SME
reklama

S mýtom je nespokojný aj Česmad, ministra žiada o nápravu

S elektronickým výberom mýta, ktoré sa na Slovensku spustilo od začiatku roka, je nespokojný aj Česmad Slovakia. Ministra dopravy Ľubomíra Vážneho preto chcú v piatok požiadať o zmenu legislatívy alebo dočasné pozastavenie systému.

BRATISLAVA. S elektronickým výberom mýta, ktoré sa na Slovensku spustilo od začiatku roka, je nespokojný aj Česmad Slovakia. Združenie dopravcov kritizovalo, že kamionisti musia za niektoré úseky platiť aj dvakrát a nielen toľko, čo prejazdia. Ministra dopravy Ľubomíra Vážneho preto chcú v piatok požiadať o zmenu legislatívy alebo dočasné pozastavenie systému, pokiaľ sa problémy nevyriešia. ČTK to povedal generálny tajomník Česmadu Pavol Reich.

Podľa združenia je v súčasnosti rozpor v legislatíve, podľa ktorej by mali vodiči vozidiel nad 3,5 tony platiť mýto podľa prejazdených kilometrov na spoplatnených úsekoch. "Momentálne sa dopravcom spoplatňujú aj úseky, ktoré reálne neprešli a v niektorých prípadoch platia za jeden úsek cesty aj dvakrát," uviedol Reich.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jeden z prepravcov údajne zaplatil pri ceste z Malaciek smerom na hraničný priechod Kúty-Břeclav pri použití komunikácie prvej triedy aj diaľnice mýtny poplatok 8,632 eura, zatiaľ čo spiatočná cesta ho pri použití samotnej diaľnice vyšla na 5,63 eura.

((vid))

Náhrada škôd od štátu

"Jedna vec je buď urýchlene spraviť novelu vyhlášky (...), aby sa tie vymedzené úseky platili - koľko kto prejde, toľko zaplatí, alebo nezostáva nič iné, pouvažovať aj nad možnosťou, že by sa prípadne pozastavil ten systém na mesiac január, a že by sa to doriešilo," povedal Reich. Česmad chce tiež pre dopravcov presadiť možnosť požiadať štát o náhradu škody, ktorá im chybou v systéme vznikla.

S ministrom dopravy plánuje združenie rokovať aj o situácii na hraničných priechodoch, ktoré pri vstupe na Slovensko zablokovali kilometrové kolóny kamiónov. Dôvodom je potrebná registrácia do mýtneho systému. Česmad plánuje opäť požiadať o zavedenie takzvaného "ticket systému", ktorý by mal umožniť vodičom vozidiel prechádzajúcim cez krajinu jednoduchšie zaplatiť za mýto bez toho, aby si museli zaobstarať palubnú jednotku. Použitie tohto systému pritom povoľuje aj zákon a je pripravené na ôsmich hraničných priechodoch.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na nedostatky nového mýtneho systému už od konca vlaňajška upozorňuje Únia autodopravcov Slovenska (UNAS), ktorá združuje malých a stredných nákladných dopravcov. UNAS začiatkom týždňa zorganizoval petíciu proti mýtu a nevylúčil ani ďalšie akcie. Počas dneška desiatky kamiónov zablokovali jednu z kľúčových ciest na východe Bratislavy, išlo vraj o spontánny protest niekoľkých dopravcov.

SkyToll začal ponúkať kamionistom stravu a občerstvenie

Prevádzkovateľ elektronického mýta, spoločnosť SkyToll, začal vodičom kamiónov čakajúcim na registráciu do systému poskytovať bezplatné občerstvenie a teplú stravu. Čakanie na vybavenie palubnou jednotkou by do konca týždňa mali skrátiť aj formuláre v tureckom a rumunskom jazyku, informovala dnes ČTK mediálna zástupkyňa firmy SkyToll Lenka Lendacká. Rozbeh mýtneho systému od začiatku roka sprevádzajú viaceré problémy vrátane kolón kamiónov na vstupoch na Slovensko.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

"K dnešnému dňu je najviac vyťažené hraničné distribučné miesto vo Svrčinovci. Odporúčame vodičom, aby využili aj iné menej vyťažené hraničné distribučné miesta a zákaznícke miesta," povedal generálny riaditeľ SkyTollu Matej Okáli.

Za šesť dní vybrali 800 000 eur

Kamionisti v uplynulých dňoch čakali na vybavenie na hraniciach s Českom, Poľskom a Maďarskom aj niekoľko hodín. Od utorka im SkyToll poskytuje bezplatné občerstvenie, ku ktorému dnes pridal aj teplú stravu. Na najfrekventovanejších hraničných distribučných miestach zabezpečil aj mobilné toalety.

Elektronické mýto musia od 1. januára platiť za jazdu po diaľniciach a ďalších vybraných cestách vodiči vozidiel nad 3,5 tony vrátane autobusov, ktoré majú zhruba polovičné sadzby. Za prvých šesť dní prevádzky systému vybral SkyToll pre štát 826.998,64 eura za prejazd zhruba 5,5 milióna kilometrov. Do systému sa k dnešnému dňu zaregistrovalo vyše 73.000 vozidiel.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 106
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 547
  3. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 15 370
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 990
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 585
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 484
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 989
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 401
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  2. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  3. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  4. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  6. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  7. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  8. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 663
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 665
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 468
  4. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 389
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 381
  6. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 369
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 8 359
  8. Juraj Kumičák: Kolaborant 6 717
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
reklama
SkryťZatvoriť reklamu