SME
reklama

Test: Yetimu jazda na snehu pristane. Motoru by pasoval automat

Yeti je verný svojmu menu, symbolu snežného muža. Na snehu jazdí veľmi vyvážene aj za hranicou šmyku. Detaily sú navrhnuté tak, aby zima autu neublížila.

Škoda Yeti jazdí na snehu výborne. Za istých okolností sa správa ako športové auto.Škoda Yeti jazdí na snehu výborne. Za istých okolností sa správa ako športové auto. (Zdroj: Alena Šperková)

BREZNO. Škoda Yeti s naftovým motorom jazdí minimálne o dva litre na sto kilometrov úspornejšie ako benzínová verzia 1.8 TSI, ktorú sme skúšali na jeseň. Diesel je však o 1500 eur drahší ako benzínový motor a chýba mu automatická prevodovka. Podobne, ako pri Škode Superb, sa nám páčil diesel 2.0 TDI viac v kombinácii s automatickou prevodovkou DSG, aj Yeti by bol lepší s automatom. Prevodovka síce vyniká presným radením, ale nepasuje nám zladenie stáleho prevodu a charakteristiky motora. Možno s tým súvisí aj nastavenie elektronického plynu.

Na druhej strane, nový diesel s výkonom 103 kW a novou technikou vstrekovania pracuje ticho a kultivovane, navyše má rovnomernejšie rozložený krútiaci moment ako predchádzajúce naftové motory. Svojim charakterom vyhovuje poslaniu auta a tvorí dobrý kompromis medzi výkonom a spotrebou.

Interiér bez slabín

Už tretí krát sme jazdili so Škodou Yeti a ani teraz interiér nevykázal nedostatok. Vzhľadom na vonkajšie rozmery je dnu veľa miesta, sedenie je vyššie a pohodlné a to isté platí o nastupovaní. Interiér síce poskladali z prvkov dodávaných aj do iných modelov, ale veľmi precízne a vkusne. Rovnako odkladacie priestory predstavujú kompromis medzi praktickým využitím a ergonómiou. Podstatné je, že v tuhej zime pri -18 stupňoch ani jeden dielec interiéru nevŕzgal a Yeti začal pomerne rýchlo kúriť.

Odoláva zime

Funkčnosť jednotlivých detailov v tuhej zime preverili dlhé testovacie jazdy na snehu. Po jazde šmykom bol sneh nalepený takmer všade, na horúcich dielcoch sa topil a následne v noci zmrzol na kosť. Auto je v duchu svojho mena stavané na zimu. Napríklad len taký detail ako vysoko vykrojené blatníky netradičného tvaru robia svoje pri nalepenom snehu. Kolesá nedrú o sneh ani pri rýchlej jazde po nerovných cestách a sneh sa tam v podstate nalepuje minimálne. Drobným kamienkom vystavené časti auta chránia plastové diely.

S nastavením auta do mesta aj do ťažkých podmienok v zime korešponduje podvozok. Medzinápravová spojka Haldex štvrtej generácie funguje podstatne lepšie ako v minulosti. Rozdelenie krútiaceho momentu medzi nápravami zbytočne nepulzuje a auto si aj napriek variabilnej distribúcii sily zachováva tú istú charakteristiku vo všetkých fázach zákruty. Navyše stabilizačný systém sa nedá vypnúť, iba dať do benevolentnejšieho režimu, kedy povolí čiastočné preklzávanie kolies. Škoda inštalovala do verzií 4x4 špeciálne tlačidlo na jazdu v teréne, ktoré prestaví elektroniku na iný režim. To je výhoda, pretože systém nemusí robiť kompromisy a správa sa dobre na ceste aj v teréne.

Za hranicou šmyku je suverén

Od prvej prezentácie auta v Slovinsku nám vŕtalo v hlave, ako sa Yeti správa bez stabilizačného systému a prečo ho automobilka urobila nevypínateľným. Je to súčasť stratégie v oblasti bezpečnosti alebo prevencia pred negatívnym účinkom vyššej stavby karosérie v šmyku? Po malom zásahu do vozidla jazdil Yeti bez zásahov elektronických systémov ABS, ASR a ESP. Auto sa na snehu predviedlo v plnej paráde a ukázalo, ako veľmi ľahko a presne je ovládateľné. Škoda na zladení podvozka, vysokej karosérie a elektroniky urobila veľký kus práce. Výsledok stojí za to.

SME spokojní SME nespokojní
pohon všetkých kolies zladenie diesela a prevodovky
jazdné vlastnosti absencia automatickej prevodovky
ovládateľnosť na snehu cena auta
vnútorný priestor -

 

Kupujem - nekupujem

Úprimne, Yeti nemá dva krát atraktívnu cenu, ale jazdnými vlastnosťami, interiérom a aj dizajnom (naživo) presvedčil. Je to po dlhom čase Škodovka, ktorej s radosťou pridelím nálepku "kupujem". (Rastislav Chvála)
Technické parametre - Škoda Yeti 4x4
Motor 2,0 TDI CR DPF
Zdvihový objem (cm3) 1968
Výkon (kw/k) 103/140
Pri otáčkach (ot./min.) 4200
Krútiaci moment (Nm) 320
Pri otáčkach (ot./min) 1750-2500
Emisie CO2 (g/km) 159
Emisná norma EU5
Rozmery -
Rázvor náprav (mm) 2578
Dĺžka (mm) 4223
Šírka (mm) 1793
Výška (mm) 1691
Pohotovostná hmot (kg) 1530
Objem palivovej nádrže (l) 60
Objem batož. priestoru (l) 405/1760
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 9,9
Maximálna rýchlosť (km/h) 190
Spotreba mesto (l/100 km) 7,6
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 5,2
Kombinovaná spotreba 6,1
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Nissan Qashqai: Facelift prináša množstvo inovatívnych vylepšení
  2. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  3. Gymnazisti z Nového Mesta nad Váhom sa h3kovali
  4. Aj jedenáste ocenenie Slovak Superbrands Award putuje do dm
  5. Autocentrá AAA AUTO už za prvý štvrťrok predali 26 000 vozidiel
  6. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  7. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  8. Relaxačný raj v resorte Drevenice Terchová
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 835
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 8 364
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 811
  4. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy 3 348
  5. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 132
  6. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím 2 878
  7. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike 2 367
  8. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 1 977
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ondřej Havelka: Nazí adamité. Africké bohoslužby v rouše Evině
  2. Portu Fin Blog: Pri investovaní treba pamätať aj na poplatky, vedia si vypýtať tisíce eur
  3. Lucia Kleštincová: Prepíšme (inak dopredu istú) budúcnosť demokracie EÚ
  4. Viktor Pamula: Viceprimátor poslancom
  5. Danica Chames: Ako (ne)rozbehnúť malý online biznis
  6. Jozef Varga: Krkavci / 59. /
  7. Ľuboš Vodička: Viedeň, Gustav Klimt a Secesia
  8. Jan Pražák: Cizinka s rozměrnou kabelou
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 113 054
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 73 188
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 254
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 690
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 457
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 570
  7. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 16 166
  8. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 11 662
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu