoviť všetky by trvalo 180 rokov 3 372
  9. Pracoviská zmenila pandémia. Búšiť do klávesnice môžete aj doma 2 886
  10. Martinus vykupuje čítané knihy, spustil službu Knihovrátok 2 693
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto.

Zdôvodnenie opisuje detaily podozrení voči inšpekcii.


a 1 ďalší 2 h

Neprehliadnite tiež

Hyundai Kona

Najväčšou novinkou je kombinácia trojvalca s automatom.


20 h
Google mapy odhadli časový rozdiel na oboch trás v rannej špičke na 19 minút.

Nie každý si využitím novej diaľnice urýchli cestu.


19. okt
BMW i4 M50

Zrýchlenie vyrazí dych, zážitok z jazdy je však slabší.


18. okt
Rezervné koleso dnes už nie je samozrejmosť a treba si zaň priplatiť.

Vyššia cena sa neskôr zúročí pri predaji auta.


20. máj

Blogy SME

  1. Michal Porubän: "Nenávistná Čaputová" vs "Mierotvorca Blaha".
  2. Rudolf Pado: Podtatranské metastázy. TANAP i Budaj mlčia
  3. Tomáš Tenczer: Ivan Mikloš : Už dávno nevidím svet čierno-bielo
  4. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (22. - 28.10.1921)
  5. Imunoblog: Praktické rady pre život s potravinovou alergiou
  6. Miroslav Galovič: Stověžatá Praha trocha jinak aneb sedm pražských zastavení. Dnes druhé, procházka Vyšehradem s prohlídkou baziliky.
  7. Věra Tepličková: 24 miliónov je fuč
  8. Igor Bilák: Post Covid Príhodka #21 - Hmotnosť alebo váha
  1. Robert Fico: Pán Kovačič z Markízy, ďakujem, vyhral som vďaka Vám 50 Eur! 31 768
  2. Matúš Lazúr: Neočkovaní dôchodcovia si vianočné príspevky nezaslúžia 11 093
  3. Věra Tepličková: Nepoškvrnené očkovanie - ďalší zázrak alebo zvrátenosť vlády neboráka Hegera? 8 019
  4. Jiří Ščobák: Paní Záborská, jste zbabělec! Dovedete cílit jen na nejsnadnější cíl - ženy 6 692
  5. Peter Chudý: Norbert Bödör je bezúhonný človek alebo čo mi povedal o svojom príbuznom Tibor Gašpar. 5 985
  6. Stanislav Martinčko: Chudoba v nedeľu na panské,do R.Soboty !!! 5 718
  7. Roland Vizner: Aký bude Váš dôchodok. Jednoduchý a vcelku presný návod ako ho vypočítať za 3 minúty. 4 946
  8. Martina Hilbertová: Zomrela Gruberová, ktorú sme za komunizmu nemohli počúvať 4 203
  1. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora)
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  3. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  4. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  5. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  6. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  7. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  8. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
Skryť Zatvoriť reklamu