SME

Toyota Etios chce konkurovať Dacii

Na zákazníkov rumunskej automobilky si brúsi zuby japonská Toyota a jej model Etios. Ponúkať ho budú so zážihovým i vznetovým motorom, ako sedan alebo hatchback.

(Zdroj: Toyota)

BRATISLAVA. Jednou z najvýznamnejších noviniek autosalónu Auto Expo v Dilí, ktorý dnes otvoril svoje brány, je sedan a hatchback Toyota Etios. Ide o predprodukčné verzie nového lacného auta určeného pre rozvojové trhy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vývoj trval štyri roky a podieľalo sa na ňom 2000 inžinierov. Filozofia Toyoty Etios pripomína Daciu Logan - jednoduchá konštrukcia, schopnosť jazdiť po menej kvalitných vozovkách a relatívne atraktívna cenovka. Predbežne sa hovorí o čiastke v prepočte „od“ 9500 eur.

Príde aj do Európy?

Japonský výrobca uvádza, že napriek poslaniu Etiosu byť „ľudovým autom“, na kvalite šetriť nemieni. Produkcia novinky odštartuje koncom tohto roka v dvoch indických závodoch Toyota. Trhy, kde má Etios pôsobiť, zatiaľ neboli definované. Potvrdená je iba India s plánovaným ročným predajom asi 70 000 kusov.

SkryťVypnúť reklamu

Ďalšími kandidátmi sú Brazília, Rusko a do úvahy pripadá aj Európa. Pre Japoncov môže byť inšpiráciou úspešné pôsobenie Dacie Logan a Sandero nielen vo východnej, ale aj v západnej časti starého kontinentu. Zároveň však bolo potvrdené, že Japonsko sa Etiosu nedočká.

Umiernený dizajn

Dve karosárske verzie Toyoty Etios spája identická predná časť s charakteristickým „úsmevom“ vytvoreným maskou chladiča. Ostatné tvary karosérie sú prísne konzervatívne. Dizajnéri stáli pred neľahkou úlohou - auto sa musí páčiť zákazníkom v odlišných končinách sveta.

Zaujímavým detailom je jediný - centrálny - stierač čelného skla, aký v minulosti využívali modely Citroën, ale aj Mercedes-Benz. Oblá palubná doska prináša viac invencie. Uprostred umiestnený prístrojový panel pripomína Yaris.

SkryťVypnúť reklamu

Najprv iba benzín

Pre verziu hatchback je určený zážihový štvorvalec s objemom 1,2 l. Sedan dostane agregát s väčším objemom - 1,5 l. Údajne bol vyvinutý špeciálne pre tento model. Predbežne sa ráta aj so vznetovým prevedením, vybaveným turbodieslom 1,4 D-4D.

Ďalšie informácie zatiaľ Toyota neuviedla.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 16 172
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 457
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 176
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 157
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 760
  6. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 698
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 676
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 951
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  2. Eva Bachletová: Naše svetlo
  3. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  4. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  5. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  6. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  7. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  8. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 34 579
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 812
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 405
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 826
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 395
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 111
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 343
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 338
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu