SME

Honda CR-Z: hybrid s manuálnou prevodovkou

Úsporné vozidlá s kombinovaným benzínovým a elektrickým pohonom obyčajne bývajú vybavené bezstupňovými prevodovkami. Honda postavila „športový hybrid“ a k nemu patrí "manuál".

(Zdroj: Honda)

BRATISLAVA. Hondu CR-Z charakterizujú relatívne známe základné línie. Strecha smerom dozadu pozvoľne klesá a nadväzuje na zadné okno. Následne sa línia prudko láme. Pod malým spoilerom je druhá časť zadného okna, ktorá má aspoň čiastočne vylepšiť výhľad z auta smerom dozadu. Predná časť je nízka, maska chladiča tvorí s otvorom v nárazníku jeden celok.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dizajn nám pripadá povedomý nielen vďaka tomu, že Honde pred niekoľkými týždňami predčasne unikli snímky nového kupé. CR-Z po štylistickej stránke čerpá inšpiráciu z obľúbeného malého športiaku Honda CR-X prvej a druhej generácie. Vyrábali ho v osemdesiatych a na začiatku deväťdesiatych rokov minulého storočia.

SkryťVypnúť reklamu

Pripomína vesmírnu loď

Dizajnéri neopomenuli ani moderné prvky. CR-Z je prvá Honda s LED dennými svetlami. Tvoria jeden celok hlavnými prednými svetlometmi (vidieť ich iba na fotografiách modrého auta, denné svetlá budú k dispozícii iba v Európe). Z diód pozostávajú aj koncové svetlá.

Na futuristické palubné dosky modelov Honda sme si už zvykli. CR-Z v tejto tradícii pokračuje. Vodič je doslova obklopený ukazovateľmi a ovládačmi, doplnenými o dva vydúchy ventilácie. Zaujmú tlačidlá Normal, Sport a Econ, určené pre voľbu jazdného režimu. Na stredovej konzole zostal priestor pre navigačný systém. Európska verzia ponúka kabínu s usporiadaním 2+2. Zadným sedadlám pristane prívlastok „núdzové“.

Upravený podvozok z Insightu

Platforma vychádza z modelu Honda Insight. Bola však skrátená a prepracovaná. Zavesenie predných kolies využíva kované hliníkové vzpery McPherson (Insight ich má vyrobené z ocele). CR-Z s rozmermi 4080 x 1740 x 1395 mm a rázvorom osí kolies na úrovni 2430 mm disponuje pohotovostnou hmotnosťou približne 1157 kilogramov.

SkryťVypnúť reklamu

Európska premiéra v marci

Pohon auta zabezpečuje hybridný systém IMA s celkovým výkonom 91 kW (124 k) a najvyšším krútiacim momentom 174 Nm. Ten má vodič k dispozícii už pri 1500 ot./min. Hybridnú techniku tvorí zážihový štvorvalec 1,5 l i-VTEC a elektromotor, spojené so šesťstupňovou manuálnou alebo bezstupňovou prevodovkou CVT. Výrobca prezradil hodnotu priemernej spotreby paliva - 5,0 l/100 km i produkovaných emisií CO2 - 117 g/km.

Európska verzia Hondy CR-Z absolvuje oficiálnu premiéru na marcovom autosalóne v Ženeve. Krátko pred ním by mali byť zverejnené aj podrobnejšie technické údaje.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 14 419
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 325
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 893
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 156
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 804
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 558
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 421
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 144
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  2. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  3. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  4. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  5. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  6. Štefan Šturdzík: Kúpele Brusno
  7. Ján Chomík: Medzi vierou a pózou
  8. Martin Sukupčák: Požičiam Tatrabanke, a.s. 3 000€
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 43 859
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 522
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 289
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 783
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 238
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 036
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 445
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 474
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu