BRATISLAVA. Stuttgartský výrobca sa pýši tým, že nové „Éčko“ kabriolet je napriek textilnej streche možné používať počas celého roka. Strešný diel ovládajú elektromotory. Prechod z jednej koncovej polohy do druhej trvá 20 sekúnd. Manipulovať s ním je možné aj počas jazdy. Rýchlosť však nesmie prekročiť hranicu 40 km/h.
Pre štyroch Mercedes-Benz triedy E kabriolet po konštrukčnej stránke vychádza z modelu Coupé. Zhodné majú aj základné miery - dĺžku 4698 mm i šírku 1786 mm. Kabriolet je o málo vyšší - meria 1402 mm. Výrobca sa pýši jeho nízkou hodnotou koeficientu odporu vzduhu - 0,28.
Karoséria bola upravená tak, aby sa pri dynamickej jazde čo najmenej krútila. Kvôli bezpečnosti došlo k zosilneniu rámu čelného skla. Stredné „B“ stĺpiky pozostávajú z vysokopevnostnej ocele a sú súčasťou elektricky ovládaných bočných okien.
Ak snímače vyhodnotia náklon auta ako nebezpečný, spoza zadných opierok sa vysunú dva ochranné oblúky. K štandardnej výbave patrí sedem airbagov (ďalšie dva sú k dispozícii za príplatok a chránia cestujúcich vzadu). Prvýkrát v kabriolete Mercedes boli použité hlavové airbagy. Ukrývajú sa v obložení dverí.
„Vzduchový šál“ Konštruktéri si údajne zvlášť dali záležať na robustnosti strechy, ktorá má zniesť takmer akékoľvek nástrahy počasia. Jej hrúbka predstavuje 23,5 mm.
Jazdu s nebom nad hlavou spríjemní systém Aircap. Tvorí ho vysúvateľný veterný deflektor na ráme čelného skla a štít medzi opierkami hláv zadných sedadiel. Oba usmerňujú prúdenie vzduchu tak, aby neobťažovalo cestujúcich. Mercedes pre nový kabriolet ponúka aj systém Airscarf, prvýkrát použitý v modeli SL. Z opierok hláv predných sedadiel prúdi teplý vzduch na šije pasažierov. Zohrejú sa však iba tí vpredu.
Príde aj AMG? Začlenenie kabrioletu do triedy E trochu klame. Veľká časť techniky totiž pochádza z triedy C. Paleta poháňacích jednotiek má päť položiek, dve vznetové a tri zážihové s výkonovým rozsahom od 150 do 285 kW (204 - 388 k). Údajne sa pripravuje aj špičková verzia AMG.
Mercedes-Benz E Cabrio absolvoval v závere uplynulého roka predpremiéru v Dubaji. Oficiálne ho uvedú na autosalóne v Detroite. Predaj na slovenskom trhu odštartuje zajtra, 11. januára 2010.