SME

Mini: upravené zážihové motory a dostupnejší kabriolet

Britské miniauto vstupuje do nového roka s modernizovanou technikou. Zážihové motory majú objem výhradne 1,6 l a výkonové spektrum od 55 do 135 kW.

(Zdroj: Mini)

BRATISLAVA. Tretia generácia legendárneho britského auta Mini (dnes už s nemeckými koreňmi) vstupuje do roku 2010 bez úprav vizáže. Zmeny sa dotkli výhradne techniky. Zážihové verzie (okrem základnej) dostali do vienka vyšší výkon a vo väčšine prípadov aj priaznivejšie hodnoty spotreby paliva i množstva emisií CO2 vypúšťaných do ovzdušia. Všetky benzínové motory plnia emisnú normu Euro5.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

One Cabrio

Ponuku Mini Cabrio dopĺňa cenovo najprístupnejšia verzia One. Doteraz boli na výber iba prevedenia Cooper a Cooper S. One Cabrio poháňa modernizovaný atmosférický štvorvalec s objemom 1,6 l. Jeho výkon vzrástol o 2 kW (3 k) na 72 kW (98 k) a krútiaci moment o 17 Nm na hodnotu 153 Nm pri 3000 ot./min. Najpomalší kabriolet Mini zrýchli z pokoja na 100 km/h za 11,3 sekundy a vyvinie najvyššiu rýchlosť 181 km/h. Priemerná spotreba benzínu predstavuje 5,7 l/100 km a produkcia emisií CO2 133 g/km.

SkryťVypnúť reklamu

Rovnaký agregát má pod kapotou aj Mini One hatchback. Jeho nároky na palivo sú podobné kabrioletu - 5,4 l/100 km (emisie CO2: 127 g/km). Mini One Clubman v priemere spotrebuje 5,5 l/100 km a vyprodukuje 129 g CO2/km.

Základný motor 1,4 l končí

Z predaja vypadáva doterajšia základná motorizácia, štvorvalec s objemom 1,4 l (55 kW/75 k). Nahradí ho väčšia „jedna-šestka“ s rovnakým výkonom (55 kW/75 k), ale vyšším krútiacim momentom, 140 Nm pri 2250 ot/min. Tento agregát je vyhradený pre karosársku verziu hatchback. Najlacnejšie Mini dosiahne rýchlosť 100 km/h za 13,2 sekundy a vyvinie 175 km/h. V priemere do ovzdušia vypustí 127 g CO2/km a spotrebuje 5,4 l benzínu na 100 kilometrov.

Cooper má o 2 kW viac

Po verzii One v hierarchii Mini nasleduje Cooper. Aj tento model disponuje atmosférickým štvorvalcom s objemom 1,6 l, ktorý sa po úpravách pýši výkonom vyšším o 2 kW (90 kW/122 k). Vrchol krútiaceho momentu 160 Nmje dostupný pri 4250 ot./min. Mini Cooper si podľa výrobcu za každých sto kilometrov jazdy vypýta 5,4 l/100 km (hatchback), 5,5 l/100 km (Clubman) alebo 5,7 l/100 km (Cabrio). Podobné sú aj hodnoty emisií CO2 - Cooper 127 g/km, Cooper Clubman 129 g/km a Cooper Cabrio 133 g/km. Hodnota zrýchlenia z 0 na 100 km/h závisí od karosárskej verzie. Pohybuje sa medzi 9,1 až 9,8 sekundy.

SkryťVypnúť reklamu

Turbo, priame vstrekovanie a variabilné časovanie ventilov

Prepĺňaný agregát 1,6 l poháňajúci Mini Cooper S, Cooper S Clubman a Cabrio sa v rámci modernizácie dočkal najväčšieho nárastu výkonu. Namiesto 128 kW (175 k) dosahuje 135 kW (184 k). 240 Nm krútiaceho momentu dostupného pri otáčkach 1600/min je možné vďaka funkcii overboost krátkodobo zvýšiť na 260 Nm. Motor charakterizuje turbodúchadlo typu twin-scroll, priame vstrekovanie paliva a variabilné časovanie ventilov.

Spotreba i produkované emisie CO2 klesli. Cooper S: 5,8 l/100 km, 138 g/km, Cooper S Clubman 5,9 l/100 km, 137 g/km a Cooper S Cabrio: 6,0 l/100 km, 139 g/km. Mini Cooper S v ktoromkoľvek karosárskom prevedení zrýchli z pokoja na 100 km/h za menej ako 7,6 s. a jeho maximálna rýchlosť dosiahne hodnotu 225 km/h.

SkryťVypnúť reklamu

Novinky v Ženeve

Všetky novinky by mali byť v predaji po skončení marcového autosalónu v Ženeve. Na rovnakej výstave Mini predstaví sadu „Minimalism Line“ určenú pre modely One. Obsahuje systém štart/stop, indikátor radenia a ďalšie doplnky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  2. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  3. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  4. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  6. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 736
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 928
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 331
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 327
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 143
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 851
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 2 840
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 467
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Nemocnica Ružinov.

Uplatňujeme nulovú toleranciu k drogám, tvrdí UNB.


Voči doláru sa rubeľ dostal na 83.

Posilnenie ruskej meny je výsledkom nádeje oteplenia vzťahov s USA.


Ilustračné foto

Na pozadí útokov je zrejme tvrdý stret s drogovými kartelmi.


Jakub Bronec a 1 ďalší 1
Trump, Putin a ďalší siloví lídri prinášajú „vek nemieru“.

Dnešná globálna politika je ako nevydarené manželstvo.


Mark Leonard 6
reklama
  1. Ján Škerko: Popriem všetko čím som žil a čomu som veril, len sa mi vráť
  2. Vladimír Bojničan: Prečo je Západ vyspelý, Rusko zaostalé a my uviaznutí na polceste
  3. Ján Valchár: Ropa ako nenabitá zbraň II.
  4. Štefan Šturdzík: Rakovina
  5. Viktor Pamula: Máme konsenzus v zahraničnej politike ?
  6. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ?
  7. Aleksander Prętnicki: Posledná audiencia - Bratislavský expres
  8. Marcel Karvay: Bohovia kapitalizmu [Varovanie: nečítajte ak ste náchylní k existenciálnej depresii]
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 893
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 534
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 122
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 17 870
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 485
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 975
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 527
  8. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 281
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
SkryťZatvoriť reklamu