SME
Pondelok, 30. november, 2020 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky
NOVINKY

Audi e-tron: bližšie k sériovej výrobe

Z Ingolstadtu prichádza druhá generácia športového auta s elektrickým pohonom. Ani jedna sa síce doteraz nedočkala sériovej výroby, ale nový e-tron k nej podľa nás nemá ďaleko.

Malé kupé poháňajú dva eletromotory umiestnené v nábojoch zadných kolies.Malé kupé poháňajú dva eletromotory umiestnené v nábojoch zadných kolies. (Zdroj: Audi)

BRATISLAVA. Športové Audi s elektrickým pohonom dostáva stále zreteľnejšie kontúry. Na detroitskom autosalóne debutuje dvojmiestna štúdia e-tron. S rovnomenným predchodcom predstaveným vlani vo Frankfurte nad Mohanom nemá prakticky nič spoločné.

Zatiaľ čo prvý e-tron vychádzal z produkčného modelu R8, jeho nástupca stavil na vlastnú platformu a dizajn. Charakterizujú ho jednoduché, ale efektné línie. Vodítkom pre štylistov bola v prvom rade snaha o dosiahntie čo najaerodynamickejších tvarov. Špekuluje sa, či e-tron zároveň nie je predobrazom budúceho sériového kupé Audi R4.

Kratší než Fabia

Svetelnú techniku zabezpečujú výlučne diódy s nižšou spotrebou energie ako žiarovky. Cez uzatvárateľné klapky za bočnými oknami prúdi vzduch, ktorý chladí elektromotory. Mnoholúčové disky kolies majú priemer 19 palcov.

Nový e-tron je v porovnaní s prvým vydaním výrazne menší, dĺžkou 3930 mm spadá do segmentu malých áut. Šírka vozidla predstavuje 1780 mm, výška 1220 mm a rázvor náprav 2430 mm.

Fascinujúci krútiaci moment

Priestorový rám ASF pozostáva z hliníka. Jednotlivé panely karosérie vyrobili z plastu vystuženého uhlíkovými vláknami. E-tron poháňajú dva asynchrónne elektromotory umiestnené v nábojoch zadných kolies (prvý e-tron mal štyri elektromotory).

Ich spoločný výkon predstavuje 150 kW a krútiaci moment 2650 Nm. Elektronika mení množstvo krútiaceho momentu prúdiaceho na konkrétne koleso, čím supluje klasický nápravový diferenciál.

Dobitie trvá 11 alebo dve hodiny

Elektromotory získavajú energiu z akumulátorov ukrytých pred zadnou nápravou. Kapacita 45 kWh dovoľuje na jedno nabitie prejsť približne 250 kilometrov. Cez bežnú elektrickú sieť (230V) je akumulátory možné nabiť za jedenásť hodín. Napojenie na 400V tento čas skráti na dve hodiny. Časť energie dodávajú brzdy s rekuperačnou funkciou.

Štúdia váži 1355 kilogramov, rozloženie hmotnosti predstavuje 40:60 v prospech zadnej nápravy.

Audi e-tron z pokoja na rýchlosť 100 km/h zrýchli za 5,9 sekundy, z 60 na 120 km/h za 5,1 s. Vozidlo je vybavené obmedzovačom maximálnej rýchlosti, ktorý zasiahne pri 200 km/h.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Máte problémy s trávením? Známy gastroenterológ radí ako na ne
  2. Štúdium ekológie, dizajnu či tech-inovácií je životný štýl
  3. Nástrahy online vyučovania, o ktorých sa nehovorí
  4. Maturuješ? Vyber si oblasť uplatnenia a študuj čo ťa baví!
  5. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny
  6. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  7. Vyšperkujte Vianoce - tipy na vianočné darčeky
  8. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  9. Manažér, Redaktor, Psychológ či Vedec? MY sme READY – a TY?
  10. Zdravé varenie: zábava pre celú rodinu
  1. Ako inovácie menia naše návyky? Čo už dnes môžete robiť inak
  2. Máte problémy s trávením? Známy gastroenterológ radí ako na ne
  3. Zdravé varenie: zábava pre celú rodinu
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií
  5. Darček? Špičková autonavigácie Mio Spirit 8670 Full EÚ Lifetime!
  6. Pomôžte ľuďom v núdzi v najväčšej potravinovej zbierke v Tescu
  7. Aké sú dopady pandémie na financie ľudí?
  8. Účastníci charitatívneho behu No Finish Line nabehali 26 007 km
  9. Porsche Unseen: Tajné projekty dizajnérskej kuchyne, časť druhá
  10. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 32 515
  2. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 16 580
  3. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 14 906
  4. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári 13 195
  5. Predplatená telefónna karta s kreditom 10 € v denníku SME 9 756
  6. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 9 194
  7. Aká je chémia vôní 9 034
  8. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 624
  9. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 468
  10. Bývanie v meste predlžuje život 8 025
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Fico spojil Norberta Bödöra s Bonulom, predtým hovoril inak

Zákazky od Bonulu Smer nechce prezradiť.

Na fotografii (zľava) sú bývalý zamestnanec Bonulu Peter Brath; profesionálny zápasník Attila Végh; Matúš Mečár, ktorý bol odsúdený za vydieranie; nitriansky podnikateľ Norbert Bödör; podnikateľ a manažér zápasníkov Eduard Gerek a zástupca riaditeľa Národnej jednotky finančnej polície NAKA Milan Mihálik.
Dobré ráno

Dobré ráno: Ruskovi za objednávku vraždy spoločníčky hrozí doživotie

Pojednávanie je odročené na február.

Vizualizácia projektu Pod Vinicou.
Stĺpček Zuzany Kepplovej

Ako Ficovi pes zožral domácu úlohu

Súčasťou pôvabu dobrej výhovorky je, že jej očividná lož skôr pobaví, ako urazí.

Zuzana Kepplová, komentátorka denníka SME.

Neprehliadnite tiež

Škoda po dlhom čakaní prezradila, aký osud čaká Fabiu Combi

Novinka dostane podvozkovú platformu MQB A0.

Skica Škody Fabia Combi tretej generácie po facelifte z roku 2018.

Prečo nové autá prichádzajú o hviezdičky v testoch NCAP?

Hybrid nie je zárukou dobrého hodnotenia.

Hybridná Toyota C-HR získala najlepšie hodnotenie z áut so spaľovacím motorom.

Ako vyzerá Škoda Enyaq v úvodnej edícii pre slovenský trh?

Najlacnejšia verzia u nás nie je v ponuke.

Škoda Enyaq iV 80

Toyota Camry dostala vylepšený dizajn aj technológie

Zmenami prešli najmä jazdní asistenti.

Toyota Camry Hybrid 2021