SME
reklama

Kabriolet triedy E stavil na textil

Model CLK Cabrio sa poberá do dôchodku. Jeho nástupca používa klasickú textilnú strechu a ponúka štvormiestny interiér. Technika pochádza z triedy C.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

BRATISLAVA. Stuttgartský výrobca sa pýši tým, že nové „Éčko“ kabriolet je napriek textilnej streche možné používať počas celého roka. Strešný diel ovládajú elektromotory. Prechod z jednej koncovej polohy do druhej trvá 20 sekúnd. Manipulovať s ním je možné aj počas jazdy. Rýchlosť však nesmie prekročiť hranicu 40 km/h.

Pre štyroch

Mercedes-Benz triedy E kabriolet po konštrukčnej stránke vychádza z modelu Coupé. Zhodné majú aj základné miery - dĺžku 4698 mm i šírku 1786 mm. Kabriolet je o málo vyšší - meria 1402 mm. Výrobca sa pýši jeho nízkou hodnotou koeficientu odporu vzduhu - 0,28.

Karoséria bola upravená tak, aby sa pri dynamickej jazde čo najmenej krútila. Kvôli bezpečnosti došlo k zosilneniu rámu čelného skla. Stredné „B“ stĺpiky pozostávajú z vysokopevnostnej ocele a sú súčasťou elektricky ovládaných bočných okien.

Ak snímače vyhodnotia náklon auta ako nebezpečný, spoza zadných opierok sa vysunú dva ochranné oblúky. K štandardnej výbave patrí sedem airbagov (ďalšie dva sú k dispozícii za príplatok a chránia cestujúcich vzadu). Prvýkrát v kabriolete Mercedes boli použité hlavové airbagy. Ukrývajú sa v obložení dverí.

„Vzduchový šál“

Konštruktéri si údajne zvlášť dali záležať na robustnosti strechy, ktorá má zniesť takmer akékoľvek nástrahy počasia. Jej hrúbka predstavuje 23,5 mm.

Jazdu s nebom nad hlavou spríjemní systém Aircap. Tvorí ho vysúvateľný veterný deflektor na ráme čelného skla a štít medzi opierkami hláv zadných sedadiel. Oba usmerňujú prúdenie vzduchu tak, aby neobťažovalo cestujúcich. Mercedes pre nový kabriolet ponúka aj systém Airscarf, prvýkrát použitý v modeli SL. Z opierok hláv predných sedadiel prúdi teplý vzduch na šije pasažierov. Zohrejú sa však iba tí vpredu.

Príde aj AMG?

Začlenenie kabrioletu do triedy E trochu klame. Veľká časť techniky totiž pochádza z triedy C. Paleta poháňacích jednotiek má päť položiek, dve vznetové a tri zážihové s výkonovým rozsahom od 150 do 285 kW (204 - 388 k). Údajne sa pripravuje aj špičková verzia AMG.

Mercedes-Benz E Cabrio absolvoval v závere uplynulého roka predpremiéru v Dubaji. Oficiálne ho uvedú na autosalóne v Detroite. Predaj na slovenskom trhu odštartuje zajtra, 11. januára 2010.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  2. Gymnazisti z Nového Mesta nad Váhom sa h3kovali
  3. Aj jedenáste ocenenie Slovak Superbrands Award putuje do dm
  4. Autocentrá AAA AUTO už za prvý štvrťrok predali 26 000 vozidiel
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. Relaxačný raj v resorte Drevenice Terchová
  8. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 832
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 8 233
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 548
  4. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 121
  5. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy 2 996
  6. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím 2 848
  7. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike 2 358
  8. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 2 286
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Eva Chocholáčková: Vypočuli želanie čitateľov. A vyplatilo sa
  2. Julius Kravjar: Umelá inteligencia v prostredí vysokoškolského vzdelávania a s tým súvisiace etické aspekty
  3. Lucia Nicholsonová: List ministerke s hollywoodskym úsmevom
  4. Ivan Mlynár: Dnes o tých, ktorí sa nebudú mať kam vrátiť.
  5. Irena Šimuneková: Solka v zeleni ukrytá.
  6. Kristína Jakubičková: Pirane v topánkach: Čo sa stalo s lodičkami z Deichmannu po jedinom obutí
  7. Robert Štepaník: diel 105 - rubrika: moje najhranejšie (vo februári 2024)
  8. Radko Mačuha: Potkania osada.
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 112 648
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 67 997
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 198
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 676
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 386
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 521
  7. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 16 462
  8. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 14 302
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu