BRATISLAVA. Prvá generácia MPV Opel Meriva si priazeň rodín získala vďaka kompaktným rozmerom a prakticky riešenému interiéru. V Európe si ju kúpilo viac ako milión zákazníkov. Rovnomenného nástupcu dostáva až po dlhých ôsmich rokoch.
Nová Meriva má posunúť latku vyššie než jej predchodkyňa. Štylisticky nadväzuje na dva najnovšie modely Opel - Insigniu a Astru. Jednoduché základné tvary dopĺňa výrazný prelis po bokoch karosérie a stúpajúca línia presklenia s „vlnkou“ na bočných dverách. Vďaka nej majú pasažieri sediaci vzadu lepší výhľad z auta, čo by mali oceniť najmä deti.
Dvere sa otvárajú "od seba", stĺpik zostáva
Kompaktné päťmiestne MPV chce zaujať netradičným konceptom bočných dverí. Predné sa otvárajú konvenčne, zadné proti smeru jazdy. Výrobca ich označuje ako FlexDoors a tvrdí, že nimi dosiahol pohodlnejšie nastupovanie do interiéru. Prostredný „B“ stĺpik zostal, kvôli zabezpečeniu tuhosti karosérie, zachovaný.
So zadnými dverami je možné manipulovať nezávisle od predných. Oboje sa otvárajú takmer do pravého uhla voči karosérii (84 stupňov).
Nemecká automobilka sa pre zavedenie dverí FlexDoors do sériovej výroby údajne rozhodla po niekoľkých testoch prototypov s majiteľmi prvej generácie Merivy. Skúšky prebiehali od roku 2006.
Trikrát „Flex“
Fotografie interiéru zatiaľ neboli zverejnené. V tlačovej správe sa uvádza, že zadné sedadlá disponujú upraveným systémom FlexSpace použitým už v prvej Merive, vďaka ktorému sa "posúvajú i sklápajú ľahšie a intuitívnejšie ako predtým". Samotné predné a zadné sedadlá konštrukčne vychádzajú zo svojich súrodencov montovaných do modelov Insignia a Astra. Rozsah nastavovania predných sedačiek v pozdĺžnom smere predstavuje 240 mm. Ich výškové nastavovanie má rozsah 65 mm.Výrazom FlexRail je označená stredová konzola pozostávajúca zo zameniteľných odkladacích schránok, ktoré sa môžu posúvať po lyžinách umiestnených medzi prednými sedadlami.
Pre Merivu bude k dispozícii aj nosič bicyklov FlexFix integrovaný do zadného nárazníka. Montujú ho napríklad aj do malej Corsy.
Predaj začne v lete
Opel je skúpy na informácie týkajúce sa motorov. Uviedol len, že Merivu budú poháňať agregáty s výkonovým rozpätím od 55 kW (75 k) do 103 kW (140 k), kombinované s päť- alebo šesťstupňovými manuálnymi prevodovkami, prípadne so šesťstupňovým automatom. Ponuku doplní prevedenie ecoFlex zamerané na čo najnižšiu spotrebu paliva a produkciu emisií CO2. Platforma je podľa našich informácií nová, využívať ju má aj pripravovaná piata generácia Corsy.
Výroba novinky bude prebiehať v španielskej Zaragoze, výstavnú premiéru oslávi na ženevskom autosalóne v marci tohto roka a do predaja príde v lete. Opel avizuje šesť výbavových stupňov a farieb interiéru.
5.1. 2010, 9:15 - Opel uvoľnil nové fotogafie.