BRATISLAVA. Vidlicový osemvalec s objemom 5,0 l posiela na zadné kolesá Fordu Mustang GT výkon 307 kW (417 k) a 528 Nm krútiaceho momentu. Údaje o otáčkach neboli zverejnené.
Nový motor charakterizuje variabilné časovanie ventilov Ti-VCT (Twin Independent Variable Camshaft Timing) známe aj z niektorých európskych modelov Ford. Práve vďaka nemu údajne agregát pružnejšie reaguje na stlačenie akcelerátora, vodič má k dispozícii viac krútiaceho momentu v nízkych otáčkach a spotreba paliva zostáva na znesiteľnej úrovni. Srdce auta váži 195 kilogramov.
S automatom je úspornejší
Mustang GT vybavený šesťstupňovou manuálnou prevodovkou podľa výrobcu na diaľnici spotrebuje v priemere 9,8 l/100 km, v meste 14,7 l/100 km. Apetít motora dokáže čiastočne utlmiť šesťstupňový automat. S ním hodnoty spotreby klesnú na 9,4, resp. 13,8 l/100 km.
Výkonnej poháňacej jednotke sekunduje upravené zavesenie kolies s tuhším skrutným stabilizátorom vzadu, preladeným odpružením a posilňovačom riadenia. Štandardné kotúčové brzdy môžu na žiadosť zákazníka nahradiť výrobky talianskeho špecialistu Brembo.
V predaji na jar
Ford Mustang GT bude k dispozícii v dvoch karosárskych verziách - ako kupé a kabriolet. Otvorené prevedenie dostalo modifikovanú - tuhšiu - karosériu.
Predaj v USA odštartuje na jar tohto roka. Európania sa novinky „legálne“ nedočkajú. Sen si však môžu splniť prostredníctvom individuálneho dovozu.
Autor: fg