BRATISLAVA. Hondu CR-Z charakterizujú relatívne známe základné línie. Strecha smerom dozadu pozvoľne klesá a nadväzuje na zadné okno. Následne sa línia prudko láme. Pod malým spoilerom je druhá časť zadného okna, ktorá má aspoň čiastočne vylepšiť výhľad z auta smerom dozadu. Predná časť je nízka, maska chladiča tvorí s otvorom v nárazníku jeden celok.
Dizajn nám pripadá povedomý nielen vďaka tomu, že Honde pred niekoľkými týždňami predčasne unikli snímky nového kupé. CR-Z po štylistickej stránke čerpá inšpiráciu z obľúbeného malého športiaku Honda CR-X prvej a druhej generácie. Vyrábali ho v osemdesiatych a na začiatku deväťdesiatych rokov minulého storočia.
Pripomína vesmírnu loď
Dizajnéri neopomenuli ani moderné prvky. CR-Z je prvá Honda s LED dennými svetlami. Tvoria jeden celok hlavnými prednými svetlometmi (vidieť ich iba na fotografiách modrého auta, denné svetlá budú k dispozícii iba v Európe). Z diód pozostávajú aj koncové svetlá.
Na futuristické palubné dosky modelov Honda sme si už zvykli. CR-Z v tejto tradícii pokračuje. Vodič je doslova obklopený ukazovateľmi a ovládačmi, doplnenými o dva vydúchy ventilácie. Zaujmú tlačidlá Normal, Sport a Econ, určené pre voľbu jazdného režimu. Na stredovej konzole zostal priestor pre navigačný systém. Európska verzia ponúka kabínu s usporiadaním 2+2. Zadným sedadlám pristane prívlastok „núdzové“.
Upravený podvozok z Insightu
Platforma vychádza z modelu Honda Insight. Bola však skrátená a prepracovaná. Zavesenie predných kolies využíva kované hliníkové vzpery McPherson (Insight ich má vyrobené z ocele). CR-Z s rozmermi 4080 x 1740 x 1395 mm a rázvorom osí kolies na úrovni 2430 mm disponuje pohotovostnou hmotnosťou približne 1157 kilogramov.
Európska premiéra v marci
Pohon auta zabezpečuje hybridný systém IMA s celkovým výkonom 91 kW (124 k) a najvyšším krútiacim momentom 174 Nm. Ten má vodič k dispozícii už pri 1500 ot./min. Hybridnú techniku tvorí zážihový štvorvalec 1,5 l i-VTEC a elektromotor, spojené so šesťstupňovou manuálnou alebo bezstupňovou prevodovkou CVT. Výrobca prezradil hodnotu priemernej spotreby paliva - 5,0 l/100 km i produkovaných emisií CO2 - 117 g/km.
Európska verzia Hondy CR-Z absolvuje oficiálnu premiéru na marcovom autosalóne v Ženeve. Krátko pred ním by mali byť zverejnené aj podrobnejšie technické údaje.