SME
Nedeľa, 27. november, 2022 | Meniny má Milan

Najväčší Lexus rozdáva ticho a pokoj

Vlajkovej lodi automobilky Lexus svedčia prívlastky sebavedomý, moderný a najmä nenápadný. Pohon všetkých štyroch kolies už nie je výsadou iba hybridnej verzie.

(Zdroj: Tomáš Kelement)

BRATISLAVA, KOŠICE. Odhliadnuc od veľkorysých rozmerov karosérie, ktoré budia prirodzený rešpekt, sa predstavitelia vrcholného radu LS tvária prísne neutrálne. Automobil, ktorý vidíte na fotografiách, medzičasom podstúpil drobnú omladzovaciu kúru. Ani modifikovaný tvar masky chladiča a oboch nárazníkov však nevyvolávajú prehnané emócie. To zrejme ani nebol cieľ dizajnérov. Pri pohľade na mohutné krivky skôr prekvapí nízka hodnota koeficientu odporu vzduchu cx=0,26.

Štvorkolka bez hybridu

Kto chcel najväčší Lexus s pohonom všetkých kolies, musel sa doteraz uspokojiť s hybridnou verziou. Na lepšie časy svitlo aj konzervatívnejším zákazníkom a modelovú paletu obohatil základný model 460 doplnený o stály pohon 4x4 AWD. Medzinápravový diferenciál Torsen štandardne rozdeľuje krútiaci moment v pomere 40:60 v prospech zadnej nápravy. Keď máte pod kapotou osemvalec, znie pojem „základný“ trochu smiešne.

23_lex_big.jpg

Pohon všetkých kolies už nie je výsadou iba hybridnej verzie.

Osemvalec takmer nepočuť

Zážihový motor s objemom 4.6 litra sa tvári, akoby v aute chýbal. Dokonale hladkému chodu takmer bez vibrácií totiž sekunduje maximálne utlmená kabína. Konštruktéri šli až tak ďaleko, že agregát vybavili priamym i nepriamym (viacbodovým) vstrekovaním paliva, čím znížili hlučnosť na voľnobehu a palivovú spotrebu pri jazde. Motor dá o sebe vedieť až po stlačení akcelerátora.

22_lex_big.jpg

Karoséria nepôsobí príliš „aerodynamicky“.
Hodnota koeficientu odporu vzduchu svedčí o opaku.

Stádo 366 koní (269 kW) sa pri pohybe vyše dve tony vážiaceho auta nezadýcha a netrápi ho ani príliš veľký smäd. Posúvanie sa v kolónach spotrebu paliva vyženie až k hodnote 16 litrov na 100 kilometrov, ale bežná jazda po okresných cestách a diaľniciach ju stlačí na hranicu 10 l. Veľký podiel má na tom osemstupňová automatická prevodovka. Radí pohotovo a inteligentne. Príjemne nás prekvapila jej rýchla odozva v manuálnom režime, hoci ten asi nebude častou vodičovou voľbou.

Vodič potrebuje manuál

Kabínu možno hodnotiť dvojako. Vodič strávi niekoľko dní študovaním návodu na obsluhu všetkých funkcií. Záplava tlačidiel na palubnej doske vyvoláva paniku. Lexusu chýba multifunkčný ovládač podobný systému iDrive v BMW alebo MMI v Audi. Volant veľkého priemeru napovedá s vozidlom akých rozmerov máte česť. Sedadlo vodiča a volant sa nastavujú elektricky. Prospela by možnosť spustiť sedák ešte o čosi nižšie.

24_lex_big.jpg

Palubná doska hýri luxusom, ale nepôsobí gýčovo.

Nad jazdou neustále bdie niekoľko bezpečnostných elektronických systémov na čele s infračervenou kamerou na stĺpiku riadenia. Tá pozoruje pohyb vodičových očí. Výrobca narábal s mäkčeným plastom, akoby to bol extrémne neestetický materiál. V kabíne prevláda koža doplnená lištami z pravého dreva. Plastové sú iba diely, ktoré nie sú „na očiach“ a jednotlivé ovládače.

Vzadu pracujte i relaxujte

Pasažier si na zadných sedadlách užíva pokoj pojazdnej obývačky. Dostatok priestoru vo všetkých smeroch je v tejto kategórii samozrejmosťou. Zadné sedadlá sú koncipované pre dve osoby. Lakťová opierka uprostred obsahuje diaľkové ovládanie multimediálneho systému. Relaxovať v aute sa dá napríklad aj pozeraním DVD. Vyklápacia obrazovka sa ukrýva v strope.

21_lex_big.jpg Najviac luxusu si užijú cestujúci vzadu. Výklopná obrazovka s uhlopriečkou deväť palcov sa dodáva za príplatok.
Lexus LS vyráža dych cestovným komfortom. Podvozok s pneumatickým pružením ponúka tri režimy naladenia. Rozdiely medzi nimi sú pomerne malé a každý z nich sprostredkuje príjemnú a plavnú jazdu. Režim Comfort je vzhľadom na povrch slovenských ciest príliš aktívny. Auto sa v ňom natoľko hojdá, že cestujúcim vzadu môže prísť nevoľno.

Technické parametre

motor 4.6 V8
zdvihový objem [cm3] 4608
výkon [kW/k] 269/366
pri otáčkach [1/min] 6400
krútiaci moment [Nm] 469
pri otáčkach [1/min] 4100
maximálna rýchlosť [km/h] 250
zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 6,3
nameraná spotreba [l/100 km] 10,5
emisie CO2 [g/km] 273
batožinový priestor [l] 565
cena testovaného modelu od [€] 86.900

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  2. Pre úsmevy všetkých detí: Mikuláš prinesie prekvapenia aj online
  3. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to?
  4. Blíži sa najväčšia investičná konferencia roku 2022
  5. Vedeli ste, čo všetko kryje poistenie nehnuteľnosti?
  6. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám
  7. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie
  8. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME
  1. Tesco pokračuje v raste, otvára dve nové predajne
  2. Adios, smetiaky! Tento domáci kompostér mení odpad na substrát
  3. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste
  4. Štátne rezervy uvedú nový systém pomoci v krízových situáciách
  5. 7 prekvapení, ktoré prináša bývanie v Helenkách
  6. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  7. eTabletka - 6 dôvodov pre nákup liekov z pohodlia domova
  8. Wüstenrot predstavuje novinku v poistení majetku W dobrom domov
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 24 112
  2. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 6 712
  3. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 5 236
  4. Vo Zvolene otvorili prvé zelené obchodné centrum na Slovensku 3 342
  5. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 3 019
  6. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME 2 591
  7. Plavky namiesto bielych plášťov. To sú doktori budúcnosti 2 522
  8. Platíte za poistenie, ktoré naozaj potrebujete? 2 022
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


25. nov
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov
Fiat Tipo

Litrový trojvalec prekonáva staršiu atmosféru v každom ohľade.


23. nov
Pozreli sme si trojicu inzerovaných jazdených elektromobilov.

Z nízkeho počtu najazdených kilometrov sa netreba tešiť.


22. nov

Blogy SME

  1. Anton Kaiser: Posledná jesenná túra
  2. Ingrid Tkáčiková: Tiež som PN, minister Matovič. Žalúdok sa mi neobracia ani tak z covidu, ktorý mám, ale z ľudí, ktorí v kuse rozvracajú spoločnosť
  3. Helena Michlíková: Počuť vzduch
  4. Irena Šimuneková: Bralce
  5. Miroslav Pollák: Komplexný prístup pri zamestnávaní
  6. Anna Miľanová: Život pod hladinou i hlbinách vôd Zeme... 2022
  7. Ľubica Hlinková: ČO SA BABE CHCELO, TO SA BABE PRISNILO !
  8. Martin Sústrik: Okno do blackoutu
  1. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 13 996
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 6 490
  3. Ján Valchár: Ukrajinci zmasakrovali ruských vojakov - no a čo? 5 387
  4. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 4 818
  5. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 3 566
  6. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 341
  7. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 299
  8. Jana Melišová: V závoji hmly 3 074
  1. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  6. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  7. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929
SkryťZatvoriť reklamu