SME
Štvrtok, 17. jún, 2021 | Meniny má AdolfKrížovkyKrížovky
NOVINKY

Audi e-tron: bližšie k sériovej výrobe

Z Ingolstadtu prichádza druhá generácia športového auta s elektrickým pohonom. Ani jedna sa síce doteraz nedočkala sériovej výroby, ale nový e-tron k nej podľa nás nemá ďaleko.

Malé kupé poháňajú dva eletromotory umiestnené v nábojoch zadných kolies.Malé kupé poháňajú dva eletromotory umiestnené v nábojoch zadných kolies. (Zdroj: Audi)

BRATISLAVA. Športové Audi s elektrickým pohonom dostáva stále zreteľnejšie kontúry. Na detroitskom autosalóne debutuje dvojmiestna štúdia e-tron. S rovnomenným predchodcom predstaveným vlani vo Frankfurte nad Mohanom nemá prakticky nič spoločné.

Zatiaľ čo prvý e-tron vychádzal z produkčného modelu R8, jeho nástupca stavil na vlastnú platformu a dizajn. Charakterizujú ho jednoduché, ale efektné línie. Vodítkom pre štylistov bola v prvom rade snaha o dosiahntie čo najaerodynamickejších tvarov. Špekuluje sa, či e-tron zároveň nie je predobrazom budúceho sériového kupé Audi R4.

Kratší než Fabia

Svetelnú techniku zabezpečujú výlučne diódy s nižšou spotrebou energie ako žiarovky. Cez uzatvárateľné klapky za bočnými oknami prúdi vzduch, ktorý chladí elektromotory. Mnoholúčové disky kolies majú priemer 19 palcov.

Nový e-tron je v porovnaní s prvým vydaním výrazne menší, dĺžkou 3930 mm spadá do segmentu malých áut. Šírka vozidla predstavuje 1780 mm, výška 1220 mm a rázvor náprav 2430 mm.

Fascinujúci krútiaci moment

Priestorový rám ASF pozostáva z hliníka. Jednotlivé panely karosérie vyrobili z plastu vystuženého uhlíkovými vláknami. E-tron poháňajú dva asynchrónne elektromotory umiestnené v nábojoch zadných kolies (prvý e-tron mal štyri elektromotory).

Ich spoločný výkon predstavuje 150 kW a krútiaci moment 2650 Nm. Elektronika mení množstvo krútiaceho momentu prúdiaceho na konkrétne koleso, čím supluje klasický nápravový diferenciál.

Dobitie trvá 11 alebo dve hodiny

Elektromotory získavajú energiu z akumulátorov ukrytých pred zadnou nápravou. Kapacita 45 kWh dovoľuje na jedno nabitie prejsť približne 250 kilometrov. Cez bežnú elektrickú sieť (230V) je akumulátory možné nabiť za jedenásť hodín. Napojenie na 400V tento čas skráti na dve hodiny. Časť energie dodávajú brzdy s rekuperačnou funkciou.

Štúdia váži 1355 kilogramov, rozloženie hmotnosti predstavuje 40:60 v prospech zadnej nápravy.

Audi e-tron z pokoja na rýchlosť 100 km/h zrýchli za 5,9 sekundy, z 60 na 120 km/h za 5,1 s. Vozidlo je vybavené obmedzovačom maximálnej rýchlosti, ktorý zasiahne pri 200 km/h.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Blíži sa leto a s ním aj zvýšené utrácanie peňazí našimi deťmi
  2. Rady nad zlato: Naučte sa pripraviť dezerty ako z cukrárne
  3. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový?
  4. Crème de la crème po slovensky
  5. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  6. Po Slovensku na motorke
  7. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  8. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom
  9. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  10. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  1. Driverama má strategické partnerstvo s nemeckým Stop + Go
  2. Správna strava po tréningu: Siahnite po 100 % smoothie a šťavách
  3. Zázračná škola so zelenou strechou
  4. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  5. Crème de la crème po slovensky
  6. Rady nad zlato: Naučte sa pripraviť dezerty ako z cukrárne
  7. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový?
  8. Blíži sa leto a s ním aj zvýšené utrácanie peňazí našimi deťmi
  9. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  10. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 27 040
  2. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 13 613
  3. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 11 582
  4. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 11 570
  5. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 8 945
  6. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 6 751
  7. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 6 094
  8. Po Slovensku na motorke 5 743
  9. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 5 238
  10. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť 5 086
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Na zápase Maďarsko - Portugalsko v Budapešti boli desaťtisíce fanúšikov.

Vláda sprísni podmienky návratu na Slovensko. Ako, rozhodne o týždeň.


36m
Obec Topoľa v Poloninách.

Venované pamiatke Jána Myšľanova.


16. jún
Marek Hamšík počas zápasu Slovensko - Poľsko na EURO 2020 / 2021.

Slovákom dáva vstup do EURO 2020 veľkú šancu na osemfinále.


Marián Szűcs 1 h

Neprehliadnite tiež

Nový emblém Dacia.

Kaki farba odkazuje na schopnosti v teréne, ale aj ekológiu.


32m
Najkrajší výhľad na Tatry ponúka čerpacia stanica Slovnaft na D1 v Štrbe.

Na cestovanie si vyčleňte aspoň štyri hodiny.


14 h
Väčšina ponúka bohatú výbavu už v základe.

Ceny sa pohybujú od 15 do 25-tisíc eur.


16. jún
Krátky film Od hradu k hradu ukazuje krásy Slovenska netradičnou formou, vlastne formulou.

Video propaguje krásy krajiny.


15. jún