Prvý deň tohto roka nadobudla účinnosť novela vyhlášky, ktorá platí necelé dva mesiace. Je to tá vyhláška (č. 464/2009 Z.z.), ktorá podľa niektorých výkladov zakázala mať v "zornom poli vodiča" akékoľvek predmety, ktoré vyhláška nepovoľovala.
Pre nejednoznačnosť výrazu "zorné pole vodiča" mohli nastať napríklad tieto problémy:
- Vyhláška mohla zakázať používať GPS zariadenia, ktoré sa vo vozidlách upevňujú prísavkou na čelnom skle v zornom poli vodiča.
- Vyhláška nepovoľovala používať palubné jednotky elektronického mýta na čelnom skle, aj keď to iná vyhláška vyžadovala pre to, aby niektoré vozidlá mohli jazdiť po diaľniciach.
Od prvého januára bol však celý odsek, ktorý sa venoval problematike "zorného poľa vodiča", z vyhlášky č. 464/2009 Z.z. vypustený.
§ 4, vyhláška 464/2009 Z.z.:
(6) V zornom poli vodiča nesmú byť umiestnené žiadne predmety, ktoré obmedzujú výhľad vodiča všetkými smermi okrem schválených spätných zrkadiel, označení určených na umiestnenie na sklá vozidla, ako je napríklad diaľničná známka na používanie vybraných pozemných komunikácií, perforovaná kontrolná nálepka technickej kontroly, emisnej kontroly alebo kontroly originality, parkovací preukaz a iné nálepky požadované ostatnými štátmi. Neplatné nálepky sa musia zo skla odstrániť. Navigačné systémy a im podobné zariadenia pripevnené prísavkou alebo iným podobným zariadením na čelnom skle sa nesmú umiestňovať do zorného poľa vodiča. Výhľad cez predné sklo motorového vozidla kategórie M3 môže byť čiastočne znížený popri schválených označeniach len smerovou tabuľkou.
Vypustením odseku 6) z vyhlášky zmenila ešte jedna vec: už sa nemusíte trápiť odstraňovaním starých diaľničných nálepiek z čelného skla. Ak to výhľad vodiča neovplyvní, čelné sklo smie zostať "albumom" starých a neplatných nálepiek.
Vyhláška teda ponecháva na vodičovi, aby sa zariadil tak, aby videl na cestu. Okrem toho, vyhláška č. 464/2009 Z.z. mu to priamo prikazuje v odseku, ktorý znie takto: "Za všetkých prevádzkových podmienok a poveternostných podmienok musí byť zabezpečený výhľad z miesta vodiča."
Okrem toho, je aj v záujme vodiča, aby mal z auta dobrý výhľad. Bez neho je bezpečný dojazd do cieľa zvyčajne takmer nemožný.
Novela tiež napravila jeden preklep, ktorý keby platil, určoval by, že svetlo z bicykla musí dopadať na zem najviac 2 cm pred svietidlo. To je dosť málo a preto novela chybu napravila a dnes platí vzdialenosť 20 m.
§ 22, vyhláška 464/2009 Z.z.:
(2) Bicykel počas jazdy za zníženej viditeľnosti musí byť vybavený týmito zariadeniami na svetelnú signalizáciu a osvetlenie:
a) svietidlom svietiacim dopredu bielym svetlom spĺňajúcim najmenej technické požiadavky podľa technickej normy;41) svietidlo musí byť nastavené a upravené trvalo tak, aby referenčná os svetelného toku pretínala rovinu pozemnej komunikácie vo vzdialenosti najviac 20 mm 20 m od svietidla a aby sa toto nastavenie nemohlo samovoľne alebo neúmyselne zásahom cyklistu meniť; ak je pozemná komunikácia dostatočne a súvislo osvetlená, môže byť svietidlo nahradené svietidlom s prerušovaným svetlom bielej farby,