SME
Utorok, 22. september, 2020 | Meniny má MóricKrížovkyKrížovky
NOVINKY

Audi e-tron: bližšie k sériovej výrobe

Z Ingolstadtu prichádza druhá generácia športového auta s elektrickým pohonom. Ani jedna sa síce doteraz nedočkala sériovej výroby, ale nový e-tron k nej podľa nás nemá ďaleko.

Malé kupé poháňajú dva eletromotory umiestnené v nábojoch zadných kolies.Malé kupé poháňajú dva eletromotory umiestnené v nábojoch zadných kolies. (Zdroj: Audi)

BRATISLAVA. Športové Audi s elektrickým pohonom dostáva stále zreteľnejšie kontúry. Na detroitskom autosalóne debutuje dvojmiestna štúdia e-tron. S rovnomenným predchodcom predstaveným vlani vo Frankfurte nad Mohanom nemá prakticky nič spoločné.

Zatiaľ čo prvý e-tron vychádzal z produkčného modelu R8, jeho nástupca stavil na vlastnú platformu a dizajn. Charakterizujú ho jednoduché, ale efektné línie. Vodítkom pre štylistov bola v prvom rade snaha o dosiahntie čo najaerodynamickejších tvarov. Špekuluje sa, či e-tron zároveň nie je predobrazom budúceho sériového kupé Audi R4.

Kratší než Fabia

Svetelnú techniku zabezpečujú výlučne diódy s nižšou spotrebou energie ako žiarovky. Cez uzatvárateľné klapky za bočnými oknami prúdi vzduch, ktorý chladí elektromotory. Mnoholúčové disky kolies majú priemer 19 palcov.

Nový e-tron je v porovnaní s prvým vydaním výrazne menší, dĺžkou 3930 mm spadá do segmentu malých áut. Šírka vozidla predstavuje 1780 mm, výška 1220 mm a rázvor náprav 2430 mm.

Fascinujúci krútiaci moment

Priestorový rám ASF pozostáva z hliníka. Jednotlivé panely karosérie vyrobili z plastu vystuženého uhlíkovými vláknami. E-tron poháňajú dva asynchrónne elektromotory umiestnené v nábojoch zadných kolies (prvý e-tron mal štyri elektromotory).

Ich spoločný výkon predstavuje 150 kW a krútiaci moment 2650 Nm. Elektronika mení množstvo krútiaceho momentu prúdiaceho na konkrétne koleso, čím supluje klasický nápravový diferenciál.

Dobitie trvá 11 alebo dve hodiny

Elektromotory získavajú energiu z akumulátorov ukrytých pred zadnou nápravou. Kapacita 45 kWh dovoľuje na jedno nabitie prejsť približne 250 kilometrov. Cez bežnú elektrickú sieť (230V) je akumulátory možné nabiť za jedenásť hodín. Napojenie na 400V tento čas skráti na dve hodiny. Časť energie dodávajú brzdy s rekuperačnou funkciou.

Štúdia váži 1355 kilogramov, rozloženie hmotnosti predstavuje 40:60 v prospech zadnej nápravy.

Audi e-tron z pokoja na rýchlosť 100 km/h zrýchli za 5,9 sekundy, z 60 na 120 km/h za 5,1 s. Vozidlo je vybavené obmedzovačom maximálnej rýchlosti, ktorý zasiahne pri 200 km/h.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Chcete mať ekologickú domácnosť? Začnite od zelenej elektriny
  2. Šport je dôležitý pre fyzické aj mentálne zdravie
  3. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  4. Nadšenci behu darovali košickej ZOO viac ako 2000 EUR
  5. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % až do 8,25 %
  6. Čo ste nevedeli o jedle v Bratislave? Príbehy reštaurácií
  7. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte
  8. Home (ale aj) Office
  9. Premení klimatická kríza Liptov na Podunajskú nížinu?
  10. Blíži sa nová kríza, ktorej následky môžu byť omnoho väčšie
  1. Týchto 5 nehôd v domácnosti presvedčí, že poistenie sa oplatí
  2. Chcete mať ekologickú domácnosť? Začnite od zelenej elektriny
  3. Zvislé zdvíhacie zariadenia pre vozičkárov
  4. Nadácia COOP Jednota rozdá obciam a mestám 156 000 eur
  5. Využívajte nonstop služby právnika s poistením právnej ochrany
  6. Šport je dôležitý pre fyzické aj mentálne zdravie
  7. Foreigners will be centre stage in Bratislava for the whole week
  8. Poznanie
  9. Lákajú vás benefity poisťovní? Pri zmene si všímajte podmienky
  10. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  1. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 38 162
  2. Čo ste nevedeli o jedle v Bratislave? Príbehy reštaurácií 36 338
  3. Blíži sa nová kríza, ktorej následky môžu byť omnoho väčšie 19 204
  4. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 16 159
  5. Premení klimatická kríza Liptov na Podunajskú nížinu? 12 248
  6. Unikátny zážitok na Muránskej planine. Uvíta vás tisícka sysľov 10 085
  7. Užite si čarovnú jeseň na horách: Tipy na výlety pre celú rodinu 9 982
  8. 5 digitálnych vychytávok, ktoré vám uľahčia štúdium 8 524
  9. Školský rozvrh s kalendárom prázdnin v denníku SME 8 428
  10. Fantastická pomôcka pre deti – zábavný a náučný pracovný zošit 8 017
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Píše Ivan Mikloš

O nevypočítateľnosti Trumpa a Matoviča (píše Ivan Mikloš)

Čo určuje nevypočítateľnosť Igora Matoviča a ako môže táto hnacia sila ovplyvniť budúcnosť krajiny?

Premiér Igor Matovič (OĽaNO).

Cigániková: Obchodovať so Záborskou o interrupciách v podstatných veciach nebudem

Rozhovory ZKH s poslankyňou za SaS Jankou Bittó Cigánikovou.

Cigániková

Hygienici prispôsobujú opatrenia Matovičovi, rozhodovať majú odborne

Ani predseda vlády nemôže hygienikom nariadiť, aké opatrenia majú zaviesť

Marek Krajčí a Igor Matovič počas tlačovej konferencie po zasadnutí konzília odborníkov o opatreniach proti šíreniu ochorenia COVID-19 v apríli 2020.

Neprehliadnite tiež

Opel Mokka-e

Škoda Octavia dostala ďalšie verzie. Vyskúšali sme ich

Klasická verzia RS je od plug-in hybridnej výrazne lacnejšia.

Elektrifikované verzie Škody Octavia

Nissan Z Proto je lákavou ochutnávkou nového modelu

Sériová podoba je za rohom, v Európe sa predávať nebude.

Nissan Z Proto

Seat Leon Sportstourer ponúka priestor aj charakter (test)

Ani so 620-litrovým kufrom sa netreba vzdať zážitku za volantom.

Seat Leon Sportstourer FR