BRATISLAVA. Športové Audi s elektrickým pohonom dostáva stále zreteľnejšie kontúry. Na detroitskom autosalóne debutuje dvojmiestna štúdia e-tron. S rovnomenným predchodcom predstaveným vlani vo Frankfurte nad Mohanom nemá prakticky nič spoločné.
Zatiaľ čo prvý e-tron vychádzal z produkčného modelu R8, jeho nástupca stavil na vlastnú platformu a dizajn. Charakterizujú ho jednoduché, ale efektné línie. Vodítkom pre štylistov bola v prvom rade snaha o dosiahntie čo najaerodynamickejších tvarov. Špekuluje sa, či e-tron zároveň nie je predobrazom budúceho sériového kupé Audi R4.
Kratší než Fabia
Svetelnú techniku zabezpečujú výlučne diódy s nižšou spotrebou energie ako žiarovky. Cez uzatvárateľné klapky za bočnými oknami prúdi vzduch, ktorý chladí elektromotory. Mnoholúčové disky kolies majú priemer 19 palcov.
Nový e-tron je v porovnaní s prvým vydaním výrazne menší, dĺžkou 3930 mm spadá do segmentu malých áut. Šírka vozidla predstavuje 1780 mm, výška 1220 mm a rázvor náprav 2430 mm.
Fascinujúci krútiaci moment
Priestorový rám ASF pozostáva z hliníka. Jednotlivé panely karosérie vyrobili z plastu vystuženého uhlíkovými vláknami. E-tron poháňajú dva asynchrónne elektromotory umiestnené v nábojoch zadných kolies (prvý e-tron mal štyri elektromotory).
Ich spoločný výkon predstavuje 150 kW a krútiaci moment 2650 Nm. Elektronika mení množstvo krútiaceho momentu prúdiaceho na konkrétne koleso, čím supluje klasický nápravový diferenciál.
Dobitie trvá 11 alebo dve hodiny
Elektromotory získavajú energiu z akumulátorov ukrytých pred zadnou nápravou. Kapacita 45 kWh dovoľuje na jedno nabitie prejsť približne 250 kilometrov. Cez bežnú elektrickú sieť (230V) je akumulátory možné nabiť za jedenásť hodín. Napojenie na 400V tento čas skráti na dve hodiny. Časť energie dodávajú brzdy s rekuperačnou funkciou.
Štúdia váži 1355 kilogramov, rozloženie hmotnosti predstavuje 40:60 v prospech zadnej nápravy.
Audi e-tron z pokoja na rýchlosť 100 km/h zrýchli za 5,9 sekundy, z 60 na 120 km/h za 5,1 s. Vozidlo je vybavené obmedzovačom maximálnej rýchlosti, ktorý zasiahne pri 200 km/h.