SME

Kabriolet triedy E stavil na textil

Model CLK Cabrio sa poberá do dôchodku. Jeho nástupca používa klasickú textilnú strechu a ponúka štvormiestny interiér. Technika pochádza z triedy C.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

BRATISLAVA. Stuttgartský výrobca sa pýši tým, že nové „Éčko“ kabriolet je napriek textilnej streche možné používať počas celého roka. Strešný diel ovládajú elektromotory. Prechod z jednej koncovej polohy do druhej trvá 20 sekúnd. Manipulovať s ním je možné aj počas jazdy. Rýchlosť však nesmie prekročiť hranicu 40 km/h.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pre štyroch Mercedes-Benz triedy E kabriolet po konštrukčnej stránke vychádza z modelu Coupé. Zhodné majú aj základné miery - dĺžku 4698 mm i šírku 1786 mm. Kabriolet je o málo vyšší - meria 1402 mm. Výrobca sa pýši jeho nízkou hodnotou koeficientu odporu vzduhu - 0,28.

SkryťVypnúť reklamu

Karoséria bola upravená tak, aby sa pri dynamickej jazde čo najmenej krútila. Kvôli bezpečnosti došlo k zosilneniu rámu čelného skla. Stredné „B“ stĺpiky pozostávajú z vysokopevnostnej ocele a sú súčasťou elektricky ovládaných bočných okien.

Ak snímače vyhodnotia náklon auta ako nebezpečný, spoza zadných opierok sa vysunú dva ochranné oblúky. K štandardnej výbave patrí sedem airbagov (ďalšie dva sú k dispozícii za príplatok a chránia cestujúcich vzadu). Prvýkrát v kabriolete Mercedes boli použité hlavové airbagy. Ukrývajú sa v obložení dverí.

„Vzduchový šál“ Konštruktéri si údajne zvlášť dali záležať na robustnosti strechy, ktorá má zniesť takmer akékoľvek nástrahy počasia. Jej hrúbka predstavuje 23,5 mm.

Jazdu s nebom nad hlavou spríjemní systém Aircap. Tvorí ho vysúvateľný veterný deflektor na ráme čelného skla a štít medzi opierkami hláv zadných sedadiel. Oba usmerňujú prúdenie vzduchu tak, aby neobťažovalo cestujúcich. Mercedes pre nový kabriolet ponúka aj systém Airscarf, prvýkrát použitý v modeli SL. Z opierok hláv predných sedadiel prúdi teplý vzduch na šije pasažierov. Zohrejú sa však iba tí vpredu.

SkryťVypnúť reklamu

Príde aj AMG? Začlenenie kabrioletu do triedy E trochu klame. Veľká časť techniky totiž pochádza z triedy C. Paleta poháňacích jednotiek má päť položiek, dve vznetové a tri zážihové s výkonovým rozsahom od 150 do 285 kW (204 - 388 k). Údajne sa pripravuje aj špičková verzia AMG.

Mercedes-Benz E Cabrio absolvoval v závere uplynulého roka predpremiéru v Dubaji. Oficiálne ho uvedú na autosalóne v Detroite. Predaj na slovenskom trhu odštartuje zajtra, 11. januára 2010.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 14 534
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 336
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 915
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 155
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 804
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 569
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 443
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 120
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  2. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  3. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  4. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  5. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  6. Štefan Šturdzík: Kúpele Brusno
  7. Ján Chomík: Medzi vierou a pózou
  8. Martin Sukupčák: Požičiam Tatrabanke, a.s. 3 000€
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 43 397
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 540
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 323
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 783
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 251
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 041
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 446
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 474
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu