SME

Najväčší Lexus rozdáva ticho a pokoj

Vlajkovej lodi automobilky Lexus svedčia prívlastky sebavedomý, moderný a najmä nenápadný. Pohon všetkých štyroch kolies už nie je výsadou iba hybridnej verzie.

(Zdroj: Tomáš Kelement)

BRATISLAVA, KOŠICE. Odhliadnuc od veľkorysých rozmerov karosérie, ktoré budia prirodzený rešpekt, sa predstavitelia vrcholného radu LS tvária prísne neutrálne. Automobil, ktorý vidíte na fotografiách, medzičasom podstúpil drobnú omladzovaciu kúru. Ani modifikovaný tvar masky chladiča a oboch nárazníkov však nevyvolávajú prehnané emócie. To zrejme ani nebol cieľ dizajnérov. Pri pohľade na mohutné krivky skôr prekvapí nízka hodnota koeficientu odporu vzduchu cx=0,26.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Štvorkolka bez hybriduKto chcel najväčší Lexus s pohonom všetkých kolies, musel sa doteraz uspokojiť s hybridnou verziou. Na lepšie časy svitlo aj konzervatívnejším zákazníkom a modelovú paletu obohatil základný model 460 doplnený o stály pohon 4x4 AWD. Medzinápravový diferenciál Torsen štandardne rozdeľuje krútiaci moment v pomere 40:60 v prospech zadnej nápravy. Keď máte pod kapotou osemvalec, znie pojem „základný“ trochu smiešne.

SkryťVypnúť reklamu

Pohon všetkých kolies už nie je výsadou iba hybridnej verzie.

Osemvalec takmer nepočuťZážihový motor s objemom 4.6 litra sa tvári, akoby v aute chýbal. Dokonale hladkému chodu takmer bez vibrácií totiž sekunduje maximálne utlmená kabína. Konštruktéri šli až tak ďaleko, že agregát vybavili priamym i nepriamym (viacbodovým) vstrekovaním paliva, čím znížili hlučnosť na voľnobehu a palivovú spotrebu pri jazde. Motor dá o sebe vedieť až po stlačení akcelerátora.

Karoséria nepôsobí príliš „aerodynamicky“.

Hodnota koeficientu odporu vzduchu svedčí o opaku.

Stádo 366 koní (269 kW) sa pri pohybe vyše dve tony vážiaceho auta nezadýcha a netrápi ho ani príliš veľký smäd. Posúvanie sa v kolónach spotrebu paliva vyženie až k hodnote 16 litrov na 100 kilometrov, ale bežná jazda po okresných cestách a diaľniciach ju stlačí na hranicu 10 l. Veľký podiel má na tom osemstupňová automatická prevodovka. Radí pohotovo a inteligentne. Príjemne nás prekvapila jej rýchla odozva v manuálnom režime, hoci ten asi nebude častou vodičovou voľbou. Vodič potrebuje manuálKabínu možno hodnotiť dvojako. Vodič strávi niekoľko dní študovaním návodu na obsluhu všetkých funkcií. Záplava tlačidiel na palubnej doske vyvoláva paniku. Lexusu chýba multifunkčný ovládač podobný systému iDrive v BMW alebo MMI v Audi. Volant veľkého priemeru napovedá s vozidlom akých rozmerov máte česť. Sedadlo vodiča a volant sa nastavujú elektricky. Prospela by možnosť spustiť sedák ešte o čosi nižšie.

SkryťVypnúť reklamu

Palubná doska hýri luxusom, ale nepôsobí gýčovo.

Nad jazdou neustále bdie niekoľko bezpečnostných elektronických systémov na čele s infračervenou kamerou na stĺpiku riadenia. Tá pozoruje pohyb vodičových očí. Výrobca narábal s mäkčeným plastom, akoby to bol extrémne neestetický materiál. V kabíne prevláda koža doplnená lištami z pravého dreva. Plastové sú iba diely, ktoré nie sú „na očiach“ a jednotlivé ovládače. Vzadu pracujte i relaxujte Pasažier si na zadných sedadlách užíva pokoj pojazdnej obývačky. Dostatok priestoru vo všetkých smeroch je v tejto kategórii samozrejmosťou. Zadné sedadlá sú koncipované pre dve osoby. Lakťová opierka uprostred obsahuje diaľkové ovládanie multimediálneho systému. Relaxovať v aute sa dá napríklad aj pozeraním DVD. Vyklápacia obrazovka sa ukrýva v strope.

SkryťVypnúť reklamu

Najviac luxusu si užijú cestujúci vzadu. Výklopná obrazovka s uhlopriečkou deväť palcov sa dodáva za príplatok.

Lexus LS vyráža dych cestovným komfortom. Podvozok s pneumatickým pružením ponúka tri režimy naladenia. Rozdiely medzi nimi sú pomerne malé a každý z nich sprostredkuje príjemnú a plavnú jazdu. Režim Comfort je vzhľadom na povrch slovenských ciest príliš aktívny. Auto sa v ňom natoľko hojdá, že cestujúcim vzadu môže prísť nevoľno.

Technické parametre motor 4.6 V8

zdvihový objem [cm3] 4608

výkon [kW/k] 269/366

pri otáčkach [1/min] 6400

krútiaci moment [Nm] 469

SkryťVypnúť reklamu
reklama

pri otáčkach [1/min] 4100

maximálna rýchlosť [km/h] 250

zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 6,3

nameraná spotreba [l/100 km] 10,5

emisie CO2 [g/km] 273

batožinový priestor [l] 565

cena testovaného modelu od [€] 86.900

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  4. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  5. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  6. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  7. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 104 237
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 22 264
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 12 086
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 7 138
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 793
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 5 252
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 546
  8. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 4 501
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťZatvoriť reklamu