BRATISLAVA. Tretiu generáciu kompaktného športovo-úžitkového vozidla CR-V odhalili v septembri 2006. Počas asi troch rokov pôsobenia na slovenskom trhu si ju kúpilo 1550 zákazníkov. Aktuálne sa Honda CR-V podrobila modernizácii. Spočíva najmä v úprave dizajnu a rozšírení ponuky o nový turbodiesel.
Po štylistickej stránke došlo k úpravám tvaru prednej kapoty, masky chladiča a zliatinových diskov. Pôvodné nárazníky nahradili nové. Vďaka nim celková dĺžka auta narástla o nepatrných 45 mm (na 4570 mm).
Viac noviniek je vo vnútri
Vynovený interiér spoznáte podľa upravených kľučiek dverí a nových vzorov dekoratívnych líšt. Pribudla tiež širšia lakťová opierka, nové rádio s USB konektorom, navigačný systém, hliníkové lišty na prahoch dverí a batožinového priestoru. K detailným úpravám patrí aj nový sklápací kľúč od vozidla.
Praktickým doplnkom je automatické sklopenie pravého spätného zrkadla pri zaradení spiatočky. Kabínu modernizovanej verzie charakterizuje aj lepšie odhlučnenie.
Turbodiesel z Accordu
Parametre základného zážihového motora 2,0 i-VTEC (110 kW/150 k) sa nemenia. Agregát ale teraz plní kritéria emisnej normy Euro 5. Z ponuky vypadol turbodiesel 2,2 i-CTDi (103 kW/140 k).
Nahradil ho modernejší motor 2,2 i-DTEC. Okrem vyššieho výkonu - 110 kW (150 k) pri 4000 ot/min dosahuje aj vyšší krútiaci moment - 350 Nm v rozsahu 2000-2500 ot/min a plní normu Euro 5. K dispozícii je so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou (štandardne doplnenou o indikátor okamihu preradenia) alebo päťstupňovým automatom.
Predaj omladenej Hondy CR-V už zahájili. Ceny v porovnaní so staršou verziou údajne zostávajú nezmenené.