BRATISLAVA, KOŠICE. Odhliadnuc od veľkorysých rozmerov karosérie, ktoré budia prirodzený rešpekt, sa predstavitelia vrcholného radu LS tvária prísne neutrálne. Automobil, ktorý vidíte na fotografiách, medzičasom podstúpil drobnú omladzovaciu kúru. Ani modifikovaný tvar masky chladiča a oboch nárazníkov však nevyvolávajú prehnané emócie. To zrejme ani nebol cieľ dizajnérov. Pri pohľade na mohutné krivky skôr prekvapí nízka hodnota koeficientu odporu vzduchu cx=0,26.
Štvorkolka bez hybridu
Kto chcel najväčší Lexus s pohonom všetkých kolies, musel sa doteraz uspokojiť s hybridnou verziou. Na lepšie časy svitlo aj konzervatívnejším zákazníkom a modelovú paletu obohatil základný model 460 doplnený o stály pohon 4x4 AWD. Medzinápravový diferenciál Torsen štandardne rozdeľuje krútiaci moment v pomere 40:60 v prospech zadnej nápravy. Keď máte pod kapotou osemvalec, znie pojem „základný“ trochu smiešne. |
Pohon všetkých kolies už nie je výsadou iba hybridnej verzie. |
Osemvalec takmer nepočuť
Zážihový motor s objemom 4.6 litra sa tvári, akoby v aute chýbal. Dokonale hladkému chodu takmer bez vibrácií totiž sekunduje maximálne utlmená kabína. Konštruktéri šli až tak ďaleko, že agregát vybavili priamym i nepriamym (viacbodovým) vstrekovaním paliva, čím znížili hlučnosť na voľnobehu a palivovú spotrebu pri jazde. Motor dá o sebe vedieť až po stlačení akcelerátora. |
Karoséria nepôsobí príliš „aerodynamicky“. |
Vodič potrebuje manuál
Kabínu možno hodnotiť dvojako. Vodič strávi niekoľko dní študovaním návodu na obsluhu všetkých funkcií. Záplava tlačidiel na palubnej doske vyvoláva paniku. Lexusu chýba multifunkčný ovládač podobný systému iDrive v BMW alebo MMI v Audi. Volant veľkého priemeru napovedá s vozidlom akých rozmerov máte česť. Sedadlo vodiča a volant sa nastavujú elektricky. Prospela by možnosť spustiť sedák ešte o čosi nižšie. |
Palubná doska hýri luxusom, ale nepôsobí gýčovo. |
Vzadu pracujte i relaxujte
Pasažier si na zadných sedadlách užíva pokoj pojazdnej obývačky. Dostatok priestoru vo všetkých smeroch je v tejto kategórii samozrejmosťou. Zadné sedadlá sú koncipované pre dve osoby. Lakťová opierka uprostred obsahuje diaľkové ovládanie multimediálneho systému. Relaxovať v aute sa dá napríklad aj pozeraním DVD. Vyklápacia obrazovka sa ukrýva v strope.
![]() | Najviac luxusu si užijú cestujúci vzadu. Výklopná obrazovka s uhlopriečkou deväť palcov sa dodáva za príplatok. |
Technické parametre
motor | 4.6 V8 |
zdvihový objem [cm3] | 4608 |
výkon [kW/k] | 269/366 |
pri otáčkach [1/min] | 6400 |
krútiaci moment [Nm] | 469 |
pri otáčkach [1/min] | 4100 |
maximálna rýchlosť [km/h] | 250 |
zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] | 6,3 |
nameraná spotreba [l/100 km] | 10,5 |
emisie CO2 [g/km] | 273 |
batožinový priestor [l] | 565 |
cena testovaného modelu od [€] | 86.900 |