BRATISLAVA. Novinka tvarmi karosérie evokuje prvú a druhú generáciu malého kupé Honda CR-X z osemdesiatych rokov minulého storočia. V jej útrobách sa ukrýva poháňací systém IMA (Integrated Motor Assist), ktorý okrem spaľovacieho obsahuje aj elektrický motor.
Do predaja príde ešte tohto roku Štúdia kupé s hybridným pohonom Honda CR-Z Concept debutovala na tokijskom autosalóne v roku 2007. Súčasne s premiérou sa objavili správy, že japonská automobilka pracuje na verzii určenej pre hromadnú výrobu.
Odhalenie sériovej Hondy CR-Z je naplánované na február tohto roka. Predávať ju začnú najprv na domácom, japonskom trhu. Obyvatelia Európy a Severnej Ameriky by sa novinky mali dočkať o niekoľko mesiacov neskôr.
Malý spaľovací agregát a elektromotor Ešte pred premiérou sa na verejnosti objavili propagačné materiály, ktoré okrem definitívnych tvarov auta vyzradili aj niekoľko technických údajov. Vozidlo disponuje rozmermi 4080 x 1740 x 1395 mm a rázvorom náprav s hodnotou 2435 mm.
Poháňa ho zážihový štvorvalec 1,5 i-VTEC dosahujúci výkon 84 kW (114 k) pri 6000 ot./min. a najvyšší krútiaci moment 145 Nm pri 4800 ot./min. Pod prednou kapotou mu sekunduje elektromotor produkujúci výkon 10 kW (14 k) pri 1500 ot./min. a 78 Nm krútiaceho momentu odvádzaného pri otáčkach 1000/min.
"Manuál" alebo CVT Zákazníci si budú môcť vybrať medzi šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a bezstupňovým ústrojenstvom CVT. Japonská verzia Hondy CR-Z zrýchli z 0 na 100 km/h za približne 9,7 sekundy. Výrobcom udávaná kombinovaná spotreba benzínu predstavuje 4,0 až 4,5 l/100 km.
Interiér ponúka usporiadanie 2+2. Na členitej palubnej doske zaujmú tri ovládače jazdných režimov - Normal, Sport a Econ.