SME
Streda, 1. december, 2021 | Meniny má EdmundKrížovkyKrížovky

Test: Yetimu jazda na snehu pristane. Motoru by pasoval automat

Yeti je verný svojmu menu, symbolu snežného muža. Na snehu jazdí veľmi vyvážene aj za hranicou šmyku. Detaily sú navrhnuté tak, aby zima autu neublížila.

Škoda Yeti jazdí na snehu výborne. Za istých okolností sa správa ako športové auto.Škoda Yeti jazdí na snehu výborne. Za istých okolností sa správa ako športové auto. (Zdroj: Alena Šperková)

BREZNO. Škoda Yeti s naftovým motorom jazdí minimálne o dva litre na sto kilometrov úspornejšie ako benzínová verzia 1.8 TSI, ktorú sme skúšali na jeseň. Diesel je však o 1500 eur drahší ako benzínový motor a chýba mu automatická prevodovka. Podobne, ako pri Škode Superb, sa nám páčil diesel 2.0 TDI viac v kombinácii s automatickou prevodovkou DSG, aj Yeti by bol lepší s automatom. Prevodovka síce vyniká presným radením, ale nepasuje nám zladenie stáleho prevodu a charakteristiky motora. Možno s tým súvisí aj nastavenie elektronického plynu.

Na druhej strane, nový diesel s výkonom 103 kW a novou technikou vstrekovania pracuje ticho a kultivovane, navyše má rovnomernejšie rozložený krútiaci moment ako predchádzajúce naftové motory. Svojim charakterom vyhovuje poslaniu auta a tvorí dobrý kompromis medzi výkonom a spotrebou.

Interiér bez slabín

Už tretí krát sme jazdili so Škodou Yeti a ani teraz interiér nevykázal nedostatok. Vzhľadom na vonkajšie rozmery je dnu veľa miesta, sedenie je vyššie a pohodlné a to isté platí o nastupovaní. Interiér síce poskladali z prvkov dodávaných aj do iných modelov, ale veľmi precízne a vkusne. Rovnako odkladacie priestory predstavujú kompromis medzi praktickým využitím a ergonómiou. Podstatné je, že v tuhej zime pri -18 stupňoch ani jeden dielec interiéru nevŕzgal a Yeti začal pomerne rýchlo kúriť.

Odoláva zime

Funkčnosť jednotlivých detailov v tuhej zime preverili dlhé testovacie jazdy na snehu. Po jazde šmykom bol sneh nalepený takmer všade, na horúcich dielcoch sa topil a následne v noci zmrzol na kosť. Auto je v duchu svojho mena stavané na zimu. Napríklad len taký detail ako vysoko vykrojené blatníky netradičného tvaru robia svoje pri nalepenom snehu. Kolesá nedrú o sneh ani pri rýchlej jazde po nerovných cestách a sneh sa tam v podstate nalepuje minimálne. Drobným kamienkom vystavené časti auta chránia plastové diely.

S nastavením auta do mesta aj do ťažkých podmienok v zime korešponduje podvozok. Medzinápravová spojka Haldex štvrtej generácie funguje podstatne lepšie ako v minulosti. Rozdelenie krútiaceho momentu medzi nápravami zbytočne nepulzuje a auto si aj napriek variabilnej distribúcii sily zachováva tú istú charakteristiku vo všetkých fázach zákruty. Navyše stabilizačný systém sa nedá vypnúť, iba dať do benevolentnejšieho režimu, kedy povolí čiastočné preklzávanie kolies. Škoda inštalovala do verzií 4x4 špeciálne tlačidlo na jazdu v teréne, ktoré prestaví elektroniku na iný režim. To je výhoda, pretože systém nemusí robiť kompromisy a správa sa dobre na ceste aj v teréne.

Za hranicou šmyku je suverén

Od prvej prezentácie auta v Slovinsku nám vŕtalo v hlave, ako sa Yeti správa bez stabilizačného systému a prečo ho automobilka urobila nevypínateľným. Je to súčasť stratégie v oblasti bezpečnosti alebo prevencia pred negatívnym účinkom vyššej stavby karosérie v šmyku? Po malom zásahu do vozidla jazdil Yeti bez zásahov elektronických systémov ABS, ASR a ESP. Auto sa na snehu predviedlo v plnej paráde a ukázalo, ako veľmi ľahko a presne je ovládateľné. Škoda na zladení podvozka, vysokej karosérie a elektroniky urobila veľký kus práce. Výsledok stojí za to.

SME spokojní SME nespokojní
pohon všetkých kolies zladenie diesela a prevodovky
jazdné vlastnosti absencia automatickej prevodovky
ovládateľnosť na snehu cena auta
vnútorný priestor -

 

Kupujem - nekupujem

Úprimne, Yeti nemá dva krát atraktívnu cenu, ale jazdnými vlastnosťami, interiérom a aj dizajnom (naživo) presvedčil. Je to po dlhom čase Škodovka, ktorej s radosťou pridelím nálepku "kupujem". (Rastislav Chvála)
Technické parametre - Škoda Yeti 4x4
Motor 2,0 TDI CR DPF
Zdvihový objem (cm3) 1968
Výkon (kw/k) 103/140
Pri otáčkach (ot./min.) 4200
Krútiaci moment (Nm) 320
Pri otáčkach (ot./min) 1750-2500
Emisie CO2 (g/km) 159
Emisná norma EU5
Rozmery -
Rázvor náprav (mm) 2578
Dĺžka (mm) 4223
Šírka (mm) 1793
Výška (mm) 1691
Pohotovostná hmot (kg) 1530
Objem palivovej nádrže (l) 60
Objem batož. priestoru (l) 405/1760
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 9,9
Maximálna rýchlosť (km/h) 190
Spotreba mesto (l/100 km) 7,6
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 5,2
Kombinovaná spotreba 6,1
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije?
  2. Desať dôvodov, prečo študovať na Trnavskej univerzite
  3. Buďte v najlepšej spoločnosti!?
  4. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  5. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  6. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  7. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  8. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
  9. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené
  10. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť
  1. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  2. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  3. dm a jej zákazníci podporili vznik 15 vzdelávacích centier
  4. Anketu Elektromobil roka 2021 ovládla ŠKODA
  5. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  6. Zmeny v systéme revíznych postupov
  7. Compliance – kto by mal byť zodpovedný?
  8. Tabaková mládež. Čo s ňou?
  9. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  10. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes?
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 29 749
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 15 188
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 849
  4. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 608
  5. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 7 602
  6. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 687
  7. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 5 624
  8. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom 2 932
  9. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 614
  10. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne 2 132
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ján Herák oznámil vzdanie sa mandátu 9. júna 2021.

Herák v OĽaNO ďalej pracuje.


11 h
Ministerka spravodlivosti Mária Kolíková.

Polícia pátra po zdrojoch klamstiev.


44m

Neprehliadnite tiež

Škoda Karoq

Ponuka motorov ostáva rovnaká.


20 h
Hyundai Ioniq 5

Víťaza vyhlásia vo februári.


29. nov
Toyota Yaris Cross

Všestrannosť zlepšuje pohon všetkých kolies.


28. nov
Parkovanie na chodníku bude od marca 2022 regulované.

Dodržať voľnú šírku chodníka 1,5 metra už nebude stačiť.


26. nov

Blogy SME

  1. INEKO: Vláda v ostatnom čase nerešpektuje výsledky výberových konaní. Verejné inštitúcie sa nezávislejšími stále nestávajú
  2. Rudolf Pado: Ako prišla armáda o majetok a občania o verejný záujem
  3. Iveta Bakitová: Peru - od conquistádorov po Dänikena
  4. Štefan Vidlár: List Ježiškovi
  5. Ján Šeďo: Kedy je to v záujme občanov a kedy nie, alebo existuje morálny kódex poslanca NRSR ?
  6. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí
  7. Michal Hradil: Trochu (kontroverznej) očkovacej matematiky
  8. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 11 370
  2. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 872
  3. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 7 417
  4. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 4 986
  5. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 960
  6. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 4 394
  7. Jozef Drahovský: Zákon o bočnom odstupe medzi vozidlom a cyklistom dopadol ako na Slovensku 4 078
  8. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 3 978
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  2. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  8. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
Skryť Zatvoriť reklamu