SME

SOPK navrhuje zastaviť výber mýta na cestách 1. triedy

Slovenská obchodná a priemyselná komora (SOPK) odporúča prehodnotiť projekt zavedenia mýta a na nevyhnutnú dobu prerušiť mýtny systém mimo diaľnic a rýchlostných ciest, ...

BRATISLAVA 8. januára (SITA) - Slovenská obchodná a priemyselná komora (SOPK) odporúča prehodnotiť projekt zavedenia mýta a na nevyhnutnú dobu prerušiť mýtny systém mimo diaľnic a rýchlostných ciest, teda na cestách prvej triedy. Ako sa v stanovisku predsedu SOPK Petra Mihóka poslanom agentúre SITA ďalej uvádza, mal by byť zároveň odložený elektronický výber mýta pre automobily nad 3,5 tony do 12 ton až do doriešenia problematiky dôsledného uplatňovania kilometrovej tarifikácie a vyznačenia spoplatnených úsekov na cestách prvej triedy. Odporučil riešiť aj otázku súbehu vysokých cien pohonných hmôt a platenia cestnej dane registrovanými účastníkmi mýtneho systému.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

"Ako prvý zásadný problém SOPK vníma načasovanie zavedenia platenia, nakoľko po 15 mesiacoch prebiehajúcej krízy a tvrdého tlaku trhu na znižovanie cien dopravcov, relatívne vysoké mýto a vysoká miera spoplatnenia ciest 1. triedy môže mať až likvidačný dopad, najmä na malých a stredných dopravcov," uviedol Mihók. Vzhľadom na spomínanú výšku mýta a súčasné ceny v cestnej kamiónovej doprave vyslovil presvedčenie, že výšku mýta si zákonite dopravcovia musia premietnuť do svojich nákladov a cien. Táto skutočnosť sa podľa neho zrejme prejaví aj v raste cien, so všetkými sekundárnymi a terciárnymi dopadmi na rast inflácie, hoci výrazné zhoršenie konkurenčnej schopnosti slovenskej ekonomiky ako celku neočakáva.

V záujme urýchleného riešenia problému okolo elektronického výberu mýta Mihók vyzýva všetky zúčastnené strany, aby pristúpili k rokovaniam s cieľom odstrániť nedostatky a zosúladiť systém výberu mýta s potrebami a legislatívou Slovenska. SOPK považuje za vhodné začatie odbornej diskusie predstaviteľov štátnej správy, profesijných organizácií, zväzov z oblasti dopravy a logistiky a obchodnej komory o zachovaní a zvyšovaní konkurenčnej schopnosti dopravy a logistiky na Slovensku v záujme rastu konkurenčnej schopnosti celej slovenskej ekonomiky. "Ide o skutočne dlhodobý problém, keď štát pri riešení otázok týkajúcich sa dopravy, nezohľadňoval v minulosti dostatočne jej konkurenčnú schopnosť podnikov SR voči zahraničiu," dodal Mihók.

Doprava

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 551
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 257
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 706
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 039
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 146
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 932
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 830
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 430
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXV
  2. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  3. Daniel Bíro: Kapela Slovenská Klobása vznikla už v roku 1993. Aké boli jej začiatky? A aká je súčasnosť kapely?
  4. Jozef Foltýn: Huliak che byť už aj reprezentačný tréner
  5. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  6. Milan Srnka: Fico bude v Moskve v “exkluzívnej spoločnosti”
  7. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  8. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 31 209
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 742
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 22 970
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 938
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 571
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 716
  7. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 5 957
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 871
  1. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  2. Tupou Ceruzou: Smerákov
  3. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  4. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  5. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  6. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  7. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  8. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
reklama
SkryťZatvoriť reklamu