SME

S mýtom je nespokojný aj Česmad, ministra žiada o nápravu

S elektronickým výberom mýta, ktoré sa na Slovensku spustilo od začiatku roka, je nespokojný aj Česmad Slovakia. Ministra dopravy Ľubomíra Vážneho preto chcú v piatok požiadať o zmenu legislatívy alebo dočasné pozastavenie systému.

BRATISLAVA. S elektronickým výberom mýta, ktoré sa na Slovensku spustilo od začiatku roka, je nespokojný aj Česmad Slovakia. Združenie dopravcov kritizovalo, že kamionisti musia za niektoré úseky platiť aj dvakrát a nielen toľko, čo prejazdia. Ministra dopravy Ľubomíra Vážneho preto chcú v piatok požiadať o zmenu legislatívy alebo dočasné pozastavenie systému, pokiaľ sa problémy nevyriešia. ČTK to povedal generálny tajomník Česmadu Pavol Reich.

Podľa združenia je v súčasnosti rozpor v legislatíve, podľa ktorej by mali vodiči vozidiel nad 3,5 tony platiť mýto podľa prejazdených kilometrov na spoplatnených úsekoch. "Momentálne sa dopravcom spoplatňujú aj úseky, ktoré reálne neprešli a v niektorých prípadoch platia za jeden úsek cesty aj dvakrát," uviedol Reich.

SkryťVypnúť reklamu

Jeden z prepravcov údajne zaplatil pri ceste z Malaciek smerom na hraničný priechod Kúty-Břeclav pri použití komunikácie prvej triedy aj diaľnice mýtny poplatok 8,632 eura, zatiaľ čo spiatočná cesta ho pri použití samotnej diaľnice vyšla na 5,63 eura.

((vid))

Náhrada škôd od štátu

"Jedna vec je buď urýchlene spraviť novelu vyhlášky (...), aby sa tie vymedzené úseky platili - koľko kto prejde, toľko zaplatí, alebo nezostáva nič iné, pouvažovať aj nad možnosťou, že by sa prípadne pozastavil ten systém na mesiac január, a že by sa to doriešilo," povedal Reich. Česmad chce tiež pre dopravcov presadiť možnosť požiadať štát o náhradu škody, ktorá im chybou v systéme vznikla.

S ministrom dopravy plánuje združenie rokovať aj o situácii na hraničných priechodoch, ktoré pri vstupe na Slovensko zablokovali kilometrové kolóny kamiónov. Dôvodom je potrebná registrácia do mýtneho systému. Česmad plánuje opäť požiadať o zavedenie takzvaného "ticket systému", ktorý by mal umožniť vodičom vozidiel prechádzajúcim cez krajinu jednoduchšie zaplatiť za mýto bez toho, aby si museli zaobstarať palubnú jednotku. Použitie tohto systému pritom povoľuje aj zákon a je pripravené na ôsmich hraničných priechodoch.

SkryťVypnúť reklamu

Na nedostatky nového mýtneho systému už od konca vlaňajška upozorňuje Únia autodopravcov Slovenska (UNAS), ktorá združuje malých a stredných nákladných dopravcov. UNAS začiatkom týždňa zorganizoval petíciu proti mýtu a nevylúčil ani ďalšie akcie. Počas dneška desiatky kamiónov zablokovali jednu z kľúčových ciest na východe Bratislavy, išlo vraj o spontánny protest niekoľkých dopravcov.

SkyToll začal ponúkať kamionistom stravu a občerstvenie

Prevádzkovateľ elektronického mýta, spoločnosť SkyToll, začal vodičom kamiónov čakajúcim na registráciu do systému poskytovať bezplatné občerstvenie a teplú stravu. Čakanie na vybavenie palubnou jednotkou by do konca týždňa mali skrátiť aj formuláre v tureckom a rumunskom jazyku, informovala dnes ČTK mediálna zástupkyňa firmy SkyToll Lenka Lendacká. Rozbeh mýtneho systému od začiatku roka sprevádzajú viaceré problémy vrátane kolón kamiónov na vstupoch na Slovensko.

SkryťVypnúť reklamu

"K dnešnému dňu je najviac vyťažené hraničné distribučné miesto vo Svrčinovci. Odporúčame vodičom, aby využili aj iné menej vyťažené hraničné distribučné miesta a zákaznícke miesta," povedal generálny riaditeľ SkyTollu Matej Okáli.

Za šesť dní vybrali 800 000 eur

Kamionisti v uplynulých dňoch čakali na vybavenie na hraniciach s Českom, Poľskom a Maďarskom aj niekoľko hodín. Od utorka im SkyToll poskytuje bezplatné občerstvenie, ku ktorému dnes pridal aj teplú stravu. Na najfrekventovanejších hraničných distribučných miestach zabezpečil aj mobilné toalety.

Elektronické mýto musia od 1. januára platiť za jazdu po diaľniciach a ďalších vybraných cestách vodiči vozidiel nad 3,5 tony vrátane autobusov, ktoré majú zhruba polovičné sadzby. Za prvých šesť dní prevádzky systému vybral SkyToll pre štát 826.998,64 eura za prejazd zhruba 5,5 milióna kilometrov. Do systému sa k dnešnému dňu zaregistrovalo vyše 73.000 vozidiel.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 15 383
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 398
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 041
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 156
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 790
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 622
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 566
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 035
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  2. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  3. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  4. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  5. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  6. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  7. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  8. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 39 737
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 685
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 366
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 805
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 315
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 075
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 464
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 500
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu