SME

Audi e-tron: bližšie k sériovej výrobe

Z Ingolstadtu prichádza druhá generácia športového auta s elektrickým pohonom. Ani jedna sa síce doteraz nedočkala sériovej výroby, ale nový e-tron k nej podľa nás nemá ďaleko.

Malé kupé poháňajú dva eletromotory umiestnené v nábojoch zadných kolies.Malé kupé poháňajú dva eletromotory umiestnené v nábojoch zadných kolies. (Zdroj: Audi)

BRATISLAVA. Športové Audi s elektrickým pohonom dostáva stále zreteľnejšie kontúry. Na detroitskom autosalóne debutuje dvojmiestna štúdia e-tron. S rovnomenným predchodcom predstaveným vlani vo Frankfurte nad Mohanom nemá prakticky nič spoločné.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zatiaľ čo prvý e-tron vychádzal z produkčného modelu R8, jeho nástupca stavil na vlastnú platformu a dizajn. Charakterizujú ho jednoduché, ale efektné línie. Vodítkom pre štylistov bola v prvom rade snaha o dosiahntie čo najaerodynamickejších tvarov. Špekuluje sa, či e-tron zároveň nie je predobrazom budúceho sériového kupé Audi R4.

SkryťVypnúť reklamu

Kratší než Fabia

Svetelnú techniku zabezpečujú výlučne diódy s nižšou spotrebou energie ako žiarovky. Cez uzatvárateľné klapky za bočnými oknami prúdi vzduch, ktorý chladí elektromotory. Mnoholúčové disky kolies majú priemer 19 palcov.

Nový e-tron je v porovnaní s prvým vydaním výrazne menší, dĺžkou 3930 mm spadá do segmentu malých áut. Šírka vozidla predstavuje 1780 mm, výška 1220 mm a rázvor náprav 2430 mm.

Fascinujúci krútiaci moment

Priestorový rám ASF pozostáva z hliníka. Jednotlivé panely karosérie vyrobili z plastu vystuženého uhlíkovými vláknami. E-tron poháňajú dva asynchrónne elektromotory umiestnené v nábojoch zadných kolies (prvý e-tron mal štyri elektromotory).

Ich spoločný výkon predstavuje 150 kW a krútiaci moment 2650 Nm. Elektronika mení množstvo krútiaceho momentu prúdiaceho na konkrétne koleso, čím supluje klasický nápravový diferenciál.

SkryťVypnúť reklamu

Dobitie trvá 11 alebo dve hodiny

Elektromotory získavajú energiu z akumulátorov ukrytých pred zadnou nápravou. Kapacita 45 kWh dovoľuje na jedno nabitie prejsť približne 250 kilometrov. Cez bežnú elektrickú sieť (230V) je akumulátory možné nabiť za jedenásť hodín. Napojenie na 400V tento čas skráti na dve hodiny. Časť energie dodávajú brzdy s rekuperačnou funkciou.

Štúdia váži 1355 kilogramov, rozloženie hmotnosti predstavuje 40:60 v prospech zadnej nápravy.

Audi e-tron z pokoja na rýchlosť 100 km/h zrýchli za 5,9 sekundy, z 60 na 120 km/h za 5,1 s. Vozidlo je vybavené obmedzovačom maximálnej rýchlosti, ktorý zasiahne pri 200 km/h.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 13 968
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 304
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 844
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 157
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 833
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 531
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 363
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 173
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  2. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  3. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  4. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  5. Štefan Šturdzík: Kúpele Brusno
  6. Ján Chomík: Medzi vierou a pózou
  7. Martin Sukupčák: Požičiam Tatrabanke, a.s. 3 000€
  8. Vladimír Bojničan: Náboženský infantilizmus ako náš veľký civilizačný problém
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 44 302
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 387
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 201
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 777
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 193
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 018
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 435
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 468
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu