SME
Pondelok, 26. október, 2020 | Meniny má DemeterKrížovkyKrížovky

“Prudká” zmena disciplíny nie je reálna

Martin Koiš vybojoval v tohtoročnej sezóne dva vrchárske tituly v majstrovstvách Slovenska. Nechýbalo veľa a zbierku vavrínov mohol rozšíriť o trofej absolútneho majstra krajiny.

(Zdroj: Lukáš Vician)

BRATISLAVA. Martin Koiš má za sebou náročnú sezónu. Vo farbách tímu Ford Team RS Slovakia vybojoval dva vrchárske tituly v majstrovstvách Slovenska. Nechýbalo veľa a zbierku vavrínov mohol rozšíriť o trofej absolútneho majstra krajiny. Popri povinnostiach v pretekoch do vrchu stihol ochutnať aj automobilové súťaže. S chladnou hlavou však hovorí, že “kopce” za rely v najbližšej dobe nevymení.

Martin, ani v tohtoročnej sezóne majstrovstiev Slovenska v pretekoch automobilov do vrchu si nenašiel premožiteľa medzi produkčnými vozidlami ani v skupine E1. Panuje v tíme spokojnosť?

Musím povedať, že s priebehom sezóny som spokojný, všetko fungovalo tak ako má a okrem prvenstva v kategórii 1 ma veľmi teší aj sedem absolútnych víťazstiev.

Až do poslednej chvíle si mal na dosah aj prvenstvo v absolútnom poradí. Napokon ti - najmä zásluhou taktiky súperov - prekĺzlo pomedzi prsty. Je to veľké sklamanie?

O absolútnom prvenstve som na začiatku sezóny príliš nerozmýšľal, bolo to niečo nedosiahnuteľné. Prekvapením bolo, že po predposledných pretekoch som viedol o 13 bodov.
Na jednu stranu som sklamaný z toho, že zásluhou taktiky konkurenčného tímu mi toto víťazstvo tesne uniklo, na druhú stranu ma teší, že sme boli schopní byť tak blízko „veľkému víťazstvu“.

Nedá mi nevrátiť sa k posledným pretekom vo Zvolene. Veľmi ťa prekvapilo, že proti tebe nastúpili hneď dva monoposty F3000?

Áno, bolo to dosť veľké prekvapenie. Zvolenej taktike o nutnom obsadení prvých dvoch miest som príliš neveril, pretože Ostrá Lúka je krátka na taktizovanie, ale nakoniec to vyšlo…

Na niektorých podujatiach tohtoročnej vrchárskej sezóny sa objavili aj jazdci seriálu Berg Trophy. Práve z úst niektorých českých jazdcov vyšla kritika týkajúca sa organizačnej stránky našich podujatí. Ako hodnotíš slovenský šampionát z pohľadu jazdca? Mám na mysli organizáciu jednotlivých pretekov, počet štartujúcich

Je to dosť rôzne, niektoré preteky boli organizované bezchybne, iné s chybami. Problémom bolo veľké množstvo pretekárov v kombinácií SAMŠ a Berg Trophy, a neschopnosť niektorých usporiadateľov zvládnuť toto množstvo. Práve nezvládnutá a kritická situácia na niektorých pretekoch donútila usporiadateľov zmeniť časový harmonogram a „zoškrtať“ jazdy pretekárom Berg Trophy. Žiaľ, v tej chvíli nebolo pravdepodobne lepšie riešenie, čo ich samozrejme nahnevalo. V každom prípade som za to, aby sa tieto podujatia spájali. Usporiadateľ má viac štartujúcich (asi sto), a pre divákov je to lákavejšie, akoby tam boli samostatné majstrovstvá po 50 štartujúcich. Tu je podstatná organizácia a pripravenosť jednotlivých usporiadateľov zvládnuť väčšie množstvo pretekárov.

Povestnou “čerešničkou” a zároveň bodkou za sezónou 2009 bolo tvoje absolútne víťazstvo v ankete Castrol Cup. Prekvapilo ťa toto prvenstvo?

Áno, bol som veľmi milo prekvapený, pretože počas sezóny neexistujú predbežné výsledky podľa, ktorých by som mohol odhadnúť svoju pozíciu v Castrol Cupe 09.

Premiérovo ťa v priebehu sezóny mohli fanúšikovia vidieť aj na tratiach automobilových súťaží - zatiaľ v role predjazdca. Logicky sa natíska otázka, či mieniš zmeniť disciplínu, prípadne rozšíriť pole svojej pôsobnosti...

Prípadné zmeny v disciplíne, alebo rozšírení pôsobnosti sú závislé na peniazoch. V tejto chvíli sme veľmi slušne rozbehli projekt Focus E1 pre PAV, ide o dlhodobé plány, takže „prudká“ zmena disciplíny nie je reálna. Na druhej strane stabilná účasť v rely a súčasne na PAV je finančne náročná. Je dosť pravdepodobné, že v blízkom čase k žiadnej zmene disciplíny nedôjde.

Na podujatí Slovenského Rally Pohára v Lubeníku si sa dokonca predstavil v pozícii navigátora svojho otca, bývalého skvelého jazdca Stana Koiša. Ako fungovala táto rodinná spolupráca?

Zo začiatku som mal isté obavy o vzájomnú spoluprácu, ale nakoniec to fungovalo veľmi dobre.

Ktorá z absolvovaných súťaží ťa najviac zaujala? Prípadne prečo?

Najakčnejšia bola pre mňa Rely Košice, dlhé a náročné rýchlostné skúšky boli zaujímavé.

Vlani ťa niekoľkokrát dokázala potrápiť technika. V tohtoročnej sezóne MSR si až na jednu výnimku dokončil všetky súťažné jazdy. Dospel vývoj tvojho Fordu Focus E1 do finále? Pripravujete pre budúci rok nejaké zásadnejšie zmeny?

Ako každé novopostavené auto, aj to naše trpelo rôznymi detskými chorobami, ktoré potrebujú svoj čas na to, aby sa prejavili a následne vyriešili. Sezóna 2008 bola vývojová, kde sa nám podarilo vyriešiť niektoré problémy a zároveň nájsť správne nastavenie podvozka. V sezóne 2009 sme vďaka dobre odvedenej práci pri vývoji mohli dosahovať pravidelne, výborné výsledky. Pre nasledujúcu sezónu robíme rôzne, drobné zmeny, ktoré by mali pomôcť ešte trochu zrýchliť náš Focus E1.

Čo plánuje tím Ford Team RS Slovakia na budúci rok?

Účasť na majstrovstvách Slovenska bude pre nás prioritou, ostatné preteky a majstrovstvá sú zatiaľ otázkou.

Budú mať priaznivci príležitosť stretnúť na tratiach pretekov do vrchu alebo súťaží aj krásny otcov Ford Sierra Cosworth?

Ešte nie je úplne rozhodnuté, ktorých podujatí sa otec zúčastní, v každom prípade pôjde niekoľko pretekov do vrchu, ale hlavne by chcel absolvovať historické rely.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Fresh Market má novú predajňu Sanagro. Takto to tam vyzerá
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  5. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  6. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  7. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  8. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  9. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  1. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  2. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  4. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  5. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  6. Kvalitné sporenie si dokážete vybaviť z pohodlia domova
  7. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  8. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  9. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  10. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  1. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 19 539
  2. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 16 660
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 14 477
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 665
  5. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 12 620
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 416
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 176
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 619
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 343
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 10 336
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Na Covid zomrú desiatky ľudí denne. Pokles príde najskôr o dva týždne

Zomierajú ľudia s inými ochoreniami, ktorí by inak žili.

V piatok sa na Slovensku urobilo v súvislosti s ochorením Covid - 19 šestnásť pitiev.

Špeciálny prokurátor Kováčik ide do väzby, rozhodol súd

Súd zobral do väzby aj druhého obvineného Norberta Pakšiho.

Policajná eskorta a príslušníci Národnej kriminálnej agentúry privádzajú vysokého postaveného policajného funkcionára Norberta Pakšiho a špeciálneho prokurátora Dušana Kováčika na pojednávanie na Špecializovaný trestný súd v Pezinku.
Podcast Dobré Ráno.
Komentár Zuzany Kepplovej

Tak prrr! Neleteli sme na Mars

Ľudia ukázali ochotu a dôveru. Pokaziť to vždy môže nedostatok pokory lídrov.

Zuzana Kepplová.

Neprehliadnite tiež

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.
Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.
Volkswagen ID.3 1st

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR