SME
Streda, 1. december, 2021 | Meniny má EdmundKrížovkyKrížovky

Elektronické mýto sprevádza chaos

Hoci vedenie spoločnosti Skytoll tvrdí, že problémy s elektronickým mýtom nie sú, nie je to pravda. Nedokážem potvrdiť ani vyvrátiť informácie z médií, ale môžem poskytnúť reálne skúsenosti vodičov, ktorých poznám.

Kontaktné miesto: Incheba
Čas: pondelok (4.1.2010) predpoludním

Pracovník na priehradke odmietol povedať svoje meno alebo sa inak identifikovať.

Prvý problém

Prvý problém vznikol pri pokuse zaregistrovať vozidlo N1 (nákladné), ktoré má platnú diaľničnú nálepku do 3,5 tony. Vodič chce dnes ísť s vozíkom po diaľnici, pričom súprava v súčte presahuje maximálnu prípustnú hmotnosť 3,5 tony o 10 kg.

Odpoveďou bolo, že zaregistrovať áno. Pracovník však už ďalej nevedel povedať, či treba mať palubnú jednotku trvale zapnutú, alebo je potrebné ju pripájať na napätie len vtedy, keď je za autom pripojený prívesný vozík.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Ak by ju mal vodič zapnutú trvale, splní síce povinnosť v návode, ale zúčtuje mu aj úseky, na ktorých prívesný vozík pripojený nemá a poplatok za využívanie diaľnice má zaplatený formou diaľničnej nálepky.

Druhý problém

Druhý problém nastal, keď sa vodič rozhodol riešiť situáciu pripojením vozíka za vozidlo M1 (osobné). Nemenovaný pracovník tvrdil, že aj toto vozidlo potrebuje palubnú jednotku, pretože súčet maximálnej prípustnej hmotnosti je nad 3,5 tony.

To už bolo aj na mňa veľa, lebo elektronický výber mýto sa aj podľa vysvetlenia ministerstva dopravy vzťahuje na osobné vozidlá, len ak sú určené na prepravu viac ako deviatich osôb vrátane vodiča. Čiže, elektronické mýto pre kategóriu vozidiel M1 neplatí, platí však pre kategórie M2 a M3.

Skryť Vypnúť reklamu

Nezodpovedané otázky

Asi pred dvomi mesiacmi som adresoval otázku spoločnosti Skytoll, ako je to s elektronickým spôsobom výberu mýta a vozidlami M1 a N1. Lenže, spoločnosť Skytoll neodpovedala, hoci z iných zdrojov mám potvrdené, že otázku dostali.

Preto teraz verejne vyzývam vedenie spoločnosti Skytoll, ktoré tvrdí, že problémy s elektronickým mýtom nie sú, aby odpovedala na nasledujúce otázky ktoré aktuálne trápia vodičov:

  1. Kedy začnú vodičom poskytovať pravdivé a jednoznačné informácie na obsluhu palubnej jednoty pri jej použití na vozidlách N1?
  2. Kedy vyškolia svojich pracovníkov aby postupovali v súlade platnou legislatívou v prípade osobných vozidiel M1?
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  2. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije?
  3. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  4. Desať dôvodov, prečo študovať na Trnavskej univerzite
  5. Buďte v najlepšej spoločnosti!?
  6. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  7. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
  8. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  9. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť
  10. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené
  1. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  2. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  3. dm a jej zákazníci podporili vznik 15 vzdelávacích centier
  4. Anketu Elektromobil roka 2021 ovládla ŠKODA
  5. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  6. Zmeny v systéme revíznych postupov
  7. Compliance – kto by mal byť zodpovedný?
  8. Tabaková mládež. Čo s ňou?
  9. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  10. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes?
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 29 571
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 15 121
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 842
  4. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 7 768
  5. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 588
  6. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 5 772
  7. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 673
  8. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom 3 101
  9. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 686
  10. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne 2 127
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Škoda Karoq

Ponuka motorov ostáva rovnaká.


14 h
Hyundai Ioniq 5

Víťaza vyhlásia vo februári.


29. nov
Toyota Yaris Cross

Všestrannosť zlepšuje pohon všetkých kolies.


28. nov
Parkovanie na chodníku bude od marca 2022 regulované.

Dodržať voľnú šírku chodníka 1,5 metra už nebude stačiť.


26. nov

Blogy SME

  1. Iveta Bakitová: Peru - od conquistádorov po Dänikena
  2. Štefan Vidlár: List Ježiškovi
  3. Ján Šeďo: Kedy je to v záujme občanov a kedy nie, alebo existuje morálny kódex poslanca NRSR ?
  4. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí
  5. Marek Strapko: Konšpirátori opäť pošteklili primitívne pudy
  6. Michal Hradil: Trochu (kontroverznej) očkovacej matematiky
  7. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  8. Júlia Piraňa Mikolášiková: Podozrivý z úniku dokumentu o Zurianovi a spol. je policajný funkcionár
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 11 329
  2. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 856
  3. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 5 222
  4. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 5 193
  5. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 4 958
  6. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 951
  7. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 4 370
  8. Pavel Macko: Špinavý útok voči mojej rodine trvá už šesť rokov! 4 061
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  2. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  7. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  8. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
Skryť Zatvoriť reklamu