Kontaktné miesto: Incheba
Čas: pondelok (4.1.2010) predpoludním
Pracovník na priehradke odmietol povedať svoje meno alebo sa inak identifikovať.
Prvý problém
Prvý problém vznikol pri pokuse zaregistrovať vozidlo N1 (nákladné), ktoré má platnú diaľničnú nálepku do 3,5 tony. Vodič chce dnes ísť s vozíkom po diaľnici, pričom súprava v súčte presahuje maximálnu prípustnú hmotnosť 3,5 tony o 10 kg.
Odpoveďou bolo, že zaregistrovať áno. Pracovník však už ďalej nevedel povedať, či treba mať palubnú jednotku trvale zapnutú, alebo je potrebné ju pripájať na napätie len vtedy, keď je za autom pripojený prívesný vozík.
Ak by ju mal vodič zapnutú trvale, splní síce povinnosť v návode, ale zúčtuje mu aj úseky, na ktorých prívesný vozík pripojený nemá a poplatok za využívanie diaľnice má zaplatený formou diaľničnej nálepky.
Druhý problém
Druhý problém nastal, keď sa vodič rozhodol riešiť situáciu pripojením vozíka za vozidlo M1 (osobné). Nemenovaný pracovník tvrdil, že aj toto vozidlo potrebuje palubnú jednotku, pretože súčet maximálnej prípustnej hmotnosti je nad 3,5 tony.
To už bolo aj na mňa veľa, lebo elektronický výber mýto sa aj podľa vysvetlenia ministerstva dopravy vzťahuje na osobné vozidlá, len ak sú určené na prepravu viac ako deviatich osôb vrátane vodiča. Čiže, elektronické mýto pre kategóriu vozidiel M1 neplatí, platí však pre kategórie M2 a M3.
Nezodpovedané otázky
Asi pred dvomi mesiacmi som adresoval otázku spoločnosti Skytoll, ako je to s elektronickým spôsobom výberu mýta a vozidlami M1 a N1. Lenže, spoločnosť Skytoll neodpovedala, hoci z iných zdrojov mám potvrdené, že otázku dostali.
Preto teraz verejne vyzývam vedenie spoločnosti Skytoll, ktoré tvrdí, že problémy s elektronickým mýtom nie sú, aby odpovedala na nasledujúce otázky ktoré aktuálne trápia vodičov:
- Kedy začnú vodičom poskytovať pravdivé a jednoznačné informácie na obsluhu palubnej jednoty pri jej použití na vozidlách N1?
- Kedy vyškolia svojich pracovníkov aby postupovali v súlade platnou legislatívou v prípade osobných vozidiel M1?